UfU__Xs bild

The Ultra skrev:
Någon får gärna ändra tillbaka, var mycket snyggare när det inte var fet.

Familj är ju trevligt och så men man måste inte prata om sin mamma hela tiden.
:D

Spoiler: Highlight to view
Jag blev så upphetsad av det där upplägget att jag nästan hoppade på stolen. :~

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Make.Senses bild

O..k..
:tard:

Ollebros bild

Sundance Kid skrev:
Ni som har en iPhone, vad ligger eran månadskostnad på?

120kr för 5000SMS och 1GB surf hos telia, det äger att vara student :beer:
sedan har väll Telia ett abb som ger dig allt för 500kr i månaden tror jag. inga extra kostnader.

Senast ändrad av Ollebro, 28 september, 2010 - 22:36.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Det är något de borde ha fixat i Ajfånen, radio. De har GPS och allt möjligt annat, men inte radio. Men det kommer väl och så kallar Apple det för något underligt och så blir alla applegeeks helt lyriska, precis som med FaceTime, som inte är mer än videosamtal som redan funnits i många år.

sitter radiochipp i iphonen och ipoden sedan något år tillbaka, används dock bara till någon jävla dosa så man kan koppla sina nikeskor till telefonen/ipoden.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Make.Senses bild

Jo, att det finns radiochip vet jag, problemet som uppstår är när man ska ta den radiosignalen och omvandla den till ljud. Det finns ingen länk mellan "ljudkortet" och radiochipet i den, och det går liksom inte att skapa med hjälp av mjukvara heller så som jag har förstått allt. Och allt fler övergår ju till satellit och internetradio tydligen.
Kanske inte här i Sverige, men i staterna t.ex.
Det finns ju GPS i den liksom, så satellitkontakt är ju möjligt.

Senast ändrad av Make.Sense, 28 september, 2010 - 23:09.
VodkaCitrons bild

Om man köper en PS3a ifrån asien. Vad ska man då behöva köpa till? 1. Adapter, right? Något mer, något speciell sladd till TVen kanske? Endast spel som körs på Blueray är regionsfria?

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Om man köper en PS3a ifrån asien. Vad ska man då behöva köpa till? 1. Adapter, right? Något mer, något speciell sladd till TVen kanske? Endast spel som körs på Blueray är regionsfria?

ingenting. bara att stoppa i strömkabel, PAL spel, tuta och köra!
förut behövde man en sådan där PC strömkabel, idag behöver du en sådan där man typ har till DVDspelare osv. det sitter i vart fall ett nätaggregat inbyggt i ps3an som klarar alla de officiella typerna Volt antal.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Och allt fler övergår ju till satellit och internetradio tydligen

vad är radio och vem använder det egentligen? :tard:

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Om man köper en PS3a ifrån asien.

Hårdvarumässigt behövs ingenting har jag för mig, bild och ljud är bara att köra på så länge du inte har en tv du kan få värderad i antikrundan. Är tämligen säker att nätaggregatet (spänningsomvandlaren, strömåshit) klarar "alla" spänningar och då ställer om sig självt men det kan ju vara värt att googla på så du inte grillar hela enheten. Annars är det samma typ av lite kantiga kontakt+sladd som sitter i de flesta datorer, skärmar osv som används så en sådan har du säkert liggandes hemma och annars får du väll knata iväg till claesohlson och köpa en.

Spel skulle jag nog personligen kolla upp fall för fall så man inte råkar köpa nått som inte går att använda. Tror inte att det finns någon sådan allmän regel för vilka som är regionsfria som gäller absolut alla spel och alla funktioner hos dem. Vissa spel har ju exempelvis regionsindelad multiplayer vad jag har förstått och sånt kan ju eventuellt vara värt att tänka på.

WEAR!"

UfU__Xs bild

Ollebro skrev:
vad är radio och vem använder det egentligen?

Jaa vad är egentligen "radio"? Dessa mystiska tingestar har ju förbryllat folk i årtusenden, men det är nog något som vi helt enkelt får vänja oss vid tanken på att vi aldrig kan eller kommer kunna få svar på. :(

Obs. Ironi.

WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
skärmar osv som används så en sådan har du säkert liggandes hemma och annars får du väll knata iväg till claesohlson och köpa en.

Jo, jag var faktiskt inne och kollade. Men hittar tydligen ingen extra adapter,vägguttag eller någonting :S Ja, den här lila elaka kontakten lär följa med i paketet.

[img][/img]

Hmm underligt det där med multi. Vi säger att multidelen på Street fighter är regionskodad och säger nej till min konsol. Kan jag då köpa den japanska versionen och på så vis komma online, eller är det skyddat båda vägarna? Men som jag har förstått det rätt (försökt att söka runt, utan att hitta något), så är endast bluerayen för spel regionsfri? Dvs så kan man inte spela PAL PS1-versioner på en konsol med annan region? Eller?

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Hmm underligt det där med multi. Vi säger att multidelen på Street fighter är regionskodad och säger nej till min konsol. Kan jag då köpa den japanska versionen och på så vis komma online, eller är det skyddat båda vägarna? Men som jag har förstått det rätt (försökt att söka runt, utan att hitta något), så är endast bluerayen för spel regionsfri? Dvs så kan man inte spela PAL PS1-versioner på en konsol med annan region? Eller?

finns inget spel som säger nej, dock kan det vara så att om du köper tex ett JAP eller US spel så får du bara tillgång till deras onlineserverar om du vill spela online.

