TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Annars borde väl den infon finnas på stället du köpte datorn från?

Det är min gamla vanliga dator.

Om installerade den och hör inget ljud från högtalarna. Måste få reda på vilket ljudkort jag har för att ladda ner rätt drivrutiner.

Senast ändrad av TTV, 18 augusti, 2010 - 22:53.
Reyqunes bild

Thörn skrev:
Det är min gamla vanliga dator.

Testa:
http://www.hwinfo.com/

TTV
TTVs bild

Om jag har köpt en låt tidigare ifrån iTunes och sedan om installerar min dator och laddar sen hem iTunes igen och loggar in på mitt konto igen, finns det inget sätt att få alla låtar jag har köpt till mitt bibliotek igen? :tard:

Reyqunes bild

Kan man bli bannad från spotify free ifall man hoppar över reklamen? Genom att exempelvis logga ut när det blir reklam, eller att byta låt innan en låt tar slut.

spanjoars bild

Reyqune skrev:
Kan man bli bannad från spotify free ifall man hoppar över reklamen? Genom att exempelvis logga ut när det blir reklam, eller att byta låt innan en låt tar slut.

Nej. Det går inte att byta låt och de kan inte kontrollera ifall du stänger av applikationen varje gång det är reklam.

Reyqunes bild

spanjoar skrev:
Det går inte att byta låt

Alltså, ifall man byter till en annan låt innan den man lyssnar på tar slut så blir det aldrig reklam. Jag har i alla fall aldrig fått reklam så.

TTV
TTVs bild

Kan man få tag på Windows 7 utan att behöva betala tusenlappar? :tired:

VodkaCitrons bild

Thörn skrev:
Kan man få tag på Windows 7 utan att behöva betala tusenlappar?

Är det verkligen så dyrt? Man brukar ju få med det gratis bara man köper en ny dator för någon tusenlapp ^^ Tex när jag köpte min i höstas, kunde jag lämna en kod, så skickar de ut windows 7 gratis. Dock funkade inte koden och jag orkade inte hålla på ^^

Do it illegal ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

spanjoars bild

Reyqune skrev:
Alltså, ifall man byter till en annan låt innan den man lyssnar på tar slut så blir det aldrig reklam. Jag har i alla fall aldrig fått reklam så.

Jaha, sorry. Läste igenom ditt inlägg ganska fort och fick för mig att du menade om du kunde byta låt samtidigt som det var reklam.

Men jag tror inte att Spotify kan banna dig eftersom de inte kan samla den sortens information. Men läs här för säkerhetsskull om vad du får och inte får göra:
http://www.spotify.com/se/legal/end-user-agreement/

spanjoars bild

Thörn skrev:
Kan man få tag på Windows 7 utan att behöva betala tusenlappar? :tired:

Mitt tips är att du köper det på Tradera eller Ebay. Min polare lyckades köpa Windows 7 för 300 kr på Tradera härom veckan, annars är inte 600 kr speciellt dyrt:
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=windows+7&search_category=-1&x=0&y=0

Senast ändrad av spanjoar, 24 augusti, 2010 - 02:56.
Alexanders bild

Thörn skrev:
Kan man få tag på Windows 7 utan att behöva betala tusenlappar?

Är du student och registrerar dig här http://pellesoft.se/ och betalar 100 kr så kan du lagligt få gratis licenser till massa Microsoft-program och operativsystem. Minns inte om man måste vara student på universitet eller om det räckte med "CSN-kort"... D.v.s. det är gratis förutom engångsavgiften på 100 kr för att bli "premium" eller vad de använder för term.

Senast ändrad av Alexander, 24 augusti, 2010 - 09:46.
TTV
TTVs bild

Alexander skrev:
Är du student och registrerar dig här http://pellesoft.se/ och betalar 100 kr så kan du lagligt få gratis licenser till massa Microsoft-program och operativsystem. Minns inte om man måste vara student på universitet eller om det räckte med "CSN-kort"... D.v.s. det är gratis förutom engångsavgiften på 100 kr för att bli "premium" eller vad de använder för term.

Det lät ju ganska bra! Värt att tittas in!

TTV
TTVs bild

Alexander skrev:
http://pellesoft.se/

Jag tittade in vad det betydde att ha bonus konto. Det står ju:

''Förmånliga rabatter på erbjudanden så ofta vi hittar något intressant!
30% rabatt på alla paket från www.ballou.se webbhotell
Fritt epostkonto på pellesoft, 25 mb (pop3/imap)
Läsa artiklar som är exklusivt skrivna för dig
Får du imail, kan du få epost som berättar detta
Du kan stänga av/aktivera agenten
Som student kan du hämta Vista, Visual Studio 2005 och SQL Server 2005 via studentsidan''

Inge Windows 7..

Alexanders bild

Thörn skrev:
Inge Windows 7..

