Fuzzys bild

Man5on skrev:
Lika illa som att sitta längt fram i en bergodalbana, om man inte gillar att åka sakta dvs.

Dålig jämförelse. Eftersom man i en bergodalbana får helt oskymd sikt längst fram vilket tillför en del.

+ Att om vi ser till Kanonen så accelerar hela skiten väl bakifrån, vilket ger högre acceleration i fram.

Annars föredrar jag att sitta något framför mitten på bio - går man sent och det är halvsatt lär de flesta sätta sig längre bak vilket ger skönt privat utrymme... :p

Senast ändrad av Fuzzy, 31 december, 2010 - 01:56.
KidCactuss bild

Careface skrev:
gillar det ju uppenbarligen

Ja du får så klar tycka om att sitta var du vill, men hur det än är så finns det ju bara nackdelar och inga fördelar med att sitta där jämfört med mitt i salongen.

Psykisk sjukmänniska

Carefaces bild

KidCactus skrev:
Ja du får så klar tycka om att sitta var du vill, men hur det än är så finns det ju bara nackdelar och inga fördelar med att sitta där jämfört med mitt i salongen.

Jag känner bara att jag lika gärna kan titta hemma på tv om jag inte ska ha otroligt cp stor skärm, haha.

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Att om vi ser till Kanonen så accelerar hela skiten väl bakifrån, vilket ger högre acceleration i fram.

Oavsett driv så är det ju som så att en bergbana oftast består av uppförsbackar följda av nerförsbackar, och accelerationen sker oftast i samband med att hela setet gått över krönet. Detta innebär att om du sitter längst fram så kommer kicken först halvvägs ner för backen.

Men visst, jag sitter ju hellre LÄNGST fram än nästlängst fram om man säger så, men optimal sittplats är utan tvekan längst bak.

På en bio så varierar så klart den optimala sittplatsen beroende på högtalarnas position samt dukens storlek.

Last chance to lose control

Ollebros bild

Careface skrev:
Nej då, jag har alltid suttit längst fram, gillar det ju uppenbarligen :)

man skall inte sitta där om man vill få bra 3D. man skall sitta med huvudet mitt i duken alltså typ mitten för det mesta.
KidCactus skrev:
Den kommer på BD, restaurerad. :beer:

:love:
den vill jag köpa

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Alexanders bild

Man5on skrev:
Just senast sedda är klassikern Gone with the Wind, som man bör se en gång vart femte år eller så. Om för ingen annan anledning så för Vivien Leigh's skull. Hon får till o med den avskyvärda karaktären Scarlett O'Hara att bli älskvärd. :love:

Den fick jag och min sambo i julklapp av min mormor. :bigsmile:

Achis bild

Moon

Omfgomfgomfgomfg vilken jävla bra film!

11/10

I'm with CoCo.

Man5ons bild

VodkaCitron skrev:
Buried

3/10

Jag håller med i stora drag (även om jag nog skulle sätta 4/10), men samtidigt så kan jag uppskatta filmer som är lite annorlunda i upplägget såsom Buried är. Sen att den är så urbota jävla fittdum gör ju att man stör sig evigt mycket på den.

Typ, varför i helvete sänker han inte ljusstyrkan på sin BlackBerry, fatta hur mycket mer batteritid han kunde fått ut. För att inte prata om GPSen då så klart. Om han har tillräckligt bra uppkoppling för att MMSa iväg 40 sekundersvideos på 3 sekunder så borde EDGE kunna tracka var han är. Med mera, med mera så klart, finns sanslöst många saker han kunde gjort "bättre" i sin prekära situation. Men trots allt så ja, kul med lite annorlunda filmer.

Lars Jensens bild

Achi skrev:
Moon

Omfgomfgomfgomfg vilken jävla bra film!

11/10

Lite överdrivet betyg tycker jag nog, men en bra film. ;)

Har sett 22 Bullets, vilken var sådär. Ganska seg och "vacker", något jag inte alls imponerades av, men det är ju Luc Besson.

2/5

Year One (heter den väl?) var underhållande och mysig. Ingen höjdare, men jag gillar Jack Black.

2/5

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Lars Jensen skrev:
men det är ju Luc Besson

Hmm nej? Jag kan tänka mig att hans namn figurerar (som vanligt) på filmomslaget, som till alla andra franska actionfilmer, men han har inte regisserat 22 Bullets. Skulle tippa att han står som producent eller liknande, dvs han har inte nåt med filmen att göra "egentligen".

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
Hmm nej?

Man5on skrev:
Skulle tippa att han står som producent eller liknande, dvs han har inte nåt med filmen att göra "egentligen".

Kan vara. Kollade inte så noga.

