VodkaCitrons bild

Mitt headset har gått sönder :( Laptopen tippa lite i sängen så själva pluggen har pajat. Har ändå planerat i 3månaders tid att köpa ett par nya, så det gör väll inte mig så jätte mycket, men dröjer några månader innan jag har råd =(

Får bli dyra Astro eller Tritton lurar, så jag kan babbla över på PS3an också. Alltid kul att få leka mentalpatient, som jag förvisso ofta gör över spel och dylikt. Alltid kul att leva in i karaktär från och till ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Alexanders bild

En hel insmetad Polly i tygsoffan. :tired:

Kletets bild

Alexander skrev:
En hel insmetad Polly i tygsoffan.

?

Det där ska du ju posta i "dagens positiva överraskning" :tard: :D

I can't remember to forget you.

Make.Senses bild

Tydligen hade en av mina lärarinnor som vart gravid ett tag och nu var hemma för att föda missfall eller dödfött barn i natt.

:(

Jag menar, det skapar ju en så trevlig stämning i klassrummet, för att inte säga förstör lite av dagen. Tragiskt i alla fall, och det finns inget man kan göra åt det, och jag vet inte riktigt hur man ska reagera när hon kommer tillbaka heller. Förmodligen blir det nog bara att hålla tyst och fortsätta som inget hänt.

Men ändå. :(

Senast ändrad av Make.Sense, 2 februari, 2011 - 17:39.
VodkaCitrons bild

Wtf...

Sökte in till Japanska kursen, men det är en övrigt kurs och de har pajat hemsidan, så det går inte att söka till.

Då säger tanten "skicka en pappersansökan till mig", vilket jag gör. Fick tillbaka papprerna idag "ofullständig ansökan, orsak ansökan görs via webbsidan" ....

Fick ju alltså papprerna idag, sista ansökningsdagen är idag och Japanska kursen är bara aktiv första terminen på året...

Redan väntat ett år...Tänker inte sitta 1år till och de finns inget annat sätt att studera Japanska, åtminstone inte så man får några meriter för de. Iaf inte va jag vet.

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Wtf...

Ta kontakt med den som håller i kursen. Det brukar som regel inte vara några problem så länge det finns platser kvar.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:

Ta kontakt med den som håller i kursen.

Aa jag får höra med henne. Om nu inte tanten ser mitt mejl imorgon och fixar det här, det är ju trots allt hon som gjort fel, inte jag.

Alexanders bild

VodkaCitron skrev:
Japanska

UfU__X skrev:
Ta kontakt med den som håller i kursen. Det brukar som regel inte vara några problem så länge det finns platser kvar.

Med andra ord: Ring eller gå dit. Vänta varken på e-mail eller snail mail.

VodkaCitrons bild

Snark :(

Beställde böcker för en månad sedan, men märkte för sent att jag hade råkat göra lite fel med adressen, nämligen råkat skriva fel på en bokstav. En månad senare får de tillbaka paketet som retur. Jag ber dom då skicka ut paketet igen och säger att jag fixat adressen på mitt konto.

De skickar ut paketet emot postförskott, utan att ändra adressen. Yaay. Innan betalade jag förövrigt med kort.

Make.Senses bild

Fredagar är så Perfekta numera. :tired:

Delvis nytt schema i skolan sedan v.8 (v.9 var dock sportlov)
Börjar 8:30, Naturkunskap A till 10:30, sen Kemi A i 1:30.
Lunch, Fysik B i 1 timme, och därefter Matematik D i en timme.

:tired:

Oerhört. Kul.

Vi har två lärare på hela dagen, båda heter Per, därför blir dagen så Per-fekt. :tired:
Vår Kemi och Naturkunskapslärare är f.ö. ungefär lika underhållande som en ändmorän.

VodkaCitrons bild

Pff att all elektronik ska gå sönder nu då. PS3an e ju nere, men nu är också hörlurarna förstörda. Kan ju inte heller säga att datorn e speciellt rolig eller mobilen.

