Jompas bild

Alexander skrev:
Har hört att Komplett gråimporterar vad nu det är, och att det av någon anledning ska göra att man köper på sämre villkor.

Det innebär väl enkelt uttryckt ungefär att man är inofficiell återförsäljare av ett annat företags produkter, köper dem i ett land där det är billigare och säljer i sitt eget även om det finns officiella distributörer. Det bör ju hur som helst inte på något sätt kunna påverka relationen mellan konsument och återförsäljare eller kunna ge dig sämre villkor. Har du köpt en defekt tv av Komplett är det Komplett som är skyldiga att åtgärda det.

We are ugly but we have the music.

Alexanders bild

Jompa skrev:
Det innebär väl enkelt uttryckt ungefär att man är inofficiell återförsäljare av ett annat företags produkter, köper dem i ett land där det är billigare och säljer i sitt eget även om det finns officiella distributörer. Det bör ju hur som helst inte på något sätt kunna påverka relationen mellan konsument och återförsäljare eller kunna ge dig sämre villkor. Har du köpt en defekt tv av Komplett är det Komplett som är skyldiga att åtgärda det.

Wikipedia säger

Enligt konsumentköplagen gäller i fråga om varor att fel som visar sig inom sex månader alltid anses vara ursprungliga fel, om ej annat kan bevisas av säljaren.

Om det stämmer (orkar inte kolla upp lagen själv just nu och kan det inte i huvudet) så borde ju allt vara lugnt för min del, och inget att oroa sig över mer än hur lång tid det hela kommer att ta..

Jompas bild

Alexander skrev:

Enligt konsumentköplagen gäller i fråga om varor att fel som visar sig inom sex månader alltid anses vara ursprungliga fel, om ej annat kan bevisas av säljaren.

Om det stämmer (orkar inte kolla upp lagen själv just nu och kan det inte i huvudet) så borde ju allt vara lugnt för min del, och inget att oroa sig över mer än hur lång tid det hela kommer att ta..

Stämmer förutom att det inte behöver bevisas, i lagen står "visas" vilket snarare ska tolkas som "göras antagligt".

VodkaCitrons bild

Plugga är så enkelt. Jag kan inte besvara en enda fråga i varken Geografi eller Historia. I geografin hittar jag inte svare och i historian vet jag inte hur jag ska förmulera mig :S Typ: Kolla kartbok eller på nätet varför befolkningen är som den är i Afrika, i dont know why couse they fuck alot. Eller varför har du valt historia? reflektera på 1-2A4. Svar: Jag gillar inte historia, tog det för att få ihop med poäng, punkt.

This is shit :3

Absolut - För män som kan sätta gränser.

TTV
TTVs bild

Min dator gick sönder igår så jag får sitta på PS3an och titta internet..

Alexanders bild

Åååh, Digital Video Essentials (BD) var regionskodad till region A och min PS3 kan tydligen bara spela region B. Tänkte inte ens tanken på att det kunde vara fel region när jag beställde den, då man kan spela spel från var som helst osv.
:cry:

Finns det inget sätt? Annat än att reklamera och fixa DVD-utgåvan istället... Baaaah....

Alexanders bild

Skit också. Det står att man måste ha obruten förpackning om man ska kunna skicka tillbaka den. Jag har inte gjort annat än att stoppa i skivan i min PS3 en gång och sett att den inte fungerade. Har beställt den normala regionsfria versionen från Axelmusic nu, men jävligt surt om jag kastat 242 kr i sjön på grund av att Megastore säljer BD-skivor som inte fungerar på majoriteten av BD-spelarna i Sverige. |( Visst, de har förvisso skrivit på sin hemsida att den bara fungerar på Region A BD-spelare och jag gick bara in dit snabbt och beställde via Prisjakt, så egentligen är det ju "mitt fel", men man kan tycka att de ändå borde kunna vara lite schyssta. :(

VodkaCitrons bild

Alexander skrev:
Skit också. Det står att man måste ha obruten förpackning om man ska kunna skicka tillbaka den. Jag har inte gjort annat än att stoppa i skivan i min PS3 en gång och sett att den inte fungerade. Har beställt den normala regionsfria versionen från Axelmusic nu, men jävligt surt om jag kastat 242 kr i sjön på grund av att Megastore säljer BD-skivor som inte fungerar på majoriteten av BD-spelarna i Sverige.

Playstation's Blueray är inte regionfri när det gäller film ^^ Ja, kanske surt. Jag ska ju köpa min PS3 ifrån Japan, så jag kan spela upp japanska bluerays, jag ser ju mest anime så.

