mrkndrs bild

Tycker det är dags att Geir åker snart.. han har varit riktigt tråkig de senaste omgångarna, så tror han åker i nästa omgång. Jay är grym som vanligt, LInnea likaså.. ser gärna dessa två i final. Minnah har ryckt upp sig ordentligt efter sin comeback, riktigt bra gjort av henne.

Man5ons bild

Erik Markander skrev:
Tycker det är dags att Geir åker snart.. han har varit riktigt tråkig de senaste omgångarna, så tror han åker i nästa omgång. Jay är grym som vanligt, LInnea likaså.. ser gärna dessa två i final. Minnah har ryckt upp sig ordentligt efter sin comeback, riktigt bra gjort av henne.

Jag delar dina åsikter till 100%.

Som jag ser det i dagsläget finns det tre tänkbara vinnare. Linnea, Jay och bagar-Olle. Därmed inte sagt att det måste vara just de tre kvar när det är tre kvar, men jag tror nog att någon av de tre blir slutsegrare.

Darkhorsen är ju så klart Minnah som var helt sanslöst bäst på Beatles-temat, och igår var hon nog nästbäst. Hon mådde tydligen bra av att åka ut. Så visst, kan hon vara lika bra in i mål så vem vet var hon hamnar.

Last chance to lose control

Crimson Thunders bild

Jay fast för hasch
Få se vilka konsekvenser det får, men tydligen får han iaf fortsätta tävla trots stränga regler.

PSN: Mr_jump

Man5ons bild

...Och bäst ikväll...Jay! Igen. Så klart. O vem fan bryr sig om att han hälsar på maryjane lite då o då, det gör väl alla.

Man5ons bild

Blev verkligen inte vidare avslutning. Ärligt talat, vad sysslade tv4 med?

Vanligtvis, alltså under de föregående säsongerna, så har vi fått en två timmar lång final, PLUS 45 minuter resultatshow. I år blev det de vanliga 90+30. Det har alltid varit ett framträdande av en utomstående artist. I år...inget. Vinnarlåten var den näst sämsta någonsin imo. Verkligen grått och oladdat i år.

För övrigt är fan människorasen ibland jävligt förutsägbar. Förra året var det Tove som efter halva säsongen stolt visade upp sin kärlekstatuering på handleden, att hon var "kärast i hela världen". Jävligt jättekär verkligen, efter Idol var pojkvännen long gone.

I år är det Jay som inte kan hålla snoppen i styr. Under kärleksveckan så sjöng han till sin exfru/blivande hustru för andra gången, att hon räddat hans liv o det ena med det tredje. Igår deklarerade han istället att han och Minnah är ett par. Vad i helvete liksom, hur svårt kan det vara?

Fuzzys bild

Man5on skrev:
hur svårt kan det vara?
Mest fascinerad av att just den lilla detaljen stör dig så mycket. Är är väl både rockstjärnigt och del av det larviga intrigerandet runt skräpet.

Jay skulle ju göra en kupp och dra ner Jihdes byxor om han vann, undrar hur många som röstade bara för att få det lixom.

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Mest fascinerad av att just den lilla detaljen stör dig så mycket.

En av mina i särklass största pet peeves är folk som säger saker, eller mer exakt lovar saker, i onödan. Det är ju bara så förbaskat korkat, och korkade, dvs ovanligt korkade, människor stör mig en smula.

Ta fotbollsspelaren Henke Larsson. "Jag kommer aldrig någonsin spela i svenska landslaget igen. Inte en chans.". Ett år senare "Asssååå jag kan väl spela igen då.".

Att människor ändrar uppfattning, att man lär sig, är jag helt på det klara med. Men satans dumma Henke, vad TJÄNADE du på att säga att "NEVER AGAIN!!"? Inget jävla dugg. Du bara förlorade på det genom att framstå som en velig jävla pajas. Det är så absurt dumt att säga "jag ska aldrig" när man uppenbarligen inte var så övertygad om det. Hur dålig självinsikt får man ha?

Typ, om någon säger (på allvar o inte for lulz) "Nej jag ska minsann aldrig mer dricka alkohol!" men ändå gör det två dagar senare. Jag struntar ju fullständigt i huruvida hon dricker eller inte, men det är ju helt uppåt väggarna idiotiskt att häva ur sig ett löfte som man uppenbarligen inte hade någon större vilja att hålla. Det är liksom ett personlighetsdrag jag bara spyr på. Varför inte säga "jag ska försöka att dricka lite mindre hädanefter" istället? Jag bara undrar.

Slut på rant, det var inte riktigt min mening att blåsa på som värsta moralpolisen här en lördagsmorgon när jag inte sovit på ett dygn och ett halvt. Jag vet faktiskt inte varför jag på gamla dar har börjat irritera mig så sjövilt på folks ovilja att hålla löften, eller rättare sagt, folks okunskap om sig själv vilket i sin tur leder till att man lovar saker som är dömda att fallera.

För övrigt, I know rockstars, och Jay är sannerligen ingen rockstjärna. Jag avgudar mannens röst men han är inte rock n roll i någon större utsträckning. Men det har egentligen inte med Minnah-grejen att göra. Jag blir bara så särdeles trött på falskhet och på brutna löften.

Som memen så berömt goes:

Fuzzys bild

Man5on skrev:
folks okunskap om sig själv vilket i sin tur leder till att man lovar saker som är dömda att fallera.
Såatte du gillar helt enkelt inte hur människor i allmänhet fungerar? Tycker det är rätt gött att det finns en viss idiotisk spontanitet även bland offentliga personer.

Man5on skrev:
För övrigt, I know rockstars, och Jay är sannerligen ingen rockstjärna.
Njä men det är väl lite den bilden han fått genom idol ivf, med knarket o så också förstås.

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Såatte du gillar helt enkelt inte hur människor i allmänhet fungerar?

Det är ingen dum summering ;)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.