Man5ons bild

in solvent see skrev:
Valhalla Rising

Men Britney...den där rullen ligger på 5.8 på IMDb...hur tänkte du nu? :p

Eller rättare sagt, varför, enligt dig, är den ouppskattad?

Last chance to lose control

in solvent sees bild

Man5on skrev:
Eller rättare sagt, varför, enligt dig, är den ouppskattad?

Jag antar att majoriteten av de som sett filmen förväntat sig ett action-spektakel i still med 300. Men jag kan förstå dem, tittar man på de trailers de släppt så är det uppenbart att man förväntat sig något annat än det man fått.

För egen del satt som jag ett jäkla frågetecken efter att ha sett den, och spenderade ett par timmar efteråt med att läsa på kring temat på nätet. De misstankar jag haft efter att ha sett filmen besannades och i mina ögon är hela Valhalla Rising en underbar skrevspark åt de som inte orkar fundera kring vad filmen egentligen handlar om. Vill man inte sätta sig in i vad som försigår framstår filmen som bruten och ologisk, men vet man vad som händer - och varför det händer - ser man filmen på ett helt annat sett. Missförstår mig gärna, skriver jag luddigt just nu så skyller jag på vinet, men se filmen för bövelen. Gärna två gånger, för i mina ögon var den nästan bättre efter att man sett den och funderat kring den en gång.

Man5on skrev:
Men Britney

:beer: :love:

all producing nothing intelligent to cause disease

Carefaces bild

Man5on skrev:
Valhalla Rising

Haha, jag såg den på bio, jag skrattade 70% av filmen tror jag, riktigt kul upplevelse. När filmen startade så var det 280 pers i salongen, nästan slutsålt. Sedan droppade folk ut allt eftersom och till sist var det väl en c.a 50 pers kvar varav hälften satt och smsade eller dylikt. Riktigt kul upplevelse som sagt, men att någon i hela världen tycker att den är bra är lååångt bortom mig. :)

Lars Jensens bild

in solvent see skrev:
Valhalla Rising

Den orkade jag inte se klart. Fan vad seg den är. Den hade mått bra av lite mer tempo faktiskt. Det var inte effektfullt utan mest segt.

Själv såg jag Seven Pounds igår. Inte särskilt munter, men bra. Betyg... 3/5.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

in solvent sees bild

Careface skrev:
Riktigt kul upplevelse som sagt, men att någon i hela världen tycker att den är bra är lååångt bortom mig.

Antar att du fattade noll av filmen. :)
Lars Jensen skrev:
Den hade mått bra av lite mer tempo faktiskt. Det var inte effektfullt utan mest segt.

Nej nej nej, tempot passar ju filmen perfekt. :D

Carefaces bild

in solvent see skrev:
Antar att du fattade noll av filmen.

Fanns ingenting att missförstå.

in solvent sees bild

Careface skrev:
Fanns ingenting att missförstå.

Som sagt, du förstod troligtvis inte ett smack om vem eller vad filmen handlade om. Finns mängder av saker att missförstå, och såväl historiska som påhittade fakta att lägga märke till.

Carefaces bild

in solvent see skrev:

Jaja, säger du det så. Jag kan dock helt ärligt säga att det är den absolut sämsta film jag någonsin sett, vart helt chockad över hur genom usel den var. Därav skrattandet och den roliga upplevelsen dock (:

in solvent sees bild

Careface skrev:
Därav skrattandet och den roliga upplevelsen dock (:

Kul att du tyckte den var underhållande, vilket är huvudsaken med film. :)

Dock borde du se den igen (vilket jag betvivlar att du gör) och sedan kolla upp lite vad

Spoiler: Highlight to view
Oden var för en snubbe

.

Carefaces bild

in solvent see skrev:

Kanske får se den med någon annan kompis och se om den är lika underhållande då. Haha ^^

Jottas bild

kommissarie späck..

...

alltså vafan?

