VodkaCitrons bild

Jag får en Ni no Kuni bok, nästa vecka? Lär göra nån video på det :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Starfighter Johanssons bild

Fruitycuties är världens bästa sida. Det är så sött och roligt att jag nästan börjar gråta.

VodkaCitrons bild

Åter igen... Lärare

Mitt mail "Hej jag fick det här betyget, bla bla, men jag undrar hur det gick för mig på provet"

Svar:
Hej,
det var en samlad bedömning. (Klockan 02:12 en vecka senare)

Distanslärare suger och är otroligt lata samt har ingen kunskap utöver kurslitteraturen. Förmodligen sitter dom där 30minuter om dan MAX.

Men vad ska man förvänta sig, mitt fel som är för lat för att ta mig till klassrum ;) Eller tja egentligen inte, men jag gillar inte saker som kommer mitt imellan, pauser, folk som allmänt babblar. Studerar jag eller jobbar så är jag i det läget till 100% och är frånkopplad helt när det gäller fritid.

VodkaCitrons bild

Ni no kuni - 9.4 - IGN

YES! Spelet lyckades i västvärlden! :)

Projekt "Lev med Linux en vecka" har påbörjats. Efter mycket om och men blev det tillslut Lubuntu (på en bärbar) och Ubuntu (på en stationär). Lubuntu fungerar som en dröm, är redan igång för fullt att undersöka miljön och bekanta mig med terminalkommandon. Ubuntu (12.10) är så satans segt att jag kommer avlida om det inte bara är inledande krabb, vill helst bara sitta vid Lubuntu som det ser ut nu men vafan... Jag ska försöka tweaka lite!

VodkaCitrons bild

Dags att åka in och hämta Ni no Kuni ;)

VodkaCitrons bild

Gillar att Namco Bandai fick ett mejl från ett fan som precis köpt Ni no Kuni. Där han posar naken tillsammans med spelet. http://icecreamsandsadness.tumblr.com/post/42432350573/words-do-not-describe-how-happy-i-am-to-finally

Senast ändrad av VodkaCitron, 7 februari, 2013 - 02:53.

VodkaCitrons bild

"Youtube Sverige fyller 5 år"
Key? Vad ska det betyda och vad ska det ha för mening? Skriptet där allt översätts på ett crappy vis är 5år? Kul.

VodkaCitrons bild

Ugh.. Så är det "super tyst" på Skillpoint ännu en gång, mer än annars. Kom igen! ALDRIG i livet att jag någonsin skulle vara stammis på en annan svensk community sida, folk är helt whack på alla andra ställerna.

Angenäm lördagseftermiddag:

VodkaCitrons bild

Världens bästa! Säg till om ni kommer på varför :)

VodkaCitrons bild

Funderar på att köpa Disney Sing It: Party Hits - bundle (Nintendo Wii) för 19kr. USB mic, så man kan ju antagligen prata i den på PS3 och på datorn ;3

VodkaCitrons bild

Hmm.. jag har typ 50 spel till PS3 om man räknar nedladdningsbart även. Men har ingen lust att köra något av dom typ... Konstigt. Tidigare har man kunnat ha 10spel/konsoll under en generation och ändå alltid haft något man kunnat spela.

Humans yelling like goats yelling like humans.

VodkaCitrons bild

Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara lagligt att göra "egna tröjor" med kända karaktärer och varumärken som man sedan säljer i massor. Nu pratar jag om alla på typ Youtube, Deviantart och liknande, t.o.m Mega64 kan slänga på Zelda loggan på en tröja och sen sälja den i 1000tal.

Liksom why? Kan jag också likbra rita av saker, gå till en hemsida som gör tröjor och sen öppna en "butik" där jag tjänar 20% av allt det som säljs eller dylikt.

VodkaCitrons bild

Om jag inte vinner ett spel jag vill ha till PSone imorgon på Tradera så blir jag lite besviken och sur. Även om jag inte behöver mer spel just nu, slagit mitt rekord gånger 5 ^^ 40spel på drygt 2år om man inte räknar DLC.

Linnea Hummels bild

VodkaCitron skrev:
Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara lagligt att göra "egna tröjor" med kända karaktärer och varumärken som man sedan säljer i massor.

Det är det inte. Mycket kommer undan för att vara inspirerat av t.ex en Nintendokaraktär och så handlar det också om i vilken skala saker sker. Vet att en svensk på Twitter fick Blizzard på halsen när hen skapat örhängen med "ras"loggorna på till försäljning i väldigt liten skala. Medan man i mångt och mycket kommer undan på Etsy och liknande siter med att skriva att det är inspirerat av Zelda, Kirby, Megaman osv och då sälja hundratals av det. Men den exakta designen är aldrig tillåtet att kopiera.

