Alexanders bild

Alexander, soon to be 21. Studerar ekonomi vid Uppsala universitet, påbörjar år 2 av 3 nu i höst. Har tänkt utöka det med en master till 5 men det tar jag när den dagen kommer.

Jag har varit med ett antal år på Gameplayer, var och är fortfarande på WAG, och trivs än så länge mycket bra här på SP. :party: Har i spelväg en MacBook Pro 13" som åtminstone klarar WoW relativt bra, en PS3 och en PSP. Kliar en del i fingrarna att köpa en Xbox 360 Slim också, och det ska jag nog tillåta mig själv att göra. PSN ID är Leonopteryx. WoW spelar jag på Bladefist i Viri Fortuitus, som NE Druid (casual, level 73 just nu, började på nytt i våras...).

Min musiksmak är väldigt blandad och jag kan fastna för låtar ur (nästan) vilken genre som helst, förstår inte riktigt varför vissa är helt insnöade på en genre och mer eller mindre tycker att all annan musik är dålig musik. Variation förnöjer. :beer:

Tycker om att laga mat, och äta mat. Städa och diska är mindre roligt men jag trivs absolut bäst när allt är fint och i ordning. På somrarna försöker jag lära mig och bli bättre på att vindsurfa, det som tar emot mest är att jag har min bräda och allt i källaren och måste låna mina föräldrars bil och packa allt på/i den och rigga och ha mig varje gång jag ska surfa. Att få ett fack i klubbens hus vid vattnet skulle nog göra att jag tog mig tid till det oftare. Gillar även snorkling och dykning när jag är utomlands, har dock inget dykcert än men tänker absolut skaffa det någon gång.

Har i dagarna blivit husse till en helig birma-kattunge. :love: Mitt livs första lurviga husdjur. (Hade en fågel (nymfparakit) när jag var yngre) Bor i en lägenhet på våning 6 av 6 med min flickvän och trivs bra med livet. :)

Senast ändrad av Alexander, 7 augusti, 2010 - 20:21.
Strafers bild

Välkommen Alexander.. 8)

Alexanders bild

Strafer skrev:
Välkommen Alexander..

Hehe, tackar, Mr VIP Closed Beta Tester 8)

Strafers bild

Alexander skrev:
Hehe, tackar, Mr VIP Closed Beta Tester

8) Yeah

Stroker Aces bild

Hej, kille på 21 här. Jag är en obotlig musikromantiker som mest ligger hemma och slösurfar på min laptop. När jag inte gör det umgås jag med vänner, är oense med livet, promenerar i skogen och annat gemytligt. Jag har inte varit särskilt aktiv på spelforum det senaste året, men ser möjlighet till nytändning här på SP. :)

Mina favoritspel är Silent Hill och Metal Gear Solid, därtill gillar jag retro (främst SNES) och sportspel.

Senast ändrad av Stroker Ace, 7 augusti, 2010 - 22:54.

Världens längsta signatur.

MythDarKs bild

Vågar man vika ut sig i textformat tro?
Jafan, klart man gör. Vad kan hända? En överspammad inkorg? ;)
Hur som helst...

En ung glad man i sina bättre(förhoppningsvis inte bästa :tard:) år med spelintresset närmast hjärtat. Även multimedia så som film och musik fångar lätt mitt intresse. Har spelat TV-spel sedan jag var drygt två år gammal, då mitt första möte med denna fantastiska värld var via Super Mario Bros till NES. Det var helt klart tack vare min äldre bror jag fick uppleva spelens magi.

Jag spelar det mesta. Ja jag vet, det är ett "tråkigt" svar, men det stämmer dock. Men visst, favoriterna finner man bland alla rollspel, där högst upp på pelaren Final Fantasy VI ståtligt strålar. Biter mig gärna fast i action-rollspel som Mass Effect också.
Den enda genren jag inte brinner så hemskt mycket för är fighting, men givetvis finns det underbara undantag även där, Killer Instict till SNES t.ex.
Just nu spelar jag dock en RTS-gigant som de flesta säkert hört talas om. Just det, Starcraft II.

Favoriterna inom musik slingrar sig kraftigt mellan metalträdets grövsta grenar, där melodic death metal är favorit genren (Arch Enemy, någon J)).
Men även jag kan rätt ofta komma med det lite "tråkiga" svaret "jag lyssnar på det mesta". För det stämmer ju trots allt. Chiptune/bitpop ligger mig mycket varmt om hjärtat, och även electro klämmer sig in på ett hörn.

När det gäller den mer visuella underhållningen lutar det mest åt psykologiska thrillers, så som Shutter Island, Fight Club osv, men även sci-fi som The Matrix.

Serier är helt galet blandat, allt från komedier till sci-fi, till skräck. Både spelfilmer och anime funkar. Just nu är det den underbara, svenska komediserien En fyra för tre strålar ut från min skärm.

Oj, blev lite längre än jag trodde. Finns säkert mer att skriva, men jag tänker fan inte dra hela mitt livs historia. Inte på en och samma gång iaf. :bigsmile:

Senast ändrad av MythDarK, 7 augusti, 2010 - 23:06.

