Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache WHERE cid = 'variables' in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128

Warning: Table './skillpoi_skill/cache' is marked as crashed and should be repaired query: UPDATE cache SET data = 'a:1211:{s:13:\"theme_default\";s:8:\"blogbuzz\";s:13:\"filter_html_1\";i:1;s:18:\"node_options_forum\";a:1:{i:0;s:6:\"status\";}s:18:\"drupal_private_key\";s:64:\"f21534a5ca14885846975f31b646084ff45701c2d5f18a72667b24c1488db285\";s:10:\"menu_masks\";a:35:{i:0;i:127;i:1;i:125;i:2;i:124;i:3;i:117;i:4;i:63;i:5;i:62;i:6;i:61;i:7;i:60;i:8;i:59;i:9;i:58;i:10;i:57;i:11;i:56;i:12;i:46;i:13;i:31;i:14;i:30;i:15;i:29;i:16;i:28;i:17;i:25;i:18;i:24;i:19;i:22;i:20;i:21;i:21;i:15;i:22;i:14;i:23;i:13;i:24;i:12;i:25;i:11;i:26;i:10;i:27;i:9;i:28;i:7;i:29;i:6;i:30;i:5;i:31;i:4;i:32;i:3;i:33;i:2;i:34;i:1;}s:12:\"install_task\";s:4:\"done\";s:13:\"menu_expanded\";a:1:{i:0;s:13:\"primary-links\";}s:16:\"language_default\";O:8:\"stdClass\":11:{s:8:\"language\";s:2: in /home/skillpoi/public_html/includes/database.mysql.inc on line 128
 Tråden för nästan vad som helst | Skillpoint.se
Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Självklart Jag har det rätt lätt att förstå saker ändå, även om det kanske är lite svårare ju längre bak man går i "tiden". Final Fantasy XIII förstog jag nästan till 100% utan att kunna läsa text, det var mer uttrycken, tonarten m.m som fick spela in.

Att inte kunna "förstå" ett spel är också en riktig viktig upplevelse! Man gör sina egna tolkningar på det hela. Jag började spela när jag var runt tre år och inte fan förstog man något då alls!

Men jag har ändå bra minnen av Zelda: Link to the past, Ocarina, Final Fantasy XI, Resident Evil och vad allt hette när man var liten Det var även spelen som lärde mig engelska på en någorlunda bra nivå, man var en sån som fick MVG under hela grundskolan, utan att ens öppna en bok

Men de finns såklart spel som även jag håller mig borta ifrån bara för att det är "japanskt". Jag skulle ju aldrig i livet snappa åt mig Mahjong på japanska, det är så himla komplicerat som det redan är XD Eller Monopol till Psone där man måste gå in i menyer och fixa..urk.

Men som sagt man lär sig säkert något nytt av att spela sånt här också. Men skulle jag ha valet att kunna spela PAL och få spelen för samma pris som dom japanska, så visst

Okej. Dåså. :) Tänkte om du kanske bara skulle ha dem i hyllan. ^^

VodkaCitrons bild

Åh hopplöst, blir så trött på människor (inte riktat emot någon på Skillpoint eller så...Fast nu låter det som jag säger att ni inte är människor men whatevs XD)

Bör fly ut i skogen eller på en liten ö... ush. Jag kan ju seriöst göra det, för jag har inga band till samhället direkt :p

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Prov.
Sovit en timme och är fortfarande lite sjuk XD
Fyfan va flummig hela dagen blev!
Kom dit, började göra provet, men jag fick inget papper då var jag, JAHA man ska ha det pappret man skulle ha med sig,OK! Skrev 8 sidor... Men så var det tydligen inte och jag hade gjort HELT FEL, fick skriva en snabbis på ett annat papper -.-
Sen går jag ut.. och knackar på dörren igen "Hej men jag verkar vare lite dum i huvudet, hur kommer man ut?" XD
Går ner.. Men eftersom jag har halkat efter i en kvart så går jag till receptionen, för jag vet att jag skulle till våning 3, men visste inte vilket rum.

Då slutade det med att jag skulle få gå upp till samma lärare och göra en annan del, så satt där ensam och gjorde det. Sen skulle jag tydligen bara gå fram till en random lärare "hej jag behöver göra lyssningsdelen av provet"så skulle de ordna det. Men det gick ju inte, för det var rast för lärarna..

bla bla bla XD

Var ju klar kvart över 2 eller dylikt och började 9 -.- Ska ha varit en muntlig del också kanske? Men ingen säger ju vart, när eller någonting "sådär nu har du gjort klart allt grattis =D"

Sen gick jag in på laserarenan och satt mig på en bänk i en kvart eftersom tåget precis gått och sen hem..

