Lars Jensens bild

Man5on skrev:
. Case 39 tycker jag dock är en rutten, rutten film :ghost:

Hurså?

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Lars Jensen skrev:
Hurså?

Den kändes bara så B rakt igenom. Scenen när Bradley Cooper får smaka på dasset, hela slutscenen i bilen osv. Men för all del, det finns ju så klart ännu fler nivåer av "riktigt ruttet", och den är ju t.ex. bättre än The Last Airbender :bigsmile:

Last chance to lose control

KidCactuss bild

Machete. Jag önskar verkligen att det gjordes fler såna här filmer. :love:

Psykisk sjukmänniska

Vargavakas bild

Jag såg Död Snö igår. Ett gäng studenter på påsksemester i en ödslig stuga i de Norska fjällen blir attackerade av nazi-zombies. En tafflig film som inte alls är särskilt bra på något sätt men Norska nazi-zombies är charmigt.

in solvent sees bild

Såg Robin Hood (Ridley's version) som var betydligt bättre än vad jag trodde. Att den skulle ha bra skådisar visste jag redan, men skillnaderna mot tidigare Robin Hood-filmer om man ser till manuset / storyn kom som en förbaskat positiv överaskning. Dessutom var den lite mörkare och våldsammare än till exempel Costner's matiné-version, och det är ju alltid välkommet.

Visst, den innehåller en handfull riktigt ostiga scener, och den bjuder ju knappast på Braveheart-våld, men en riktigt trevlig film är det. Definitivt sevärd. Dessutom var det oväntat bra musik i den. :)

8/10

all producing nothing intelligent to cause disease

Ollebros bild

gillade också nya robin hood!

såg nyss Machete. helt klart sevärd, rolig och blodig. inget jag ser om dock.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Sebastian Magnussons bild

Just glott igenom Fantastic Four. Michael Chiklis var fantastisk som Ben, Chris Evans bra som Johnny, Ioan Gruffound helt okej som Reed. Jessica Alba och Julian McMahon usla som Sue och Doom. Själva filmen sög ganska mycket.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Vargavakas bild

Jag såg Romeros gamla Day of the Dead härom dagen och jag var positivt överraskad. Det var säkert 10-15 år sedan jag såg den filmen senast och jag hade registrerat den som en riktig skräprulle, vilket det visade sig att den inte alls var. Visst är den full av stereotypa karaktärer och scener men när det gäller en film som faktiskt skapade dessa stereotyper går det allt an. Det är nästan obehagligt hur mycket The Walking Dead (vilken har premiär i tv-serieform nu i helgen) lånar från den här filmen och den lilla ljudslinga i öppningsscenen som Gorillaz har samplat i M1 A1 ger rysningar. Good shit!

Senast ändrad av Vargavaka, 28 oktober, 2010 - 00:42.
Kletets bild

Memento.

Nolans bästa film. Jag kan inte sluta tänka på den. :tard: :party:

Senast ändrad av Kletet, 29 oktober, 2010 - 15:46.

I can't remember to forget you.

Jottas bild

Världens sämsta film...
Vet inte vad den hette, men jackie chan va med i den..

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

UfU__Xs bild

Jotta skrev:
Världens sämsta film...
Vet inte vad den hette, men jackie chan va med i den..

Tuxedo?

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Carefaces bild

UfU__X skrev:
Tuxedo?

Haha, den är ju skön. (Y)

VodkaCitrons bild

Kan ju ha varit The Forbidden Kingdom, hans egna film som är riktigt MEH!

Jackie Chan är en av mina favorit skådisar annars :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
The Forbidden Kingdom

Den tycker jag är skit bra, dock är jag sjukt lätt när det gäller filmer..
Feelgood är min genre. ^^

Crimson Thunders bild

Ace Ventura: Pet Detective
Alltid lika bra :love:

PSN: Mr_jump

VodkaCitrons bild

Halloween maraton har börjat i min stuga :)

Än så länge så har man sett
Troll
Mirrors 2
The Burrowers
Amusement

Nådde 27 filmer eller liknande förra året, ska nog sätta rekord denna gång ;) Dock kommer GameX upp mitt i allt + pluggande. Får väll sitta nätter om inte annat ^^

Godispåsen för 100:- har inte inhandlats än :O Får bli senare idag.

TTV
TTVs bild

Scott Pilgrim Vs The World. Inte årets film men fan vilken underbar nördfilm. :bigsmile:

[3+]

UfU__Xs bild

Street Fighter.
Min reaktion hela filmen igenom --> :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Alexanders bild

Såg Farsan igår, och den var bra tycker jag. :bigsmile:

Jimmistones bild

Kletet skrev:
Memento.

Nolans bästa film. Jag kan inte sluta tänka på den.

Tacka mig!

Inte bara Nolans bästa utan även en av dom bästa filmerna någonsin!