Mängder av företag har Zeldaloggan som logotyp från början, men med andra färger. På samma sätt är det svårt att lagstadga blåa hängselbyxor och röd tröja som nåt som bara Nintendo får använda. Jag antar att särskilt Nintendo inser att det skulle mer stjälpa dem än hjälpa dem om de gick efter alla skapande fans och försökte stämma dem.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Jag stapplar ut ur mörkret. Hostar upp smuts och damm. Trevar fram i det bländande ljuset. Är... är Skillpoint uppe?

Jag är livrädd att "klara ut" ska bli ett vedertaget uttryck om att klara ett spel. Det där "ut" är inte bara överflödigt, det får mig att tänka att alla spel är knutar. Blir lite irriterad varje gång jag ser någon använda uttrycket. Ja, så mycket fritid har jag.

OhNoSpywares bild

Starfighter Johansson skrev:
Blir lite irriterad varje gång jag ser någon använda uttrycket.

Sedan du klagade på det förra gången (om det var här eller på twitter minns jag inte) har jag börjat ändra varje gång jag inser att jag skrivit så. Försöker låta bli.
Förlåt om jag failar ibland :(

OhNoSpyware skrev:
Sedan du klagade på det förra gången (om det var här eller på twitter minns jag inte) har jag börjat ändra varje gång jag inser att jag skrivit så. Försöker låta bli.
Förlåt om jag failar ibland

Har du skrivit så? Jag tror aldrig jag sett dig göra det, så du har "städat" effektivt. :)

Ina, min son, jag blir besviken... :D

OhNoSpywares bild

Har du skrivit så?

Haha, jååe! Jag skrev det nog senast (helt utan att tänka på det förrän efteråt) i ett blogginlägg häromdagen. Ändrade alltså direkt efter att jag skrivit klart meningen.
Det är alltså helt automatiskt och jag förstår inte riktigt varför. Som du säger är "ut" överflödigt och... ja. Jag vet inte, men har väl "lärt" mig på SPs forum eller nåt och så hänger det med.

Förlåt :cry:

Furios bild

Blir lite irriterad varje gång jag ser någon använda uttrycket.

Oj, nu blev jag orolig! Jag kan ha slängt mig med det uttrycket någon gång på den här sidan. Man vill ju inte göra sig ovän med Starfighter, liksom :cry:.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Furio skrev:
Oj, nu blev jag orolig! Jag kan ha slängt mig med det uttrycket någon gång på den här sidan. Man vill ju inte göra sig ovän med Starfighter, liksom .

En till som blir orolig! Jag sa det här för att jag kände att jag kunde ventilera inför er litegrann. Det finns ingen här på Skillpoint jag hade i åtanke när jag skrev så ni kan slappna av! :)

Nahojs bild

Ina, min son

Fan, har jag missat några vitala delar alla dessa år? :tard:

Angående att "klara ut" ett spel så använde jag det uttrycket mycket i mina yngre dagar, vet inte riktigt om jag fortfarande gör det då och då. Jag uttrycker mig nog mest i stil med att "nu är jag klar med det här spelet".

Jag oroar mig inte för Starfighters ilska om jag skulle råka säga "klara ut", för jag är mycket skäggigare än han är. 8)

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Nahoj skrev:
Fan, har jag missat några vitala delar alla dessa år?

Vi hade ett möte, kanske missade du det? :)

Nahoj skrev:
Jag oroar mig inte för Starfighters ilska om jag skulle råka säga "klara ut", för jag är mycket skäggigare än han är.

Du kan sitta tryggt längst in medan jag går vilse i skäggbuskaget! På tal om skägg så råkade Orpon ut för en traumatisk upplevelse tidigare idag då han fastnade med tummen i sitt skägg.

Orpons bild

På tal om skägg så råkade Orpon ut för en traumatisk upplevelse tidigare idag då han fastnade med tummen i sitt skägg.

Jag har sällan känt mig så hjälplös. Jag är bara glad att det inte inträffade i kön på Ica eller något liknande.

Senast ändrad av Orpon, 6 april, 2013 - 12:31.

Orpon skrev:

<3

Furios bild

Som jag har spytt galla över Adobe genom åren på grund av alla satans uppdateringar! Java är precis likadant (även fast det programmet inte riktigt känns lika nödvändigt som Adobe).

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.