Ajja sitter man här, både utan ljud och spel :O Får vänta tills det blir vår, så man kan leka med myror. Har förvisso en Wii,Xbox,DS,Gameboy och N64, men alla spelen är avklarade och dom som inte är det, är japanska exemplar till Wii. Så måste alltså chippa men också köpa en laddare, vilket är dyrt det med.

VodkaCitrons bild

- Min kanin har gått bort.
- Fått ta 7avmaskningstabletter... Har hög larvfobi, så det var ju extra roligt.
- Fått omformatera om datorn, förlorat alla skoluppgifter för ca 5kurser + alla andra viktiga bilder och dokumtent. Som att deleta 2-3år av sitt liv i princip, datorn vill ju inte ta emot externa hårddiskar eller något så....

:~ :(

Make.Senses bild

VodkaCitron skrev:
- Fått omformatera om datorn, förlorat alla skoluppgifter för ca 5kurser + alla andra viktiga bilder och dokumtent.

För det första så lider jag med dig ang. själva ominstallationen av Windows. Windows Update och en nyinstallation av Windows är en liten bitch man bara vill skjuta och gräva ner i trädgården.

Sen, nu vet jag inte varför det kom sig att du installerade om allting. Om det bara var så att C: havererade så hade du kunnat skapa andra partitioner med saker på.
Sen, kanske lite väl sent, men för nästa gång. BACKUP!

Skaffa ett gratis DropBoxkonto, då har du 2GB gratis fillagring där du kan spara det absolut viktigaste. Synkas automatiskt från en mapp på din dator.

Alltid förjävligt att förlora saker, speciellt skolarbeten.
Såvida du inte hade mekaniskt fel på hårddisken så hade du kunnat boota upp valfritt Linux från CD och räddat ett USB med allt av värde (Att USB-portarna inte fungerar är antingen att de inte är ikopplade om du byggt datorn själv, eller Windowsrelaterat mjukvarufel)

Är avmaskningen till ett husdjur eller till dig själv?

VodkaCitrons bild

Make.Sense skrev:

För det första så lider jag med dig ang.

:) Jo, mjukvarufel. Kunde inte göra nånting på dator överhuvudtaget, därmed omformatering, så kunde ju inte spara något =/ Ska se om den vill ta emot externa nu.. Hmm nix, vet inte varför det är så heller, den har alltid fungerat på PS3an. Datorn kanske bara är gammal och hängig, då den inte vill ladda upp 500gb av material. Men den tar emot all övrig USB tillbehör jag har, så det är ju inget sånt.

Make.Sense skrev:
Är avmaskningen till ett husdjur eller till dig själv?

Mig själv tyvärr. Kan hända att jag fått det av kanin då han var sjuk innan han föll bort.

Make.Senses bild

Här är man, planerar att göra en dokumentär om Chernobyl (typ Chernobyl - 25 years later)som projektarbete och så visar det sig att alla i teamet inte får komma in i zonen, eftersom ingen under 18 får komma in, över huvud taget.

Vi är fyra som tänkt göra det. Vi är två som är 18, så det är lugnt, och en som fyller i början av Oktober, och vi har tänkt åka i slutet. Sen har vi den fjärde som har hoppat förskolan och inte blir 18 förrän nästa år. Det är inte så jävla bra. Visst kan han följa med till Kiev o.s.v, men han kommer inte innanför stängslet till Pripyat helt enkelt.

Vad fan gör man liksom. Vi har taggat det här ett tag, och nu när det väl börjar bli att vi ska planera (Måste börja fixa pengar under sommaren) och vi börjat kontakta folk o.s.v. så bara "Nä, bara tre av er får komma in"

FFFFFFFFFFFFFFFFFF

Reyqunes bild

Detta:
http://www.skillpoint.se/nyhet/mass-effect-3-ska-anpassas-efter-en-breda...

Senast ändrad av Reyqune, 5 maj, 2011 - 17:57.

Alexis Walléns bild

Jag kom på att jag fortfarande inte vunnit någon miljon under min lediga tid och att jag jobbar imorgon.

Det känns inte så bra.

VodkaCitrons bild

Nämen oj så trevligt!

