VodkaCitrons bild

Hela släkten har åkt upp till Dalarna och gör mostern sällskap tills hon går bort, ligger på dödsbädden i cancer.

Samtidigt får jag ta hand om hunden tills dess, ensam. Har jätte mycket tandvärk, trött, fryser och är helt slut. Inte trevligt direkt :(

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Så vackert samhälle, ändå. Not XD
Pluggar utan CSN för jag fick ig i en kurs förut, med dator som crashar och whatnot gick det ju inte så bra. Men har nu tandvärk och räkningar hos tandläkarn dom som jag betalar av, för vem har direkt råd att slänga ut 5000:- bara sådär?

....Så tandläkaren låter ju inte mig gå dit, så jag får vända mig till socialen. Men sen när man ringer dom så ska de leka översittare "asså du, du måste ju planera ditt liv 6månader fram med bla bla bla". Men bara jo? Jag har ju tänkt att plugga nu och sen vidare när jag har CSN, men fick ju tandvärk, så orkar ju inte sitta med en bok nu när man har jätte ont. Ja jo, men vi kan ju inte hjälpa dig för du pluggar....

Så... Wooo ho? Livet e kört? XD Kinda... -.-

Starfighter Johanssons bild

Vet hur det känns. Jag gratispluggade i ett år samtidigt som hyran höjdes, hemförsäkringen mångdubblades, medicinerna kostade tusentals kronor, jag behövde skaffa glasögon, ryggen krävde gymkort som kostade hundratals kronor i månaden, kurslitteraturen var omfattande osv. Det är inte kul att hamna mellan stolarna, helt enkelt. Hoppas du har någon form av personligt skyddsnät runt dig (familj, vänner), för utöver det är man rätt fucked många gånger.

VodkaCitrons bild

Starfighter Johansson skrev:
Hoppas du har någon form av personligt skyddsnät runt dig (familj, vänner), för utöver det är man rätt fucked många gånger.

Något jag verkligen inte har. Men det löser sig väll :)

Sebastian Magnussons bild

Min 360 RLODade idag. Har ju tjänat troget i fem år så okej då, men den kunde väl ha gjort det medan garantin var kvar...

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Sebastian Magnusson skrev:
...

Bara att börja lira en jädra massa PS3 då med andra ord ;)

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
Bara att börja lira en jädra massa PS3 då med andra ord

Har redan köpt en ny 360 nu :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Har redan köpt en ny 360 nu

Fuck!

Eller grattis kanske man ska säga :bigsmile: :beer:

OhNoSpywares bild

Tänkte spela Pokémon Sapphire men det visade sig att spelets batteri dött. Testade Ruby... samma där D:
Nu måste jag krångla med batteribyte och stuff om jag vill kunna spela spelen som de ska vara. :(
(eller hoppas att mitt och lillebrors Emerald fortfarande är okej).

Det här ville jag först lägga i dagens positiva för jag tycker det är hejdlöst roligt, men det är väl om man ska vara petig en negativ handling. 64 indonesiska punkare har blivit gripna för att de är punkare.

http://www.dn.se/kultur-noje/punkare-gripna-i-indonesien---blir-omlarda
http://www.vk.se/Article.jsp?article=502474

Wraaah. Jag bor i ett höghus. Bara i min trappuppgång räknat finns det närmare 100 lägenheter. Detta innebär tillsammans med att det är ett ganska gammalt hus (eller i alla fall under fasaden är det gammalt) att rören knullar upp sig rätt ofta. Detta yttrar sig i att VVS-bolag är här stup i kvarten (kanske en gång i månaden eller lite mer) och måste fixa grejer. Fyra-fem timmar är vattnet avstängt då, vilket innebär att trots att man känner till avbrottet glömmer det och vrider på kranarna och alltså får dåligt samvete när man visualiserar sig en arbetare som nånstans i byggnaden får tre liter skållhett vatten i ögonen. När tiden väl är över, vilket man glömt sedan länge, och återigen vrider på kranen utan en tanke på avbrottet så funkar faktiskt vattnet med den lilla modifikationen att det väser och sprutar med en enorm kraft som alltid skrämmer livet ur mig. Jag är alltså dömd att fylla på tanborstarvatten, låta bli att kissa och bajsa, skämmas över min glömskhet och bli absolut hjärtinfarktlivrädd av kranar som går bananas en gång var fjärde vecka. Meeen jag har ju starkvinsglögg så...

/salongsberusad Starfighter

Andreas Ljungströms bild

Meeen jag har ju starkvinsglögg så...

Thats the spirit! :beer:

Andreas Ljungström skrev:

4 ever and ever :beer:

Cementväggar är sämst. De är i lägenheten ovanför och borrar, de har borrat utan stopp sedan åtta i morse, och de har hållt på i flera dagar. Jag kan inte förstå vad som kan behöva borras så intensivt och omfattande. Huvudvärk, dåligt humör, koncentrationssvårigheter... Just ja, det överröstar till och med dator och TV, trots att jag försökt med hörlurar.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 16 december, 2011 - 12:35.

Att träffa nazister är dagens negativa. Jag fick så mycket stryk att glasögonen gick i bitar.

VodkaCitrons bild

Råkade sparka till ett glas med cola på golvet så den flög upp på sängen och rakt på datorn -.- Sen när jag höll på att torka upp allt så råkar jag slå till kaffekoppen, så då kom det en kaffeskvett på en bunt papper <3

Livet borde ha en reset knapp så fort något går fel -.- orka autosave.

