Kletets bild

Tips på en/flera svenska hemsidor där man kan beställa hem lite smått och gott (t.ex. kläder, affischer, fint skräp etc.)? 0:)

Senast ändrad av Kletet, 14 oktober, 2010 - 17:04.

I can't remember to forget you.

VodkaCitrons bild

Kletet skrev:
Tips på en/flera hemsidor där man kan beställa hem lite smått och gott (t.ex. kläder, affischer, fint skräp etc.)?

Discshop.se - Godis,Posters,Kläder m.m
Webhallen.se - Godis,Leksaker,Kläder m.m
Zazzle.Com - Gör Eget/Kläder,Puzzel,Koppar m.m (US)
Jlist.com - Leksaker,Godis,Tidningar,Spel m.m (JP)
Play-asia.com - Spel,Leksaker,Godis m.m (JP)
Extremefood.se - Konstig Mat/Snacks

De sidor jag hittade bland "bokmärken". ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:

Där fanns det här finfina receptet. :O

extremefood.se skrev:

Fyllda torskhuvuden
Det här är inte en rätt att servera om man misstänker att man kan vara kräsmagad.
Fisklevern skärs i bitar och knådas till smet tillsammans med säden och mjölet. Torskhuvudena tvättas väl, torkas något inuti och fylls med leverdegen. Huvudena läggs i sjudande vatten. De kokas långsamt på svag värme till dess samtliga fiskhuvuden trängs i ytan.

INGREDIENSER
Fisklever
Rågmjöl
1 st Krossat korn
1 Gråbo
1 Stora torskhuvuden

länk

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Vargavakas bild

Mumma, ny favorit att servera som tilltugg till spelkvällar.

Make.Senses bild

Duger pass som ID när man hämtar ut paket? Jag vet vart jag har mitt pass, men mitt ID-kort har jag lagt någonstans och hittar det inte, och vilken dag som helst här nu kommer jag få ett paket.

I värsta fall, tror jag vet vart jag kan ha ID-kortet, men omutifallatt det inte kommer fram..

Senast ändrad av Make.Sense, 14 oktober, 2010 - 18:40.
Vargavakas bild

Pass är så officiell som en ID-handling blir så det kan inte vara några problem. ID-kort, pass och körkort är alla giltiga ID-handlingar i Sverige.

Make.Senses bild

Tackar. :)

Då slipper jag oroa mig för att jag inte får ut paketet bara för att jag inte hittar ID-kortet. :beer:

kuwabatakes bild

VodkaCitron skrev:

Ja shit alltså, det där var ju helt makalöst konstigt!
Kolla bara på detta recept. :O

Extremefood.se skrev:
Potatismos
Koka potatisen i en kastrull med saltat vatten.
Värm mjölken. Mosa dom färdigkokade potatisarna genom en potatispress.

Häll i mjölken i kastrullen och rör samman.
Krydda moset med salt, peppar och eventuellt färsk muskot eller annan ört eller krydda du gillar.
INGREDIENSER
1/2 Kg potatis
0,75 dl mjölk
50 gr smör
peppar, salt och eventuellt färskriven muskotnöt eller annan ört eller krydda du tycker om.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

VodkaCitrons bild

kuwabatake skrev:
Kolla bara på detta recept.

Ja!!! Eeew, jag brukar göra popotamos på flodhästar.

Senast ändrad av VodkaCitron, 15 oktober, 2010 - 00:41.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Vargavaka skrev:
pass och körkort är alla giltiga ID-handlingar i Sverige

När var det pass blev giltig ID-handling. När jag fyllde 18 var det inte det, passen då ansågs för lätta att förfalska. Jag minns att det blev godkänd ID-handling när de gjorde om det någon gång men jag minns inte när

Fuzzys bild

Arsenik skrev:
När var det pass blev giltig ID-handling.
Antagligen iom EU-inträdet, eller senast iom Schengen.

Har stött på nedsättande skämt angående passet som 'vardags-ID-handling', men idag framstår det nog mest som jävligt bonnigt att ge körkort högre status än pass.

VodkaCitrons bild

I stort är ID-kort värdelösa just nu. Det enda som är bra, är att man kan få plats i plånboken (till skillnad ifrån pass).

Körkort och pass är mer status just nu, man visar antagligen upp att man har bil, eller att man har råd att åka utomlands. Känner mig bara bondig när jag visar upp ID-kort nuförtiden. "Legitimation tack! Vad blir det då? Körkort eller ID-kort? Åh ID-kort!". Så brukar de låta när jag går till posten XD

Fast för några år sen var de tvärt om. "Går det bra med pass/körkort?" Jo, det gör det nog.

