VodkaCitrons bild

Man5on skrev:
Det blir i detta fallet alternativ B; "om jag inte redan har gjort det"

Ta fram en kamera och skapa en egen "paranormal" film? 0:)

Blev dragen till bio för att se True Grit. Hmm inte dålig alls, men kunde ha haft ett bättre och välpolerat slut. Sen var handlingen riktigt simpel, kunde lagt ner lite mer tid på den.

8/10

En av de bästa western filmerna utan Clintan.

Senast ändrad av VodkaCitron, 2 mars, 2011 - 21:52.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Kletets bild

The Social Network

Tog mig tiden att se filmen, och jag är väl glad att jag gjorde det. Men som jag trodde, tyvärr, imponerade inte filmen lika mycket på mig som den verkat göra ha gjort på andra. Rapp dialog som vid ett flertal stunder blir för rapp att man tappar fattningen om vad som har sagts. Blev rätt förvånad när jag i efterhand insåg hur verklighetstrogen den ändå var, om än väldigt dramatiserad.
7/10

The King's Speech

Trodde först det handlade om en tråkig, grå, långsam, engelsk rulle. Vilket det i grund och botten är. Men när man lägger till ett verkligt skede blandat med humor så slutar det med en rätt schysst rulle som underhåller runda två timmar. Filmens stjärna är inte Colin Firth, som ändå gör en finfin insats, utan helt klart Geoffrey Rush. Nu har jag inte sett Bale i The Fighter, men Bale måste vara helt utomstående bra för att vara mer värd en Oscar än Rush i den här filmen.
7/10

-------------------

On further notice. Var det inte väldigt många 'verklighetsbaserade' filmer som var Oscarsnominerade i år?

The Social Network
The King's Speech
The Fighter
127 Hours

Senast ändrad av Kletet, 3 mars, 2011 - 01:49.

I can't remember to forget you.

Josef Diktatorns bild

Andreas Ljungström skrev:
Ja, den är löjlig men det skiter jag i, filmer om troll växer inte på träd och Trolljegeren är trots allt en av de bästa norska filmer jag sett.

Låter faktiskt skithäftigt, vilken kanonidé till en skandinavisk skräckis.

Själv såg jag nyversionen av westernrullen 9:10 to Yuma med Russel Crowe och Christian Bale i huvudrollerna. Riktigt bra välspelad och spännande sak, helt klart en av de bättre westerns jag har sett och ja jag har sett en del riktigt bra sådana i mina dagar.
4/5

F.K... in the coffee...

VodkaCitrons bild

Chain letter
En skräckfilm som baserar på kedjebrev över nätverk. Skiter man att skicka det vidare så dör man. Riktigt kul film på ett sätt, då det enbart fokuserar sig på teknologi/elektronik.

Vilket innebär att man även får se lite spel. Såsom World of Warcraft, Wiisport och COD? Kedjebrevet startar även i ingame chatten för WOW, damn you Blizzard.

Annars är det bara en slasher i stil med halloween.

6/10

Vargavakas bild

Nu var det nog inte den senaste jag såg men det var ändå ganska nyligen så skitsamma. Jag såg Dancer in the Dark för första gången och blev helt förstummad över hur bra den var. Nu gillar jag iofs både Lars von Trier och Björk så det kanske inte skulle ha kommit som en sådan överraskning (mer överraskande i efterhand var väl att det tog så lång tid) men jag blev helt överrumplad. Det var bra länge sedan en film berörde mig på det här sättet.

Lars Jensens bild

RED - riktigt jävla underhållande och älskar ju Bruce och Freeman.

3/5

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Kletets bild

A Clockwork Orange

Kubricks mästerverk är sannerligen fortfarande ett mästerverk. Manuset är ett av de bästa någonsin och hela stämningen filmen genom känns verkligen av genom TVn.

9/10

True Grit

Äntligen bröderna Coen. Äntligen! Äntligen en film av de båda herrarna som jag verkligen kan känna att jag uppskattar. Deras tidigare filmer har fått mig att känna.. tristess och varit allmänt jobbiga att se, eller snarare "ta sig genom". Trots första raden på bion, svår text att läsa (hade samma färg som bakgrunden) och klagandes kamrater, gillade jag verkligen True Grit. Den tillfredsställde mig.

8/10

How to Train Your Dragon

Från en western till en animerad film, en stor omställning kan tyckas. Men till skillnad från impulsköpet av biobiljett till True Grit hade jag ställt mig in på att kolla på How to Train Your Dragon ett tag. Lovorden som den fått ta emot kändes verkligen befogade och som så många andra tidigare sagt, känns det verkligen kul att någon annan än Pixar fortfarande kan göra animerade filmer, för vuxna. Dippar något mot slutet.

