Starfighter Johanssons bild

OhNoSpyware skrev:
How to Train Your Dragon
Despicable Me
The Road

Jag tycker precis som dig i de två första där! Men The Road tyckte jag, konstigt nog med tanke på att jag gillar temat, var långtråkig och intetsägande. Jag vet inte varför.

VodkaCitrons bild

The Dark Knight Rises
2/5

Your Punishment Must Be More Severe!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

HerrOlssons bild

Lawless

8/10.

Gillade den skarpt, fast så är jag ju småkär i Tom Hardy också.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Furios bild

HerrOlsson skrev:
Gillade den skarpt, fast så är jag ju småkär i Tom Hardy också.

Vem är inte det? Stabil i Inception, makalös i Bronson och väldigt imponerande i The Dark Knight Rises. Troligen den skådis jag respekterar mest för tillfället, tillsammans med Daniel Day-Lewis.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

VodkaCitrons bild

Bad Biology

Filmen handlar om en kvinna som har muterad vagina. Vilket leder till att hon har hög sexlust och blir gravid med ett fullvuxet spädbarn inom loppet av 2 timmar efter att hon har haft sex. Hon berättat om sitt förlutna, att hon brukade få 10 orgasmer per da som 8a åring och whatnot.

Hon ligger med folk som hon sen dödar och fotar, skiter ut ett spädbarn som hon dödar och trallar runt.

Sen möter vi den andra karaktären i filmen, en knarkare. Knarket gör att hans penis börjar växa och får ett eget medvetande och alla han ligger med blir helt knäppa i huvudet.

Filmen slutar med att hans penis flyr iväg och våldtar kvinnan med den muterade muffen. Vilket resulterar i att både ägaren till penisen, penisen och kvinnan dör. Hon föder en muterad penis med ögon, ben och armar som tränger sig ut mellan bena på kvinnan och går sin väg skrikandes.

10/10

Senast ändrad av VodkaCitron, 5 december, 2012 - 17:26.

Nahojs bild

VodkaCitron skrev:
Bad Biology

En minst sagt udda filmskapare och random rappare gör film tillsammans...

Varför kan inte rappare hålla sig till det de gör bra, d.v.s. ingenting annat än att rappa? :p

Senast ändrad av Nahoj, 5 december, 2012 - 18:18.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

VodkaCitrons bild

"This film is based on a true story"
American Haunting.

Året är 1950:ish, ett spöke hemsöker huset och tar över deras lilla flicka.

Yepp, that's true alright!

Hatar när de säger att nått är baserat på verkligheten -.- Alla filmer är baserade på verkligheten. Pokemon är om en kille som heter Ash och vill bli duktig på sin "sport". Japp det har hänt i verkligheten, det finns nog en pojke som heter Ash och vill bli nummer 1 i fotboll.

Såg också Carrie innan, det jag fick den här filmen ifrån eftersom samma skådespelare är med :3 Den var skrattretande rolg.

OhNoSpywares bild

Istället för att göra allt det där jag borde ha gjort idag. Som att montera och klä granen, fixa julgodis och annat sånt där juligt och fint... så har jag kollat på SVT Play :p Mer spcifikt Odjuret (bra bok, meh filmatisering) och Gengångare. Anledningen till att jag skriver detta är att jag vill rekommendera Gengångare. Satt klistrad! Är en serie i åtta delar varav första avsnittet är det enda som visats av SVT ännu. Så egentligen ingen "film", men sak samma :)

VodkaCitrons bild

Jag ville bara titta in i tråden och ge ut en varning!
Amber Alert 0/10! DO NOT WATCH! Det kan ta mig fan vara den sämsta filmen jag sett någonsin...

Hela filmen är en inspelning i en bil som följer efter en annan bil med en skrikande hippiebitch genom hela vägen -.- Ugh slutet är också nice, så det spoilar jag. De går ut ur bilen och dör, end.

