Blawks bild

Jotta skrev:
(jag gillar håkan, du gillar inte håkan, nu släpper vi det hela )

Naturligtvis, det var mest det är om "Du kommer att förstå en gång, gosse" jag inte förstog! :)

Listor är naturligtvis jätteroliga!

Lista just nu:
1.Dungen
2.Gentle Giant
3.Alice In Chains
4.Sikth
5.Frank Zappa

Lista genom tiderna:
-Steven Wilson (Mannen bakom Porcupine Tree, Blackfield, No-Man, Bass Communion och sitt fantastiska Solo--Album)
-Opeth
-Dungen
-Mike Patton (Mannen bakom (Fantomas, Tomahawk, Faith No More och sjuhelvetes mycket mer)
-Yes
-Beatles
-King Crimson
-Radiohead
-The Mars Volta
-Avishai Cohen

Senast ändrad av Blawk, 8 september, 2010 - 17:46.
Maxxons bild

Någon som sa listor?

Just nu lyssnas det på:

1. Led Zeppelin
2. The Doors
3. Grateful Dead
4. Bob Dylan
5. Robert Johnson

Asbra musik:

Led Zeppelin
The Beatles
Pink Floyd
Nirvana
Jethro Tull
Bob Dylan
Marc Bolan (mannen bakom T.Rex och Tyrannosaurus Rex. Ja, det är faktiskt olika band.)
Kyuss
Gorillaz

http://www.lastfm.se/user/Otselotovaya

Blawk skrev:
"Du kommer att förstå en gång, gosse"

Jotta är konstig. Men jag, liksom du och alla andra i världen, måste lära oss att acceptera och älska honom för den han är.

in solvent sees bild

Reyqune skrev:
Har börjat lyssna på dem, vilka är de 'bästa' låtarna?

Oj, omöjligt att säga.

Mina personliga favoriter är dock Only, Right where it belongs, Burn, Happiness in Slavery, Into the void, im looking forward to joining you finally, Meet your master, Me im not, Heresy, Mr Self Destruct, the Becoming samt ett par andra.

Är ett sjukt varierande band, så vilken skiva du ska / bör lyssna på beror snarare på vad du lyssnar på i vanliga fall, och vilken skiva som då är lättast att ta till sig.

all producing nothing intelligent to cause disease

Blawks bild

Maxxon skrev:
Jotta är konstig. Men jag, liksom du och alla andra i världen, måste lära oss att acceptera och älska honom för den han är.

Jag har alltid haft respekt för Jotta. Den förblir, trots Jotta underliga resonerande. :)

Blawks bild

På fredag ska jag gå på Gustav Mahlers 5 symfoni för andra gången, i det här fallet på Berwaldhallen. Laddar med att lyssna igenom verket i sin fulla prakt!

MÄSTERLIGT & EPISKT SOM TUSAN!

Blawks bild

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid55683229001?bctid=604539...

Opeths dvd-släpp "Opeth at Royal Albert Hall" gör mig väldigt våt mellan benen. Speciellt med den bundle jag beställde. Tre dvd-skivor, två cd-skivor och en t-shirt!
:love:

Le Dads bild

Reyqune skrev:
Det är snart 2011 och du köper fortfarande skivor?

Snark. Förutom att formuleringen retar gallfeber på mig med dess uppenbara försök till översittarton är argumentet löjligt.

Det finns en känsla i köpta skivor som man inte nånsin kan återskapa med någon digital distribution. Har man aldrig skapat ett band till [att lyssna på] skivor (see what I did there?) förstår jag om man odelat föredrar digital distribution, men jag tänker inte tillåta att folk ser ner på andra för att de föredrar fysiska medium; det handlar bara om att [ni] inte förstår.

Maxxons bild

Försöker lära mig denna just nu, genom gehör. Jäkla bra låt, ett helvete att lyssna ut. Funderar på att skriva tabs till den också, i Guitar Pro, så om någon nu skulle vara intresserad är det bara att hojta!

Reyqunes bild

Le Dad skrev:
Det finns en känsla i köpta skivor som man inte nånsin kan återskapa med någon digital distribution.

Som att köpa spel i butik då eller? 0:)

Le Dad skrev:
inte nånsin kan återskapa med någon digital distribution.

Cool Story Bro

Le Dad skrev:
men jag tänker inte tillåta att folk ser ner på andra för att de föredrar fysiska medium; det handlar bara om att [ni] inte förstår.