VodkaCitrons bild

Naruto Generations
JP February 23, 2012[3]
NA March 13, 2012[4]
EU March 30, 2012[5]

Vet inte vad Namco Bandai har rökt. Får höra med Amazon.com imorgon och se om man kan få ett ex ;)

VodkaCitrons bild

VodkaCitron skrev:
Vet inte vad Namco Bandai har rökt. Får höra med Amazon.com imorgon och se om man kan få ett ex

Items: SEK 416,14
Shipping & Handling: SEK 173,39
Total Before Tax: SEK 589,53
Estimated Tax To Be Collected: SEK 0,00
Import Fees Deposit SEK 147,37
Order Total: SEK 736,90

0__0

Linnea Hummels bild

Vänta två månader och det är i reabacken för 50 kr?

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

VodkaCitrons bild

Linnea Hummel skrev:
Vänta två månader och det är i reabacken för 50 kr?

Haha! Det är ju inte riktigt ett sånt licensspel ;) Platinum för spelet innan i serien ligger på 250:- hos bland annat Webhallen.

Men det är även ett spel jag är tävlingsinriktad i + att jag känner en bunt som får spelet på release, så det är skönt att ha det det då! :)

Förstår dock inte vad som har hänt med Amazon.com

Spelet kostar trots allt 380:- över på co.uk fraktat och klart, vilket är cirka 120:- billigare än i Sverige. Men palla vänta till den sista Mars då jag kommer ha fullt upp i studier, samt så får man ingen preorder bonus i EU :/

Hmm.. Bara hålla tummarna och hoppas att Amazon Export Sales eller någon liknande lägger upp spelet. Av dom fick jag LBP 2 Collectors för 700:-. Vilket t.o.m var billigare än butikspris.

VodkaCitrons bild

Hade inget nytt rakblad, så använde mig av ett gammalt utslitet. The pain! Känns som om jag har strukit ansiktet emot ett rivjärn....

Blocketannonsörer.
Någon måste berätta för dom om stora begynnelsebokstäver, punkter, kommatecken, skillnaden på utropstecken och frågetecken samt åtminstone tillnärmelsevis logisk meningsuppbyggnad. Här är ett skräckexempel från förra året, som tyvärr inte alls är ensamt i sitt slag.

Starfighter: Hej! Har du knarket* kvar så köper jag gärna det! Har vi en deal så är det bara att säga hur du vill ha betalt så får du pengar och adress!

10-15 dagar senare

Blocketannonsör: ja de fins kvar

Starfighter: Då kan du betrakta det som sålt, som sagt.

10-15 dagar senare

Blocketannonsör: ok hur ska du betala

20 sekunder senare

Blocketannonsör: den sålt tyvär

(* = något helt annat egentligen)

Jag är helt övertygad om att blocketannonsörerna är samma människor som måste titta på musen innan de tar tag i den och alltid läser en tre-ords-varningsruta i en minut trots att de ser den flera gånger per dag. Eller i alla fall nästan helt övertygad.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 23 mars, 2012 - 14:53.

VodkaCitrons bild

Här är ett skräckexempel från förra året, som tyvärr inte alls är ensamt i sitt slag.

Jo, blocketfolket verkar vara bottenskrapet i samhället. "Jag seljer mitt spel nu! spelen är bioshock 2, cal of duty 3 och spiderman (skit bra spel). Allt för 300kr!"

Vet inte hur många gånger jag skrivit där när det gäller vissa limited utgåvor. "Finns spelet kvar? Vad är skicket? Ingår allt? Är koderna använda?"

Svar: ja spelet finns

Jag: Jo, men vad är skicket? Finns även korten som följde med?

Inget svar...

Skrämmande är väll att personerna förmodligen är äldre än mig -.-

Det är en klassiker! Om man ställer mer än en fråga så får man bara svar på en och sen får man vänta aslänge på nästa svar.

VodkaCitrons bild

Tappade en full kaffekopp i sängen tidigare inatt <3 Nu e den så vacker så!

Andreas Bergs bild

VodkaCitron skrev:
Inget svar...

Om man ställer mer än en fråga så får man bara svar på en och sen får man vänta aslänge på nästa svar.

Jag har upplevt att det bästa sättet att få svar på flera frågor är att numrera dem när de ställs i skrift. Det är i alla fall ytterst sällan som någon väljer att svara på bara någon enstaka fråga när de är uppradade med nummer framför varje.

Kanske ser lite lagom lustigt ut, men det ger åtminstone ofta resultat ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Spelat DC Universe på PS3:an. Men kom på att man inte kan få trophies överhuvudtaget ifall man inte betalar månadskostnaden -.-
Så nu har jag en 0% fast på trophy listan vilket är irriterande som in i helv..Den borde ju inte ens dyka upp där!

Schenker hittade så klart ett kryphål att slippa ersätta mig för den dator de misshandlade så brutalt att tjock metall helt plattats till som papper. Motiveringen? Paketet var tyngre än deras maxvikt och EN CENTIMETER bredare än tillåtet. Då undrar jag ju lite varför de skickade det från första början, och varför de inte underrättade varken avsändaren eller mig som mottagare att de per automatik avsäger sig allt ansvar för försändelsen.

VodkaCitrons bild

Vad fasiken var min pinkkod till kreditkortet..fan..fan
Inte riktigt kul att glömma, men blir ju så när man aldrig använder det ;)

VodkaCitrons bild

Jag spelade lite Lost Planet 2 Co-op med två japaner natten till idag.
Vi körde på hard emot en boss och under tiden så hade vi alla dött en gång var.
Men sen dog jag ytterligare en gång eftersom jag hoppade snett...
30min av spelet hade passerat och jag råkade hoppa snett och dö ännu en gång.
Vi förlorade och var tvungen att köra om.
Japanen i mic: hahahaha vad gör du hahahaha

Jag skämdes så jävla mycket att jag stängde av konsolen och la mig sen i sängen helt förstörd :cry:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.