In time, one man will seek to rule over all. It is human nature, inescapable.

Kaminmannens bild

Heter Patrik och är 23 år. Hittade hit tack vare Radio Speltorsk, det känns kul att vara med från dag 1. Nu spelar jag mest på Xbox 360, men är uppvuxen med Nintendos alla konsoler. Favoritspelen är många men Super Mario Bros 3, Zelda: link to the past, Goldeneye, Mafia och Max Payne är alla med uppe i toppen.

Jag också en musikälskare utan dess like, lyssnar på allt möjligt men kan nämna band som Pearl Jam, Dillinger Escape Plan, Tool, Biffy Clyro, Deftones, Khoma, Cult of Luna, Sigur Ros, Explosions in the sky, Converge, med mera. Har säkert varit på ett hundratal konserter dom senaste åren, finns inte mycket som kan mätas med en riktigt bra spelning. Spelar själv bas i ett band också, första demon kommer förhoppningsvis i höst ;)

Lite annat om mig: jobbar röven av mig i en fabrik om veckorna, käkar vegetariskt sedan några år tillbaks, tycker att "Astrid Lindgren Smash Bros" är det bästa spelet som aldrig gjorts, är sjukt sugen på att resa jorden runt, kan käka 2 liter glass ensam på under 20 min och tycker att Fight Club är världens bästa film.

Lägg gärna till Kaminmannen på Xbox live om ni vill lira

0:)

White walls!!!!!!!!!

Kletets bild

Kaminmannen skrev:
första demon kommer förhoppningsvis i höst ;)

Att den kommer släppas exklusivt här på Skillpoint tar jag för givet :8) :love:

I can't remember to forget you.

VodkaCitrons bild

MythDarK skrev:
vad kan hända? En överspammad inkorg?

MythDarK skrev:
Karl, men även känd som Kalle,

Trodde att du var en flicka när du skrev sådär :( Tänkte precis spamma din inbox med frågor om telefonnummer,posrtnummer och såna normala saker :( ikke då!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Kaminmannens bild

Kletet skrev:
Att den kommer släppas exklusivt här på Skillpoint tar jag för givet :8) :love:
Absolut, "slaskinspelning" på onsdag, sen får vi se när det finns tid att spela in på riktigt, trummisen flyttar härifrån i slutet av månaden så vi får se vad som händer. Letar ersättare för fullt J)

VodkaCitron skrev:
Trodde att du var en flicka när du skrev sådär :( Tänkte precis spamma din inbox med frågor om telefonnummer,posrtnummer och såna normala saker :( ikke då!
Flicka eller inte, han är söt så spamma på ;)

White walls!!!!!!!!!

MythDarKs bild

VodkaCitron skrev:
Trodde att du var en flicka när du skrev sådär

Och ändå inleds min presentation med "En ung glad man..." Jag tänka sig vad ivriga en del människor kan vara. :p

Kaminmannen skrev:
Flicka eller inte, han är söt så spamma på ;)

"Jag är ju för fan bedårande!" ;)

In time, one man will seek to rule over all. It is human nature, inescapable.

Mathias Novaks bild

I am alpha and omega, the beginning and the end.

Man5ons bild

Mathias Novak skrev:
I am alpha and omega, the beginning and the end.

Aha, så du ÄR JC? Har alltid anat det. :bigsmile:

Last chance to lose control

Gertzys bild

Mitt namn är Fredrik och har sedan ett år tillbaka bott här i Uppsala.
I höst, under tidiga oktober är det tänkt, ska jag bege mig till Japan för att studera Japanska ett år. Mina intressen är framförallt film men sedan ung ålder har jag spelat massvis utav TV-spel och det ligger mig också nära hjärtat.
Nintendo var min bästa barnvakt och jag anser än idag att Snes är det bästa spelkonsolen som någonsin släppts (även om det är lyxigt med en Wii och Virtual Console). Super Mario World är antagligen världens bästa spel, all time.
Just nu sitter jag på min iMac där jag spelat igenom Portal och påbörjat Half-Life 2: Episode 1. Indiespel som Braid, Machinarium och The Path är andra titlar jag har till min dator. Älskar dem alla lika mycket!
Jag älskar även att skriva, blir både en del lyrik och poesi, och jag har faktiskt en historia som nyhetsskribent på Gameplayer.se för några år sedan när SP-skribenterna var kungarna på GP. Vilket var både kul och lärorikt.

Senast ändrad av Gertzy, 8 augusti, 2010 - 17:45.
Alexanders bild

Gertzy skrev:
I höst, under tidiga oktober är det tänkt, ska jag bege mig till Japan för att studera Japanska ett år.

Intressant, har du läst det tidigare eller ska du börja helt från scratch? :)

Gertzys bild

Alexander skrev:
Intressant, har du läst det tidigare eller ska du börja helt från scratch?

