Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache WHERE cid = 'variables' in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128

Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: UPDATE cache SET data = 'a:1211:{s:13:\"theme_default\";s:8:\"blogbuzz\";s:13:\"filter_html_1\";i:1;s:18:\"node_options_forum\";a:1:{i:0;s:6:\"status\";}s:18:\"drupal_private_key\";s:64:\"f21534a5ca14885846975f31b646084ff45701c2d5f18a72667b24c1488db285\";s:10:\"menu_masks\";a:35:{i:0;i:127;i:1;i:125;i:2;i:124;i:3;i:117;i:4;i:63;i:5;i:62;i:6;i:61;i:7;i:60;i:8;i:59;i:9;i:58;i:10;i:57;i:11;i:56;i:12;i:46;i:13;i:31;i:14;i:30;i:15;i:29;i:16;i:28;i:17;i:25;i:18;i:24;i:19;i:22;i:20;i:21;i:21;i:15;i:22;i:14;i:23;i:13;i:24;i:12;i:25;i:11;i:26;i:10;i:27;i:9;i:28;i:7;i:29;i:6;i:30;i:5;i:31;i:4;i:32;i:3;i:33;i:2;i:34;i:1;}s:12:\"install_task\";s:4:\"done\";s:13:\"menu_expanded\";a:1:{i:0;s:13:\"primary-links\";}s:16:\"language_default\";O:8:\"stdClass\":11:{s:8:\"language\";s:2: in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128
 Tråden för nästan vad som helst | Skillpoint.se
Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Jag har ju lyssnat på den här över 1000gånger nu faktiskt

Den här är bra!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Alexanders bild

God morgon!

VodkaCitrons bild

Jag har börjat sitta lite på Namcos "forum". Liksom... Vad kan man göra när deras MOD ser ut såhär och skriver meddelande till en? :O

DAMN!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Ush, jag skäms över att vara svensk.

Nahojs bild

Det låter som en dum sak att skämmas för något man inte kan rå för :p

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Starfighter Johanssons bild

Party for everybody!

VodkaCitrons bild

Från Super Plays gamla Pokemon special 0__0

VodkaCitrons bild

Varit hela dagen i Stockholm idag :) Blåst och en massa regn! Rätt trevlig syn att se att det ligger höger med paraplyn på backarna och intryckta i papperskorgar ^^ Även att se turister som går på led, heltäckna i overaller och gummistövlar ^^

Tog med lillesyrran som skulle in på SFBok och handla nån kortlek med vampyrer.
Då passa jag även på att dra på några ärenden till Webhallen och lämnade butiken med ett exemplar av Eternal Sonata och Valkyria Chronicles :D Får hoppas att det sistnämnda är bra då Sebastian ;)Men jag tror iaf inte det är något spel jag blir besviken på, speciellt inte när det kostar 169:-

Hade även tänkt att fixa Rayman Origins, men var tyvärr slut i Stockholms butiken och har varit det ett tag =/ Så får väll ta det på postorder istället!

Strafers bild

Regn. :party:

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
Får hoppas att det sistnämnda är bra då Sebastian

It is ace.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Så...
Det blir att åka till Uppcon i en dag ;)
250:- för en endagsbiljett (man får inte gå in i byggnaden, bara hänga utanför). Typ som att gå på Gamex men bara hänga i hallen strax innanför byggnaden för 250:-
Men funkar väll :p
Åker mest dit för att det är sista gången bara. :3

VodkaCitrons bild

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Strafers bild

VodkaCitron skrev:
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.

VodkaCitrons bild

Jag är rätt glad över att jag aldrig hann köpa Dark Souls till PS3, nu när Dark Souls: Prepare To Die Edition kommer ^^

Jag, min sambo och Yasunori Mitsuda:

UfU__Xs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Jag, min sambo och Yasunori Mitsuda:

Var? Hur? :O

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

UfU__X skrev:
Var? Hur?

Han var i Sverige för en spelmusikkonsert, och vi beslutade att hosta upp 40 spänn var för en träff. Fick en signatur på köpet också.

Som bonus fick vi träffa Simon "Zimeon" Lundström, pratglad typ.

VodkaCitrons bild

Tog ett nytt rakblad och började raka mig. Sen slant jag och rakbladet drogs över hela halsen. Jag stannade upp och tänkte "dog jag nu?".
Tur så gjorde jag ju inte det ;) Var inte mycket jag börja blöda heller men.

Jag behöver en maid här hemma som kan raka mig om dagarna eller något, för det ser alltid ut som att jag har smitit ifrån en seriemördare i sista sekund. Hela ansiktet droppar XD Så får alltid se till att jag rakar mig en timme innan jag ska någonstans <3

VodkaCitrons bild

Äntligen en dataspelsgala för kidz – premiär på Gamex

15 jun, 2012 14:10 CET

Den 4 november under Nordens största spelmässa Gamex får äntligen barnspelen en egen gala. Gamex lockar årligen över 28 000 spelentusiaster och evenemanget fortsätter att utvecklas. För spelande familjer och barn kommer en av årets avslutande nyheter att välkomnas något extra, nämligen KIDZ!, som arrangeras av Subito i samarbete med Gamex.