2/10

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Maxxons bild

Jag blir stensugen på Valhalla Rising av allt detta snack och kommer att se den snarast :D

Och förhoppningsvis gilla den också.

Senast ändrad av Maxxon, 16 november, 2010 - 01:33.
in solvent sees bild

Maxxon skrev:
ag blir stensugen på Valhalla Rising av allt detta snack

Se den för bövelen. Dock är det en väldigt speciell film. Tempot är lågt, dialogerna få och storyn svårtillgänglig. Ser du den så skadar det knappast att googla upp filmen efteråt och läsa folks kommentarer om den, det gör snarare filmen enklare att förstå.

Dock är den sinnessjukt galet jävla snygg, och ljudbilden är ren och skär kärlek.

Maxxons bild

in solvent see skrev:
Dock är den sinnessjukt galet jävla snygg, och ljudbilden är ren och skär kärlek.

Kanske något som för tankarna åt "2001: A Space Oddysey" hållet?

in solvent sees bild

Maxxon skrev:
Kanske något som för tankarna åt "2001: A Space Oddysey" hållet?

Nej, Space Oddity (ordlek) är galet tråkig, skitnödigt pretto och förjävla urusel i mina ögon. Men jag förstår poängen. :p

Valhalla Rising är långsam, men trots det går tiden förvånansvärt snabbt när man ser den. Jag märkte aldrig att det redan gått 1,5h, utan jag upplevde det mer som att filmen bara tog slut mitt i. Stämningen är helt jävla lysande, och det beror till stor det på det fullständigt lysande soundtracket. Jag trodde egentligen aldrig att jag skulle gilla Valhalla Risingm utan jag trodde mer att det skulle vara en intelligens-befriad actionfilm likt 300, men fan så mycket sämre. Jag ör glad över att jag hade fel på samtliga punkter dock. Valhalla Rising är mer psykologiskt drama /thriller, och galet nog är den minst lika bra - om inte bättre - än 300, även om de är svåra att jämföra med varandra.

Jimmy Petterssons bild

Chinatown (1974)
Har hört att den hör till en av filmhistoriens bättre filmer, och nu förstår jag varför. Manus, skådespeleri, foto, musik och det mesta med filmen är verkligen klockrent. Jag är visserligen lite film noir-fantast, så det är möjligt att inte alla uppskattar den på samma sätt, men det är helt klart en av de bättre filmerna jag sett.

"Forget it, Jake. It's Chinatown."

9/10

Kick 'em in the nuts!

Man5ons bild

Tacka vet jag Vaginatown :bigsmile:

in solvent sees bild

Har nu sett Tic Tac för första gången på en jäkla massa år. Och den är precis lika sinnessjukt bra som jag mindes den, om inte bättre.

Tic Tac utspelar sig under ett par timmar i Stockholm där vi får följa ett antal personer. Deras vägar korsas, och allt vävs ihop på ett väldigt snyggt sätt. Hela tiden finns det personer och scener som knyts ihop med de andra personernas händelser. Visst, Tarantino gjorde ett pinsamt försök att göra något liknande i Pulp Fiction, men Tic Tac gör samma sak, bara så jävla mycket bättre.

Film blir knappast bättre än såhär, och i mina ögon är det en milstolpe inom filmhistorien. Det är snyggt, smart och förbannat väl genomfört, och dessutom med en perfekt dos av crazyness så att den ständigt balanserar på kanten, men aldrig trillar över till att bli löjlig. Så jävla bra...

10/10

TTV
TTVs bild

Senaste jag såg var nya Harry Potter. Dödsrelikerna. Jäklar vad mörk den är! Nästan lika mörk som boken och jag älskar det! Inte allt för mycket som avskiljer sig från boken också. Skulle nog vilja påstå att denna är en av de bättre filmerna i Harry Potter-serien.

Stor tumme upp.

