Fuzzys bild

Crimson Thunder skrev:
Synd när det blir så många bra av samma kön i samma program

Ska väl iofs inte spela någon som helst roll, egentligen, men det är sånt som gör det till bättre TV antagligen. Vilka fjortisar har koll på genusfrågor?

Men Jay måste jag hålla med om är sjukt solid.

HerrOlssons bild

Hur har det gått för geir rönning?

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Man5ons bild

HerrOlsson skrev:
Hur har det gått för geir rönning?

Han livedebuterar imorgon!

Last chance to lose control

Man5ons bild

Ska även påpekas att killfältet imorrn är helt brutet. Norrmannen och overall goodguyen Geir, min absoluta favorit Bagar-Olle och till sist Jimmy som hyllats efter í princip varje moment av juryn. Kommer bli stenhårt känns det som.

Tjejerna imorrn är två mer "okända" som inte fått så mycket tv-tid, jazzbruden Linnea och negressen Alicia. Ingen av dem har stått ut öht hittills. Tredje tjejen är dock en med massor av tv-tid hittills, Freja.

Fuzzys bild

Man5on skrev:
negressen

Här är vi politiskt korrekta på 40-talet ser jag. ;)

Sundance Kids bild

Man5on skrev:
Radiohead-låt istället

Han valde trots allt en väldigt "popig" Radiohead låt. Men han gjorde det bra faktiskt, blev förvånad över att han gjorde den såpass bra.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Här är vi politiskt korrekta på 40-talet ser jag.

Oj, får man inte säga så alltså? Jag är lite utav motsatsen till en tyst rassekärring, alltså en gammal tant som aldrig säger ord som neger och blatte, men som röstar på SD i det tysta för hon tycker att "dom tar VÅRA jobb!".

Jag är som sagt raka motsatsen, jag kränger mig med alla möjliga ord men är hur mycket bundis som helst med turrar, bulgarer, greker och alla möjliga typer av pizzabagare. Jag är för kulturell mångfald. :D

Däremot, om vi nu ska prata politik, är det verkligen störtdumt att bygga getton genom att skyffla alla nyanlända till just en förort eller ett område etc.

Senast ändrad av Man5on, 30 september, 2010 - 17:27.

Man5ons bild

Men jävla tv4! Nu insåg dem att juryn inte lär ge Sebastian ett wildcard så dom var tvugna att ändra reglerna så att fjortisarna fick rösta vidare honom istället. Illa tv4!

Man5ons bild

Såatteh, Linnea välkommen in i spelet! Asgrymt!

Man5ons bild

Tycker faktiskt att samtliga veckodagar haft fair utgång, de åtta som gått vidare har varit rättmätiga i min bok. Däremot, som jag predikat om tills öronen blött, det har varit lite ojämna heat. I tisdags var det inte lätt att vara tjej (stackars Elin) och ikväll (torsdag) var det inte lätt att vara kille (stackars Olle).

Men Geir gjorde som han gjort i alla andra avsnitt, ägde, och det är ingen surprise för mig iaf. Linnea klev in i leken och var charmant så det slog gnistor om det. Freja gjorde konstigt låtval och Alicia sög stenhårt. Beyonce? Smart låtval med din röst...

Så för Fuzzy:

Olle med klockrent låtval, Kings of Leon är typ världens sjunde bästa band.

Geir. Man med stort M. Dessutom så mycket visdom han sprider varje gång han öppnar käften i intervjuer. Man-crush alert!

Linnea, en svensk Amy MacDonald? Väldigt...fint. "Synd" att hon inte är lite mer...eh...gullig. Fast då hade jag väl riskerat hjärtklappning, så kanske bra såhär :D

Senast ändrad av Man5on, 1 oktober, 2010 - 00:16.

Fuzzys bild

Man5on skrev:
Oj, får man inte säga så alltså?

Får man väl, men det låter väldigt gammeldags, typ som hur gamla dagstidningar beskrev svarta musiker. Anklagar dig alltså inte för att vara rasist utan möjligtvis för att vara för gammal. Hjärtklappning av söta tjejer stärker just den teorin. :p

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Anklagar dig alltså inte för att vara rasist utan möjligtvis för att vara för gammal. Hjärtklappning av söta tjejer stärker just den teorin.

Som världens, typ, 14:e bästa band utryckte det:

Sense of security,
Holding blunt instrument,
Midlife criiiiiisis
I'm a perfectionist
And perfect is a skinned knee

You're perfect, yes, it's true!
But without me you're only you
Your menstruating heart!
It ain't bleedin' enough for two

Carefaces bild

Man5on skrev:
Sebastian ett wildcard

Själva grejen att dom petade Anton för honom var ju skandal..
Sök på Anton Hildorsson på youtube, riktigt duktig. Hade gått långt.