8/10

Pulp Fiction

Åtskilliga gånger har jag sett Pulp Fiction. Åtskilliga gånger har jag blivit förbluffad. Förbluffad över att jag blir lika förbluffad varje gång jag ser den. Den är så simpel, två karaktärer och en sjuhelsikes dialog. That's it. En film behöver inga specialeffekter, buffiga hjältar, 3D, vackra kvinnor eller underbar handling. Den behöver bara en touch av Mr. Tarantino. Jag slog idag fast vid att Pulp Fiction, förmodligen, är världens bästa film.

10/10

Senast ändrad av Kletet, 17 mars, 2011 - 22:19.

I can't remember to forget you.

VodkaCitrons bild

Kletet skrev:
(hade samma färg som bakgrunden

Aa, visst är det förjävligt? XD När gubben där babblar så vänder man sig till texten, men då är den osynlig :tired:

-----

Sharktopus

Dude! That's awesome!

Eat this, bastard!
Can't hide. I will find you.

Or what? You boys are gonna shoot me down?

(Gillar att han gradvis tar av sig mer kläder och byter personlighet till en "Rambo" så fort han får ett vapen)

Haha gud vilken film!

Senast ändrad av VodkaCitron, 20 mars, 2011 - 03:46.

Lars Jensens bild

Dark Country - påminner stillistiskt om Sin City och var förvånansvärt bra. Den är märklig, spännande och lite ryslig. Stilig film, om än inte unik eller revolutionerande. Men väl värd att se!

3/5

VodkaCitrons bild

Ny vecka och därmed en ny film för 9:- här i videobutiken.

War of the Worlds (2005)

Riktigt längesen jag såg den. Dock hade jag glömt bort totalt att man fick se rymdvarelserna vandra omkring utanför skeppen :)

VodkaCitrons bild

King Kong (2005)

Såg ju den på bio när det begav sig. Har den även på DVD, men nu var det något år sen jag såg den sist och ja, den är riktigt bra :) Men vafan, kvinnan går ju igenom hela filmen utan BH, why? >.<

Ollebros bild

The Green Hornet!
Underbar film med hjärndöd action och slapstick humor. Ibland är det bara underbart att stänga av hjärnan någon timme och bara njuta av det som sker på tvn.
3/5

Skyline
Ett gäng personer i en lägenhet tittar ut på utomjordingar tömma planeten på människor. De lämnar lägenheten ett fåtal gånger som endast resulterar i att de blir färre.
Kollade klockan ett par gånger i denna filmen faktiskt, den är inte seeg men det händer verkligen ingenting. Den var ganska kort med vilket fick en att känna att när den väl precis kommer igång så är det slut. Korta ned på innehållet mitt i eller gör den längre så hade den blivit bättre.
2/5

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

VodkaCitrons bild

Wishmaster
Har väll haft filmen i ca 10år eller något. Minns den som riktigt B och tråkig. Men nja,den är ganska så intressant faktiskt, coola effekter och trevligt gore. En ande som besvarar folks önskningar med hans egna tolkningar.

Robert Englund är med :)

Austin Powers: Goldmember

:)

Alexanders bild

RED

Såg den häromdagen med flickvännen. En helt okej film tycker jag, bra helt enkelt. :)

Lars Jensens bild

Jag såg Knight & Day nyssens. Väldigt trevlig film, med två av mina favoritskådisar. Mycket humor och action! 3/5

Achis bild

Var på bio nyligt och såg The King's Speech. Riktigt bra var den, om än lite småseg. Tycker dock inte att den förtjänar oscarn för bästa film. (borde ha gått till Social Network!!) Colin Firths oscar kan man dock förstå, han var fan brilljant.

8/10 får den. :beer:

I'm with CoCo.

VodkaCitrons bild

Mission Impossible III

VodkaCitrons bild

Såg precis Trolljegeren.

Helt klart den bästa norska filmen jag har sett :p

Naturlazers bild

The Next Three Days (2010) - IMDB

Bra film. Ganska så spännande men jag kunde dock känna en viss "Men Åhhh"-känsla. Helt klart sevärd ^^
7/10

The Green Hornet (2011) - IMDB

Gillas! Inte i klass med Kick-Ass men ändå oerhört bra. Sen gillar jag också Seth Rogens humor.
8/10

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

VodkaCitrons bild

Deadtime Stories (2009?)