Du får det att låta som om det är en religion. :tard:

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Dotterns spellista på Spotify: http://open.spotify.com/user/jarlkulle33/playlist/5wgOQ2HYLLhMxdxr5knpe9

Vissa låtar fattar man att barn gillar men vafan Samael :tard:

---edit---
Hon är 15 månader

Senast ändrad av , 10 september, 2010 - 17:28.
Blawks bild

Le Dad skrev:
men jag tänker inte tillåta att folk ser ner på andra för att de föredrar fysiska medium; det handlar bara om att [ni] inte förstår.

Word!

Reyqune skrev:
Du får det att låta som om det är en religion.

Det kanske det på sätt och vis är också. Jag får inte alls ut lika mycket av musik om jag sitter vid datorn och bara plöjer igenom. För mig är album-formen (musikstruktur alltså, inte bara enstaka låtar) väldigt viktig, och jag gillar att verkligen äga något som kommer prägla min tillvaro ett tag framöver, eller hela livet. Hittils finns det ingen bra nerladdnings-tjänst, enligt mig. Tills det faktiskt finns någon bra efterträdare till CD:n kommer jag fortsätta med köpande.

Lägg ner din attityd. Jag sa ingenting om ditt sätt att upptäcka musik även om jag tycker att den är underlägsen min syn på den ultimata formen av musik. Men jag håller det helst för mig själv.

Jag vet också att det finns massor av fördelar med nerladdning. Laglig nerladdning gynnar ju artisten mer eftersom marginalskillnaden blir väldigt låg. Inga konstnader som går till all transport, tryckeri etc. Dock lockar inte den digitala marknaden mig. Den är ograciös, och musik är för mig något mer än data lagrad på en hårddisk. Precis som jag nämnde så är tjänsterna dåliga och ger än ganska lågupplöst musik för en dyr summa pengar med tanke på att man bara laddar ner en kopia. Ingen kostnad alls för dem att "tillverka" filerna som laddas ner.

Med tanke på hur mycket själ, pengar och uppoffring vissa artister lagt ner i musik är det riktigt jävla snålt att ladda ner olagligt, dessutom. Om det inte fanns en tillgång på gratis musik skulle folk inte alls se musik som något dyrt. Folk köper alkohol, godis, hamburgare för massor av pengar, utan något som helst ifrågasättande, när man för samma penning kan få något som man kan njuta av i resten av sitt liv, om man är villig att ge det tid och själ.

Reyqunes bild

Blawk skrev:
Lägg ner din attityd. Jag sa ingenting om ditt sätt att upptäcka musik även om jag tycker att den är underlägsen min syn på den ultimata formen av musik. Men jag håller det helst för mig själv.

Eh, så du ska få anse att det är dåligt att lyssna på musik via exempelvis Spotify eller genom att köpa digitalt. Men jag kan inte få tycka att det är konstigt att fortfarande köpa skivor?

Senast ändrad av Reyqune, 10 september, 2010 - 18:26.

Fuzzys bild

Reyqune skrev:
Men jag kan inte få tycka att det är konstigt att fortfarande köpa skivor?

Man kan väl vara snäll och förklara att dissande av skivformatet, som funnits i typ 100 år, knappast höjer din status i tråden...

Maxxons bild

Vinyl är det enda rätta!

Sundance Kids bild

Maxxon skrev:
Vinyl är det enda rätta!

Trodde du var miljövän, men icke, moderat är vad du är, men just det, du är ju från Trelleborg (Trelleborg, Vellinge, what's the skillnad, samma sak olika namn typ). Vinyl, cd-skivor etc är ju inte så bra liksom. Transporter, tillverkningen etc. etc.

Tänk på isbjörnarna för guds skull!

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Blawks bild

Reyqune skrev:
Eh, så du ska få anse att det är dåligt att lyssna på musik via exempelvis Spotify eller genom att köpa digitalt. Men jag kan inte få tycka att det är konstigt att fortfarande köpa skivor?

Men åh.. Är du trög? Du skippade helt allt läsa ? Jag sa ju att även om jag tycker något, behöver jag inte säga det.

Jag bekämpade bara eld med eld. Det var du som startade det hela genom att oprovocerat undvika kontexten av mitt inlägg om att ha köpt en viss skiva, och istället helt onödigt kommentera på att jag köpte ett album i cd-formatet. Min diss är berättigad.

Senast ändrad av Blawk, 11 september, 2010 - 04:04.
Blawks bild

Sundance Kid skrev:
Vinyl, cd-skivor etc är ju inte så bra liksom. Transporter, tillverkningen etc. etc.

Fast att köpa t.ex begagnade skivor är ju väldigt harmlöst, vilket jag gör för det mesta. Men jag är medveten om fördelarna med nerladdad musik, som jag sa tidigare.

Jottas bild

Hååpkan.!!!!

