Make.Senses bild

Jimmy Pettersson skrev:
Är det värt att lägga ytterligare 1000:- på en 32gb iPhone 4 istället för en 16gb? Jag har en relativt ny iPod Nano som kommer agera musikspelare, så det är mest en fråga om utrymme för appar och foton/filmer. Klarar man sig bra på 16gb?

Det är lika bra att lägga på den där tusenlappen om man kan, annars finns alltid risken att man sitter där senare och ångrar att man snålade.

Ollebros bild

jag har ganska mycket spel, musik osv på iPhonen och använder ändå bara hälften av de 14gb man faktiskt kan använda.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Reyqunes bild

Ollebro skrev:
jag har ganska mycket spel, musik osv på iPhonen och använder ändå bara hälften av de 14gb man faktiskt kan använda.

Dåligt att man inte kan använda 14,9GB. :ghost:

Maxxons bild

kuwabatake skrev:
det är också en skiva där "vinylknastret" gör stämningen än mer behaglig

Har redan lagt bud på tradera 8)

Naturlazers bild

Säkert en dum fråga men... :8)

Ska snart flytta till en lägenhet där dom har en annan internetleverantör än vad jag har i villan som jag bor i nu.
Men det går väl att ta med bredbandet till den nya lägenheten?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Reyqunes bild

Naturlazer skrev:
Men det går väl att ta med bredbandet till den nya lägenheten?

Men det tar upp till 1 månad ungefär, beroende på ISP då.

Naturlazers bild

Reyqune skrev:

Hmm, varför tar det så länge?
Trodde liksom att det skulle vara att bara koppla in i lägenheten och sen vare klart :p

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Reyqunes bild

Naturlazer skrev:
Trodde liksom att det skulle vara att bara koppla in i lägenheten och sen vare klart

Viktigt att läsa "upp till". Du måste självklart kontakta din ISP också. Men iallafall så kan det ta allt från 1 vecka till 1 månad att flytta bredband.

Loitumas bild

Jag vill rengöra skärmen på min laptop, eftersom den har nåra små fläckar och lite stänk. Vad ska jag tänka på? Använda för material etc.

Make.Senses bild

Loituma skrev:
Jag vill rengöra skärmen på min laptop, eftersom den har nåra små fläckar och lite stänk

INTE FÖNSTERPUTS(!), om du ska använda det, fukta endast trasan lite lätt.
Finns något anti-reflexivitetslager på skärmarna som inte gillar sådana medel i allt för hög koncentration och mängd.
Det kan uppstå fläckar i detta lagret också. Så spraya aldrig direkt på skärmen.

Så en mikrofiberduk lätt fuktad med rengöringsmedel och lite vatten duger fint.

(Känner mig lite arbetsskadad från den Ciscokurs jag tog i våras)

Senast ändrad av Make.Sense, 15 september, 2010 - 20:58.
Jottas bild

Loituma skrev:
eftersom den har nåra små fläckar och lite stänk.

Kan du inte köra pappersservetterna du redan har bredvid datorn?
*OH NO HE DIDNT! 8) *

Annars..?
Funkar skate 3 som det ska?

Senast ändrad av Jotta, 15 september, 2010 - 21:20.

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Loituma skrev:
Jag vill rengöra skärmen på min laptop, eftersom den har nåra små fläckar och lite stänk. Vad ska jag tänka på? Använda för material etc.

Jag brukar köra med en luddfri trasa och 97%-ig etanol. Finfint resultat

Ollebros bild

Loituma skrev:

köp eller leta rätt på en microfiberduk, fukta den lätt och torka av. microfiberdukar är sjukt bra på att städa. använder de till rengöring av alla elektronik idag och de får bort all typ av skit med endast lite vatten. man kan ju köra med etanol som Arsenik säger men jag har för mig att jag läst att skärmar inte tål sprit.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Johan Eklunds bild

Ollebro skrev:
jag läst att skärmar inte tål sprit.

Hur det är med etanol och skärmar vet jag inte. Men de flesta kommersiella rengöringsmedel för skärmar innehåller någon form av alkohol av det mer giftiga slaget vad jag vet.