Jobbig dag!

Jag funderade faktiskt på att säga "neh jag klarar inte det här, jag e helt sjuk i huvudet, hejdå" XD

Nahojs bild

VodkaCitron skrev:
CastleVania Symphony of Night beg, 355:-
Rly? Vet att spelet kostar runt 130:- nytt. Men att det var limited edition kanske gjorde en stor skillnad.

Nytt för 130 spänn? Jag antar att du snackar om versionerna på Live/PSN då.
En fysisk utgåva av spelet för 355kr måste jag säga är ett jävligt bra pris med tanke på att det var bland de dyraste spelen till PS1 för bara några år sedan. Innan Live/PSN-versionerna kom och dödade värdet för många så var det inte ovanligt att se dessa ligga på 1000-2000kr eller mer.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

Starfighter Johanssons bild

Jag utgår från att han menar japanska versionen och den är inte omöjlig att hitta för runt 300 spänn.

VodkaCitrons bild

Yes, Play-asia hade faktiskt spelet inne för ca 20 US eller liknande bara för... 8 månader sen eller något sånt? Men tänkte att det var så pyttigt att bara importera det, med frakt och allt :p (nytt och japanskt)

VodkaCitrons bild

Är det bara jag som tycker att något fattas när det kommer till platinum/best of utgåvor och liknande?

"Only the best games goes platinum"
Låter skit fräckt, som om det är något riktigt bra!
Men det är bara mer av ett budgetspel och är oftast i samma prisklass som den vanliga utgåvan (så länge den finns kvar i butik).
Tunn manual (oftast svartvit), fult fodral, saknar artwork på insidan och har fult och billigt "disc art".

Borde inte platinum utgåvor egentligen vara bättre än den tidigare utgåvan? Spelet är väll tänkt att locka folket som inte var intresserad till en början liksom, så DLC borde följa med (vilket det oftast nu gör) men också så borde själva förpackningen vara finare, ha en tjockare manual och dylikt. Aka "vi tjänade massa pengar på spelet så nu har vi råd att finputtsa allt och släppa det igen".

Varför ens göra "gråa" fodral egentligen och dra ner på saker och "göra om" fast på ett dåligt och billigare sätt. Hade det inte varit billigare för dom själva att bara släppa exakt samma utgåva som tidigare isåfall? Utan att gå in på dom hära konstigheterna. Sen finns ju redan "Game of the Year Edition" som faktiskt mer eller mindre följer det som jag tycker e bra.

Final Fantasy XIII (13) - Platinum - 195:-

Vilket är exakt samma pris som Final Fantasy XIII-2 (13-2) - Limited Edition samt så är det samma pris som på den vanliga upplagan när de började försvinna ifrån butikerna. Liksom why?!

Edit: Hade varit grymt coolt om de bara tryckte 100st platinum fodral av ett spel. Då skulle det vara rare, ha högt samlarvärde och verkligen vara "platinum". Sen så skulle spelindrustrin kunna dra in mycket pengar på bara det, 1000:-/ex om inte mer ^^ Så kan man försöka stödja sina favoritspel där!

Senast ändrad av VodkaCitron, 27 juni, 2012 - 22:32.

Är det bara jag som har sommarlov? :)

VodkaCitrons bild

Agressiv delfin sprider skräck, den har bitit tre personer i år!
"Om den biter tag i någon så kommer de att drunkna"

-MSN

Bara jag som ser det roliga i det hela?
Tre personer skadade i en skottlossning, "om någon blir träffad av ett pistolskott, så dör de"

Makes no sens XD
"Om den biter tag i någon så riskerar den personen att drunkna" hade varit att föredra, dom som blivit bitna har ju inte drunknat -.-

Samt vilken nyhet! Hellre skriva "Den fasansfulla monster ekorren angrep Bodvills katt Mimmi och bet henne i rumpan". "Han väntar på dig i skogen och du kan vara nästa offer!" "Ja jag tycker det är förskräckligt, nu vill man inte låta ungarna gå själva till skolan - Säger Eva Britt 39år"

OhNoSpywares bild

Starfighter Johansson skrev:

Jag har aldrig nåt intressant att skriva :) Dessutom spenderade jag dagen med att sova, äta, duscha och koppla in nya högtalare (vilket ledde till 3 timmar städning och sladdfixande runt skrivborden). Nu borde jag käka middag...