Ellebja Zeppelin är ju flera meter bögtrre.
(
jag är jbyr full, jag skrivet gör e iphonen, helt nykter är jag kanske inte ...... Eller jo)

fel tråd?

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

kuwabatakes bild

Sundance Kid skrev:
Trodde du var miljövän

Vinylköp är ju allt som oftast second hand vilket i sin tur är återvinning av något som redan existerar, inte mycket stoff och skräp för naturen.

Vinyl är grönt så det står härliga till, nakendans på ängen med solblekt hår.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Fuzzys bild

Sundance Kid skrev:
Trodde du var miljövän

Man väljer sina strider. Reser du på solsemester? Äter du kött? Well... jag tror mina köp av skivor är ganska OK.

Äter inte kött, avskyr korkade solresor... har inte körkort.

Maxxons bild

Sundance Kid skrev:
Transporter, tillverkningen etc. etc.

Vet inte hur många vinyler av Led Zeppelin, Pink Floyd eller Bob Dylan som tillverkas eller transporteras särskilt långt nu för tiden...

Carefaces bild

Sarah Gave It Up
Rekommenderar detta band, en bekant lirar gura där. :beer:

Blawks bild

SJUKT bra. <3

Senast ändrad av Blawk, 12 september, 2010 - 20:58.
Maxxons bild

Blawk skrev:
SJUKT bra. <3

Den gamla dängan! Riktigt fet faktiskt. De är helt galna.

Den är skön också :D

Senast ändrad av Maxxon, 12 september, 2010 - 20:59.
Le Dads bild

Reyqune skrev:
Som att köpa spel i butik då eller?

Kul att du försöker förstå! Ja ungefär. Jag föredrar helt klart ett snyggt DVD-fodral, fysisk skiva och fysisk manual framför digital distribution även när det gäller spel. Att se och känna tillför mycket till upplevelsen. Precis som att se och känna och framför allt sätta i muaikskivan och trycka på play, istället för att öppna iTunes (eller vad man nu använder), se att låtarna man köpt ligger där i listan, och klickar på play.

Reyqune skrev:
Cool Story Bro

Det är kul att du försöker förstå...

Blawks bild

Le Dad skrev:
Det är kul att du försöker förstå...

Jo, han är verkligen sofistikerad!

Blawks bild

Maxxon skrev:
Den är skön också

Den borde vara minnt lika känd som dängan Spoonman. :)

Le Dads bild

Blawk skrev:
10 september, 2010 - 18:03

Du fick in sjukt mycket äg i det inlägget. Mycket trevligt att läsa. :)

Saiforks bild

Alter bridge allt jag kan säga!

http://www.youtube.com/watch?v=WR4_chcwvoM

Ett mycket mäktigt live framträdande njut bara njut!!

Sundance Kids bild

Radiohead är snälla.

http://radiohead-prague.nataly.fr/

De har släppt en hel konsert gratis.

Såhär står det på TPB:

RADIOHEAD
23rd august 2009
Výstavište Exhibition Area Holešovice
Prague
Czech Republic

Various video sources (full list in the credits on the DVD and website http://radiohead-prague.nataly.fr)
Audio source : Masters provided by RADIOHEAD
Editing : 00LIADON - PETER HALLIWELL - JEFF KEILER - VASEK CHALUPA
Color correction : TIM ZIEGLER
Authoring : JEFF KEILER
Menus and cover : PETER HALLIWELL
Cover image reproduced with kind permission from Petr Klapper - www.petrklapper.com
Production and website : Nataly®

Running Time: 2h 3mn
Size: 7.32 Gb

Technical Specs:

Video Codec : MPEG2
Bit rate mode : Constant
Nominal bit rate : 7.7 Mbps
Width : 720 pixels
Height : 576 pixels
Display aspect ratio : Letterbox 16:9
Frame rate : 25.000 fps
Standard : PAL

Audio Codec : AC-3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 320 Kbps
Channel(S) : Stereo - 2 channels

Setlist:

- 15 Step
- There There
- Weird Fishes/Arpeggi
- All I Need
- Lucky
- Nude
- Morning Bell
- 2+2=5
- A Wolf at the Door
- Videotape
- (Nice Dream)
- The Gloaming
- Reckoner
- Exit Music (For a film)
- Bangers n Mash
- Bodysnatchers
- Idioteque

Encore 1

- Pyramid Song
- These Are My Twisted Words
- Airbag
- The National Anthem
- How To Disappear Completely

Encore 2

- The Bends
- True Love Waits / Everything In Its Right Place

*** STRICTLY NOT FOR SALE �€“ BY THE FANS FOR THE FANS �€“ PLEASE SHARE AND ENJOY ***

More informations and downloads on http://radiohead-prague.nataly.fr

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.