Ollebros bild

Johan Eklund skrev:
Hur det är med etanol och skärmar vet jag inte. Men de flesta kommersiella rengöringsmedel för skärmar innehåller någon form av alkohol av det mer giftiga slaget vad jag vet.

hum... läste igenom informationen för min Samsung display jag köpte för 4 år sedan och i den stod det tydligt att man ENDAST fick använda en mjukduk med vatten och inte något rengöringsmedel med alkohol i. fick också med en microfiberduk med den.
kanske var just den skärmen.

Johan Eklunds bild

Så är det säkert. Jag har ingen större koll. Vet bara att vi med vår Samsung HD LCD-tv fick med en specialspray + mikroduk för plattskärmar med på köpet. Har funkat bra på min monitor.

Loitumas bild

Tack goda vänner. Ska leta reda på en sån duk då :beer:

Sundance Kids bild

Loituma skrev:
Tack goda vänner. Ska leta reda på en sån duk då :beer:

Jag tror nog att sådana där speciella fläckar är lite svårare att ta bort.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Loitumas bild

Sundance Kid skrev:
Jag tror nog att sådana där speciella fläckar är lite svårare att ta bort.

Du menar inte att jag måste börja sikta? :cry:

*går över gränsen*

VodkaCitrons bild

Använder bara vanlig fönsterputs + putsduk :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

kuwabatakes bild

Loituma skrev:
Du menar inte att jag måste börja sikta?

Om du lägger slutprodukten av masserandet av sädesspenen på skärmen så är det av största vikt att du torkar bort det så fort som möjligt, då den proteinstarka vätskan annars biter sig fast i skärmens skyddsskikt och då får du aldrig bort det.
Just det!

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Använder bara vanlig fönsterputs + putsduk :)

aja baja!

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
aja baja!

Äsh! Vadåra? Har funkat för mig i ett år nu och datorskärmen har inga som helst defekter :) Laptop-skärm. Dock får man akta så att det inte rinner för lång ner på skärmen.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

Prisvärda och bra gamingmöss/tangentbord? Vad rekommenderas?

Arseniks bild

Ollebro skrev:
skärmar inte tål sprit.

Varför skulle de inte göra det? Dumheter.

De tål garanterat inte aceton och vissa andra lösningsmedel (eftersom en hel del lösningsmedel löser upp plast). Etanol funkar utmärkt. Jag skulle dock inte använda T-röd (som till stor del är etanol) eftersom du får en del indunstningsrester från den.

Senast ändrad av , 17 september, 2010 - 18:43.
Ollebros bild

Arsenik skrev:
Varför skulle de inte göra det? Dumheter.

varför skulle de hitta på något sådant i manualen då?

Arseniks bild

Ollebro skrev:
varför skulle de hitta på något sådant i manualen då?

Jag tror helt enkelt inte att det står så i manualen serru. Jag vet vad man kan förstöra med etanol och det är inte så lite, men skärmen på en dator går inte sönder mer av det än av vatten.

Reyqunes bild

Arsenik skrev:
men skärmen på en dator går inte sönder mer av det än av vatten.

Använda vatten för att rengöra en datorskärm? Har du en CRT-monitor eller?

Senast ändrad av Reyqune, 17 september, 2010 - 22:09.

Ollebros bild

Reyqune skrev:

Naturlazer skrev:
Hmm, varför tar det så länge?
Trodde liksom att det skulle vara att bara koppla in i lägenheten och sen vare klart

telia gjorde det på ett par timmar för oss.

Make.Senses bild

Reyqune skrev:
Prisvärda och bra gamingmöss/tangentbord? Vad rekommenderas?

Sitter själv med en Cyborg R.A.T. 7 sedan början av Juli. Riktigt nöjd med den. Dock är den allt annat än billig. Med frakt från USA, importavgifter o.s.v. gick det på 1500:-, dock kom den till Svenska butiker för någon vecka sedan enligt Prisjakt. Fortfarande dyr här i Sverige, men riktigt skön eftersom den är ställbar, och presterar riktigt bra också, samt överdrivet hög DPI på 5600.

Men när det kommer till prisvärdhet så finns det nog bättre alternativ. Köpte den mest för att jag först och främst blev förälskad i designen när den först visades upp i Januari på CES, och sen kom på att jag behövde en ordentlig spelmus.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.