RECENSION: CAPTAIN AMERICA – THE WINTER SOLDIER

Blogg - Mixpuft - sön 30 mars 2014, kl 15.04

Handling: Steve Rogers/Captain America försöker att anpassa sig till den moderna världen och det är mycket att lära sig men när en fiende som kallas för Winter Soldier mördar Nick Fury så måste nu Captain America stoppa honom men är det lätt att stoppa någon som även hemsöker han från hans förflutna men inte nog med att Winter Soldier är ett problem utan inifrån S.H.I.E.L.D. så växer ett hot som kan kosta 20 miljoner människor livet.

Omdöme: Så igår såg jag den nya Captain America filmen och jag måste nog säga att detta är lätt den bästa Marvel filmen hittills men inte nog med det utan all action i filmen var så snyggt välgjord. Sebastian Stan som spelar Bucky Barnes/Winter Soldier gjorde ett fenomenalt jobb fast att inte hade så många repliker att säga i filmen gjorde han rollen väldigt trovärdig och jag gillade verkligen dynamiken mellan Winter Soldier o Captain America. Filmen hade många bra stunder och det finns vissa saker som kunde ha varit bättre (tittar på dig Scarlett Johansson) men Chris Evans har verkligen blivit bättre som Captain America och jag ser verkligen fram emot trean för tvåan slutade med ett ”fortsättning följer”.

Jag är glad att de introducerade Falcon på ett coolt sätt och Anthony Mackie var väldigt bra i rollen som Falcon men var även den som gav filmen lite mer humor. Denna Marvel film är helt klart den mest allvarliga och även den som har minst humor i sig om man jämför med de andra Marvel-filmerna, filmen har denna gång två stycken eftertext scener och de var helt klart värda att sitta igenom den otroligt långa eftertexten för att se de två scenerna som leder till filmen Avengers: Age Of Ultron. Det finns en scen i filmen där de nämner Stephen Strange som är mer känd som Dr.Strange och Marvel har sagt att Dr.Strange filmen kommer att komma men de håller på att leta efter en skådespelare som kan spela honom och jag hoppas att de väljer Johnny Depp för han ser ut som Dr.Strange från serietidningen. Filmen bjuder även på lite påskgodis och man får vara noga med att hitta de små äggen under filmens gång.

Captain America 3 kommer även att visas samma datum som Superman Vs. Batman kommer att gå upp på biograferna och nu är det en kamp om vem som lockar mest biopublik men jag kan lätt säga att jag kommer att gå på Captain America 3 än Superman Vs.Batman.

Jag ger Captain America: The Winter Soldier en stark

Deadpool 07/06/2013 - 17:59