VodkaCitrons bild

12 Days Of Terror

Fodralet ser helt ok ut, men det är det bästa filmen har att erbjuda.

2/10

Dålig rippoff av Jaws. Samt den tråkigaste hajfilmen jag någonsin sett, dåligt nog :( Dock ser den ut att vara filmen under samma årtal som Jaws filmerna, dvs 1970* även fast denna skapades 2000* så är ALLT sämre, även själva hajen ser mer leksak ut än någonsin förr. Bläh. Varför gjordes den här filmen ens :( vill ha tillbaka dom 80minuterna av mitt liv.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Lady In The Water

6/10

Ganska bra film det där :) Ingen film jag skulle vilja se om iofs. 100 Minuter om ungefär samma sak, skulle varit roligare om han hade blandat in fler monster än bara en liten gräsvarg.

M. Night Shyamalan <3

Vill ha fler sköna skräckfilmer med en stark twist i slutet :O The Happening var ju senast och det var ju 2008. Ska komma en ny film i år som heter "Devil" men den verkar inte vara någon toppfilm? Folk som är fast i en hiss och konstiga saker händer, djävulens hyss. Redan sett 5 olika såna filmer skulle jag tro ^^

Crimson Thunders bild

The Expendables

Ja, vad ska man säga.... ordet action beskriver hela filmen ganska bra. 4/5 :love:

PSN: Mr_jump

Naturlazers bild

Toy Story 3

Låt mig uttrycka mig såhär:
Toy Story 1 = 5/5
Toy Story 2 = 4/5
Toy Story 3 = 2/5

En bit ifrån samma nivå som ettan och tvåan. Men sånt kan man förstå, då både första och andra filmen blev succé, speciellt första.
Iaf, helt OK. Inte mer än så.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Blawks bild

Senaste filmerna jag såg var:

Antichrist av Lars Von Trier. Såg den för fjärde gången. Grym film.
Meet the Feebles av Peter Jackson. Något av det absurdaste jag sett! Skrattfest! Men inte lika kul som Braindead.

För övrigt upptäckte jag precis att jag skulle lämnat tillbaka filmerna idag. :~

VodkaCitrons bild

One Missed Call (Orginal Versionen, JP)

7/10

Väldigt bra, otroligt mycket bättre än den amerikanska skiten :) Jag är dock inget högt horror fan av japanska titlar än. Visst The Ring och The Grudge är mycket bättre än amerikanska remaksen, men jag tycker ändå de är rätt så ehh.. Kassa.

Otroligt suddig story på den här filmen i vilket fall som helst. Var tvungen att googla och läsa om handligen, men det hänger inte ihop helt ändå. Man vet inte vem som är vem, vem som lever och vem som är död. Lurigt :)

Suicide Club

Wooh lets do suicide! Come on! Its super fun :bigsmile: Suicide ftw! lets hugg and do suicide together you guys!! Yaay happinesssssz!

6/10

Filmen började väldigt väldigt bra, även om blodeffekter och dylikt kändes extremt B, så var det väldigt bra. Studenter tar självmord på löpande band, för att sedan se andra personer ta livet på extremt brutala sätt. Hemsida och ett musikband som fått folk o ta självmord bla bla bla! Underbart :) Men sedan kommer det in massa sång när filmen gått halvvägs, sidospår till storyn som inte har något med filmen att göra. Ush :( Så synd. Skulle filmen fortsätt som den börja, så skulle jag nog kastat upp filmen i min topplista :S

Maxxons bild

Che: Argentinaren

Rätt så bra film faktiskt. Stundtals lite seg. Benicio är ju coolast.

7/10

VodkaCitrons bild

One Missed Call (Trilogin)

One Missed Call
One Missed Call II
One Missed Call Final

Alla filmerna speglade i samma spår, både på story och kvalite. Så mycket nytänk blev det inte efter ettan, utan det är samma film fast utspelade på olika ställen. Man kan väll säga att det är lite som Scream filmerna. Sista filmen var lite annorlunda, inte samma regler helt enkelt och nu använder sig "mördaren" utav en dator.