Börjar plugga några kurser idag. Beställde böcker för nån vecka sen, som jag skulle få hjälp att betala. De går på 800:- Ingen i "familjen" vill låna mig pengarna (även om jag aldrig lånat pengar i hela mitt liv) och jag får inge CSN, eftersom jag fick IG i hälften av kurserna förra gången. Ja? Jag tycker att studera är tråkigt och där efter ganska svårt, för jag kan knappt konsentrera mig på en tråkig bok om historia och whatnot. Men klart ska jag bestraffas för de, även om jag studerande ända fram till sista dagarna.

Bara att hoppa av då. Strunta i det här med studier/jobb och bli en förymd galning i någon tuff skog, christ.

Reyqunes bild

Startade Darksiders och såg att mina sparfiler hade blivit korrupta. Så nu måste jag spela om mer eller mindre hela spelet. :(

Crimson Thunders bild

Har blivit förkyld :(

PSN: Mr_jump

VodkaCitrons bild

Fasiken vad kallt det är!!! Hjälpte ju inte heller att man var tvungen att gå ut med hunden på morgonen i spöregn <3

Andreas Ljungströms bild

Gah! Jag blir galen på renoveringen som äger rum ovanför mitt kontor! Stället brann för någon månad sen. Nu har de slipat golv i en dryg vecka. Jag äter alvedon som aldrig förr. |(

VodkaCitrons bild

Och där blev man sjuk igen med ont i halsen :love:

Jottas bild

VodkaCitron skrev:
Och där blev man sjuk igen med ont i halsen :love:

sluta frät sönder halsen med appelsinjucie!

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

VodkaCitrons bild

Jotta skrev:
sluta frät sönder halsen med appelsinjucie!

Men men...Jag köpte precis en ny för 10 minuter sen :cry:

VodkaCitrons bild

Ush samhället är så jävla kasst. Men det blir bara sämre och sämre -.- Statiol här har alltid haft öppet 24/7. Nu öppnar dom endast ett fönster vid 22:00 och säger "vad ska du ha?" sen hämtar dom det åt en. Stöldrisk etc ofc. Man kan ju inte välja något nytt, jämföra priser eller något. Mjölk + Cola = 40kr. Ehm..Mjölken gick på 20kr? ^^ För en Cola brukar annars aldrig kosta mer än 20kr.

Sen det här med att banken inte tar emot pengar, aa stöldrisk -.- Även om den banken aldrig blivit rånad eller någon här i närheten. Om 10år kommer allt ske på internet, där alla pengar kommer vara siffror och där matbutikerna finns. Man kommer få allt hem i en budbil som bevakas av en polisbil som bevakas av en helikopeter. Hackersarna kommer ligga i som fan och allt kommer gå under <3

Istället bör de köra in alla rädda människor i ett "fängelse" som ständigt är bevakat och låst efter 20:00, så vi andra slipper lida :3

Gnäll gnäll, låt mig va gammal <3

ZeuSs bild

Ja det här vart ju en lagom trevlig lördag upptäckte just att att all min säkerhetskopierde data från min gamla ps3 inte går att lägga över på den nya |(, är nog bara 4år av sparad data som gått förlorade ! :cry: :tired:
ååå vad trött jag blir jag som bara ville spela lite gt5 och nu måste jag börja om fårn början. FAN FAN FAN!!!!!

Tror jag går och lägger mej igen alt kanske bara vart en mardröm :cry:

GOD NATT !

VodkaCitrons bild

ZeuS skrev:
mardröm

Vet hur det känns. http://www.skillpoint.se/blogg/vodkacitron/fan-da-update

Men eftersom du ändå har informationen så lär det gå att återställa på något sätt.

ZeuSs bild

VodkaCitron skrev:

Jo visst det ligger ju massa filer på en hårddisk frågan är bara hur jag ska få över dem till ps3an för den hittar dem inte när jag kopplar in hårddisken :tard:.

Sådant här ska ju bara fungera. |(

Linnea Hummels bild

Grannen gillar Goodbye my lover med James Blunt alltför mycket. Så mycket att han/hon vill lyssna på den så högt att jag hör vad som sjungs, flera gånger i veckan. Jag gillar inte James Blunt.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.