Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Reyqune skrev:
Använda vatten för att rengöra en datorskärm? Har du en CRT-monitor eller?

Varför i hela friden skulle vatten på en LCD-monitor vara ett problem? ...eller på någon annan platt monitor för den delen.

Reyqunes bild

Arsenik skrev:
Varför i hela friden skulle vatten på en LCD-monitor vara ett problem?

Verkar bara lite konstigt att använda just vatten för att rengöra en skärm. Brukar räcka med en ren mikrofiberduk.

Arseniks bild

Reyqune skrev:
Verkar bara lite konstigt att använda just vatten för att rengöra en skärm. Brukar räcka med en ren mikrofiberduk.

Okej, jag får skitbra resultat med min sprit och en luddfri trasa. Dock så kan inte alla få tag på koncentrerad etanol

Maxxons bild

Jag har i min ägo en styck Metal Gear Solid Collection som jag nu funderar på att sälja, eftersom min PS2 lade av och jag inte kan spela dem. Eftersom spelen är i NTSC (importerad från videogamesplus.ca) antar jag att det blir svårt att få det sålt i Sverige.

Nu till saken, jag har aldrig sålt utomlands innan, var ska jag lägga upp den? eBay? Amazon? Hur funkar det?

Hjälp :8)

Naturlazers bild

Behöver hjälp med att välja vilken bärbar dator jag ska köpa.

Jag kan knappt någonting om vad man ska ha när det gäller datorer. Så eftersom det finns flera tusen olika datorer på marknaden så är det nästan helt omöjligt för mig att veta vad som är bra.

Iaf, priset ska vara runt 7-8000 kr. Jag vill att den ska klara av Football Manager-spelen på ett bra sätt. Ett plus vore ju om det gick att spela lite nyare spel som Splinter Cell Conviction, men det kanske inte är möjligt.
Sen äre väl mest filmer som jag vill ha på datorn.

Så, några tips?
(Datorn ska helst kunna gå att köpa på exempelvis: Elgiganten, MediaMarkt, Onoff ect)

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Snuffsiss bild

Jag skulle väl rekommendera någon av Dells billigare laptops isåfall.
Hyffsad gaminglaptop, dock 9000kr:
http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/alienware-m11x...
eller så kan du ta denna:
http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/laptop-studio-...

Reyqunes bild

Naturlazer skrev:
Så, några tips?

Du kan testa ifall du hittar något som passar dig med prisjakt.

Naturlazers bild

Snuffsis skrev:
Hyffsad gaminglaptop, dock 9000kr:

Den där såg ju riktigt fräsch ut :).
Men går den endast att beställa från Dell?
Sökte på prisjakt men då kom det upp 2-3 olika alternativ på Alienware M11x.

Usch va jobbigt det är att välja :~

Reyqune skrev:
Du kan testa ifall du hittar något som passar dig med prisjakt.

Det är ju det som är frågan. Vad passar mig egentligen.....? :~ :p

Senast ändrad av Naturlazer, 19 september, 2010 - 13:22.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Reyqunes bild

Naturlazer skrev:
Det är ju det som är frågan. Vad passar mig egentligen.....?

Justera inställningarna efter hur du vill ha datorn och se vad du hittar.

Snuffsiss bild

Naturlazer skrev:
Men går den endast att beställa från Dell?

Vad jag vet ska det finnas att köpas i butik också, vilken vet jag inte.

Snuffsiss bild

Såg en riktigt jävla härlig hembio fåtölj där det var 3-4 stycken ihopsatta (2 olika modeller) på elgiganten här i södertälje, och de var riktigt jävla sköna.
De kostade upp till 17000 kronor, och det var sådana där hembio fåtöljer av kvalitet lyx. Det jag undrar är:
Någon som vet vart man kan köpa sådana här fåtöljer, vet att de finns på elgiganten, men vill hitta en hemsida om möjligt.
De var lika lazy boy fåtöljerna i USA typ.
De hade utfällbart fotstöd, stort armstöd med 1 mugghållare på vardera armstöd, och super bekväma.

VodkaCitrons bild

Måste ju finnas några här som kör på CSN. När brukar ni få era utbetalningar, är det ett bestämt datum, eller beroende på person?

Min ansökan gick super segt. Den blev bekräftat 100% för 2veckor sedan, men inte fått någon utbetalning än :S

Jag kör bara med bidrag, inget lån.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Make.Senses bild

Nu var det ett tag sedan jag sysslade med partitionering av hårddiskar/partitioner med filer på, men för tillfället är det så att jag har en dedikerad spelpartition på min hårddisk på 200GB. Problemet är att det har jag lyckats fylla, har 6GB ledigt på partitionen, om man vill ändra storleken på partitionen till sådär 250GB, och då minska en annan partition med samma mängd, går det utan att skada filerna som ligger på båda partitionerna, och vad är det smidigaste verktyget för att göra så?