Det är faktiskt helt från början jag ska lära upp mig ifrån, vilket blir ett äventyr i sig. Men det är ändå en dröm sedan barnsben att kunna japanska (efter all manga och otaliga TV-spel) så jag är otroligt pepp. Att få upptäcka Japan inifrån kommer antagligen inte gå av för hackor heller :)

Alexanders bild

Kul! :) Hoppas du får ett bra år där!

BoBoinhos bild

Kommer från dom djupa skogarna i norra värmland men numera bosatt hos "Sola i Karlstad". Verkar dock som solen flyttat till annan ort.
Pluggar på komvux för att åtgärda misstagen från när jag var ung.

Spelar mest på PC, då det är där jag har mina vänner online. Äger också Xbox 360 och PS3. Tyvärr är plånboken oftast för tom för att jag ska kunna spela alla spel jag vill spela.
Nu och säkert en tid framöver är det Bad company 2 som tar den mesta av tiden då jag även är med och driver en av dom populäraste svenska servrarna där.

Fuzzys bild

Känner mig vid det här laget ganska mycket mer som Fuzzy än svennenamnet såatte. Bor (också) i hålan Vänerns Pärla Mariestad men jobbar på att kunna bo i en riktig stad som har utbud i form av... ja allting inkluderat gatuhoror.

Fördriver tiden med PS3 och DS. Läser klassiker by the minute. Lyssnar på allting funkigt. Beundrar min erotiska DVD-samlingen, och jobbar på min redan elitistiska och överlägsna smak genom att konsumera det franska modemagazinet Numéro.

Som kuriosa vill Fuzzy minnas att han kallat Skillpoints chedredaktör för nazist någon gång också. Och skriver i tredjeperson ibland. Är vegetarian bortsett från när jag är för full/hög/dum och har allmän ångest över hur världen ser ut och vilka värderingar som dominerar. Etc. :bigsmile:

TTV
TTVs bild

Många bekanta ansikten sen Gameplayers höjdardagar. Fin, fint ju! :beer:

Stroker Aces bild

Fuzzy skrev:
i hålan Vänerns Pärla Mariestad

Jag har det nog värre som ska bo i Mullsjö det närmaste året.

Världens längsta signatur.

Sindawilyas bild

Hittade hit genom Sebastian (som promotade via FB och Twitter) och är en lyssnare av hans och Andreas podcast Radio Speltorsk (which is awesome).

Oh, jag heter Anna, är 25 och börjar snart plugga Datorspelsutveckling i Kista.
Förutom tv-spel uppskattar jag även öl, snus, zombies, allt av Joss Whedon och Tim Burton, sci fi och fantasy.

Och jag är hopplöst förälskad i Alistair från Dragon Age.

Senast ändrad av Sindawilya, 9 augusti, 2010 - 18:55.

"That's what I'm here for. To deliver unpleasant news and witty one-liners."
- Alistair, Dragon Age: Origins

Strafers bild

Välkommen! :)

Achis bild

Sindawilya skrev:
Oh, jag heter Anna, är 25 och börjar snart plugga Datorspelsutveckling i Kista.

Coolt! Vad är det man läser där? Programmering?

I'm with CoCo.

Sindawilyas bild

Achi skrev:
Coolt! Vad är det man läser där? Programmering?

Första året läser man både konstruktion och design, sen inriktar man sig på något av det år 2 och 3. Så ja, basic programmering först och sen massa mera om man vill ;)

"That's what I'm here for. To deliver unpleasant news and witty one-liners."
- Alistair, Dragon Age: Origins

Achis bild

Sindawilya skrev:
Så ja, basic programmering först och sen massa mera om man vill ;)

Ah, tufft. Ska själv (förhoppningsvis) läsa något spelutvecklings-relaterat när jag tagit studenten, kanske blir där då. :D

I'm with CoCo.

Jompas bild

Tjena tjena, The Laws från GP här. Eftersom det är mer gammalt GP-folk och personer jag träffat genom dem som känner mig som Jompa (myntat av Kål för väldigt länge se'n, när jag kallade mig Jimmy Jazz på GP) fick det bli det istället. Dessutom känns ju The Laws lite löjligt nu när jag pluggar juridik...

Annars finns det väl inte mycket att säga, de som vet vem jag är vet det, och de som inte gör det kommer väl kanske märka det. Peace!

Spoiler: Highlight to view
Kan för övrigt lova att jag, till skillnad från på GP, inte kommer att se det som en utmaning att försöka bli bannad 0:)

We are ugly but we have the music.

Daymans bild

Tja, det är jag som är Dayman. Jag bor i Göteborg(Högsnohöjd, mer exakt). Tiden fördrivs oftast med att spela dataspel och lyssna på musik, speciellt musik där anting Thåström eller Pete Doherty är med.

Annars ska jag börja första året på gymmnasiet där jag ska gå samhäll-språk.

eh. ah, hej då.

Fighter of the Nightman. Master of karate and friendship for everyone.

Daymans bild

Goddamnit.

Senast ändrad av Dayman, 10 augusti, 2010 - 19:56.

Fighter of the Nightman. Master of karate and friendship for everyone.

Lars Jensens bild

Välkommen, alla! :party:

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.