Linnea Hummels bild

Jag har bajsat.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Crimson Thunders bild

Starfighter Johansson skrev:

Friidrotts-EM och fotbolls-EM pågår ju, då finns det inte mycket tid över till annat ;)

PSN: Mr_jump

Crimson Thunder skrev:
Friidrotts-EM och fotbolls-EM pågår ju, då finns det inte mycket tid över till annat ;)

Sport. :tired:

Andreas Ljungströms bild

Så. Efter bajs- och spykalas sen i måndagskväll är jag äntligen på benen. Ska eventuellt våga äta mat och kanske tom dricka kaffe idag för första gången sen dess. :party:

Jag har undrat i flera dagar var du tagit vägen men har inte velat framstå som needy.

VodkaCitrons bild

Jag ser ett moln utanför fönstret som ser ut som en stegrande häst med vingar :O Rainbow Dash är det du?!

VodkaCitrons bild

Cp amerikaner of the day.
I Texas finns en skönhetstävling där vinnaren får hugga av huvudet av en skallerorm. För 50:- så får man även ställa upp själv och skära huvudet av en orm. Sen när man är klar är det bara att trycka sitt handavtryck emot en vägg i ormens egna blod.

'We saw this as a rite of passage to be able to bring your boys out here and let them see how you have good clean fun and learn something and appreciate nature,' Mr Hulstein said.

'It's one of the ways we are going to raise these boys into men.'

The snakes are smoked out of their dens with gasoline fumes. Long-handled tongs and hooks are then used to capture the snakes.

Och sen är alla svenskar bögar som ska dö, tydligen.

VodkaCitrons bild

Hmm...

Ska man beställa billiga cosplaysaker + tillbehör till kameran på Ebay som säljs av kineser? Hmm..Är ju riktigt mycket risk där. 1: Man får inte varorna. 2: Dom är trasiga 3: Det kan ta över en månad att få sakerna.

Hmm... Men problemet är ju att dom inte går att få tag på, på något annat sätt vad jag vet XD

Får väll gambla!

America hates Sweden: Jag har för mig att hela det där God hates Sweden-jippot styrs av typ 15 släktingar som är så inavlade att de inte kan knyta sina skosnören. Jag älskar dom och har deras musikvideo God hates the world sparad här nånstans. :)

Imponerande Minecraftbygge. http://9gag.com/gag/4701572

VodkaCitrons bild

Rätt episkt, ser ut som ett helt annat spel XD Men det här med bygga dog lite så fort de kastade ut modprylar och det dära läget. Förut tog det en timme bara att göra en pixlig Mario och man var tvungen att hämta all byggmaterial själv :p

Nu ska jag iaf tåga emot stan, för att spela lite sällskapsspel i gräset nånstans. Förmodligen i spöregn, det skulle vara något ;)

VodkaCitron skrev:
Rätt episkt, ser ut som ett helt annat spel XD Men det här med bygga dog lite så fort de kastade ut modprylar och det dära läget. Förut tog det en timme bara att göra en pixlig Mario och man var tvungen att hämta all byggmaterial själv :p

Modprylar och creative är något man kan avaktivera och/eller undvika, och bygga "legit" så att säga. Det gör jag och de jag spelar med för att få ut så mycket som möjligt ur spelet. Man blir inte lika genuint glad av att hitta diamant om man har fri tillgång till det osv. :)

VodkaCitrons bild

Har sett massa Segemyhr (som vanligt) och vandrat runt hela dagen i stan bland rikemansområden. Så just nu sitter jag och kollar bostadsrätt på Östermalm XD Strandvägen och vad allt kan heta!

Linnea Hummels bild

Jag har inte haft datorn igång på två dagar. Jag överlevde!!!!1

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

VodkaCitrons bild

Nej man kanske skulle ta och göra något. Sitter mest och tråkar vilket kanske syns på sidan XD

VodkaCitrons bild

Kryllar i huset av fjärilar och spindlar XD Dödade en större nattfjäril för någon dag sen som flög in i datorskärmen om och om igen. Men när den var död så börja den röra på sig.... och en genomskinlig mask kröp ut ur baken på den :( Skrämmande värre och jävligt vidrigt, dö jädra parasiter :(

Har testat att spela lite LoL idag, var nog nästan ett år sen sist faktiskt! Eller överdriver jag nu? hmm...

Men det gick rätt bra ändå, torskade typ varje match, men man kände ändå att det var jag som gjorde allt i laget :) Kanske kan vara med i LoL-turneringen på Närcon, vem vet! Även om jag kanske inte direkt gillar E-sport. Jag gillar att spela för att det är kul och visst, jag kan ju bli riktigt bra och vilja tävla. Men jag tål inte folks dryga torra inställning i dom sammanhangen.

OhNoSpywares bild

Åhgud. Steamrean. It's glooorious!

VodkaCitrons bild

Ja, förmodligen XD
Sorry
The Steam Store is experiencing some heavy load right now. Please try again later.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.