Rätt så sjuk film. Det är tre rätt så kassa småfilmer i stil med dom senare säsongerna av tales from the crypt. Det konstiga är ju att George A. Romero sitter och drar några meningar imellan dessa filmer. Nej, det var inget sevärdigt inte :3

Vargavakas bild

Harry Potter and the Conclusion of Conslusions

Mina två popkulturella prioriteringar för sommaren var att införskaffa Patrick Wolfs nya album och se den sista Harry Potter filmen. Igår blev jag klar med den listan. Potter-film är Potter-film så på så sätt var det väl vad jag hade förväntat mig. Men framförallt den första 3/4-delen av filmen tyckte jag var förvånansvärt bra. Kanske det bästa inom Harry Potter-filmerna. Den lilla vetten Griphook var riktigt bra spelad och det kändes som om de klippte bort rätt delar för att få det att passa in. Slutet var... okej. Inte helt förvånande blev det långt och utdraget i Lord of the Rings-stil, men what the hey.

PS. Hela Harry Potter-berättelsen skulle vara betydligt bättre om Rowling hade gått fullt ut med hennes nytolkning av fantasy och helt och hållet hade skrotat alla jävla magiska små föremål. Framför allt de sista delarna dras verkligen ner av alla loppisprylar som måste introduceras och förklaras.

Andreas Ljungströms bild

Såg Moon igen efter att ha fyndat Blu-ray-varianten för nio spänn och även om den inte var lika superbra andra gången är den fortfarande en sjukt imponerande debut av Duncan Jones. Jag har inte sett hans andra film, Source Code, än men ser fram emot att spana in den så fort tillfälle ges. Moon rekommenderas i vilket fall för alla som diggar sci-fi och stämningsfulla thrillers.

OhNoSpywares bild

Såg om Bolt på Blu-Ray (oh teh sharpness!) igår. Minst lika bra som första gången.
Tycker verkligen att de har lyckats få till alla olika djurs små egenheter. Duvorna är så fantastiskt animerade att jag blir alldeles till mig. :love:
Precis som de flesta Pixarfilmer är relationerna, budskapen och humorn på topp. Jag är fortfarande helkär :)

Joakim Wigholms bild

A Dog Year med den älskade Jeff Bridges (The Dude above all dudes! . Filmen baseras på en bok med samma namn, och handlar om en författare som befinner sig i en allmän medelålderskris som resulterat i skrivkramp. För att förändra vardagen lite så adopterar han en herrelös hund som har en del problem.

Hade hoppats på något sevärt, men så var inte fallet.

Rekommendationen från undertecknad är således att filmen bör undvikas.

“Some may never live, but the crazy never die”

Andreas Ljungströms bild

Såg Thor i förrgår. Helt okej popcornrulle i samma stil som de senaste årens superhjältefilmer och man blir ju rätt peppad på kommande The Avengers efter alla små hintar som avsiktligt placerats in här och där.

Som bakisrulle passar den fint med coola effekter, action, en gnutta humor och Hopkins som en övertygande Oden. Men räkna inte med några stordåd.

HerrOlssons bild

Captain America - The First Avenger.
Bästa Superhjältefilmen sen The dark knight imo.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Sebastian Magnussons bild

Sex and The City. Riktigt tråkplåster, inte alls i klass med serien. Mest massa obefogade modevisningar. Iofs extended edition så kanske får skylla mig själv, men det var inte mycket som hade varit vasst även om den varit en halvtimme kortare.

Någon som vet om tvåan är bättre?

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Sex and The City.

What the :tard:

VodkaCitrons bild

Hmm finns väll ingen riktig filmtråd här inne vad jag kan minnas och ingen om Halloween, så postar detta här.

Laddar just nu upp inför Halloween tittandet (Halloween pågår från söndag till söndag hos mig, men ligger efter i mycket tack vare studier)

Blir mest klassiker detta år, mest för att jag har börjat gilla lite mer gammalt och eftersom att tja, dom flesta nya skräckfilmerna har jag redan sett ^^

Dracula
House of Dracula
The Horror of Dracula
Frankenstein
Frankenstein meets the Wolfman
House of Frankenstein
House of Wax
The Monster Squad
Hellraiser 1,2
Childs Play 4,5
The Bleeding House
The Wolfman
Evil Dead 2,3

Så går och fixar godis imorgon för strax över 100 :) Ja, jag köper inte godis ofta, utan tar ut hela årets gottande vid Halloween.

VodkaCitrons bild

Kung Fu Hustle
Shaolin Soccer

Halvsystern är här och sover över och ville se någon film. Desse var de enda jag kom på som inte var skräck eller anime dåra. Sen är det även filmer där man inte behöver förstå vad dom säger för att det ska vara kul och spännande. Det gick iaf hem hos henne :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.