Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Shaolin Soccer

Störtskön rulle! :love:

Andreas Ljungströms bild

VodkaCitron skrev:
Kung Fu Hustle

Den med i och för sig! :p :love: :D

VodkaCitrons bild

Andreas Ljungström skrev:
Den med i och för sig!

Skönt att det finns någon annan som gillar dom! :D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Attack the block

Citat:
- Watch Naruto

Allt man behöver veta. Hundra sjärnor av tio möjliga! Om ändå alla filmer kunde ha lika bra dialog.

Andreas Ljungströms bild

Såg Source Code igår. Inte lika bra som Duncan Jones debut Moon men ändå sevärd. Gillar hans stil. Ser fram emot att följa hans karriär som regissör. Mer smarta sci-fi-rullar åt folket! :)

VodkaCitrons bild

Kill list

Rätt udda film på många sätt, men det konstigaste av allt är vad som händer 10min in i filmen. Skådespelerskan sitter och pratar med sin mor i telefon på SVENSKA och säger ungefär tre meningar, out of place och sen näms verken språket eller Sverige någon mer gång under filmen :S Kort och gott så är det en brittisk film där huvudkaraktären går runt och mördar folk för pengar, vilket han är väldigt öppen med, både frun och polarna vet om det och har även en hand i det hela.

Går väll att se på, men inget mer än det.

Starfighter Johanssons bild

World's Greatest Dad.
8/10

Snow Angels
4/10 (så jävla seg, trots att trailern var så lovande)

Wake Wood
2/10 (den fick ett poäng över 1 för att vi ändå orkade se hela)

The Woman
5/10

VodkaCitrons bild

Starfighter Johansson skrev:
Wake Wood
2/10

Helt glömt bort att jag har sett den filmen. Men jag tyckte den var riktigt bra, det är ju Hammer och den försöker vara lite som äldre filmer, exempelvis Pet Sematary. Menat att den ska vara campy and I like it, det är ju inte för alla kanske men, ser mycket hellre den än Woman som jag också sett, tyckte den var rätt kass istället ^^

Wake Wood 6/10

The Woman 3/10

0:)

The Woman VAR faktiskt rätt kass, men den hade ett par schyssta effekter. Om bara hela filmen hade varit i klass med de sista 10 minutrarna hade den fått högre betyg.

VodkaCitrons bild

Sand Sharks
1/10

:tard:
Jag brukar aldrig ha något emot skräckfilmer, även om de är dåliga. Men wtf. Var till och med tvungen att snabbspola under vissa delar, men inte fan blev den bättre :tard:

Skitdåliga "skådespelare", överspelat, rippoff handling av Jaws fast så där 100gånger sämre och världens sämsta CGI som knappt når upp till förra gen grafiken i spel. <3

Varför är alla filmer med muterade hajar så jävla dåliga förutom när de kommer till Deep blue sea? Såg ju Sharktopus förra året, som även sög som in i helv... Men åtminstone var den så dålig att den var rolig, medan den här bara var kass.

Linnea Hummels bild

Är den sämre än Mega Shark vs Giant Octopus? :D

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Pappagenos bild

How to die in Oregon.
En av fjolårets bästa dokumentärfilmer.

9/10

Mycket bra tips, den där ska jag se!

VodkaCitrons bild

Linnea Hummel skrev:
Är den sämre än Mega Shark vs Giant Octopus?

Ja, förmodligen XD Även om CGI:n är densamma (kanske även lite sämre).

IMDB:
Mega Shark vs Giant Octopus: 2.7
Sand Sharks: 2.9
Sharktopus: 3.4

0__0 Vad är det med alla dessa konstiga, dåliga och störda hajfilmer.

Pappagenos bild

Jag fortsätter med dokumentärer.
Paradise lost trilogin är ett MÅSTE!

Pappagenos bild

Holy moly boys and girls, I'M ON FIRE!!!!

Dear Zachary

och
Capturing the Friedmans

VodkaCitrons bild

Where the Wild Things Are
Haft lust att se filmen sen dess att någon kastade upp en teaser i en tråd. Rätt absurd film eftersom den inte leder någon vart alls och man vet inte om det är till för barn eller vuxna. Filmen har sina roliga stunder från och till men allmänt så handlar den bara om problem, depression och sorg.

Dumt är ju att den här låten inte ens dyker upp i eftertexterna eller i licenspelet. Den passade väldigt bra tycker jag :tard:

Senast ändrad av VodkaCitron, 31 januari, 2012 - 00:15.

VodkaCitrons bild

Dantes Inferno An Animated Epic
Man fick reda lite på sånt som man ville få reda på under spelets gång. Varför han var klädd med ett stort kors tvärs över bröstet, vem som döda hans familj etc. Men den var sjukt genom rushad, han dödar bokstavligen ärkedemoner på 15 sekunder, vilket borde tagit åtminstone 5 minuter. Den skulle varit 3 timmar istället för under en och en halv.

HerrOlssons bild

Kungfilm, bästa action på länge!

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

Frozen (3/5)
Billigt gjord och inte mycket som händer, men ändå är den rätt bra!
Handlar om några studenter som är på skidsemester i New England.
Vilket är ett ställe som endast har öppet på helgerna och på söndagen bestämmer de sig att ta en sista åktur innan allt håller på att stänga. Vilket slutar tragist då dom blir lämnade helt ensamma och allt går åt helvete.

