VodkaCitrons bild

<3 Min webbkamera.
Skulle hem till min mor för att bli bjuden på Subway och spela Rayman Origins med systern bland annat, som hon precis hade fått.
Sen när man satt där och spela så blev deras katter helt tokiga och försökte hoppa på deras nya hund. Men hoppade på mig istället i deras misslyckade försök -.- Fick en jädra katt runt armen som greppa tag och rev sönder skiten....
Är mycket värre än det ser ut, "plåstret" har blött igenom på andra sidan armen. Djupa sår som blödde ner hela golven...Ush

Höll nästan på att tuppa av efter att jag plåstrat om armen.
Bläh...

Kattjävlar

Om jag får massa ärr så blir jag förbannad -.-

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Morfarn kom in till mig för att fråga om ett modem och tappade modemet rakt på TV:en -.-

Är ju inget direkt fel med TV:en vad jag kan se. Förutom att det är 1cm vitfläck, men det gör mig irriterad och samtidigt deprimerad. Jag ser nog lite min TV som trasig nu "nehe bara att slänga" XD

Bara för att jag e uppvuxen med "ta hand om skivorna, ta hand om det här och det här", så har man blivit ett litet freak. När jag sålde min 360 så hade en fjärkontroll snuddat konsolen och lämnat två 1mm märken och jag annonserade den nästan som "trasig" XD

Fast jag har ju iofs fågel, så det är ju inte kul om man har sällskap hemma och de tror att färgskadorna är fågelskit XD

Furios bild

Gick in på Webhallen för att kolla upp några grejer, och vad skådar mitt norra? Jo, att Bioshock: Infinite skjutits upp till februari 2013 (det skulle ha kommit i oktober i år). Snart, Irrational Games och Ken Levine, snart sträcker jag mig efter min revolver...

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

VodkaCitrons bild

Problem 1 med samhället: Studier.
Man borde inte ens ha skiten -.- Jag har mött så jävla inkompententa lärare så att det inte finns...Och vissa med lägre kunskap än vad jag själv har, innan jag ens öppnat en bok.

"Hej Christian!
Du fick 31p, gränsen för G var 27p på detta prov så det blev ett G.
Vänilgen, Läraren"

"Betygsbedömning
Text: Slutprov sakans, komplettering på laborationen saknas. Därför IG. Vänligen, Läraren
"

Är hon dum på riktigt? Och inte kan hon stava för 5öre. Och Laborationen har jag bara använt en fel synonom på -.- Det fattar hon ju inte heller... Jag skrev "extrakt" istället för saft en gång. Har t.o.m mejlat henne om det, men får man svar? Nix :O

Nu har jag ju mejlat henne om detta såklart.

Men hoppas hon inte fixar detta, så jag kan anmäla henne och få pengar från skolan ;)

Lärare...Fuck em. Tiden för robotar är inne, så att alla får exakt samma utbildning och slipper detta.

Senast ändrad av VodkaCitron, 30 maj, 2012 - 16:21.

Starfighter Johanssons bild

Så... Sammhällets största problem är att studier existerar - och att du inte lyckas med dem avhjälps genom att alla lärare ersätts med robotar?

VodkaCitrons bild

Starfighter Johansson skrev:
Så... Sammhällets största problem är att studier existerar - och att du inte lyckas med dem avhjälps genom att alla lärare ersätts med robotar?

Så länge som olika individer sätter betyg ja. Jag har haft kursen innan, fick MVG på uppgifterna, men fick tandvärk under sista veckorna, så klarade inte av att fokusera på resten, så failade den. Nu gick jag om den, tog samma uppgifter och gjorde dom 50% längre. Får G på dom av den nya läraren, responsen jag får på uppgifterna är en meningen, felstavad. Har gjort provet och hon informerar mig om att jag fick ett G på provet, sen hävdar hon att jag "inte har gjort provet" och får ett IG i slutbetyg. Vadå att jag inte lyckas? Läste du mitt inlägg?
Sen hade jag skrivit så här. "Jag mosade upptinnade blåbär och tog saften. Extraktet ur bären fick bli pH-indikatorn". Då skriver hon "vilket extrakt?" och jag mejlar henne direkt "förlåt jag har använt en liten felaktig synonym, det är bara saften jag har använt". Vilket var två veckor sen, hon har inte ens öppnat mejlet vad jag vet -.-
Hon sätter två orsaker för IG i slutbetyg som jag redan har gjort! Jag har gjort allt i kursen och riktigt bra i mitt tycke. Även "dom har frågorna ska du kunna inför provet" var förfan inte ens med på provet! typ bara 5/60, vilket gjorde att jag inte fattade ett skit och kunde bara få G!

