Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Wut?

nu när jag köpte en Sega CD från England fick jag betala 780kr och då gick 0kr till Paypal enligt dem :tard: antar att de drar de pengarna i andra änden då.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

VodkaCitrons bild

/////

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 oktober, 2010 - 05:40.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Naturlazers bild

Vilken internetleverantör är bäst? (Rent spontant)

Har Bredbandsbolaget just nu, men funderar på att byta till Telia. Men är det så att Telia är krångliga? Comhem har jag hört ska vara uselt..

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

VodkaCitrons bild

Naturlazer skrev:
Har Bredbandsbolaget just nu

Varför vill du byta? Bredbandsbolaget är bäst ^^ Eller jag har ju Bostream, som det fortfarande står på papprena :) Men same shit.

Fråga: Xbox 360 Konto
Jag har som sagt kastat ut min 360 för länge sen. Men min mor/halvsyster har en egen. Så jag tänkte föra över mitt konto och de kan på så sätt spela mina arkadspel. Men hur gör man detta? Drar över sitt konto ifrån en box till en annan?

Eller rättare sagt har gjort det redan men. Loggar in som Vodkacitron, går in på Xbox live och tankar ner mina spel igen. Även om det står att fullversionerna är nerladdade.. Så är det fortfarande bara demoversioner. Har testar hur många gånger som helst, rensat hårddisken och allt. Men fortfarande bara demos =/ Hur gör man? ^^

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 oktober, 2010 - 05:46.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Ollebros bild

Naturlazer skrev:
Har Bredbandsbolaget just nu, men funderar på att byta till Telia. Men är det så att Telia är krångliga? Comhem har jag hört ska vara uselt..

Comhem är riktigt jävla sunkigt. har du bredbandsbolaget via telejacket? isåfall skulle jag byta till Telia, vi bytte från Telia till BBB och har problem med allt nu, internetuppkopplingen är långsammare, bryts konstant, telefonen funkar inte och jävligt dålig support för att ordna dessa problem. Telia var fan bäst... funkade snabbt och bra alltid, dock dyrare än BBB.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

HerrOlssons bild

någon som vet om någon guide på hur man bygger en stationär dator? :bigsmile:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Jimmy Petterssons bild

HerrOlsson skrev:
någon som vet om någon guide på hur man bygger en stationär dator?

http://lmgtfy.com/?q=bygga+egen+dator

Spoiler: Highlight to view

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 12 oktober, 2010 - 10:57.

Kick 'em in the nuts!

Make.Senses bild

HerrOlsson skrev:
någon som vet om någon guide på hur man bygger en stationär dator?

När jag byggde min såg jag massa tutorials på Youtube, och min startade finfint trots att jag aldrig gjort det förut. :bigsmile:

Det handlar mest om att veta vilka saker som ska sitta i vilka kontakter helt enkelt. Inte särskilt svårt. Dessutom är komponenterna ganska tåliga, men tumregeln är typ "Ta alltid på kanterna bara". Och tänk bara på det statiska, men antistatband o.s.v. känns bara overkill

Men ser du videos på det så ser man mer praktiskt hur det går till, och inte bara en bild som säger "sätt den i den porten"

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Dessutom är komponenterna ganska tåliga, men tumregeln är typ "Ta alltid på kanterna bara"

nej, de är inte speciellt tåliga
The Ultra skrev:
Och tänk bara på det statiska, men antistatband o.s.v. känns bara overkill

antistatband är en god säkerhet och man bör använda det. speciellt vid ens första datorbygge.

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
antistatband är en god säkerhet och man bör använda det. speciellt vid ens första datorbygge.

Behövs inte, för du kommer nudda chassit när du monterar saker och därmed få bort den statiska elektriciteten. Banden är overkill.
Ollebro skrev:
nej, de är inte speciellt tåliga

Jo, datorkomponenter är väldigt tåliga, det enda som inte är tåligt är väl moderkortet som "kan" brytas av om du är alldlels för hårdhänt, men ingenting kommer gå sönder om du bara lyfter vanligt.

Anyway, att montera datorer är lätt, finns i princip bara ett uttag för varje del, och det står på sladdar vad det är för sladd, och det står på moderkortet vid uttagen av vad för del som ska kopplas dit.

UfU__Xs bild

Snuffsis skrev:
datorkomponenter är väldigt tåliga

Jag säger att de är relativt tåliga men framförallt tåligare än vad många tror.
(Och jag förväntar mig nu en efterföljande diskussion som inte bygger på något annat än tro, hopp och enskilda personliga upplevelser av att något gått sönder respektive inte gjort det.)

Kan man se färg och/eller kanter, har hört talas om begrepp som "ström" och klarar av att lösa barnleksaker av typen "klossen går ner i fyrkantiga hålet, inte det runda" utan att göra alltför många misstag kan man också sätta ihop en dator.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Naturlazers bild

VodkaCitron skrev:
Varför vill du byta?

Ska flytta till en lägenhet där Telia är tillgängligt direkt.