VodkaCitrons bild

----

Senast ändrad av VodkaCitron, 29 september, 2010 - 02:50.

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
finns inget spel som säger nej, dock kan det vara så att om du köper tex ett JAP eller US spel så får du bara tillgång till deras onlineserverar om du vill spela online.

Aha! Missuppfattade lite isånnafall ^^ Det låter faktiskt suveränt :)

Reyqunes bild

Prisvärd datormus för max 1000kr, som fungerar bra för MMO osv? Tipsa inte om Razer Naga, den gillar jag inte.

Vargavakas bild

Reyqune skrev:
Prisvärd datormus för max 1000kr, som fungerar bra för MMO osv? Tipsa inte om Razer Naga, den gillar jag inte.

Från vad jag har testat så funkar Logitech G5 Laser fint. Vette fan om jag egentligen kan rekommendera en mus som kräver att du installerar Setpoint men själva musen är robust.

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:
Från vad jag har testat så funkar Logitech G5 Laser fint.

Hittar ingen G5, menar du G500?

Vargavakas bild

Näe, jag tror den heter G5.

Den jag har testat har ett par år på nacken och ser ut så här, men G500 kanske är i samma serie?

Bortsett från höger/vänster har den fyra extra knappar, de på sidan och scrollhjulsvickning höger/vänster. De små knapparna bakom scrollhjulet är för att anpassa känsligheten, du kan inte binda dem till annat.

Make.Senses bild

Om jag skaffar mig en SSD till datorn, går det då att klona C: och föra över till SSD'n, och sen boota från SSD'n som att ingenting hänt? Eller måste man installera om Windows för att kunna ha operativet på en ny hårddisk?

Ollebros bild

The Ultra skrev:

Går med osx så det borde väll gå, se till och få med boot osv bara.

Make.Senses bild

Hittade tillochmed precis lite mjukvara som kan göra det åt mig :bigsmile:
Man får ju en Intel X25 40GB för sådär 7-800:-, och på min C:/-partition har jag nu sådär 35GB data, flyttar jag sen "Mina Dokument" till en annan partition så får jag säkert ytterligar 10GB ledigt. Då blir 40GB lagom stort för att ha Operativ och små program såsom webläsare o.s.v. på.

Får nog bli en SSD någon dag. :)

tiathins bild

Det är väl inte världens snabbaste SSD direkt. Men har du inte mer att lägga på en sån, så funkar det väl. :)

Edit: Se till att flytta över de flesta tempfilställen till den gamla hårddisken bara. Många SSDar är lite slöa när det kommer till att skriva en massa smågrejer hela tiden.

Senast ändrad av tiathin, 2 oktober, 2010 - 11:50.
Maxxons bild

Varför kan jag inte se "å" och "ä" på internet? Trodde först det bara var Wikipedia, men nu har jag sett det på några andra sidor också...

Fast det som är extra konstigt är att det ser ut som att prickarna över ä och ringen över å har flyttats ner så att a:et skymmer dem.

Reyqunes bild

The Ultra skrev:
Om jag skaffar mig en SSD till datorn, går det då att klona C: och föra över till SSD'n, och sen boota från SSD'n som att ingenting hänt? Eller måste man installera om Windows för att kunna ha operativet på en ny hårddisk?

http://www.sweclockers.com/nyhet/12821-intel-slapper-gratis-kloningsmjuk...

Ollebros bild

Maxxon skrev:
Varför kan jag inte se "å" och "ä" på internet? Trodde först det bara var Wikipedia, men nu har jag sett det på några andra sidor också...

Fast det som är extra konstigt är att det ser ut som att prickarna över ä och ringen över å har flyttats ner så att a:et skymmer dem.

använder du någon tokigt font där ÅÄÖ inte finns med kanske?

Maxxons bild

Ollebro skrev:
använder du någon tokigt font där ÅÄÖ inte finns med kanske?

Njä, det bara blev så helt plötsligt. Grejjen är att Ö funkar, men inte åä. Eller, prickarna finns där, men de syns inte.

Det är helt uppfuckat...

Ollebros bild

Maxxon skrev:
Njä, det bara blev så helt plötsligt. Grejjen är att Ö funkar, men inte åä. Eller, prickarna finns där, men de syns inte.

byt font

Maxxons bild

Ollebro skrev:
byt font

Har Times som standardfont i både Firefox och Safari, funkar hur bra som helst i Safari dock. Får väl se...

VodkaCitrons bild

Någon som har paypal?

Ska nämligen fixa.

Är det verkligen gratis att köpa saker genom Paypal som det står?
Purchase - Free
Get paid - 1.9% to 3.4% + 3.25 SEK

Wut?

Så om jag köper en sak för låt säga 10.000:- på ebay, så är det gratis? Men sen dras 1.9% - 3.4% + 3.25 SEK från denna persons konto? Isåfall varför vill folk att man ska använda Paypal, när de förlorar på det?

Make.Senses bild

VodkaCitron skrev:
Är det verkligen gratis att köpa saker genom Paypal som det står?

Ja. Kanske lite höga växlingskurser ibland, men de måste få in sina pengar från någonstans.
Köper du något för 500:- så skulle jag gissa att 5-10:- går till PayPal (de lägger som sagt på några få ören på växlingskursen). Resten är betalning för vad du nu betalar för.
Men PayPalavgiften vid köp är så oerhört liten att den inte märks.

Sen är det gratis att ha, ingen årsavgift, ingen månadsavgift o.s.v.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.