Hade det varit robotar så hade alla gått igenom samma register och rättat allt likadant och gett alla elever samma informationen. Har något gått fel så kan någon gå in i systemet (robotens hjärnbank) och kolla vad som gått snett. Sen kan det läggas över på en server som backup.

Engelska läraren i grundskolan stavades Witch istället för Which på tavlan. När alla hävdade att hon gjorde fel så sa hon "nehe?" och kolla i en ordbok. Tycker du att sånna personer har rätten till att utbilda folk och betygsätta dom? Hon sa ju även till min mor att jag "knarkar" för "något måste han gå på" eftersom han inte gör läxorna. Sen säger hon till mig "Du har inte gjort provet....". Jag "Jo, det är väll du som har slarvat bort det...". Svar "Nej.". Jag: "Hepp... ge mig bunten med prov så får jag kolla då...Här är den ju...VG...." Hon: "Ojsan..."

Och sätter frånvaro fast jag varit på alla lektioner. "Är Christian här idag?"..."Ja jag är här varje dag? Här är jag!" *hon kollar på mig*. Nej då sätter jag frånvaro på honom. MEN JAG ÄR JU HÄR!!!!!!!! CPKärring... *svär aldrig dock, men så låter jag i huvudet*

Så på mitt schema stog det typ..lektion närvaro, lektion frånvaro, lektion närvaro, lunch... Vad skulle jag ha gjort under den där timmen i skolan egentligen? Bara gått hem och kommit tillbaka? Hah!

Jo skolverket e perfekt!

VodkaCitrons bild

Jaha. Nu när jag skrev och påpeka att hon har gjort fel.
Så fick man det här

"Hej Christian,
Enligt grupplistan så har du ett G på kursen,
Vänligen, Läraren"

-.- Ja, nu när du har gått in och ändrat. Inte ens en ursäkt får man, tänker heller inte kräva någon, ska inte se byfånen något mer i livet. Men tack för den frustrationen. Var så arg igår att jag bara satt och mumla för mig själv i sängen, hela dagen.

VodkaCitrons bild

Där blir den där läraren anmäld!

Först "Du har inte gjort provet slutbetyget är IG"
Sen klarar jag upp det hela med en text, att hon har gjort fel dvs. Jag har gjort provet och lämnat in alla uppgifter och fått dom rättade av henne.

Hon ändrade då klart slutbetyget till G, vilket är det jag ska ha.

Idag ändrade hon tillbaka det till IG och hävdar att hon inte har fått en uppgift som jag lämnat sen innan och fått betyg på redan.

Kursen slutade för några veckor sen och hon har ändrat mitt slutbetyg 3 gånger. Från IG, till G, till IG. Uppgifterna hon har fått av mig har även passerat kraven för VG, MVG. (Jag fick MVG på uppgifterna av en annan lärare sen tidigare, nu gjorde jag dom mer detaljerade och förlängde dessa vilket borde ge mig ett starkt MVG right?)

Så får anmäla henne till skolan och kräva en ersättning från skolan. Jag tänker inte ha pluggat hårt i 5veckor förjäves och få mitt CSN indraget, bara för att läraren hör hemma på en anstalt för psykisktdementa.

So long sucker!

VodkaCitrons bild

Tänk att jobba hårt i 5 veckor -.- Din chef kommer fram till dig "bra jobbat, ser att du har slitit hårt här :) Du förtjänar din lön"!

Nästa dag, säger samma chef "va? lön? Jag har inte sätt dig på arbetsplatsen på flera veckor".

Du: Jo (visar upp alla bevis)
Chefen: Ja men da ska du ju få din lön ändå!

Nästa dag får du din lön! "Wooho"

En vecka senare, får du avdrag på ditt konto, på samma mängd som du fick betalt. The fuck? + Du får sparken.