-------------
Wtf :S Äter fishsticks medans jag lyssnar och dansar till gayfish låten. Sen helt plötsligt slinter ett fiskben upp i tandköttet på mig, AJ! 0.0 Ska stämma skiten.. Va håller dom på med..

Jompas bild

När fan började Youtube med reklam innan klipp? :~

Alexanders bild

Det är måndag, serviceverkstaden har stängt, och det står fortfarande "FELSÖKNING PÅGÅR" som statusmeddelande på min TV.

Det jag klagade på var en mörk rand i bilden, som syntes tydligt, och den skulle räcka för att få en ny TV, men hur kan det ta sådan tid att felsöka? Lämnar de TV:n på och bränner i en massa timmar för att se om det försvinner? Det finns ju ingen anledning att grundligt i flera dagar felsöka allt som felsökas kan i TV:n om de ändå har hittat något som "räcker". De skulle bara se på den, ge Komplett ett kostnadsförslag för reparation, och få ett svar från Komplett att de skiter i reparationen och skickar en ny TV (med tanke på att en reparation i princip skulle kosta dem mer än en ny TV).

Eller så har de skrivit "FELSÖKNING PÅGÅR" fast den egentligen står i kö och väntar.

Eller så är de redan färdiga och har kontaktat Komplett men "glömt" SMS:a mig som de skulle. Surt att det ska gå en massa extradagar när de egentligen så gott som visste att jag skulle få en ny TV redan då jag lämnade in den.

VodkaCitrons bild

.....

Kollade ut, och tänkte äsh jag tar min vinterjacka för det är helt grått och det lär börja regna.. Åker in för att köpa tavelramar....SOL!! När de är dags att vandra hem ifrån stationen...SOL!! Så kom hem dygnsur fast av andra anledningar :( Regnet var är du!?

+ Att jag blev sugen på choklad (Kina, chokladkaka)

Gick först till Statoil (dyrast) men de brukar alltid ha den inne :) NIX! Idag hade dom inte.... Så jag gick in till Ica..Slut..Så gick in till videobutiken... ingen.. VAFAN?!!?!?!?!? VAR E MIN CHOKLAD :(

Thyzons bild

Jaha då kanske man får kasta sig ut i stockholmsbostadsdjungel igen, hyr ju just nu ett rum i en lägenhet men han jag hyr av ska eventuellt flytta. Faan det är inte lätt att vara student i stockholm.

känd från GP som Deadnight

Strafers bild

VodkaCitron skrev:
Kina, chokladkaka

Oh, den är så förbannat god.

Jompas bild

Terminens schema är ju för bövelen obscent. Har seminarier nästan varje dag. Fyfan.

Reyqunes bild

Tele2 är sämst, internetanslutningen dör slumpmässigt och ibland i flera timmar.

Alexanders bild

För närvarande har vi störningar i vår paketdistribution i område 10-19 och 74-76 på grund av tekniska problem. Vi arbetar för att leverera paketen under dagen men det finns risk för förseningar, framförallt i ytterområdena.
- Posten

Hoppas att inte TV:n försenas. 0:)

Alexanders bild

Oj oj, två negativa överraskningar idag.

Xbox 360 Slim är slut i lager på Webhallen. Jag hoppas innerligt att jag hinner få min beställning innan helgen. :ghost:

Senast ändrad av Alexander, 30 augusti, 2010 - 23:15.
UfU__Xs bild

Alexander skrev:
Oj oj, två negativa överraskningar idag.

Men det första kanske, så att säga, tar ut det andra? Om du har "tur"... :ghost:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Jottas bild

Matte...

Matte..............

Matte :cry:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Alexanders bild

Står nu på min orderstatus på Spelbutiken.se att Alan Wake inte finns i lager och inte kommer in förrän på fredag, vilket verkar innebära att jag heller inte får Left 4 Dead 2 eller Modern Warfare 2 som jag beställde i samma veva, även fast de finns i lager. Och "makuleringsfunktionen" fungerar inte ens, oavsett webläsare eller operativsystem. :tired: Kontaktat deras support men bara att få svar på det ska ju tydligen ta "1-2 dagar". Men det är väl sån't man får ta när man ska beställa varje spel där det är som billigast.

TV:n skulle komma idag eller imorgon, och med tanke på att det fortfarande bara står "elektronisk förhandsinformation mottagen" (vilket det har stått sedan i söndags) så kommer den nog först imorgon. Det är också lite negativt, eftersom den kunde kommit idag. 0:) Fast med tanke på att det står att posten har problem så vore ju imorgon rätt bra ändå...

