VodkaCitrons bild

Vodka pluggar.
Började för två veckor sen, lämnat in en presentation uppgift, enbart.
Måste plugga idag för att inte få kicken.
Vodka är värdelös på att plugga och kommer inte hinna skriva mer än två meningar tills GameX startar.

Seriöst, ibland kan jag inte plugga hur mycket jag än försöker. Skit tråkigt, förstår mig inte på skiten och förstår knappt själv vad jag ens skriver.

Sen vid andra tillfällen kan jag skriva tio sidor på två dar och plocka MVG:n 0__o Jag har stirrat i den här boken i någon timme, men har bara lyckats skriva tre meningar som är på samma nivå som om en 8åring skulle ha skrivit det hela.

Fuck my life

Absolut - För män som kan sätta gränser.

OhNoSpywares bild

SVT Debatt... men mest att jag valde att titta på skiten. Kan aldrig bli vettiga debatter i ett sånt format. Varför lär jag mig inte?

ScatBoners bild

OhNoSpyware skrev:
SVT Debatt... men mest att jag valde att titta på skiten. Kan aldrig bli vettiga debatter i ett sånt format. Varför lär jag mig inte?

det är synd. Jag önskar att folk fick snacka klart istället för att det ska skyndas för att de ska hinna inom tidsramen. :/

Vad de borde göra (IMO) är att ha en riktig debatt som de visar online sen klipper de ihop "det bästa" till en timma så det passar tidsramen för television. Fast det kanske inte är tillåtet. Jag kan inte deras regler så bra. Oavsett hur reglerna ser ut så vore det mycket mer intressant att kolla på programmet ifall fler fick tala till punkt.

Senast ändrad av ScatBoner, 2 november, 2012 - 20:15.
Starfighter Johanssons bild

Programledare: Vad tycker du om aga som uppfostringsmetod då?
Gäst 1: Jag tycker naturligtvis att...
Avbrytande programledare: Du tycker det är naturligt?
Gäst 1: Nej, jag tycker att...
Avbrytande programledare: Vi ska höra vad någon annan har att säga!
Gäst 2: Först skulle jag vilja säga att Gäst 1 verkar ha en konstig människosyn!
Programledare: Det var allt för idag, fortsätt chatta på hallåihuvet.se!

VodkaCitrons bild

En polare över på Namco Bandai har tjatat i en månad om att jag ska skaffa ett Twitter konto, nu orkade jag inte hans tjat längre :(
https://twitter.com/_VodkaCitron_

Nate Travellers bild

Men, men... Det är ju positivt? Eller ud menar att nu kan han inte fortsätta tjata? ;)

VodkaCitrons bild

Det negativa är att jag gav med mig :( Och nu äger töntiga Twitter XD

HerrOlssons bild

Uppsagd. :tired:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

HerrOlsson skrev:
Uppsagd.

Kukigt. :( Anledning?

VodkaCitrons bild

Suck -.- Tekken X Street Fighter Special Edition är helt värdelös, pengabanken man får med är skräp. Så fort man får ihop den går den INTE att ta uti. Och jag satt en bit åt fel håll, vilket resultera i att allt sprack när jag försökte ta uti den. Eftersom att piggarna är "mindre" än hålen som man måste pusha dit som sen grabbar tag på andra sidan likt ett häftstift.

Så jaha bara att slänga.

Asura's Wrath: Nordic Edition (bäst före Oktober, så inget DLC)

VodkaCitrons bild

Jag hatar Capcom

HerrOlssons bild

Starfighter Johansson skrev:
Anledning?

Jag är snickarlärling och företaget jag arbetat hos studenten tidigare i år har börjat få lite mindre uppdrag så det är därför. Beställt AC3 och Black ops 2 på en gång.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

VodkaCitrons bild

EY!!! EY!!!
All-stars Battle Royale release date: 2012-11-21 (EU), 2012-11-23 (UK)
The fuck?! Aja, jag spar ju iaf runt en hundring, men tvingas vänta några dar, en vecka? Extra :(

VodkaCitrons bild

Fan ta Hollie och Joseph över på Namco Bandai, grr!!

VodkaCitrons bild

Nordea eller vad det är. Är helt cpskadat just nu.
1: Jag köpte en sak på Tradera, betalade och blev återbetalad automatiskt någon timme senare. Jag har fått prylarna, men känner mig som ett ass ;3 Väntar och ser om personen mejlar om detta senare. Den personen kanske har fått pengarna trots allt bara att det står fel på banken.

Tänker inte gå "durr" har du fått pengarna? Och sen få ett nej, vilket kanske inte är sant ens. Tänker inte bli "scammed" själv ;3

2: Black Friday! Så tänkte beställa en arkadsticka för 500kr som egentligen går på 1.6 i sverige. Men nix, får error och blir återbetalad 5 minuter efter att jag betalat. Meckade i 3 dar och fick hitta på en lösning för rabatten skulle snart gå ut. Så fick binda mitt kreditkort till paypal och betala på det sättet.