ÄNTLIGEN! Sen ska det felskrivas så att det ser hippt och coolt ut bland dessa så kallade "kidz".

Senast ändrad av VodkaCitron, 15 juni, 2012 - 16:27.

VodkaCitrons bild

Då drar man iväg till lilla Uppcon en sväng då :O
Så nu kommer man vara oaktiv på sidan i nästan två dygn! Oh noes!
Ska bli kul att åka tåg för första gången iaf ;) I första klass t.o.m!
"Nämen kära lilla fröken! Nu måste jag ställa dig en liten fråga! Vart har ni kaffet?! *tar fram ett glasöga*"
Är ju också så alla stockholmare tydligen beter sig enligt lantisarna ;) Så måste ju föregå med gott exempel när man är ute på vift.

Starfighter Johanssons bild

Det enda som skiljer första klass åt från andra platser är typ fem centimeter mer utrymme för knäna. :)

Edit: Gratis internet också, om man gillar att surfa i 56k-modem-hastighet. :D

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 17 juni, 2012 - 01:20.

Tobias Jensens bild

I första klass slipper du oftast barnfamiljer också ;)

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Strafers bild

God morhon.

VodkaCitrons bild

Jo. Kändes väll lite exklusivt iaf ^^ Man kunde inte se in i fönstrerna på första klassenvagnen (vagnarna?) heller. Inga djur, inga barnvagnar. Var typ ensam både dit och hem med en enda person :) Kändes väll rätt skönt! Värd den där 10an extra som det ändå kostade! Träffade på en gammal nära polare, han fick ju pröjsa nästan trippla min summa för andra klassen, pga att han och hans polare inte köpte i förtid.

Nu är jag hemma igen! Wooho! ;) Var roligt iaf!

Senast ändrad av VodkaCitron, 17 juni, 2012 - 22:42.

VodkaCitrons bild

Såg en PS3:a (first gen typ) säljas på tradera för 300:- (Upphämtning i sthlm).
Vågade dock inte buda, ingen bild och "DVD-läsaren" var tasig. Vet man ju inte heller vad det kan betyda, var bara nån timme kvar och den gick ut i morse :p Hade inte hunnit fråga.

Antingen gjorde någon världens kap! Eller så blev de blåsta XD

VodkaCitrons bild

Spammat Tradera ;) laggt typ bud på runt 10 prylar, fast bara runt en tjugolapp vardera. Kul om man vinner något billigt, bara att vänta och se ;)

VodkaCitrons bild

Kände för att fixa åtminstone något Playstation 1 spel till min japanska Playstation 3a!

Så budade loss på tradera och fick iaf två titlar som jag ville ha!

120:- [1st press edition?!]

100:- [1st press edition?!]

Kanske är överpris, inte vet jag. Men plånboken får inte en så pass stor smäll ändå!

Svenskarna blev ju som galna vid slutspurten :3 La 60:- bud på en handfull med titlar och swoosh så var buden på 300 bara en minut senare när aktionen slutade!

CastleVania Symphony of Night beg, 355:-
Rly? Vet att spelet kostar runt 130:- nytt. Men att det var limited edition kanske gjorde en stor skillnad. Men hade jätte gärna velat ha det spelet :p Utan att behöva importera eller fula sig.

UfU__Xs bild

Japansk box-art är så jävla nice. :love:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Carefaces bild

Vodka: Är det värt att spela spel som till största del handlar om bra story på ett språk du ej förstår?

VodkaCitrons bild

Självklart ;) Jag har det rätt lätt att förstå saker ändå, även om det kanske är lite svårare ju längre bak man går i "tiden". Final Fantasy XIII förstog jag nästan till 100% utan att kunna läsa text, det var mer uttrycken, tonarten m.m som fick spela in.

Att inte kunna "förstå" ett spel är också en riktig viktig upplevelse! Man gör sina egna tolkningar på det hela. Jag började spela när jag var runt tre år och inte fan förstog man något då alls!

Men jag har ändå bra minnen av Zelda: Link to the past, Ocarina, Final Fantasy XI, Resident Evil och vad allt hette när man var liten :) Det var även spelen som lärde mig engelska på en någorlunda bra nivå, man var en sån som fick MVG under hela grundskolan, utan att ens öppna en bok :p

Men de finns såklart spel som även jag håller mig borta ifrån bara för att det är "japanskt". Jag skulle ju aldrig i livet snappa åt mig Mahjong på japanska, det är så himla komplicerat som det redan är XD Eller Monopol till Psone där man måste gå in i menyer och fixa..urk.

Men som sagt man lär sig säkert något nytt av att spela sånt här också. Men skulle jag ha valet att kunna spela PAL och få spelen för samma pris som dom japanska, så visst :p

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.