Cut-scenes from hell!

Blogg - Tobias Jensen - sön 19 februari 2012, kl 20.53

Har roat mig i helgen med att starta upp Yakuza 4 och sedan väntat och väntat och väntat..... och sedan väntat lite mer. Först tog det en halv evighet att installera spelet, men så är det med de flesta spelen på Playstation 3.

Den andra eviga väntan blev när jag väl kom igång med spelandet. Jag tror jag aldrig varit med om ett spel med så mycket cut-scenes som dessutom är evigheters-långa! Jag har totalt spelat tre timmar och under denna tid har jag ärligt talat spelat knappt 30 minuter och 2,5 timme har varit olika mellansekvenser. Det hade varit okej om det ändå hade varit intressanta sekvenser. Men nej! Istället är det en massa onödig dravel, eller bara tystnad när karaktärerna sitter ner och ser antingen besvärade ut eller väldigt förvånade. Jag står ärligt talat inte ut.

Jag brukar inte vanligtvis ha problem med långa dialoger, så länge jag i alla fall får känna att jag själv får spela mellan dessa alla sekvenser. Men när jag endast får irra runt lite, och på sin höjd vara i någon meningslös strid, innan nästa mellansekvens drar igång så lackar jag ärligt talat ur. Det är även därför jag dragit mig en del för att spela Metal Gear Solid 4, då jag förstått att även det innehåller mer cut-scenes än renodlat spelande.

Nä istället drog jag igång Gray Matters. Verkar vara ett spel mer i min stil. Där finns det i alla fall en känsla av att jag är med och påverkar handlingen.


"Grabbar, är det bara jag eller skulle inte vi kunna bli ett fantastiskt pojkband?"

Vem har den fetaste nördgrottan? JAG! 10/16/2014 - 19:46
Linnea Hummels bild

Det här är en av anledningarna till att jag inte fördrar den här typen av spel. Jag har ju inte varit med om det själv, men har hört om scener på 1,5 timmar utan möjlighet att pausa. Designflaw, helt klart.

Und3rtak3rs bild

Nej i Yakuza är det stämning, och sekvenserna är underbara, det är spelet i sig som inte håller måttet :/

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
CAPTCHA
Fyll i texten från bilden för att bevisa att du inte är en maskin.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.