Strafers bild

För tio år sedan satt jag i soffan, 13 år gammal och väntar på att The Blair Witch Project skulle börja.

Efter filmen var jag vettskrämd och jag trodde verkligen på att det var på riktigt som det stog i början.

IMDB hade till och med satt "Missing" på deras profiler. Viral marketing ftw.

Men iaf, fyfan vad rädd jag var när jag såg filmen, tältscenen och huset i slutet, FYFAN!!!!!!!

Nu skrattar jag dock åt filmen. :bigsmile:

fcktards bild

Exorcisten - Directors Cut.
Var väl 12 år, såg inte klart hela filmen, tycker fortfarande att den är sjukt obehaglig :p

Man5ons bild

Hmm Poltergeist tror jag minsann, nångång sent åttiotal. Kompisens föräldrar gjorde misstaget och förbjöd oss från att se just Poltergeist, vilket självklart medförde att vi ville se den, utan att ha en aning om vad det var. Några dagar senare hade vi fått tag på den och jag minns helt klart att jag kände obehag. Speciellt pga den där ashatten till clown som ligger under sängen |(

Som tidigare nämnt så följde jag Twin Peaks när det var sprillans nytt och gick första gången i sverige, och den där Bob fick mig att undvika speglar ett bra tag :cry:

Last chance to lose control

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
Som tidigare nämnt så följde jag Twin Peaks när det var sprillans nytt och gick första gången i sverige, och den där Bob fick mig att undvika speglar ett bra tag :cry:

Mmm, samma här. Fast första jag blev riktigt rädd av är nog Fredagen den 13:e del 2 eller 3.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

AccoWands bild

Man5on skrev:
Twin Peaks

Filmen, huset,byrån Fan. :(

Bara blivit rädd på riktigt en gång av en film, Mulholland Dr. Helvete det var så jag satt dubbelvikt mot slutet. Det var något som fick allting att bli så mycket värre än det egentligen var. Såg den ensam på natten os.v och trodde det skulle vara en intressant historia om hollywoods filmbransch. :cry:

Efter restaurang scenen i början var det inte kul längre.

Give me back my face!

Jottas bild

Första vet jag inte men..
Texas chainsawmassaker..

Jag undviker skräckfilmer...

Man5on skrev:
Bob fick mig att undvika speglar ett bra tag :cry:

Ja fyfäen..
Att ställa sig breve en spegel.. och sakta smyga in i den samtidigt som man tänker.. "tänk om det är bob man ser nu" är ju helfestligt :cry:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Gertzys bild

Jotta skrev:
Texas chainsawmassaker

Fan, tycker den är läskig än idag. Älskar orginalet som jag såg när jag var liten.

Strafer skrev:
The Blair Witch Project

Ruskigt bra film som jag missade. Såg den för kanske ett halvår sedan och blev rädd :~

HerrOlssons bild

The ring

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Thyzons bild

var väl åtta-nio år och var hemma hos en kompis och såg alfred hitchcooks fåglarna, kommer inte ihåg så mycket från filmen men minns att jag sprang de hundra meterna som jag hade hem samtidigt som jag kollade på himlen efteråt

känd från GP som Deadnight

Johan Eklunds bild

Jag minns den första skräckfilm som INTE skrämde mig, men det räknas kanske inte.

KidCactuss bild

Det är kanske ingen skräckfilm per se, men jag blev väldigt rädd av The Andomeda Strain när jag var... väldigt liten, i början på 80-talet.

Annars är det nog A Nightmare on Elm Street när jag var 7-8 år, vågade knappt sova efter att ha sett den hos en kompis.

Psykisk sjukmänniska

Fuzzys bild

De första filmerna som skrämde mig till mardrömmar var barnfilmer typ Bröderna Lejonhjärta, eller något med tecknade läskiga dinosaurier, samt Lilla My i Mumindalen lol. Såg Hajen 2 när jag var runt 7, hos en kompis som hade en storebror, men det påverkade mig märkligt nog inte till att vägra bada. Men den riktiga avtrubbningen skedde sommarlovsnätter runt 12-13-årsåldern. :party:

in solvent sees bild

Första jag minns är Evil Dead. :)

all producing nothing intelligent to cause disease

Strafers bild

Johan Eklund skrev:
Jag minns den första skräckfilm som INTE skrämde mig, men det räknas kanske inte.

Du ska alltid vara så hård Johan. :D

Spoiler: Highlight to view
Kan missuppfatta av vissa men whatever. :p

Alexanders bild

När jag var mycket liten såg jag något om någon som hade ett "monster" på vinden. Det var lite obehagligt. :D Jättestort och fluffigt var monstret, har jag för mig... Kom gåendes ned från vinden på nätterna, typ...

Minns tyvärr inte den första "skräckfilmen som skrämde mig". :( Såg dock The Ring på en klassresa där vi sov i nån stuga mitt ute i skogen och ingen vågade gå och stänga dörren ("sovrummet" hade en dörr till en liten trapp rakt ut i mörka skogen :p) trots att det blev kallt. xD

Senast ändrad av Alexander, 19 augusti, 2010 - 16:25.
Johan Eklunds bild

Strafer skrev:
Du ska alltid vara så hård Johan. :D

Det är den Norrländska luften :bigsmile:

Mathias Novaks bild

Ika i Rutan. :cry:

Lars Jensens bild

Kom på att Besökarna nog faktiskt var den första filmen som skrämde mig rejält.

VodkaCitrons bild

The ring jag med ^^ Tv nära sängen, vågade aldrig kolla på den när jag sov.

Sen vampyrer en del allmänt, så jag har alltid haft täcket upp till halsen, vilket jag oftast har nu med fast nu är de bara en vana.

Sen såg jag många skräckfilmer på bio som minderårig också :3

Var monster,skräck geek som liten. Hade inga bilar eller action man direkt, utan bara låda efter låda full med monster leksaker ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Johan Eklunds bild

I ärlighet så tror jag det första som skrämde mig en episod ur nån dålig tv-serie från 70 eller 80-talet. Nån hjälte från rymden i röda trikåer som i det avsnittet letade efter en typ rymdsnigel som gömde sig i stadens kloaker. Där stal han ström från elnätet och sög upp livsenergin från alla som skulle ner och undersöka elproblemen... skitläskigt tyckte jag då. Men herregud så astöntigt tycker jag idag. Men där började min passion och fascination för skräck.

Den första jag inte blev rädd för var Terror på Elm Street 5

Senast ändrad av Johan Eklund, 19 augusti, 2010 - 23:44.
HybridTheWombats bild

Invasion of the Body Snatchers fick mig att somna sittandes i soffan med öppna ögon när jag var liten. :(

in solvent sees bild

Lars Jensen skrev:
om på att Besökarna nog faktiskt var den första filmen som skrämde mig rejält.

Oväntat bra svensk film, om du nu menar den svenska thrillern det vill säga. :beer:

all producing nothing intelligent to cause disease

Lars Jensens bild

in solvent see skrev:
Oväntat bra svensk film, om du nu menar den svenska thrillern det vill säga. :beer:

Japp!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.