Ollebro skrev:
har du bredbandsbolaget via telejacket? isåfall skulle jag byta till Telia

Njae, alltså, jag har ju ett modem :p. Vet inte om det blir svaret på frågan.

Hade Telia till och med 2004-2005, men bytte till BBB eftersom att Telia krånglade så mycket. Har Telia blivit bättre sen dess?

Det smidigaste vore ju att ha Telia, eftersom det finns i lägenheten men frågan är ju vilken som egentligen är bäst. Jag är nöjd med BBB och är rädd att jag kan göra ett misstag av att byta till Telia.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

HerrOlssons bild

Naturlazer skrev:
byta till Telia.

Telia krånglar jämt hemma.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Snuffsiss bild

Naturlazer skrev:
Hade Telia till och med 2004-2005, men bytte till BBB eftersom att Telia krånglade så mycket. Har Telia blivit bättre sen dess?

Telia har det bästa internet just nu enligt mig.
Om du har telia redan i lägenheten du flyttar till så förmodar jag att det är Telia FiberLan, så byt definitivt och skaffa 1000/100 :)

Reyqunes bild

Snuffsis skrev:
Om du har telia redan i lägenheten du flyttar till så förmodar jag att det är Telia FiberLan, så byt definitivt och skaffa 1000/100

Vad ska man ha så snabb internetanslutning till? :p

Snuffsiss bild

Reyqune skrev:
Vad ska man ha så snabb internetanslutning till?

Vad ska man INTE med en sådan snabb uppkoppling till?

Sebastian Magnussons bild

Okej, var fan laddar man upp bilder nu när pici har gått och lagt sig?

Enda jag kört sedan de öppnade 2006, tyckte de var löjligt mycket bättre än all annan smörja som photobucket och imageshack.

Så, vad kör man numera?

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

KidCactuss bild

Sebastian Magnusson skrev:
Så, vad kör man numera?

Jag använder det inte själv, men forumbilder.se brukar väl vara rätt populärt?

Psykisk sjukmänniska

Make.Senses bild

Äh, inget fel på Photobucket.

eskimås bild

Så, vad kör man numera?

fuskbugg.se är jäkligt snabbt och bra. :)

c",

Reyqunes bild

Snuffsis skrev:
Vad ska man INTE med en sådan snabb uppkoppling till?

I dunno LOL ( ¯\(°_o)/¯ )
Tycker de borde fixa så alla kan ha 100mbit innan de börjar med 1000mbit i storstäder.

Senast ändrad av Reyqune, 12 oktober, 2010 - 21:49.

KidCactuss bild

eskimå skrev:
fuskbugg.se är jäkligt snabbt och bra.

Nu har sidan stått och laddat i snart en minut och är ändå inte klart, väldigt snabbt. :D

Psykisk sjukmänniska

KidCactus skrev:
forumbilder.se

Verkade ju helt ok. Testar.

Vill dock kunna se alla bilder jag laddat upp på en egen kontosida, så inte optimal. I övrigt ungefär som jag vill ha dem.

The Ultra skrev:
Äh, inget fel på Photobucket.

Får bara huvudvärk när jag går in där, så rörig sida. Fast bättre än den var 2006 dock. Vill kunna ladda upp snabbt utan att behöva logga in, så inte optimal.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 12 oktober, 2010 - 21:56.

KidCactuss bild

Vill dock kunna se alla bilder jag laddat upp på en egen kontosida, så inte optimal.

Flickr då?

Psykisk sjukmänniska

Reyqunes bild

Vill dock kunna se alla bilder jag laddat upp på en egen kontosida, så inte optimal. I övrigt ungefär som jag vill ha dem.

Dropbox?

KidCactus skrev:
Flickr då?

Fast jag vill ju _också_ gärna kunna lägga upp sådär kvickt som på forumbilder eller pici, utan att tvingas logga in.

Annars är ju flickr bra. Förutom begränsningen på 200 foton, har bara 17 kvar...

Reyqune skrev:
Dropbox?

Njae, är nog lite overkill. Fast jag använder det till annat.

(jag har aldrig påstått att jag är easy to please)

KidCactuss bild

Fast jag vill ju _också_ gärna kunna lägga upp sådär kvickt som på forumbilder eller pici, utan att tvingas logga in.

Det är det man har Flickr Uploadr till. ;)

Psykisk sjukmänniska

ScatBoners bild

Naturlazer skrev:
Det smidigaste vore ju att ha Telia, eftersom det finns i lägenheten men frågan är ju vilken som egentligen är bäst. Jag är nöjd med BBB och är rädd att jag kan göra ett misstag av att byta till Telia.

Telia är alltid ett misstag. Du är nöjd med BBB så behåll det.

KidCactus skrev:
Det är det man har Flickr Uploadr till.

Mmm, fast saken är den att jag använder mellan 3 och 10 olika datorer varje dag... därför ickeinloggning är sweet ibland, annars tar ju ändå cookies hand om sånt.

eskimås bild

KidCactus skrev:
Nu har sidan stått och laddat i snart en minut och är ändå inte klart, väldigt snabbt.

Kan försäkra dig om att det är något tillfälligt... :8)

c",

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.