spanjoars bild

Raderat........,.........

.

Johan Eklunds bild

Jag hoppas det här är ditt eget konto du säljer ut för annars är du väldigt nära att bli bannad.

spanjoars bild

Raderat...

Senast ändrad av spanjoar, 20 juni, 2018 - 23:30.
Sundance Kids bild

You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account.

Det står typ i första stycket, längst ner...

Hur noga skillpoint är på regler och sådant vet jag inte. Men Gabe gillar det inte.

Senast ändrad av Sundance Kid, 13 september, 2010 - 15:15.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Johan Eklunds bild

spanjoar skrev:
Självklart är det mitt eget konto.. hur skulle jag annars kunna sälja det?

Kontostöld är inget ovanligt, speciellt inte på just Steam och World of Warcraft. Så vi är alltid försiktiga med sånt. Menade inte att anklaga dig. Men jag godtar ditt bevis :)

Sundance Kid skrev:
Hur noga skillpoint är på regler och sådant vet jag inte. Men Gabe gillar det inte.

Folk får ta eget ansvar och inse att kontot kommer att bli blockat om de upptäcks. Så länge det inte bedrivs handel med stöldgods här bryr vi oss inte. Inte än i alla fall. Vi har inte hunnit diskutera en enad policy kring handelsforumen än nämligen. Det blir från fall till fall tillsvidare.

Fleischers bild

Köp/sälj av konton till mmo eller dyligt är inget som är olagligt i Sverige.

Eftersom både steam och blizzard ändrar sina avtal hela tiden och tvingar en att acceptera dom för att få fortsätta använda sitt konto så är det inget att bry sig om. Är rätt säker på att inget om försäljning fanns med i original avtalen man signade.

Senast ändrad av Fleischer, 13 september, 2010 - 16:29.
Johan Eklunds bild

Fleischer skrev:
Är rätt säker på att inget om försäljning fanns med i original avtalen man signade.

Dessutom är EULA's och liknande avtal ännu inte bevisade i rätten att de håller mot svensk konsumentlagstiftning. Så det är en enorm gråzon.

spanjoars bild

Raderat....

Senast ändrad av spanjoar, 20 juni, 2018 - 23:31.
VodkaCitrons bild

spanjoar skrev:
Det är mina spel, jag har betalat för dem och därför borde jag få sälja dem bäst jag vill!

Därför jag aldrig köper virtuella spel, för vill man sluta spela/göra sig av med konsolen eller whatever. Så kan man inte få några pengar tillbaka :S

Men bra av SP att låta en sälja ändå ^^ Kanske man själv kan göra de =D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

spanjoars bild

Raderat..

Senast ändrad av spanjoar, 20 juni, 2018 - 23:31.
Snuffsiss bild

spanjoar skrev:
Det är mina spel, jag har betalat för dem och därför borde jag få sälja dem bäst jag vill!

Nej, det är inte dina spel, du hyr en tjänst som tillåter dig att att få låna spelen i princip. De har alla rättigheter över alla köpta spel genom steam tjänsten och får göra vad de vill med det. Precis som med MMO-konton, där man bara hyr kontot.

Senast ändrad av Snuffsis, 14 september, 2010 - 08:35.
spanjoars bild

Raderat....

Senast ändrad av spanjoar, 20 juni, 2018 - 23:32.
Johan Eklunds bild

Snuffsis skrev:
Nej, det är inte dina spel, du hyr en tjänst som tillåter dig att att få låna spelen i princip.

Ja, det är så avtalen ser ut. Men som sagt, det finns fortfarande inga prejudikat i svensk rättspraxis kring det förfarandet. Så därför håller vi oss neutrala och låter det vara på ert eget ansvar tillsvidare.

Nexus6s bild

Den ursprungliga ägaren kan närsomhelst återta sitt konto genom att hänvisa till sitt Visa / Paypal etc som spelen var inköpta med. Den proceduren används när konton har blivit kapade. Jag skulle aldrig köpa någons konto, men folk gör ju som dom vill såklart. Lycka till!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.