Och om någon funderar "Varför ha paritioner" så är det av dels för att organisera datorn, och ifall Windows kraschar och måste installeras om har jag fortfarande spel, skolarbete o.s.v. kvar.

Senast ändrad av Make.Sense, 23 september, 2010 - 17:57.
Kalabaliks bild

VodkaCitron skrev:
Måste ju finnas några här som kör på CSN. När brukar ni få era utbetalningar, är det ett bestämt datum, eller beroende på person?

Min ansökan gick super segt. Den blev bekräftat 100% för 2veckor sedan, men inte fått någon utbetalning än :S

Jag kör bara med bidrag, inget lån.

Har du skickat in Studieförsäkran? Innan du gör det kommer du inte få ut några pengar. Om du inte har det så kan du kolla genom pappersluntan du fick med brevet där det bekräftades att du nu får bidrag. Sedan är det bara att skicka in.

Annars är utbetalningen på samma datum varje månad. Den 25:te varje månad. Precis som vanlig lön alltså. Om 25:te är på helgen, som denna månaden, så kommer det på fredagen före. Alltså imorgon.

Men det låter konstigt att du inte fått några pengar ännu. För en utbetalning ska redan ha skett. Om man lämnat in ansökan lite sent får man den i efterhand, omgående. Alltså när man skickat in studieförsäkran.

Annars är det ju bara att ringa CSN och fråga. Kan vara jävlig telefonkö ibland men eftersom det redan är bestämt att du ska få studiebidrag så borde det inte vara några problem. Kan ju vara problem med kontouppgifter osv. Isf skickar de ju en check, men det kan ta rätt lång tid.

Men, som sagt, ring för att vara säker.

Kaos och oreda. Kalabalik.

VodkaCitrons bild

Kalabalik skrev:

Har du skickat in Studieförsäkran?

Yes! Enda brevet de har skickat mig är en personlig kod. Sen har jag fixat allt ytterligare igenom datorn. Det står att allt är bekräftat så :S Får väll se senast på måndag ifall jag får något. Annars blir det att ringa.

Tack för svaret :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

Bra program för "att göra"-lista? Något kalenderprogram kanske? Till Windows då.

Jimmy Petterssons bild

VodkaCitron skrev:
men inte fått någon utbetalning än

Pluggar inte själv, men jag har sett ett par på Facebook som inte heller fått ut något idag. Kommer säkert på måndag.

Kick 'em in the nuts!

Jimmy Petterssons bild

Reyqune skrev:
Till Windows då.

Windows 7? Den här kanske:
http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=fe36621b-bf1c-42b9-b823-1...

EDIT: Funkar till Vista också ser jag nu.

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 24 september, 2010 - 18:41.

Kick 'em in the nuts!

Reyqunes bild

Jimmy Pettersson skrev:
Windows 7? Den här kanske:

Fast den där finns redan i Windows 7/Vista. :tard:

TTV
TTVs bild

Hur fungerar Radio-appar på iPod Touch och iPhone? Krävs det att man är uppkopplad mot 3G eller en raouter för att kunna lyssna eller kan man lyssna när som helst?

KidCactuss bild

Thörn skrev:
Hur fungerar Radio-appar på iPod Touch och iPhone? Krävs det att man är uppkopplad mot 3G eller en raouter för att kunna lyssna eller kan man lyssna när som helst?

Du måste vara uppkopplad.

Psykisk sjukmänniska

TTV
TTVs bild

KidCactus skrev:
Du måste vara uppkopplad.

Åfan. That sucks.

Make.Senses bild

Det är något de borde ha fixat i Ajfånen, radio. De har GPS och allt möjligt annat, men inte radio. Men det kommer väl och så kallar Apple det för något underligt och så blir alla applegeeks helt lyriska, precis som med FaceTime, som inte är mer än videosamtal som redan funnits i många år.

Sundance Kids bild

Ni som har en iPhone, vad ligger eran månadskostnad på?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Maxxons bild

Sundance Kid skrev:

299 spänners!

Sundance Kids bild

Maxxon skrev:
299 spänners!

Och vad ingår? Liksom för 299 kr är inte så farligt. Men harru fri surf?

jag bara dansa och dansa

Arseniks bild

Sundance Kid skrev:

600

Då ingår fria samtal, fria sms, fri surf och mobilt bredband till datorn och fri surf på det. Bunden två år och då betalas både telefonen och modemet till bredbandet.

Sundance Kids bild

Arsenik skrev:
600

Med tanke på vad som ingår, så är det inte allt för farligt pris.

Vilken operatör har du?

jag bara dansa och dansa

Arseniks bild

Sundance Kid skrev:
Vilken operatör har du?

Tre och det är fan inte bra. Kommer byta så snart bindningstiden tar slut eftersom täckningen är så kackig.

Make.Senses bild

Har den här pilen vart fetstilt förut, det har den väl inte?
Någon får gärna ändra tillbaka, var mycket snyggare när det inte var fet.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.