8/10
:)

Cabin Fever

Vandrar in i en livsmedelsbutik, där en gammal gubbe jobbar som ser ut som jultomten. Hej, vad är illerpiss till för? Ahh det är till illrar. Vad är geväret till för? Det är för negrer. =D Sen är slutet hysteriskt roligt.

Några ungdomar åker ut i skogen för att festa loss. I en okänd miljö. Träffar på en uteliggare som valsar runt i skogen med köttätande virus, tänder eld på honom (eftersom han försöker ta deras bil och åka till sjukhuset) normalt beteende, självkart. bla bla bla. Sett den förut, men jag mindes inte så mycket av filmen så varför inte se om den :)

6/10

Cabin Fever 2

Skiljer sig väldigt mycket från första filmen. Här skiter dom i någon större handling och kör bara på med gore.. Och ååh gud är det äckligt.. Eeew mycket värre än Saw och Hostel. Skola som blir infekterat med viruset, pga att det har skeppat över vatten ifrån stället de höll till i första filmen.

4/10
Äcklighetsfaktor 10!

Sleepy Hollow

Dom flesta känner nog till handlingen. Huvudlös ryttare som letar efter sitt huvud och slaktar alla i sin väg. Även om filmen vrider det lite.

Faktiskt nog aldrig sett den här versionen. Trevlig. Samma stämning som tex Van Helsing.

7/10

Jottas bild

Iron Man 2

Jag är bitter och sätter 5/10..
Fast en 6a kan den nog få..

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Ollebros bild

Iron Man 2 jag med! dock lite mer givmild än Jotta! 7 får den.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Trazhs bild

Asterix och Obelix möter Caesar. xD
En 7a!

VodkaCitrons bild

Freaks

6/10

Svårt att uppskatta gamla svartvita filmer som man aldrig sett förut kanske. Men trevlig var den och man kan förstå att filmen haft en stor inverkan :)

Achis bild

Swingers

Helt okej, men inte speciell rolig. 5/10

I'm with CoCo.

Spelbrödernas bild

Senaste filmen jag slösade liv på var The Men Who Stare at Goats. Fullständigt poänglös och meningslös. Hollywoodskräp i kvadrat med andra ord. 3/10

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

Man5ons bild

Achi skrev:
Swingers

Den är ju en fullständig klassiker för tusan!

Last chance to lose control

Achis bild

Man5on skrev:
Den är ju en fullständig klassiker för tusan!

Jo, och jag förstår verkligen inte varför. :tired:

I'm with CoCo.

Man5ons bild

Achi skrev:
Jo, och jag förstår verkligen inte varför.

Får dra till med en kliché: "Det kanske är en generationsfråga"

Bara en sån scen som när Favreu ska ringa till bruden, och pratar in på telefonsvararen, är nåt jag kan se om och om igen. Helt klockrent. Den är en perfekt sammanställning över nittiotalet, lite som filmen Reality Bites också är.

Achis bild

Man5on skrev:
Får dra till med en kliché: "Det kanske är en generationsfråga"

Mjo, kan tänka mig att den är lite mer underhållande om man faktiskt var med på den tiden. :bigsmile:

I'm with CoCo.

Achis bild

Såg precis Transformer: Revenge of the Fallen.

Helt okej film, förstår inte varför den har fått så mycket kritik. Det är ju inte direkt som att dom försökte få en oscar när dom gjorde filmen, utan dom försökte göra en unhållande sommer-blockbuster med mycket action, mycket babes, och mycket galenskap, och det tycker jag dom lyckats med väldigt bra med.

7/10

I'm with CoCo.

Kletets bild

Achi skrev:
dom försökte göra en unhållande sommer-blockbuster med mycket action, mycket babes, och mycket galenskap,

Precis.

Det de däremot inte försökte med, var att göra en Transformers-film.

I can't remember to forget you.

