Förbannade iPhone-spel

Blogg - pxl - mån 23 maj 2011, kl 15.33

Ja alltså, det var ju det här med Koreanska RPG's, så kallade KRPGs. Jag har svårt att engagera mig i dem i vanliga fall, men Zenonia-serien har alltid legat mig rätt varmt om hjärtat. Detta trots att tvåan var sisådär, på sin höjd.

Spelmekaniken är densamma som i nästan alla KRPG's; grinda, grinda, loota, levla, grinda, questa, grinda, levla, döda boss, upprepa. Men det är väl lite det som tilltalar. På något sätt lockar detta fram min inre jägare/samlare och han skriker "LOOOOOOOOOT!".

Så efter ett par maratonpass på iPhonen har jag alltså nått leveltaket på 60, klarat spelet och maxat min gear. Det borde ju vara slut i och med sista bossen då, right?

Nej, Gamevil har varit smarta och skickar även med Hard Mode och Hell Mode. Så, efter att ha klarat Normal så blir man prompt tillbakaskickad till spelets början. Dock med sin nuvarande level, inventory och sina skills intakta. Så vad gör man då?

Man spelar igen. Samma spel, en jävla gång till. Bara för att det kanske finns finare loot på andra varvet.

Förbannade iPhone-spel.

Youtubefilm, för sakens skull:

Andreas Ljungströms bild

Synd att styrningen är så sladdrig, spelen är ju så vansinnigt läckra. :cry:

pxls bild

Andreas Ljungström skrev:
Synd att styrningen är så sladdrig,

Mja, men man vänjer sig faktiskt efter ett tag. Det krånglar ju till det lite att styrningen är rutbaserad så man står rätt ofta åt fel håll. Som tur är så är ju attack-knappen rätt intelligent.

Men jo, snyggt är det. Trean har ju dubbla upplösningen mot ettan och tvåan med. Snyggast blir det faktiskt på en 3G/3GS då det är 1:1 pixelratio. Lite suddigt på en iPhone4.

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
CAPTCHA
Fyll i texten från bilden för att bevisa att du inte är en maskin.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.