Naturlazers bild

Despicable Me
Smått mysig och härlig film. Den bästa animerade filmen som gjordes 2010!
Elsie Fisher's röst som Agnes = :love:
Betyg: 4/5

The Collector
Rå och ganska så vidrig skräck/action-film. Halvtaskig handling men finfina effekter. Utvecklarna av filmerna Saw 4 och 5 var med och gjorde filmen vilket märks ganska så tydligt.
Slutet gillas INTE!
Betyg: 2/5

Spännande, otroligt snyggt och fantastiskt story.
Dock var slutet ganska så förutsägbart men utöver det en fantastiskt film!
Betyg: 4,5/5

Salt
Grymt! Den bästa filmen som Angelina Jolie gjort på länge. Mycket invecklad vilket betyder att man verkligen måste vara med från början.
Slutet älskas!
Betyg: 4/5

Rocky IV
Ord är överflödiga! :love:
Betyg: 100/5!

Senast ändrad av Naturlazer, 5 januari, 2011 - 21:46.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

FDdimebags bild

Tyvärr såg jag Göta Kanal 2 ikväll. Det var bland det sämsta jag sett...
Black Death såg jag för några dagar sen dock, trevligt med Sean Bean i ny Boromirfigur:)

"I totally wanna nydus your main right now"

Jottas bild

Starcrash

...

.
..

.
:D

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

VodkaCitrons bild

Dead End

En familj ska åka till ett par släktingar för att fira jul och föraren bestämmer sig för att ta en genväg. De kommer till en väg som aldrig tycks sluta där de hör skrikande barn etc.

Långt ifrån originellt, men de försökte och det var underhållande så :3

6/10

Things I Want To Do When All This Is Over
1: Buy An Atari

---

Beware! The Blob

Haha herregud vilket mähä! :3

Senast ändrad av VodkaCitron, 25 januari, 2011 - 07:24.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Lars Jensens bild

Shelter

Ryslig och nedslående. Påminner om RE4 till viss del. Men den var väl helt okej.

2/5

My best friends girl

Riktigt rolig. Fyfan vilket as han är. Överraskande bra.

3/5

VodkaCitrons bild

Paranormal Activity 2.

Gäsp.. Var det en film jag såg eller vad det en familjevideo där någonting aldrig händer?

Hatade 1an så vet inte varför jag såg tvåan. Dock så glömde jag bort filmen mitt i och började söka runt på Webbhallen, så bra var den :3

Dom enda som blir dragna till dom här filmerna är förmodligen dom som 1:tror på spöken 2: tror på gud 3: vågar inte se läskigare skräckfilmer.

1/10

Andreas Ljungströms bild

Jag såg norska Trolljegeren (internationellt översatt till The Troll Hunter) igår. Tyckte det var en överraskande underhållande rulle faktiskt. Lite som en bra och mer påkostad variant av Blair Witch Project med troll. Konceptet med mockumentär känns rätt gammalt vid det här laget men tack vare mytologin som byggs upp kring bestarna och den inte gravallvarliga stämningen kändes den helt klart sevärd. Mer än så till och med om jag ska vara ärlig.

Jag älskar den här typen av skandinavisk mytologi och de har verkligen lagt ner själ och hjärta i att få det att framstå som ett trovärdigt fenomen och en landsomfattande konspiration. Ja, den är löjlig men det skiter jag i, filmer om troll växer inte på träd och Trolljegeren är trots allt en av de bästa norska filmer jag sett.

4/5

Kletets bild

Tillbaka till framtiden

Okej, jag hade helt och hållet glömt hur bra den här filmen var. Det blev mycket skratt, Fox och Lloyd äger sina roller. Jag måste se tvåan omgående! :bigsmile:

Senast ändrad av Kletet, 14 februari, 2011 - 02:30.

I can't remember to forget you.

Kletets bild

Kletet skrev:
omgående!

..sådär!

Tillbaka till framtiden del II

Inte alls lika bra som den första, men fortfarande godkänd. Hela filmen känns som en lek med fantasin om vad som finns i framtiden, en lek med sammankopplingar till ettan (några för många) och som en introduktion inför trean. Det som förvånar mig mest är hur otroligt sammanhängande alla filmerna verkar vara. Det är ju som att det från början var meningen att vara en enda film, men att man valt att dela upp den i tre delar. :bigsmile:

Senast ändrad av Kletet, 14 februari, 2011 - 02:30.

