Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache WHERE cid = 'variables' in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128

Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: UPDATE cache SET data = 'a:1211:{s:13:\"theme_default\";s:8:\"blogbuzz\";s:13:\"filter_html_1\";i:1;s:18:\"node_options_forum\";a:1:{i:0;s:6:\"status\";}s:18:\"drupal_private_key\";s:64:\"f21534a5ca14885846975f31b646084ff45701c2d5f18a72667b24c1488db285\";s:10:\"menu_masks\";a:35:{i:0;i:127;i:1;i:125;i:2;i:124;i:3;i:117;i:4;i:63;i:5;i:62;i:6;i:61;i:7;i:60;i:8;i:59;i:9;i:58;i:10;i:57;i:11;i:56;i:12;i:46;i:13;i:31;i:14;i:30;i:15;i:29;i:16;i:28;i:17;i:25;i:18;i:24;i:19;i:22;i:20;i:21;i:21;i:15;i:22;i:14;i:23;i:13;i:24;i:12;i:25;i:11;i:26;i:10;i:27;i:9;i:28;i:7;i:29;i:6;i:30;i:5;i:31;i:4;i:32;i:3;i:33;i:2;i:34;i:1;}s:12:\"install_task\";s:4:\"done\";s:13:\"menu_expanded\";a:1:{i:0;s:13:\"primary-links\";}s:16:\"language_default\";O:8:\"stdClass\":11:{s:8:\"language\";s:2: in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128
 Tråden för nästan vad som helst | Skillpoint.se
VodkaCitrons bild

Pillade lite med pumpor idag! Woooh

Halloween!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

OhNoSpywares bild

Fnissade en del åt att Discshop har med Dead or Alive Paradise i sin "Skräckspel Halloween"-rea ;D
Mycket passande faktiskt. Riktigt skrämmande spel.

Andreas Ljungströms bild

Det tog mig bara fem jävla timmar för att Windows 8 skulle fungera på min dator. |(

Först fungerade inga appar överhuvudtaget i Metro-gränssnittet. Efter en lång felsökning utan resultat installerade jag om skiten igen. Den här gången slutade drivrutinerna för nätverkskortet att fungera så fick scanna nätet efter en uppdaterad drivrutin för min dator. När jag till slut hittar en och får hem den visar det sig att det är fel version. Hittar den riktiga och installerar den, äntligen funkar allt som det ska. Märker sedan efter en stund att alla mina gamla program är borta trots att jag begärde att de skulle vara kvar. Som tur är har Windows sparat ett html-dokument över vilka program som är borttagna, sätter mig och installerar om det nödvändigaste. Där är jag nu.

Är Windows 8 nåt att ha då? Inte en jävla aning.

OhNoSpywares bild

Man kan verkligen hitta allt möjligt på nätet. Hade två Rosa Pantern-spel när jag var liten som jag äääälskade. Lärde mig himla mycket om en del länder av det första av dem (det var just det det var till för iofs) och minns dem med mycket kärlek. Hittade nu en person på YT som lagt upp hela genomspelningar av båda spelen, på svenska dessutom! Helt fantastiskt :D

VodkaCitrons bild

Funderar på om jag ska köpa Dark Souls: Prepare to die Edition till PC. Ta artbooken, poster, postcards ur paketet och sen sälja enbart själva spelet för mer än vad jag betala (UK Import). Hmmm :) Jag vill ju köpa DLC:et till PS3:an men föredrar disk, men där får man bara själva spelet och inget extra, men gör jag såhär får jag rubbet + en slant i fickan ;)

VodkaCitrons bild

Och nu e det gjort! Så får jag även Namco's poängkort ;) Så nu har jag en chans att sno åt mig lite Ni no Kuni prylar i framtiden när det dyker upp i VIP Corner. Kanske får det i ett paket hem av Namco, nu när det snart är jul och allt, men man kan aldrig vara säker ;)

ScatBoners bild

Enligt Sveriges radio ska konsumentombudsmännen i norden dra face book inför rätta p.g.a. reklam i nyhetsflöden. Ett EU-direktiv gör detta olagligt påstår SR.
Kan någon förklara hur reklam på sin egen site är olagligt? Jag får inte ihop det. :tard:

Starfighter Johanssons bild

Det har väl snarare att göra med det där integritetsdirektivet? Att reklamen gör intrång på ett vis som strider mot vissa bestämmelser när det kommer till webbaserad kommunikation. Jag har kanske missuppfattat så jag förbehåller mig rätten att dementera precis allt! ;)

VodkaCitrons bild

OhNoSpywares bild

Sitter och kollar på en gammal SVT-julkalender och myser. Inte kollat på en sådan julkalender på 13 år O: Kollar i år dock :) Den gamla jag kikar på är När Karusellerna Sover. Har inte sett den sedan den gick på TV julen 1998 och försöker förstå varför jag minns den med sådan värme. Hittills är alla visor och Manfred det enda trevliga. Kaninen är ju bedrövlig och alla barnskådisar är (som oftast) bara läskiga. Nåja. Kanske blir bättre? Eller så var det bara för att jag var i "rätt ålder" för julkalendern just 96-99 när jag kollade. Åren efter var det inte kul längre och åren innan var jag för ointresserad av TV.

Linnea Hummels bild

OhNoSpyware skrev:
försöker förstå varför jag minns den med sådan värme.

Det var en av de första som hade ett PC-spel som tillhörde kalendern. Varje dag fick man en kod för att öppna en ny lucka och ett nytt minispel i PC-kalendern. Kanske körde du spelet och minns det som kul?