What's up?!

VodkaCitrons bild

Försökte skicka ett mejl med en fil på 30mb (för stort max 25mb!!) Säger idiot helvete hotmail.

Fixar till det så det blir 23mb totalt, skickar.

Får mejl "bip error, this could not be sent since it's above the limit (20mb max)"

..... Dö, k thx!

Sprenda!

VodkaCitrons bild

Det är redan december :( Vart försvann livet? Man hinner bara blinka så har ett nytt år gått förbi :(

VodkaCitrons bild

Man måste tydligen pröjsa för DLC för att få slutet på Asura's Wrath *facepalm*
Ett stort "FU" till spelaren i slutet "Du räddade din unge wooho, oh wait nu kommer det en ny boss och snor henne igen"....Äventyret fortsätter, men det tar vi en annan gång! *credits*

Nej, jag tänker inte betala 60% av fysiska kopian bara för att få se ett slut -.-

Spam. Jag måste ha raderat minst 20 trådar de senaste dygnen - det läcker in skräp som ett såll.

OhNoSpywares bild

Startade upp Sleeping Dogs igår och spelade en bit. Störde mig på in-game-ad-saken som babblar om en DLC som iofs lät rätt intressant. Hade poäng på kontot så tänkte att det väl var lika bra att köpa det nu när jag tänkt bränna igenom spelet. Så jag köpte det på den TV-inkopplade xboxen som jag gör med all DLC och allt såg fint och bra ut. Laddade även ner DLCt på min andra xbox och det funkade prima, också precis som vanligt.

...tills jag skulle spela idag och spelet inte fattar att jag äger nåt DLC öht. Varken min "Nordic Edition"-grej, gratisprylarna eller det jag köpte.
Sleeping Dogs-DLC funkar tydligen annorlunda än ALL annan DLC. Funkar bara på första konsolen, den med "licenserna" på. Jag kan inte använda nåt DLC på boxen jag vill spela på nu. Skitspel :(
Får lägga undan det till dess jag vill/klarar av att sitta vid TVn.

Skitsak egentligen, men såg fram emot att spela det idag :(

OhNoSpyware skrev:
Får lägga undan det till dess jag vill/klarar av att sitta vid TVn.

Köpte inte ni precis fåtöljer du skulle kunna sitta i?

OhNoSpywares bild

Köpte inte ni precis fåtöljer du skulle kunna sitta i?

Jo, men finns andra problem med TV-delen av vardagsrummet (för mig) och just nu funkar inte TV-spelande D:

Edit: Bytte till Assassin's Creed III och vill bara ge upp och stänga av pga alla konstiga förändringar de gjort som de inte förklarar ordentligt. Jag ska inte behöva googla hur killstreaks/"combo kills" funkar när spelet ber mig göra sådana (ja, jag har läst manualen som förklarar allt annat om strider, säg gärna till om jag missade killstreakavsnittet).
Det funkar förstås inte som i de tidigare spelen heller. Allt var ju bra som det var. Varför ändra allt som har med kontrollen att göra? :(

Edit 2: ...jag är nog bara gnällig för att jag är trött och ensam idag :p

Senast ändrad av OhNoSpyware, 11 december, 2012 - 16:40.

Hm... Jag läste AC3-recensionen i LEVEL innan idag (jag hann få nummer 79 innan det tog slut) för att jag inte hade något annat att läsa på toa för tillfället - och där var huvudkritiken mot spelet baserad just på att kontrollen var förlegad och borde gjorts om mycket mer. Är recensenten (jag orkar inte hålla koll på vem som skriver, men det är ett storspel så förmodligen nån av de som "jobbar" med blaskan...) ute i motvind och golfar?

OhNoSpywares bild

ute i motvind och golfar

Oj, ingen aning. De har ju för första gången gjort om kontrollen i ett AC-spel. Har vad jag kan minnas varit precis samma (med lite nya funktioner tillagda i senare spel) sedan ettan innan detta. Men så kan man kanske anse att det omgjorda är för lite omgjort eller tycka att det är fel hursom. Det är kanske omgjort till något som recensenten uppfattar som förlegat.

Jag har ingen större åsikt om "förlegat" och sådant. Tycker bara att det är ett konstigt val att ändra nåt som fungerat i 4 spel och dessutom förklara kontrollerna väldigt dåligt. Vänjer mig säkert om nån timme och lär inte egentligen tycka att det är sämre. Men dåligt förklarade kontroller irriterar mig, och när jag nött 100% synch i fyra spel och sen ska fortsätta med det femte och det är andra kontroller så blir jag förstås lite irriterad på att jag måste "lära om". Spelet känns tillräckligt mycket AssCreed för att jag ska tänka "Ah, AssCreed-kontroll! Sitter ju i ryggmärgen!" och därmed faila gång på gång för att saker är annorlunda nu.