Fuzzys bild

VodkaCitron skrev:
(till skillnad ifrån pass).

Schengen-passen är i kreditkortsformat har jag hört, så det kan man ju skaffa till plånboken om man nu har en sån. Annars kostar det väl ungefär samma för alla typer så det är lika bra att satsa på vanligt pass, som väl också är mindre nuförtiden.

KidCactuss bild

Fuzzy skrev:
Schengen-passen är i kreditkortsformat har jag hört

Schengen-pass...? Nåt sånt finns väl ändå inte? :tard:

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

jag känner mig inte bondig för att jag visar upp ID-Kort på posten... :(

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Sundance Kids bild

KidCactus skrev:
Schengen-pass...? Nåt sånt finns väl ändå inte? :tard:

Han menar nog "nationellt id-kort"

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

KidCactuss bild

Ja kanske det. Ärligt talat så förstår jag inte varför vi över huvud taget har vanliga id-kort (de som utfärdas av skattemyndigheten alltså), nu när de nationella finns.

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

varför i hela friden finns det folk som envisas trycka med hela jävla fingret på skärmen när de skall visa något?
JIPPI FÅR JAG VÄLL PUTSA OM SKÄRMEN IGEN DÅ
FUUUU
hatar smutsiga displayer.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

hur kommer det sig att folk ibland blir drogade som fan på en droppe vampyrblod och ibland kan dricka massvis utan att bli påverkade alls i true blood?

Fuzzys bild

Sundance Kid skrev:
Han menar nog "nationellt id-kort"

Mycket möjligt, som säkert infördes i samband med, eller nåt eftersom vi försöker älska varandra så väldigt mycket inom EU haha nötter röstade ja till skräpet lol någon gröpte tydligen ur hjärnan på typ halva befolkningen meh...

KidCactuss bild

Har Vodka tagit över ditt konto? :D

Psykisk sjukmänniska

Fuzzys bild

KidCactus skrev:
Har Vodka tagit över ditt konto? :D
Inte nu igen!!! :bigsmile:

HerrOlssons bild

Mors i stugan! Håller på flytta in i nya lägenheten för fullt och jag har märkt att internetet funkar genom ett litet uttag i hallen med vanlig nätverkskabel.
(Notera: I ARE N00BZ)
Jag vill ju också spela Xbox men ändå vara inne på datorn och lyssna på musik etc etc etc, kolla upp hax och lite sådär, det vanliga, samtidigt som jag spelar. Jag tror jag är ute efter en router. Är det bara köpa en sån och koppla in i uttaget med en nätverkskabel och sen köra på med surfandet och liveandet? Är det en router jag ska ha vill jag ha en sån där med både trådlöst och tråd. (?). Alltså så jag kan köra med nätverkskabel om jag vill.
Ska nog ringa bredbandsbolaget på måndag och höra med dom.
Men är det bara köpa vilken router som helst så funkar den med bredbandsbolaget eller måste jag köpa en av dom?
I annat fall, vilken router rekommenderar ni ?

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

TTV
TTVs bild

Om jag drar en kopia av Mass Effect 2 save-filen för eventuella framtida hårddisk-krashningar etc kan väll inte det skada orginal-filen? Eller?

Ollebros bild

Thörn skrev:
Om jag drar en kopia av Mass Effect 2 save-filen för eventuella framtida hårddisk-krashningar etc kan väll inte det skada orginal-filen? Eller?

hur skulle du kunna skada den?

Reyqunes bild

Thörn skrev:

Nej.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
hur skulle du kunna skada den?

Vad vet jag? Det är därför jag är i den här tråden och frågar er. För att jag inte vet. :D

Ollebros bild

Thörn skrev:
Vad vet jag? Det är därför jag är i den här tråden och frågar er. För att jag inte vet. :D

det värsta som kan hända är att den blir korrupt och helt obrukbar men det är vääldigt liten chans. lika stor chans som om att om du skriver av ett papper att det du skriver av skulle försvinna eller nått.

TTV
TTVs bild

Ollebro skrev:
lika stor chans som om att om du skriver av ett papper att det du skriver av skulle försvinna eller nått.

:beer:

UfU__Xs bild

Vad fasen pysslar massive med? :~

Söker programmerare för MMORPG

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.