Chefen säger: Men dig var ju inte her under arbetsdagarna, jag har inte sett dig här på flera veckor.

Nej vänta... Han ska ju bryta också, min lärare kan ju inte stava. Edit.

Make.Senses bild

VodkaCitron skrev:
Är hon dum på riktigt?

Det låter som att du har det riktigt illa. :(
Nu har jag själv inga problem med skolan så, går ut med 19.5 om två veckor, men
för oss är det snarare tvärt om. Våra lärare orkar inte sätta IG på oss för då innebär
det massa extra arbete för dem, omprov, planer på hur man ska lösa det etc. etc.

Vi hade slutprov i Matematik E för en vecka sen, tre personer fick IG, och dessa tre fick även IG på det tidigare provet i kursen. (För någon saknades typ 4-5 av poängen för G, för de andra 1-2 poäng). Vår lärare kommer in i klassrummet för att meddela betygen, och de som då fått IG undrar självklart när omprovet skrivs, varpå han svarar att det inte blir något omprov. Alla får G! :bigsmile: Han orkar förmodligen inte ta tag i omprovet alls så det är enklare att bara sätta G på alla för att slippa skiten.

Har både en mSATA-SSD på posten och ett nVidia GeForce GTX 670. DHL försökte leverera mitt GTX670 idag när jag befann mig i skolan. Så när jag kommer hem har jag en avi helt enkelt där det står att jag då kan hämta ut paketet på postens uthämtningsställe.
Så jag åker dit och får veta att paketen som DHL försöker leverera hem utan att lyckas åter hamnar i postsorteringen och därför tar det en arbetsdag för dem att komma till uthämtningsstället. Stod även på avin senare som jag inte brytt mig om att läsa, men i alla fall. Detta betyder att mitt grafikkort ligger på postens sortering här jag bor, men jag kan inte hämta det förän på Måndag.

Samma sak med min mSATA-disk till min nya ThinkPad. Den skickades från inWarehouses centrallager i Sandefjord, Norge till mig i Sverige. Jag bor precis utanför Karlstad. Kör man Sandefjord-Stockholm passerar man genom Karlstad när man har ungefär 40 mil kvar till Stockholm, likfan låg mitt paket i eftermiddags på en sorteringsanläggning i Stockholm.

Jag säger inte att de ska stanna i Karlstad för att jag har ett litet paket däri, men mitt kan ju inte vara det enda som inte ska så långt som till Stockholm så man tycker ju de kunde stannat tidigare. I alla fall innebär detta att jag inte kan få min SSD förän på Måndag, och innan jag har den så kan inte börja installera massa skit på laptopen för OS och de flesta program skall ligga på den.

Som om inte det vore nog att Posten retar mig lite idag måste jag även åka till Paris om några timmar och blir borta till Onsdag. Jag orkar inte.

VodkaCitrons bild

Make.Sense skrev:
Det låter som att du har det riktigt illa. :(
Nu har jag själv inga problem med skolan så, går ut med 19.5 om två veckor, men
för oss är det snarare tvärt om. Våra lärare orkar inte sätta IG på oss för då innebär
det massa extra arbete för dem, omprov, planer på hur man ska lösa det etc. etc.

Haha bra ni har det! Problemet är väll att slynan sitter i ett annat land, jag pluggar distans, det är inte samma person som rättar mina prov som sätter slutbetyg. Hennes respons på uppgifterna är typ "du har gjort allt som man ska, G får du". Skumläser förmodligen det som står skrivet. Ligger på stranden med familjen på dan, kommer hem och rättar när hon känner för det. Det tog henne 2 veckor att rätta min första uppgift. Enligt skolan så måste läraren ta emot första uppgiften den första veckan, annars blir ens CSN indragen eftersom man är "oaktiv".

Nahojs bild

@Vodka

Jag vet inte om jag tycker att du ska klaga så mycket på lärarnas grammatik med tanke på alla slarvfel du själv gör. Det är inte svårt att hitta exempel bara man kollar på den här sidan. Att lärare skriver fel i korta mail är inte något konstigare än att vi råkar slarva i korta forumposter och knappast skäl att säga att de är inkompetenta i sitt jobb.