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

VodkaCitrons bild

*chockad*
Jag har två stycken prov den här veckan. Det första så har läraren skrivit att man bara ska träna på första kapitlet 0__o Tänk på att jag pluggar på ett sånt sätt att man bara har ett slutprov, aka ett prov som vanligtvis täcker en kurslitteratur på 200-500 sidor. Så det var ju väldigt märkligt... Varför täcker inte provet alla uppgifterna man har gjort? Huh...

Sen är det ett till prov såklart, men vilken dag? Söndag eftermiddag, the fuuck?

Senast ändrad av VodkaCitron, 10 december, 2012 - 01:51.

VodkaCitrons bild

OhNoSpywares bild

Ska se sista avsnittet av Lost. Har sett hela serien under senaste två månaderna (ganska precis) och det kommer nog kännas ganska skumt att det tar slut ikväll.
Har ju en himla massa extramaterial kvar och så, men sånt vill jag aldrig se direkt efter. Så blir sista Lost-tittandet på ett bra tag nu.

Ingen aning om vad jag ska dyka ner i efter detta. Har en del att välja på.

Edit:

VodkaCitron skrev:
[bild som inte går att se]

"No hotlinking please".

Senast ändrad av OhNoSpyware, 11 december, 2012 - 01:11.
VodkaCitrons bild

;3 Ingen viktig bild direkt. Lost FTW! Har inte sett en enda ny serie sen den slutade, inte hittar någon bra ny och har inte heller haft ett behov av att leta.

Sen slutade jag med att kolla TV mitt under Lost ändå så.

OhNoSpywares bild

VodkaCitron skrev:
Lost FTW!

Indeedo. Glad att jag såg den. Skönt att den inte spoilats sönder också. Var spännande hela vägen :)

Tror jag ska ge mig på Babylon 5 efter nyår :)

VodkaCitrons bild

Planer för imorgon är att göra ett prov i juridik sen dra direkt på bio och se the Hobbit. Vilket låter som det bästa alternativet? Liten salong utan 3D, eller största bion med 3D och fast tralala?

OhNoSpywares bild

Fick mig dagens skratt av att höra vad en GameStop-anställd hade att säga till min bror, nämligen att 320GB HDD i en PS3 inte räcker till nånting och tar slut på en gång. MEN man kan tydligen inte installera spel på Playstation 3! (jag har gjort fel alla dessa år! Säkert ni med!)
Vad fylls det då upp med? 320GB nedladdade spel? Varför skulle man ha ett sådant behov av att ha allt installerat samtidigt om man nu har så många spel? :D Håhåjaja.

Jag håller med om att det är en absurd grej att säga, men jag kan däremot känna att 320GB inte kommer räcka så länge som jag hoppats. När jag köpte den tänkte jag "kebab fifan jag kommer aldrig behöva ta bort saker igen!" men nu är jag på god väg att fylla den.

Det hela är förstås lätt löst genom att, som du säger, avinstallera spel som inte spelas regelbundet men... nu har jag sagt det. :)

OhNoSpywares bild

Starfighter Johansson skrev:
men nu är jag på god väg att fylla den.

Jo jag har nyligen skaffat en Slim 320GB efter att ha haft en med 40GB sedan juli 2008 (utan speciellt mycket utrymmesproblem, växlade bara vilka spel som var installerade) och den lär väl kännas liten ganska snart. Precis som min 360 Slim gör trots att den också var en väldig storleksökning från den tidigare som vi haft länge och inte haft problem med. Man vänjer sig nog vid storleken och tycker att den är för liten hur stor man än skaffar ;D

Nu var det ju så att jag och morsan gav en PS3 till lillebror idag (en stund efter det där samtalet) och vet att han kommer ha den mest för exklusiva spel precis som jag. Han är ganska förtjust i fysiska spel också så det lär inte bli några som helst utrymmesproblem för honom.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 15 december, 2012 - 23:41.

OhNoSpyware skrev:
Man vänjer sig nog vid storleken och tycker att den är för liten hur stor man än skaffar ;D

Exakt så! Jag minns när jag tyckte fem disketter var gott om plats. Nu tycker jag 4 TB är för lite.

Hm...

VodkaCitrons bild

Ni no Kuni Wizard Edition är typ slutsålt överallt i UK, hoppas det inte ger mig problem med min order på Webhallen, att de får in få exemplar eller så :p

OhNoSpywares bild

Petade med lite saker i köket och kikade ut på busken utanför där småfåglarna gärna sitter. Precis då tar en rovfågel en av småfåglarna och smäller ner i en snödriva bredvid busken (det såg faktiskt himla komiskt ut, tog ett tag för stackarn att få ordning på vingarna och studsa ut ur den allra djupaste delen :D). Den flög iväg med bytet efter en stund. Sååå tufft <3 Jag är galet förtjust i rovfåglar ^^

VodkaCitrons bild

Vafan?! Första gången det hände för mig WTF Ebay?

HerrOlssons bild

Starfighter Johansson skrev:
Hm...

Men Starfighter vad jävla härlig du är! Jag tänkte exakt samma sak när jag såg den bilden på Hitmansnubben :bigsmile:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

God Jul På Er Alla!! :santa:

OhNoSpywares bild

God jul alla Skillpointare <3

HerrOlsson skrev:
Men Starfighter vad jävla härlig du är! Jag tänkte exakt samma sak när jag såg den bilden på Hitmansnubben :bigsmile:

Eller hur? De måste ha sett honom på TV och blivit undermedvetet inspirerade. Eller så är det en slump, men det vore ju tråkigare.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.