Konstigt, de har väl inte uppdaterat den listan. Själv har jag hämtat en Windows 7 Ultimate därfrån. ;)

---rättning---
Professional, hette det visst.

Urklipp från mailet:
Product: Windows 7 Professional (x64) - DVD (Swedish)
1 Download @ 0,00 € EUR = 0,00 € EUR

Senast ändrad av Alexander, 24 augusti, 2010 - 10:17.
TTV
TTVs bild

Trevligt för dig. Tråkigt för mig. :bigsmile:

Alexanders bild

Thörn skrev:
Trevligt för dig. Tråkigt för mig.

Va? Jag menar att de har Windows 7 och en massa annat bara det att den listan som du kopierat inte berättar allt de faktiskt har. Eller menar du tråkigt för dig för att du inte har något CSN-kort?

TTV
TTVs bild

Alexander skrev:
Va? Jag menar att de har Windows 7 och en massa annat bara det att den listan som du kopierat inte berättar allt de faktiskt har.

Aha! Jag trodde du bara visade liksom att du i alla fall har kunnat gjort det en gång i tiden.

Men man får Windows 7 som en digital kopia då eller? Hur installerar jag den?

Sundance Kids bild

Thörn skrev:

Bränner ISO filen på en dvd, om den är en ISO fil dvs. tror jag.

För laddar man ner Win7 från piratbukten så kommer den i en ISO fil, inte för att jag har gjort det, men jag vet sådant 0:)

Senast ändrad av Sundance Kid, 24 augusti, 2010 - 11:05.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Alexanders bild

Thörn skrev:

Du kan ladda ned den och bränna den själv och sedan installera. Jag tror att man kunde få skivan skickad gratis också faktiskt, om man ville vänta på frakten. Får kolla upp det.

---

Man får inte en skiva skickad men man får ladda ned den; 2,7 GB för svenska Windows 7; och bränna själv på en vanlig DVD-skiva.

Senast ändrad av Alexander, 24 augusti, 2010 - 11:09.
TTV
TTVs bild

Okej. Ja, det lät ju faktiskt ganska hett. Ska kollas lite närmare.

Reyqunes bild

Enklast är att använda Microsofts egna verktyg http://store.microsoft.com/help/iso-tool. Sen går det liiiiiiite fortare ifall man installerar från ett USB-minne än DVD-skiva.

Mickemoss bild

Thörn skrev:
Om jag har köpt en låt tidigare ifrån iTunes och sedan om installerar min dator och laddar sen hem iTunes igen och loggar in på mitt konto igen, finns det inget sätt att få alla låtar jag har köpt till mitt bibliotek igen?

Det ska inte vara några problem. Kolla bara under "Köpt" fliken som ligger under iTunes store så ska du se allt du har köpt och kunna ladda ner det igen.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Reyqunes bild

Någon som vet en bra hemsida där man kan tanka x64-versioner av mjukvara? Som www.filehippo.com eller www.Download.com fast med enbart x64. Till Windows då.

Senast ändrad av Reyqune, 26 augusti, 2010 - 11:44.

Magkliarns bild

Reyqune skrev:
Någon som vet en bra hemsida där man kan tanka x64-versioner av mjukvara?

http://www.x64bitdownload.com/

Kanske? :)

Det går det åt.

Reyqunes bild

Magkliarn skrev:
Kanske?

Testade den men det visade sig att vissa program var 32bit ändå.

Reyqunes bild

Hur lång tid tar det att byta Internetleverantör?

Jompas bild

Haha, hur fan missade jag den här tråden? Sökte ju i forumet efter "frågor". :tard:

Edit: Ah, fick för mig att den automatiskt skulle skriva i sökordet när jag tryckte i "söka i forumet". Inte helt med i matchen idag.

Nåväl, vet någon var i Uppsala eller Stockholm man kan köpa N64-kontroller?

Senast ändrad av Jompa, 1 september, 2010 - 11:25.

We are ugly but we have the music.

VodkaCitrons bild

Behöver hjälp att hitta titeln på en film. Skräck tror jag? Jack black, tror jag? Eller någon som liknar honom hursomhelst. I teasern ser man en varg som är gjord utav gräs. Den har gått en massa gånger på Tv1000.

Please 0:)

Thyzons bild

VodkaCitron skrev:
en varg som är gjord utav gräs.

¨sökte på google på wolf made of grass och fick fram att det finns vargar gjorda av gräs i filmen Lady in the Water, ingen aning om det är rätt film men kolla upp det

känd från GP som Deadnight

VodkaCitrons bild

Thyzon skrev:
¨sökte på google på wolf made of grass och fick fram att det finns vargar gjorda av gräs i filmen Lady in the Water, ingen aning om det är rätt film men kolla upp det

Haha, så pass :) Jo, det var rätt, tack!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.