Tortyr scenen mellan Bellatrix och Hermione gillade jag riktigt mycket. Riktigt stark scen. Ännu ett täcken på hur mörk filmen är

Senast ändrad av TTV, 7 december, 2010 - 20:29.
Daniels bild

Due Date.

Förväntade mig att den skulle vara lite roligare än vad den var då den har samma skapare som "The Hangover" och "Pineapple Express". Men kan inte riktigt säga att jag gick till bion för att se den var en besvikelse, för popcorns och cola är alltid gott. :D

Senast ändrad av Daniel, 7 december, 2010 - 21:01.
VodkaCitrons bild

Piranha 3D

5/10

60% Bröst 29% Gore 1% Handling och 10% meningslöst skit :3

Men det gick att se ^^ Även om 3D var 10gånger sämre än Resident Evil's.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Jottas bild

Home Alone
9/10

Åååååååååååååååååååh! :love: :love:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

VodkaCitrons bild

The Devil

7/10

Inget som inte gjort förut och filmen gav inget nytt till skräck-changern. Visste även slutet och twisten 10minuter in i filmen på ett ungefär.

Men jag gillar kvaliten på M Night Shyamalan's filmer. Även om twistarna var extremt bättre förut. The Village var den senaste jag såg som man blev WHAT?!

Först var jag för snabb med att lista ut twisten och trodde det var första killen, som var djävulen/mördaren eftersom han var artig och trevlig fast på ett mer sliskigt sätt, sen dör han först så att ingen ska lägga märke till honom mer.

Två:a fick bli tanten, eftersom filmen inte byggde upp något större hat emot henne, vilket den gjorde med alla andra. Sen visste man exakt vilka meningen djävulen skulle hosta ut och hur det skulle sluta.

Gillade tanten. Eftersom hon förknippas med serien King of Queens, iaf för mig :) Som jag ser på dagligen för tillfället.

VodkaCitrons bild

The Last Exorcism

7/10 den med.

Lite annorlunda tema än de andra exorcist filmerna som finns ute. Handlar om en präst som är otroende och gör en dokumentär om det här med exorcism, han försöker visa att allt är fejk och bara i folks huvuden. Eftersom vissa extremister har tagit död på barn för att dom sägs ha varit besatta av demoner.

Tror jag sett den här typen av handlingen förr eller tja, känns bekant.

Det visar sig att alla präster och "troende" i redneck staden igentligen är satanister i slutet av filmen.

Achis bild

2001: A Space Odyssey

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vilken tråkig film. Det händer ju för fan inget, och 95% av den här jävla filmen är ju för fan en svart jävla bild! Kan bara tänka mig att dom enda som gillar den här filmen är jävla hipsters som tror att dom är coola eftersom dom gillar som ingen annan jävel gillar! |( |(

I'm with CoCo.

Man5ons bild

Achi skrev:
95% av den här jävla filmen är ju för fan en svart jävla bild!

Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.

TTV
TTVs bild

Har sett både Shutter Island samt Kick-ass inom loppet av två dagar.

Kick-Ass är grym. Den hade jag sett tidigare samt läst serien men fan vad klockren den är. Måste även ge tummen upp till låtvalen i filmen. Dom är perfekta till dom olika scenerna. Får en nästan att skita på sig i brallan av övertaggning.

Stor tumme upp.

Shutter Island gillade jag också skarpt. Tittade lite en andra gång på den när andra folk inom familjen kollade på den. Filmen förändras helt. Man ser den på ett helt annat sätt. Älskar det. DiCaprio gör en ruskigt bra roll, som vanligt, också.

Stor tumme upp.

TTV
TTVs bild

Såg Tron idag. Den var bra. Bättre än vad jag trodde. Snygg. Som fan.

Tummen upp.

KidCactuss bild

Thörn skrev:
Tron

Legacy eller originalet?

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:
Legacy eller originalet?

Legacy. Originalet skulle jag nog inte kalla ''Snygg som fan'' idag. :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.