Varför vänta så länge med att anmäla att det är problem med lärarna och betygssättningen då det låter som att det pågått ett tag? Det måste ju finnas någon som organiserar utbildningarna som du kan vända dig till i första hand, istället för att fortsätta käfta med personen i fråga när det uppenbarligen inte löser något.

Senast ändrad av Nahoj, 2 juni, 2012 - 00:18.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

IG -> G -> IG är inte tre ändringar.

VodkaCitrons bild

Nahoj skrev:
Jag vet inte om jag tycker att du ska klaga så mycket på lärarnas grammatik med tanke på alla slarvfel du själv gör. Det är inte svårt att hitta exempel bara man kollar på den här sidan. Att lärare skriver fel i korta mail är inte något konstigare än att vi råkar slarva i korta forumposter och knappast skäl att säga att de är inkompetenta i sitt jobb.

Amen, jag ja :p Det är ett forum, jag är mycket mer noggrann och formel om jag skriver inlämningar, prov och dylikt. Här läser jag knappt igenom vad jag en skriver och jag skriver mer på "personlighet". Jag skriver jasså med två s. Jag uttalar elak som "E lack" i vissa sammanhang när det kommer till att prata. Jag vet ju att det är fel :p Sen jag har inte ens gått Svenska i gymnasiet ffs (A) Så man ska ju inte ha samma förväntningar på mig som på en utbildad lärare?

Men om man är en lärare och stavar fel i 3 mejl är 5 som enbart är en mening så... Det tyder bara på att hon är extremt slarvig.

Jag har sagt till henne idag i ett mejl, väntar på hennes svar sen tar jag tag i det då på en större skala ifall hon vill leka besserwisser. Dvs kräva ersättning, anmäla henne och dylikt. Men jag tycker inte det är värt att gå så långt, men vad ska man annars göra.

IG -> G -> IG är inte tre ändringar.

Tre betygsättningar då? -.- Äsh kommentera inte mig mer, du med din dryga, provocerande och tråkiga attityd. Ush. Du har ju inget att komma med ändå när du gör det.

Nahojs bild

VodkaCitron skrev:
Amen, jag ja :p Det är ett forum, jag är mycket mer noggrann och formel om jag skriver inlämningar, prov och dylikt. Här läser jag knappt igenom vad jag en skriver och jag skriver mer på "personlighet". Jag skriver jasså med två s. Jag uttalar elak som "E lack" i vissa sammanhang när det kommer till att prata. Jag vet ju att det är fel :p Sen jag har inte ens gått Svenska i gymnasiet ffs (A) Så man ska ju inte ha samma förväntningar på mig som på en utbildad lärare?

Men om man är en lärare och stavar fel i 3 mejl är 5 som enbart är en mening så... Det tyder bara på att hon är extremt slarvig.

Du tycks missa min poäng trots att du själv beskriver den här. Du är mindre noggrann och korrekturläser inte när du "bara" ska skriva ett foruminlägg. Min poäng var att en lärare precis som alla vi andra antagligen är mindre noggrann när det "bara" handlar om att dra iväg ett kort mail.

Det handlar inte om att jag har samma förväntningar på dig som en utbildad lärare. Utan det handlar om att du har samma förväntningar på en lärare som (antagligen stressat) skickar ett kort mail och skriver så fort att han/hon stavar fel, som du har på samma lärare i klassrummet eller i en mer formell situation.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

VodkaCitron skrev:
du med din dryga, provocerande och tråkiga attityd.

Sa han som tycker att feminister ska hänga sig, hatar xboxägare och kallar sina lärare för slynor... ;)

OhNoSpywares bild

:love: :beer:

VodkaCitrons bild

Shit, komigen :party:

Jag inser att jag varit kort mot dig och därför känner du nog mig bara som dryg och tråkig. Det är beklagligt, jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det - men jag har funderat på det hela dagen. Det kommer nog upp i nästa Starpod.

Dagens negativa: Jag har lite ont i ryggen. Har slarvat med min förebyggande träning.

VodkaCitrons bild

Så imorgon ska man alltså dra till Uppcon som sagt! Betala 250:- för ingenting egentligen, en endagsbiljett. Man får inte ens gå in i byggnaden, så det är ungefär som att betala inträde på Grönalund, men utan att man får åka något.