Man5ons bild

LIIIIIIINNEAAAAAAAAAA :love:

Man5ons bild

Sebastian är väck. Tack sverige!

Man5ons bild

För Fuzzy då :bigsmile:

Bästa framträdandet i år imo:

Bagar-Olle tävlar med Chris Martin om vem som sjunger bäst:

Övriga utav mina favoriter igår...nja tycker tyvärr det var sådär faktiskt.

Alice gjorde ett konstigt låtval för sin röst, Hayley Williams sjunger den perfekt, Alice fick kriga som ett as för att hinna andas mellan raderna och det lät...just sådär.

Elin valde en av Pink's sämsta låtar. But WHY? Jaja, hon fick sitt wildcard som tur var iaf.

Jay sjöng jävla Nickelback. Skärp dig.

Daniel valde en relativt trist Beatles-låt...nja. Men han blir väldigt farlig i årets Idol, mark my words.

Geir trampar nästan lite vatten redan, bra låtval (Kings of Leon) men det känns som att man "kan" Geir alla redan. Överraska oss lite!

Men ja, överlag otroligt glad över hur rösterna fallit. Sebastian gick inte vidare, och det var Chris och Madde som åkte ut igår vilket var exakt dom två jag hoppades på. Bra gjort Sverige!

HerrOlssons bild

Vem är det som kör den där burning på riktigt? Allstå vems låt är det?

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Man5ons bild

HerrOlsson skrev:

En snubbe från gamla svenska polisfilmer, Niklas Hjulström tror jag han heter.

Fuzzys bild

HerrOlsson skrev:
Den med Cue?

Typisk frågestportfråga eftersom ingen jävel minns ett så totalt ointressant namn.

Man5ons bild

För övrigt, känns dom här igen? :bigsmile:

Naturlazers bild

Fyfan va Jay är grym!! :beer:

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Man5ons bild

Naturlazer skrev:
Fyfan va Jay är grym!!

Verkligen. Helt insane :love:

Senast ändrad av Man5on, 16 oktober, 2010 - 04:32.

Crimson Thunders bild

Naturlazer skrev:
Fyfan va Jay är grym!!

Han skulle inte behöva vara med i idol längre, ge honom ett band istället så kommer åtminstone jag att köpa hans skiva :love:

Förövrigt tycker jag att han och Geir spelar i en helt annan division än de övriga.

PSN: Mr_jump

Sundance Kids bild

Bara jag som tycker att Jay är total fail som försöker vara cool och hans coolhet slår om och han blir bara töntig och allmänt jobbig (sen tycker jag synd om honom pga. av att han fick namnet "Jay"). Fast mycket beror nog på att han talar skånska. Jag ogillar inte alla skånska dialekter, på vissa ställen talar de rätt fint i Skåne, som i Lund, Falsterbo, Trelleborg och Kristianstad typ. Men i Ängelholm, Landskrona, Helsingborg, Höör och där så är skånskan bedrövlig.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Naturlazers bild

Crimson Thunder skrev:
Förövrigt tycker jag att han och Geir spelar i en helt annan division än de övriga.

Dock kan jag tycka att Geir "fuskar". Han kom ju till semifinal i finska Eurovision Song Contest.
Tyckte exakt likadant om Kevin Borg.

Men han är ju också grym såklart, men jag kan tycka att det är lite orättvist mot dom andra deltagarna.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Crimson Thunders bild

Naturlazer skrev:
Dock kan jag tycka att Geir "fuskar"

Visst är det lite så, dock går det inte att jämföra melodifestivalen i Sverige och Finland, men hursomhelst är han ju redan etablerad artist. Frågan är bara var gränsen skulle dras ifall man drog en gräns för vem som ska få vara med i idol.

PSN: Mr_jump

Man5ons bild

Minnah turade in en fribiljett och står för ett av svenska Idolhistoriens bästa framträdande. Fett otippat men oj så najs av mini-Lotta Engberg :O

VodkaCitrons bild

Har Weise redan vunnit eller? Skiter blankt i idol, aldrig kollat. Men Weise ska vinna helt klart, blir pappa Weise glad. Kanske t.o.m så glad att han släpper en julsamling :O

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Fuzzys bild

Lite trist att Alice hoppade av, hon var väl den enda finaltjej som såg närmelsevis o-queer ut...

Man5ons bild

Oj så skönt att bli av med Tråksöt-Daniel. Nu ska bara Weise åka ut nästa vecka (I wish, etc) så är det bara gött folk kvar i Idol 2010.

Ganska platt kväll annars överlag. Godbitarna var Linnea (som vanligt) och att comebackande Minnah för andra veckan i rad antagligen var bäst. Sen har jag iofs lite personligt förhållande till låtvalet ikväll, men ja, hon gjorde det sjukt bra enligt min mening.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.