VodkaCitrons bild

Någon som orkar berätta i klartext till mig om hur man ska gå tillväga när man ska skriva en CV? Ungefär hur man ska ställa upp det, vad man ska berätta och vad man inte ska berätta. Hur har ni gjort ifall ni har sökt? Samt ska man skriva en presentation eller dylikt på det? hur ska den vara? XD Ingen länk till nån guide på nätet tack.

Lust att söka ett jobb, inte för att jag behöver ett jobb (studerar). Men skulle vara kul att testa, får man jobbet så är det fin fint ändå :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Maxxons bild

Var kan jag få tag i Beyond Good and Evil till Gamecube?

Make.Senses bild

Sundance Kid skrev:
När kommer nästa generations konsoler?

Om du syftar på de mer stationära spelkonsoller så gjorde någon snubbe på Ubisoft en uppskattning om att nya plattformar borde dyka upp 2012/2013 sådär.
Och ser man på konsollernas uppskattade levnadstid från Sony och Microsoft så låter även någon gång där ganska troligt.

Reyqunes bild

Maxxon skrev:
Var kan jag få tag i Beyond Good and Evil till Gamecube?

Varför vill du ha det till just Gamecube?

Sundance Kids bild

The Ultra skrev:
Och ser man på konsollernas uppskattade levnadstid från Sony

Sony har väl snackat om 10 årscykler? Dvs, runt 2015-16.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Maxxons bild

Reyqune skrev:
Varför vill du ha det till just Gamecube?

Hört att det ska vara bäst till GC.

prismas bild

Hur mycket väger ett ägg?

Du är bäst!

Madarabs bild

Varför tror folk osanna saker?

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

prisma skrev:

58 g

Jimmy Petterssons bild

prisma skrev:

Hur långt är ett snöre? :p

Det beror ju på hur stort ägget är, men mellan 53 och 62 verkar medelstora ägg väga, och 63 till 73 för större modeller.
http://www.kokaagg.se/

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 5 september, 2010 - 20:02.

Kick 'em in the nuts!

prismas bild

Jimmy Pettersson skrev:
men mellan 53 och 62

:beer:

Du är bäst!

Alexanders bild

När jag mailar från min iPhone, och får svar där mitt gamla mail är citerat, är den texten ibland jättestor. Har för mig att det ibland blivit så när jag mailat från min MacBook också. Texten ser för mig "rätt och normal" ut när jag skickar det men den verkar bli jättestor för mottagaren med tanke på utseendet på citatet.

Hjälp? :8)

Senast ändrad av Alexander, 8 september, 2010 - 08:39.
Jottas bild

Min stationära dator gjorde en flygresa i en vanlig resväska som vanligt bagage..
Den klarade sig o så va, startade som vanligt..

Men muspekaren hackar typ och det går allmänt segt tycker jag nog..
Kan det vara nått som har gått sönder? Eller skulle den inte ha fungerat alls då?

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Ollebros bild

Sebastian Magnusson skrev:
Samsungs Syncmaster-serie är grym IMO. Vad sägs om en 24" full HD för 1800 t.ex.?

Maxxon skrev:
grafisk design

går inte hand i hand, Samsungs datorskärmar är bra för spelande men rikitgt skit när det kommer till kontrast, färg osv.
här är en jädra bra skärm!
http://www.dustinhome.se/pd_5010456532.aspx
IPS ftw.

recension och kalibrerings råd!
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1275291737

Senast ändrad av Ollebro, 8 september, 2010 - 16:21.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Make.Senses bild

Jotta skrev:
Kan det vara nått som har gått sönder?

Hade allt inte suttit som det ska så hade det inte kommit igång alls, och det enda som egentligen kan ta skada är hårddisken, om du nu inte har en SSD-disk. Men annars brukar de vara känsliga för stötar. Grafikkort, moderkort o.s.v. klarar sig finfint.

Men jag skulle inte tro att det är hårddisken som ger dig dina problem, men om något är trasigt så är det med all sannolikhet den.

Jottas bild

The Ultra skrev:
Hade allt inte suttit som det ska så hade det inte kommit igång alls, och det enda som egentligen kan ta skada är hårddisken, om du nu inte har en SSD-disk. Men annars brukar de vara känsliga för stötar. Grafikkort, moderkort o.s.v. klarar sig finfint.

Men jag skulle inte tro att det är hårddisken som ger dig dina problem, men om något är trasigt så är det med all sannolikhet den.

Nu funkar allt rätt normalt igen..
Den kanske hade jetlag eller nått..

(HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEHEHHEHE)

Tack för svaret iallafalfalfal!