VodkaCitrons bild

Såg precis a christmas carol (1951).
Är inte säker på om jag sett den förut, men kan handlingen ut och in, tack vare alla andra versioner. Dialogerna är t.o.m desamma! Trevligt och en bra start på Julafton :)

Andreas Ljungströms bild

OhNoSpyware skrev:
jag vill rekommendera Gengångare

Åhå! Tack för tipset! Verkar awesome! :)

VodkaCitrons bild

King of Kong
0/10

Furios bild

VodkaCitron skrev:
King of Kong
0/10

Say what?! Den är ju brutalt bra. Sorglig och underhållande på samma gång.

Pilko

VodkaCitrons bild

Furio skrev:
Say what?!

90% amerikansk propaganda samt en gubbe som sitter och surar över att hans score blir spöat dom resterande 10% :p

Furios bild

Såg precis Paranormal Activity 4. Vet inte varför egentligen. Jag har sett dom andra tre i serien, och jag tycker det har stadigt utför sen ettan (som jag tycker var riktigt bra, och faktiskt till och med mardrömsframkallande :cry:). Men fyran är rätt bedrövlig om jag ska vara ärlig. Det känns som att dom bara mjölkar det här konceptet mer och mer, och det börjar kännas alltmer långsökt. Måtte det vara slut med den här filmserien nu, även fast slutet skvallrar om att det kan komma både en och två uppföljare till. Suck...

Pilko

Furios bild

Har kört ett litet Tarantino-maraton dom senaste dagarna. Först Django Unchained. Blev initialt lite besviken, men efter att den har fått sjunka in så måste jag ändå säga att den är riktigt vass. Dock så måste jag säga att jag saknade lite av den lekfullhet som Tarantino brukar använda sig av. Christoph Waltz är brutalt bra igen!

Såg därefter Reservoir Dogs, för andra gången. Så fantastiskt bra. Jag gillar verkligen berättartekniken och hur han väver ihop allting framåt slutet.

Och till sist True Romance. Måste ha varit minst 10 år sen jag såg den här filmen, och jag måste säga att även den är väldigt bra. Christopher Walken och James Gandolfini är precis så obehagliga som jag minns dom. Den har dock en del brister (jag är inte ett stort fan av Christian Slater), men den måste ändå betraktas som något av en klassiker.

Pilko

Lucky Number Slevin
Jag har sett den förut men den gick passande nog på TV igår när jag inte kunde sova. Jag gillar Josh Hartnett, jag gillar Bruce Willis, jag gillar Morgan Freeman och jag gillar twister. Ni kan ju föreställa er vad jag tycker om filmen. :)

Orpons bild

Wreck-it Ralph

Kass film! Jag har sett alldeles för många hylla den bara för att den utspelar sig i TV-spel. Det kan inte rädda en skittråkig story. Trista karaktärer också, förutom Jane Lynch som alltid är bra i sina roller.

Paul Svenssons bild

Pearl Harbor

Påkostad actionhistoria på temat krig, kärlek och 57 minuter amerikansk flaggtid. Har inte sett filmen sedan den hade biopremiär men den håller fortfarande, även om det överdrivna flaggviftandet fortfarande ger mig ilningar i tänderna.

Senast ändrad av Paul Svensson, 8 april, 2013 - 09:54.

Mama
Skräckis om två småtjejer som växer upp i en stuga i skogen med en jättedö' mamma. Den var bättre än många andra skräckisar nu för tiden men den var så klart inte jättebra. Kanske 3 av 5.

OhNoSpywares bild

Starfighter Johansson skrev:
Mama

Huh, den trailern skrämde halvt ihjäl mig.

Google Me
Dokumentär om Jim Killeen som googlar upp andra Jim Killeens. Den var rätt b men definitivt charmig.

Orpons bild

Pojken med cykeln

Belgisk skitfilm. Skrev om den här. SE DEN INTE.

Inside
Fransk skräckis om... en gravid tjej? Ja, typ det. Meningslös film, en enda sås av alla möjliga inslag som varken engagerade eller hade existensberättigande - men godkända splattereffekter.

Konstigt nog vann den fem priser. Hoppas alla var "The Grand Prize of Meh".

Mammas pojkar
Hoppades på bröderna Hårdrock i Malmros-regi (dvs succé) men fick två osympatiska drygmuppar som bara fes omkring och gjorde inget spännande alls. Fnissade två gånger på 90 minuter. 2/5

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.