Störde inte mig så mycket egentligen, jag åker mest dit för att det är den allra sista gången som Uppcon ska ha sitt.

Men nu visar det sig att de kastade upp en turnering i Naruto Ultimate Ninja Storm Generations, där vinnaren får ett Tritton Headset. Jag menar... Skulle jag vara med så skulle det vara 99% chans att jag skulle ta hem det, men jag får ju inte gå in där :( Utan får bara vara strax utanför och gråta lite smått.
Jag är ju inte direkt självsäker heller bara för att vara "stöddig".
Har liksom kört över 1000 matcher och plockat ner 5 person i top 10 (EU), där ibland bara en platsar, då resten drog ut internetsladden när jag vann -.- + att jag hade över halva livet kvar.

Så där går jag miste om det! Kanske skulle vara värt att betala 650 inträde bara för att vinna skiten. MEN! Ett till problem. Turneringen är inte schemalaggd, vilket ALLA andra turneringar är! Så vet ju liksom inte isåfall när man ska hoppa in.

Får väll hoppas på att se det på Närcon, men där ska jag liksom arbeta, så jag är inte ens säker på om jag skulle få vara med att delta. Men jag tror att jag räknas som en helt vanlig privatperson när jag inte har ett pass.

Sen får man kanske hoppas att spelet håller i sig ända till GameX ;)

OhNoSpywares bild

Spel efter spel jag testar visar sig vara... skit.
Varför har jag bara skit i min spelsamling? :tired:

OhNoSpyware skrev:
Varför har jag bara skit i min spelsamling?

För att du köper RPG's. <3

Min dagens negativa är att dagen är slut. Väldigt bra dag idag! Nu regnar det så en passande avrundning blir att krypa ner under täcket och sätta på Alice i Underlandet. Tyvärr har jag inte lyckats hitta en DVD med originaldubbningen från typ 50-talet utan får nöja mig med den nya som är anpassad för kidsen idag.

Förr: Jösses, en kanin med en klocka!
Nu: LOL shit pomfritt vafan, kaninen har en iiiiphone!

OhNoSpywares bild

För att du köper RPG's. <3

MEH!
Snarare för att jag försöker spela allt jag äger utom mina älskade RPGn (för att de tar för lång tid) :tired:

Dagens negativa är att jag efter en hel vecka inte är frisk från min extrema förkylning. Sömnbrist, svårt att andas och väldigt obehaglig hosta. Halp!

Mickemoss bild

Förr: Jösses, en kanin med en klocka!
Nu: LOL shit pomfritt vafan, kaninen har en iiiiphone!

LolZ

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

VodkaCitrons bild

Ööh... Nu kom alla biverkningar från Uppcon resan. Stog 3 timmar i spöregn i förgår, sov lite utomhus klockan 3 på natten, gick barfota över det våta gräset för att hälsa på en igelkott mitt i natten också.

Har mått skit bra enda tills jag vaknade idag -.- Ont i halsen och snurrig... Ajja var ju ett bra tag sen man var sjuk så... Men har MASSA plugg + prov + kanske något som har med Skillpoint att göra imorgon XD Får se hur allt går.

Naturlazers bild

Nu regnar det så en passande avrundning blir att krypa ner under täcket och sätta på Alice i Underlandet.

Hihihi :bigsmile: 0:)
En välformulerad mening ;)

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Naturlazer skrev:
Hihihi :bigsmile: 0:)
En välformulerad mening ;)

Jag tänkte lite på det när jag skrev inlägget men orkade inte omformulera då jag hade rätt mycket öl i kroppen. :)

Furios bild

Är fortfarande helt död efter helgens bravader i Hultsfred. Inte okej när man går på en monstervecka med en hel drös nattpass.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

OhNoSpywares bild

PlanetAxel konkade :cry:

...och jag får inte Pokémon Conquest som jag beställde från dem. Får hoppas att jag får tillbaka pengarna och slipper "bråka" med banken om det.

Naturlazers bild

OhNoSpyware skrev:
..och jag får inte Pokémon Conquest som jag beställde från dem. Får hoppas att jag får tillbaka pengarna och slipper "bråka" med banken om det.

Säker på att de inte hann skeppa iväg det?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.