I fuckin' hate pikeys!

kuwabatakes bild

UfU__X skrev:
Street Fighter.
Min reaktion hela filmen igenom -->

Ja, visst är den helt underbar.
Jeans Klådd fan Damm är ju en hyvens prick i allt han tar sig för! :bigsmile:

Stackars Raul Julia, sin sista film innan han olyckligt går bort. Han måtte vrida sig i sin grav över det faktum.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Fuzzys bild

Manuel Ferrara's Raw

En film där det bara är Manuel och tjejen, väldigt avskalad gonzo. Är lite kär i Samantha Ryan nu... har antagligen inte sett henne tidigare eftersom hon nog inte använder rumpan så som gud åsyftade.
Hennes scen börjar som en videodagbok där hon precis vaknat och ligger och drar sig med sin oerhört fina lilla kropp och bara är söt som en liten sömnig kattunge (betydligt sötare än den feta gula katten hon tydligen är ägare till, som blir nyfiken på kameran).

Två lite snuskigare scener är den med Phoenix Marie, och den med Amy Brooke. Den fjärde scenen kan man räkna bort tyvärr såvida man inte gillar Samantha 38G... efternamnet betyder alltså, fritt översatt, 'fet'. ;)

Hursomhelst, 'Raw' får 4 snuskhumrar av 5 möjliga. 0:)

Carefaces bild

Fuzzy skrev:

Är det erotik vi pratar om nu eller är jag ute och cyklar? o_O

Fuzzys bild

Careface skrev:
eller är jag ute och cyklar?
Nej du är inte ute och cyklar. Trodde Fuzzy vid det här laget lärt alla vem Manuel Ferrara är. :bigsmile:

Carefaces bild

Fuzzy skrev:
Nej du är inte ute och cyklar. Trodde Fuzzy vid det här laget lärt alla vem Manuel Ferrara är.

Kärlek på att du orkat sitta igenom hela filmen och sedan gått in på skillpoint och betygsatt den! :beer:

Fuzzys bild

Careface skrev:
Kärlek på att du orkat sitta igenom hela filmen och sedan gått in på skillpoint och betygsatt den! :beer:
Det är det minsta jag kan göra för att försöka öppna människornas ögon. Manuel är lite av en husgud här helt klart och fler borde frälsas.

Carefaces bild

Fuzzy skrev:
Det är det minsta jag kan göra för att försöka öppna människornas ögon. Manuel är lite av en husgud här helt klart och fler borde frälsas.

Haha, fyllo!

Fuzzys bild

Careface skrev:
Haha, fyllo!
Va? :D

VodkaCitrons bild

Under Halloween veckan hann jag se en del :)

Amusement
Splinter
Tokyo Gore Police
The Burrowers
Predators
Apartment 13
The Nightmare Before Christmas (Sett förr såklart, äger VHS versionen)
An American Werewolf in London
Bats
Brain Damage
Carriers
Cementery Man
Creature From The Black Lagoon
Killer Klowns From Outer Space
Nightmare On Elm Street (Remake)
Phobia
Rougue
The Birds
The Host
Ticks
Troll
Troll II
Mirrors 2

Mumsigt :) Även om vissa är rena skiten och andra guldkorn.

in solvent sees bild

Saxar min egen text från GP.se;

Valhalla Rising
Även om jag är man har jag inte kunnat undgå att längta efter denna filmen sen jag först såg Mads i bar överkropp med knogarna insmetade med blod. Det är en actionspäckad historia med mängder av snygga fighter man mot man och galet mycket ultravåld.

Trodde jag åtminstone. Efter en tredjedel in i filmen står det dock klart att den är ganska olik allt vad 300 står för, och tempot skruvas ned till att ligga på samma nivå som valfri cheesy pretentiös "artistisk" film i Lars von Trier-anda. Det sjuk ai sammanhanget är dock att tempot passar filmen perfekt, och den olycksbådande - och fullständigt fantastiska - ljudbilden gör i perfekt harmoni med det sjukt snygga tekniska arbetet att Valhalla Rising står ut som en tämligen unik filmupplevelse.

Ja, den är långsam som fan, och nej, den innehåller inte speciellt mycket action, men den bjuder på ett "djup" som är pinsamt ovanligt inom genren "pretentiösa vikingafilmer med fokus på story framför cheesy action".

Den är snygg, långsam, dyster och riktigt jävla bra. Men den är även förbryllande, märklig och svår att få grepp om. Det är ingen film som passar alla, vilket jag misstänker är en del av förklaringen till det låga betyg den fått. Dock misstänker jag att man kan räkna in de personer som sågat filmen i olika grupper.
1) De som inte gillar denna typen av film. Långsamt, fåordigt och dystert utan speciellt mycket handling överlag.
2) De som sett filmen, men inte förstått den och bara tyckt att det var ännu en pretto dansk film med nada innehåll.
3) De som sett de missvisande trailers som släppt och blivit besvikna på att det knappast var en actionfilm det handlade om.

För egen del var den inte som jag hade räknat med, men för den delen knappast en dålig film. Tvärtom var den galet mycket bättre än vad jag hade trott, även om filmens (brist på) tempo kom som en överraskning.

Förbaskat bra film helt enkelt, även om den kräver en hel del eftertanke.
9/10

all producing nothing intelligent to cause disease

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.