Senast ändrad av Alexander, 31 augusti, 2010 - 07:29.
Maxxons bild

Jotta skrev:
Matte...

Matte..............

Matte :cry:

:party:

Alexanders bild

Jag lyckas missa samtalet från posten trots att jag mer eller mindre varit otålig att få veta hela dagen om TV:n kommer ellre inte -> Ringer supporten som hänvisar mig till någon som hänvisar mig till någon annan -> TV:n kan inte köras ut idag för det har blivit "fullt" (20 min efter att jag missade samtalet) -> Jag får antingen hämta ut TV:n idag eller vänta till leverans imorgon, och måste betala kontant, jämna pengar. :tard:

Senast ändrad av Alexander, 1 september, 2010 - 15:38.
KidCactuss bild

Alexander skrev:
och måste betala kontant, jämna pengar. :tard:

Betala för vad?

Psykisk sjukmänniska

VodkaCitrons bild

Ingen vill/kan se Resident evil på bio den 17:e med en :cry:

KidCactuss bild

VodkaCitron skrev:
Ingen vill/kan se Resident evil på bio den 17:e med en :cry:

Bio ensam är ju skönt.

Psykisk sjukmänniska

Sindawilyas bild

Åkte bakis, och med för lite sömn i bagaget, till skolan i morse för schemalagd "Handledning" i en datorsal. Det fanns ingen handledare där och jag har inte fixat några inloggningsuppgifter eller passerkort än så jag kunde ändå inte logga in på en dator och göra min uppgift. Passerkortrummet var stängt så det var bara att åka hem för att sedan vända tillbaka 3,5 tim senare.

Which I did not. Because I'm lazy.

"That's what I'm here for. To deliver unpleasant news and witty one-liners."
- Alistair, Dragon Age: Origins

kuwabatakes bild

Ingen ifån4 avi i brevlådan.
Bara fullpackad med reklam och valsedlar och annat mög. :(

Jaja, det är väl bara att vänta då, det kan inte vara för lång tid på väntan nu, mitt abonnemang är iaf reggat på ifönen, vilket vad jag förstod innebar att den kommit in, så nu är det bara att hålla tummarna.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

KidCactuss bild

kuwabatake skrev:
Ingen ifån4 avi i brevlådan.
Bara fullpackad med reklam och valsedlar och annat mög. :(

Jaja, det är väl bara att vänta då, det kan inte vara för lång tid på väntan nu, mitt abonnemang är iaf reggat på ifönen, vilket vad jag förstod innebar att den kommit in, så nu är det bara att hålla tummarna.

När/var har du beställt?

Psykisk sjukmänniska

kuwabatakes bild

KidCactus skrev:
När/var har du beställt?

Beställde den från tre på releasedagen, på eftermiddagen, jag ville åt en 32giggare, vilket det verkar ha varit sparsamt med, 16giggaren hade jag haft på releasedagen om jag ville ha den.

Jag fick ett sms och info om att mitt nya abbonnemang börjat gälla igår.

Jag har inte varit hemma på ett tag, så här kanske har varit någon budbärar-Lars/Göran/Åke och ringt på, som jag inte kunnat öppna för då, vem vet, det lär jag kanske få reda på imorgon.

Senast ändrad av kuwabatake, 1 september, 2010 - 20:37.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Det är egentligen inte dagens negativa överraskning utan snarare veckans negativa.

Jag spelar oftast med ett par gaminglurar från Tritton (AX Pro). Det är verkligen kanonlurar och jag är otrligt nöjd med dem. Den senaste tiden har jag haft problem med att det brusat från mig och jag har slutligen kommit fram till att det är den lilla sladdjäveln som ska sitta mellan volymdosan och min 360-handkontroll som glappar. "Köper väl en ny då", tänkte jag. Kom hem med ny sladd och skulle plugga i. Passar inte. Det är minsann ingen vanlig 3,5 mm stereosladd med två hanar. Nej, minsann. Det är en 2,5 mm stereosladd med två hanar. Såna finns ungefär ingenstans att köpa. Jag testade att köpa en kort 3,5 mm och satte adaptrar på varje sida. Det blev skit. Det är tydligen känsligt också.

Idag hittade jag äntligen sladden på en internetshop som heter kabelbutiken.com. En butik jag inte trodde fanns. Köpte två för säkerhets skull.

Det kanske egentligen var dagens positiva överraskning.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.