Achis bild

Kletet skrev:
Det de däremot inte försökte med, var att göra en Transformers-film.

Nu är väldigt (extremt) o-insatt inom transformers-loren, men vad exakt är det som får det att säga något sådant? Filmen innehöll biler och skit som blir mördarrobotar, det låter som transformers i mina ögon. ;)

I'm with CoCo.

Make.Senses bild

Orgazmo.

Bestämde mig för att se filmen den klassiska låten "Now you're a man" kommer ifrån.
Överlag ganska B ändå, men självklart har den sina höjdpunkter och sina roliga ställen.
Handlar om en mormon som helt plötsligt blir indragen i porrindustrin som porrskådespelaractionhjälten "Orgazmo". Mer än så kan jag egentligen inte säga utan att spoila storyn.

Förutom Ron Jeremy är det egentligen ingen direkt känd person med i filmen heller.
Har ni lite tid att döda med en film så är detta något att se, den är inte dålig direkt, och stundvis ganska skön humor. Skulle väl sätta 7.5/10 på den.

Senast ändrad av Make.Sense, 17 september, 2010 - 23:23.
VodkaCitrons bild

Prince of Persia

3/10

Jimmy Petterssons bild

Salt
Helt okej actionrulle som antagligen inte tål att man synar den i sömmarna, men som cool actionfilm fyller den sitt syfte. Det enda problemet var att jag hela tiden blev distraherad av hur sjukt snygg Angelina Jolie är. Den kvinnan blir fan bara vackrare för varje år som går. :tard:

7/10

Kick 'em in the nuts!

prismas bild

Requiem for a Dream - ush och blä för heroin!

Du är bäst!

Vargavakas bild

Inglourious Basterds, igen. Jag tycker fortfarande att Basterds är bland Tarantinos bästa filmer, helt klart i klass med Pulp Fiction.

Lars Jensens bild

Ghost Writer, en riktigt bra film. Polanski är grymt duktig. Jag ger den en stark 3/5.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

The Children

3/10

Kort och gott handlar det om två familjer som samlas i ett hus för att fira jul. Dom minsta ungarna börjar bete sig konstigt och man får kännedom att dom har fått ett virus, influensa liknande jox. De börjar jävlas med dom äldre och den äldsta tonårs emo:n, försöker jaga bort dom.

Filmen bjuder dock inte på några trevliga skräckmoment, finns väll sådär 3st under filmens gång, inte heller följer det någon vidare handling. Så den är inte värd att se, kan man lika bra se children of the corn :)

Gillar hur filmen tar vara på backstory. En vuxen blir riven av en unge i början av filmen. (Filmen utspelar sig över en dag och under den tiden blir ungarna sjuka). Så varför blir den vuxna inte påverkad? Även om viruset är luftburet, så bör det påverka föräldrarna först, eftersom dom sitter med snoriga ungar i knäna och bär på skador som barnen har åstadkommit.

Kort sagt fredag den 13:e. Utan Gore. Man får ju se någon person dö här och var, visst. Men antingen får man se i fågelvy att dom ligger på marken blodiga, eller så varar själva dödssekvensen i fem sekunder. *Lyfter kniv* *Är två centimeter ifrån att pilla ut någons öga* *Scenbyte*

Lars Jensens bild

Patient 39

Riktigt trevlig rysare faktiskt. Inte alls lika "spretig" som uppföljaren Patient 69 som jag "råkade" se sent en kväll via en annan kanal. Den var ganska obehaglig, inte jätteskrämmande men skådespelarinsatserna var riktigt bra. Framför allt "scary-little-girly" som verkligen gick in i rollen. Jag ger även den 3/5 men en svag sådan. Dock ska det sättas i relation till att de flesta skräckfilmer brukar suga fetmapung.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Lars Jensen skrev:
"scary-little-girly"

Jodelle Ferland gör alltid ett bra jobb som creepy girlies, hon äger även i Silent Hill t.ex. Case 39 tycker jag dock är en rutten, rutten film :ghost:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.