Sundance Kids bild

Jotta skrev:
Den kanske hade jetlag eller nått..

För du åkte igenom en massa tidszoner till Lule-Å!!!!!!!!!!!

Ibland är du bara dum Jotta...

Eller så gillar datorn inte kylan.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Jottas bild

Sundance Kid skrev:
Ibland

Jag hör vad du säger, men jag förstår inte vad din mamma har att göra med dehär?

Make.Senses bild

Jag satt här och funderade lite förut. Säg att jag köper ett spel för 400:-, som jag gav för R.U.S.E. t.ex, hur mycket av det går sedan till då t.ex. Webhallen som jag köpte det ifrån och hur mycket går till Ubisoft som publicerar spelet, och vad går tillbaka till utvecklaren? Finns det några sådana generella procentsatser?

20% av priset går bort i moms, men återstående 80%, hur fördelas de?

Ollebros bild

25% går till staten faktiskt. de kanske tar en hundring var?

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Jimmy Pettersson skrev:
Det beror ju på hur stort ägget är

Det var inte frågan. Frågan var: "Vad väger ETT ägg?" Jag vägde ett ägg här hemma och det vägre precis 58 g. Jag kan svara exakt på hur långt ett snöre är också ;)

Senast ändrad av , 9 september, 2010 - 20:23.
Make.Senses bild

Jag försöker ha ett bakgrundsljud på en websida, som man sen kan stänga av och på genom en knapp. Problemet är inte att det inte fungerar, problemet är att det inte fungerar i Firefox (3.6.6). Jag har prövat med både object- och embedtaggar, båda har fungerat i IE och Opera, men inte i Firefox. Sen finns det en bgsoundtagg, men då blir inte ljudet av- och påsättningsbart. Finns det ytterligare något sätt att få in en liten ljudspelare på sin sida? (Både embed och object spelar upp ljudet via QuickTimeplugin)

Har letat på internet efter en lösning, men har inte hittat något, så därför frågar jag.

(Detta är helt i lärande syfte. Har en uppgift i webdesign jag vidareutvecklat liiite :bigsmile: )

Senast ändrad av Make.Sense, 12 september, 2010 - 18:49.
Maxxons bild

Arsenik skrev:
"Vad väger ETT ägg?"

Vilket inte är samma sak som "Vad väger ägget?" ;)

Make.Senses bild

The Ultra skrev:
Jag försöker ha ett bakgrundsljud på en websida

Löste det med Flash.

Maxxons bild

Här kommer väldigt svårbesvarad fråga... men what the hey!

Letar efter en låt, har haft melodin i huvudet hela dagen.

Allt jag kan säga rent konkret om låten är att det är en duett med piano och kontrabas (spelad just som en bas, inte som en basfiol). Pianot spelar en vacker melodi och basen... basar.

Nu är det såklarat givet att någon när som helst kommer ge mig rätt låt direkt! Kom igen nu! Fram med den :D

kuwabatakes bild

Maxxon skrev:
Fram med den

Visa Från Utanmyra med Jan Johansson på piano och Georg Riedel på bas

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Jimmy Petterssons bild

Är det värt att lägga ytterligare 1000:- på en 32gb iPhone 4 istället för en 16gb? Jag har en relativt ny iPod Nano som kommer agera musikspelare, så det är mest en fråga om utrymme för appar och foton/filmer. Klarar man sig bra på 16gb?

EDIT: Skit samma, det får bli en 32:a. 8)

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 14 september, 2010 - 15:10.

Kick 'em in the nuts!

Maxxons bild

kuwabatake skrev:
Visa Från Utanmyra med Jan Johansson på piano och Georg Riedel på bas

Självklart :D

Fan vad jag älskar dig nu :love:

kuwabatakes bild

Maxxon skrev:

Yäääh 8)
Man är ju grym

Jazz på svenska som låten finns med på (öppningsspåret), är för övrigt en av de finaste svenska jazzplattorna någonsin. Så den måste du få tag i om du inte har den i ägor redan, på vinyl brukar den inte vara så svårfunnen, det är också en skiva där "vinylknastret" gör stämningen än mer behaglig

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

kuwabatakes bild

Maxxon skrev:

Yäääh 8)
Man är ju grym

Jazz på svenska som låten finns med på (öppningsspåret), är för övrigt en av de finaste svenska jazzplattorna någonsin. Så den måste du få tag i om du inte har den i ägor redan, på vinyl brukar den inte vara så svårfunnen, det är också en skiva där "vinylknastret" gör stämningen än mer behaglig

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.