Även om filmen inte klassas som horror så är den bra mycket äckligare än filmerna här nedan.

Rosewood Lane (2/5)

En kvinna bestämmer sig för att flytta tillbaka till stället hon växte upp i. Här blir hon bemött av konstiga skygga grannar som säger åt henne att akta sig för killen som lämnar ut dagstidningen.

Demons Never Die (1/5)
Brittisk film om några studenter som blir mördade. Mer än så vet jag inte. Sjukt långsam film och bara ytterst förjävlig. Sega utdragna dialoger och när något händer så är det så dåligt gjort att man istället börjar dagdrömma.
Men klarade mig konstigt nog igenom halva filmen :p

Paranormal Activity 3 (2/5)
Jag är en av de få som verkligen uppskattade ettan. Jag förväntade mig bottenskrapens pinsammaste misslyckande med extra kukar och tragik på - men fick en helt okej liten skräckis i all sin enkelhet. Tvåan var däremot precis så dålig som jag befarade att ettan skulle vara - så mina förväntningar inför trean var ännu en gång körda i botten. Trean fick, för mig i alla fall, återigen upp illusionen av att det var en äkta familj det rörde sig om och därför blev det lite freaky när det började hända grejer. Men man begick kardinalsynden för mig när det kommer till skräckisar. Man förlitade sig helt på "högt-ljud-så-man-hoppar-till"-scener som jag anser är den billigaste och taffligaste vägen till skräck. Så även om jag faktiskt sket ner mig mer än en gång så skulle jag lika gärna bli lika rädd av att Linnea smög upp bakom mig och skrek "BANANER!". Så därför sänks betyget.

VodkaCitrons bild

The Thing [2011] 3/5
Vilket är en film som inte förtjänar att bli remake:ad än igen. Det finns helt inget att göra mer med filmen, den första var mer en thriller utan gore och allt. Medan den senare versionen hade otroligt mycket gore och som var snyggt som satan, speciellt eftersom det inte var CGI.

Men nu var denna filmen näst intill exakt som den sistnämda fast alla dockor nu (för det mesta) var CGI istället -.- Som att göra om Gremlins, ha samma handling och allt fast med andra skådisar och CGI på gremlinsarna.

Men trots det så var det ju en hel ok remake, men fortfarande långt ifrån att vara en vettig sådan. Jag gillar remakes speciellt när det är baserat på riktigt gamla filmer som är svåra att uppskatta idag om man ser dom för första gången.

Var även lite förvirrad när filmen startade och de pratade norska. Trodde helt enkelt att det var fel film, kändes mer som om jag såg på Trolljägaren ^^

Dock är det mycket i filmen som inte stämmer in riktigt.

Spoiler: Highlight to view
1: Hunden hade blivit attackerad men man fick aldrig se den igen. Vilket var ett dumt beslut då den var skit cool i 82 versionen. 2: Det visar sig att ena "huvudkaraktären" är monstret i slutet, men varför hjälpte han att ta kål på sitt egna skepp och "sig själv?". Vad var poängen med det -.- Hade ju gynnat honom om dom andra kropparna var vid liv.

VodkaCitrons bild

From Dusk Till Dawn (3/5)
Galen, sjuk, cheesy och humoristisk vampyrfilm :)
Rätt så underbar ändå!

The Innkeepers
Generisk och taffligt framför berättelse med tafatt dialog, obefintliga skräckscener och dåliga skådespelare, Pat Healy är undantaget. Hela sista halvtimmen kändes som en lång väntan på ingenting och när det ynkliga slutet äntligen kom sov jag nästan.
-2 av 5

Furios bild

Hero. Vacker, fartfylld och ganska så sorglig om jag får säga det själv. Dessutom tycker jag storyn var riktigt genomtänkt och "twistig" om man nu kan uttrycka sig så. Kort sagt så var den sannerligen sevärd. 4/5 får den i betyg.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

VodkaCitrons bild

Dead Silence (2/5)

Halvrolig skräckis om dockor* som mördar folk. Ja, rippoff av flera olika film serier. Lite för lång, kunde ha slutat efter 30-40minuter redan, då den började så fort och allt var liksom redan löst efter den tiden. Dom 5 sista minuterna var även 100% taget ifrån Saw. Du vet. Huvudkaraktären kommer på något, det blir massa flashbacks, han snurrar runt på huvudet och skriker, hittar besvis i en bok etc, tror även musiken är tagen ifrån Saw på riktigt, det är iaf slående likt.

Helt ok dock, men som sagt, alldeles för utdragen.

Senast ändrad av VodkaCitron, 23 april, 2012 - 22:54.

Andreas Ljungströms bild

Green Lantern
Kan verkligen inte fatta att den har fått så dålig kritik och till och med blivit utsedd till årets sämsta film. Visst, den är skittöntig, förutsägbar och överdriven men vilken superhjältefilm är inte det?! Jag fick precis vad jag förväntade mig - en underhållande popcornrulle med massa action, oneliners och fula trikåer. Tycker fan den var i samma klass som rejält överskattade Captain America: The First Avenger som jag också såg nyligen. |(

Betyg: 2/5

VodkaCitrons bild

Sweeney Todd (1/5)
Johnny Depp + Harry Potter karaktärer + Idol. Juck... :tard:
Musikaler suger allmänt och även deras sångröster. Så tråk att jag snabbspola igenom allt sjungande vilket gjorde filmen 5minuter lång.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.