Kletets bild

Tillbaka till framtiden del III

Fortfarande inte lika bra som den första filmen, men jag tycker den kommer upp i samma klass som del två. En värdig avslutning på serien, även om det spårar ut lite mot slutet (höhö). Jag skulle tycka det vore jätteintressant att få sen en revival av serien och därmed en fjärde film á la Indiana Jones-filmerna (fast mycket bättre då, förstås). :bigsmile:

UfU__Xs bild

Kletet skrev:
även om det spårar ut lite mot slutet

Ha! :D

Paranormal Activity 2
Gillade första filmen väldigt mycket men den här föll mig inte lika väl i smaken. Nåja, den var helt ok ändå.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Man5ons bild

UfU__X skrev:
Paranormal Activity 2

Nej jag gillade inte heller den alls lika mycket som ettan, fast då avgudar jag iofs ettan så det var kanske det väntade. Problemet i tvåan är två grejer imo, dels att det är ketchupeffekten. Först händer inget, sen mer utav inget, sen ännu mer inget och

Spoiler: Highlight to view
sen dör alla.

Ettan var mycket mer progressiv. Det andra är att jag tyckte att slutet var helt enkelt inte särskilt "gött".

Senast ändrad av Man5on, 14 februari, 2011 - 19:24.

Naturlazers bild

Death at a Funeral
Ganska så hyffsad film. Har sina roliga stunder, men kan ibland gå till överdrift.
3,5/5

The World Is Not Enough
Denna har setts ett antal gånger nu, fortfarande lika bra.
4/5

GoldenEye
Vad ska man säga? Finns ingen bättre Bond-film. Soundtracket är även en av de bättre = Run, Shoot, And Jump :love:
5/5

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Kletets bild

Naturlazer skrev:
Finns ingen bättre Bond-film.

Jag som trodde att jag var ensam om att tycka det! :D

----------------

Hachiko - En vän för livet

Jag vet inte om det är den verkliga historien bakom filmen som gör att jag tycker så mycket om den, förmodligen är det så. Men rullen i sig är riktigt fin och är väl värd din kväll.

Up in the Air

En film som försöker vara mer än vad den lyckas förmå att vara. Handlingen är tillräckligt originell för att lyckas stå på egna ben, problemet är att filmen inte lyckas knyta ihop alla lösa trådar mot slutet vilket gör att man inte blir tillfredställd.

Allt för min syster

Återigen en film som vill vara mer än vad den egentligen kan. Den kör på de gamla hederliga tillbakablickarna med voiceovers, men dem känns smått uselt ihopklippta och leder till förvirring. Till slut rinner bägaren över och det hela känns mest bara jäkligt krystat.

Senast ändrad av Kletet, 20 februari, 2011 - 02:54.

Alexanders bild

Andreas Ljungström skrev:
Jag såg norska Trolljegeren (internationellt översatt till The Troll Hunter) igår. Tyckte det var en överraskande underhållande rulle faktiskt. Lite som en bra och mer påkostad variant av Blair Witch Project med troll. Konceptet med mockumentär känns rätt gammalt vid det här laget men tack vare mytologin som byggs upp kring bestarna och den inte gravallvarliga stämningen kändes den helt klart sevärd. Mer än så till och med om jag ska vara ärlig.

Jag älskar den här typen av skandinavisk mytologi och de har verkligen lagt ner själ och hjärta i att få det att framstå som ett trovärdigt fenomen och en landsomfattande konspiration. Ja, den är löjlig men det skiter jag i, filmer om troll växer inte på träd och Trolljegeren är trots allt en av de bästa norska filmer jag sett.

4/5

+1 :)

Lars Jensens bild

Jag såg The Wolfman. Den var väl helt okej. 2/5

Såg även Buried och den var ju helt inte okej. Fan vad händelsefattig och tråkig. Skulle byte plats med killen utan att tveka. 1/5

HerrOlssons bild

Såg precis The mechanic med Jason Statham.
Bra action som föll mig väl i smaken, som alltid med Herr Statham.

4/5

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

Lars Jensen skrev:
Jag såg The Wolfman. Den var väl helt okej. 2/5

Såg även Buried och den var ju helt inte okej. Fan vad händelsefattig och tråkig. Skulle byte plats med killen utan att tveka. 1/5

Håller med helt och hållet :) Wolfman gick väll att se på, även om den var rätt så seg och tråkig. Men Buried var bara skit rakt igenom.

Man5on skrev:
lika mycket som ettan, fast då avgudar jag iofs ettan så det var kanske det väntade.

Du bör kolla in The Last Exorcism, om du nu inte redan har sett den. Ungefär som paranormal, fast tvärt om. Det är istället en präst som besöker folk med en videokamera.

Man5ons bild

VodkaCitron skrev:
Du bör kolla in The Last Exorcism, om du nu inte redan har sett den.

Det blir i detta fallet alternativ B; "om jag inte redan har gjort det" :)

Här bak...

...och lite eftersnack här.

Tyckte, som sagt, att den var helt okej. Är allmänt förtjust i filmer som kan konsten att vara läskiga utan att ständigt "skrämmas" med hjälp utav höga ljud och hastiga saker som hoppar in i bild.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.