VodkaCitrons bild

Jag tycker att kontrollen suger i alla Assassin-spelen och att stridsystemet är otroligt tråkigt och stelt. Det som är roligt är att vandra runt i städerna och beundra miljön. Så han har säkert rätt :3 Det är mer miljön som styr vad man gör och inte spelaren. Man springer, sen snuddar man en box och gubben hoppar upp på den och sen vidare till en pelare.. så måste man bråka med kontrollen för att kunna hoppa ner och poff så har man förlorat uppdraget.

OhNoSpyware skrev:
Jag har ingen större åsikt om "förlegat" och sådant. Tycker bara att det är ett konstigt val att ändra nåt som fungerat i 4 spel och dessutom förklara kontrollerna väldigt dåligt. Vänjer mig säkert om nån timme och lär inte egentligen tycka att det är sämre. Men dåligt förklarade kontroller irriterar mig, och när jag nött 100% synch i fyra spel och sen ska fortsätta med det femte och det är andra kontroller så blir jag förstås lite irriterad på att jag måste "lära om". Spelet känns tillräckligt mycket AssCreed för att jag ska tänka "Ah, AssCreed-kontroll! Sitter ju i ryggmärgen!" och därmed faila gång på gång för att saker är annorlunda nu.

Aha, ja men han menade att det var förlegat som i att det alltid varit det. Att kontrollen var förlåtlig i första spelet för att de tillåts misstag, men för varje instans i serien där de inte gjort något åt den (som tydligen... behövs?) så blev det värre och värre.

Jag har inte spelat något i serien sedan tvåan så jag har det nog lättare för mig att ta till mig eventuella förändringar (som han envist menade inte fanns). Högg trean i Webhallens julkalender för halva priset men jag har en del att spela undan innan. :)

Förresten, dagens negativa: att så många spel till Wii måste dra nytta* av de speciella kontrollerna.

* = begå självmord

VodkaCitrons bild

Hatar systemet i Sverige som gäller när man söker in till kurser -.- Skiten blir ju aldrig av...

1: Man får bara söka in till en kurs i samma ämne, no backups!
2: Är det färre än 10pers som söker till kursen så blir den inte av

3: Jag bor i en förort till Stockholm AKA en annan kommun AKA skolorna ligger fortfarande i innerstan... Men jag har 10% av valmöjligheterna som folket har i Stockholms kommun. Får väll ta att skriva in mig till den kommunen sen, jag är trots allt född i innerstan :3

Men jag har sökt till Japanska i 3 år, woop woop, dom blir aldrig av, yaay!
Nu programmering (som inte blir av) och bild (som inte heller blir av) yaaay!
Fuck em. Får hitta något annat alternativ till att söka in på enskilda kurser.

OhNoSpywares bild

VodkaCitron skrev:
Jag tycker att kontrollen suger i alla Assassin-spelen och att stridsystemet är otroligt tråkigt och stelt.

Fast att stridssystemet är stelt har ju inte med vilka knappar man trycker på att göra, eller? Det är minimala ändringar i själva stridssystemet men sättet man exempelvis gör en counter på, knappmässigt, är helt omkastat i detta spel. Hade hela systemet "förnyats" hade jag självklart förstått en annorlunda kontroll, men nu har de ju bara bytt kontrollen och inte systemet. Förvirringen!

Strider i AssCreed har aldrig varit "kul" som så, men de har varit busenkla och därmed inget som retat mig det minsta. Att fara runt som en virvelvind bland korkade vakter kan till och med vara lite roligt i de tidigare spelen. Tycker att flytet i killsteaks är borta nu i senaste för att animationerna tar sådan tid tex. Känns helt fel.

VodkaCitron skrev:
Man springer, sen snuddar man en box och gubben hoppar upp på den och sen vidare till en pelare.. så måste man bråka med kontrollen för att kunna hoppa ner och poff så har man förlorat uppdraget.

Du, inte man ;P Sådana problem har inte jag haft.

Att kontrollen var förlåtlig i första spelet för att de tillåts misstag, men för varje instans i serien där de inte gjort något åt den (som tydligen... behövs?) så blev det värre och värre.

Antagligen var det väl kanske inte kontrollen utan systemet som var problemet då? Eller så var dessa förändningar inte nog :p Vet inte riktigt hur man skulle kunna ändra kontrollerna på annat sätt för att det ska funka.
Jag tyckte att det funkade prima i de tidigare spelen så jag kan inte greppa viljan att byta ut det :p

speciella kontrollerna

Springer för livet när jag hör om spel med sådant, oftast iaf. Mitt spelbibliotek till Wii är inte så stort.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.