in solvent sees bild

Har planer på att starta ett parti, men behöver en plats på nätet att härja på. Är det någon som vet var man enkelt och förhållandevis billigt kan registrera en domän, och gärna på ett ställe som tillåter att man ventilerar politiska åsikter?

all producing nothing intelligent to cause disease

Alexanders bild

Hahaha :bigsmile:

(Ja de kanske av många kritiseras på ett omoget och barnsligt sätt nästintill mobbing, men humor måste man ju fortfarande få ha. Redigerat klipp, så klart.)

Reyqunes bild

Kan det bli val igen nu då? :tard:

in solvent sees bild

Alexander skrev:
men humor måste man ju fortfarande få ha.

Nu har ju det iofs inget med humor att göra. Och Jimmie skötte sig dessutom bra i programmet och visade sig vara en av få politiker som kommer med raka svar. Dessutom är det ju fullt rätt det han säger, de är ju tveklöst det partiet som vill hjälpa flest flyktingar.

Alexanders bild

in solvent see skrev:
Nu har ju det iofs inget med humor att göra. Och Jimmie skötte sig dessutom bra i programmet och visade sig vara en av få politiker som kommer med raka svar. Dessutom är det ju fullt rätt det han säger, de är ju tveklöst det partiet som vill hjälpa flest flyktingar.

Den "pinsamma tystnaden" är visst humor... :(

in solvent sees bild

Alexander skrev:
Den "pinsamma tystnaden" är visst humor..

Nej, eftersom det bara är redigerat för att vara så. Skulle det verkligen varit pinsam tystnad hade det liksom varit en annan sak, men nu är det ju fejk, och då försvinner ju hela humor-momentet.

Här är lite SD-relaterad humor;

Sofia Hårds bild

in solvent see skrev:
Här är lite SD-relaterad humor;

Vilket för övrigt har blivit en ny, fantastiskt underhållande humorgenre. Att hitta en Sverigedemokrat som uttalat sig i någon fråga slutar aldrig vara roligt :)

/Fröken Hård

Alexanders bild

in solvent see skrev:
Nej, eftersom det bara är redigerat för att vara så. Skulle det verkligen varit pinsam tystnad hade det liksom varit en annan sak, men nu är det ju fejk, och då försvinner ju hela humor-momentet.

Det gör det till torr humor, men kan fortfarande räknas som humor. 0:)

Vad är det förresten för idéer du har till ett eget parti?

in solvent sees bild

Sofia Hård skrev:
Att hitta en Sverigedemokrat som uttalat sig i någon fråga slutar aldrig vara roligt

Jag håller dock inte med. Jimmie skötte sig som sagt väldigt bra i debatten som Alex filmklipp var i från. Oavsett vilka åsikter jag än delar med dem är det en del som jag delar med dem.

Dessutom tycker jag att det är bra att SD tar (eller har tagit) tag i sina nazistiska rötter och tar itu med sina nynazistiska medlemmar. Det gör att man tar dem lite mer på allvar än vad man gör med till exempel Svenskarnas Parti (eller vad de nu kallar sig).

Men killen i filmen som jag länkade till är ju onekligen en riktig stjärna. Kanske inte smartaste killen i klassen liksom, men ändå. :D

Alexander skrev:
Vad är det förresten för idéer du har till ett eget parti?

Åh, det är många. Håller på och sammanställer mitt politiska program och radar upp mina starkaste ståndpunkter just nu. Kommer bli riktigt bra. Har inte hittat något catchy namn ännu dock. Min sambo röstade på AntiDemokratiska FascistPartiet (ADFP).

ScatBoners bild

Jag måste säga att det är kul att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Jag har väntat i många år på att få in ett nytt parti eller se ett dåvarande parti åka ur. Helst hade jag sett att ett dåvarande parti åkt ur.
Nu händer det minsann grejer. Sverigedemokraterna påverkar redan i och med att alla andra partier för fullt motarbetar vad svenska folket har valt. Det ska bli spännande att se om Sverigedemokraterna kan göra något bättre än de andra. Jag hoppas att de spenderar sin tid i riksdagen på ett vettigt sätt.

Vargavakas bild

ScatBoner skrev:
Sverigedemokraterna påverkar redan i och med att alla andra partier för fullt motarbetar vad svenska folket har valt.
Vadå motarbeta vad svenska folket har valt? 94% av Sveriges befolkning har medvetet inte röstat på Sverigedemokraterna. Det finns ingen anledning att de etablerade partierna skall känna sig skyldiga till att samarbeta med SD, framförallt inte när det gäller ett parti som representerar en sådan snäv människosyn.

Men om någonting gott kommer ur att Sverigedemokraterna faktiskt tog sig in i riksdagen den här gången så skulle det vara ett bredare långsiktigt samarbete mellan högern och vänstern. Att de stora partierna faktiskt kan behöva prata med varandra och komma överens i viktiga frågor borde iaf i teorin vara av godo.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

ScatBoner skrev:
Jag måste säga att det är kul att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen.

Ja verkligen jätteroligt. Nu kan vi snart bli som Italien och andra länder där "det händer något" i politiken.

Det är en jävligt vanlig uppfattning att politik är tråkigt och att de etablerade partierna är så jävla pk men vafan bara för att inte folk förstår sig på lite mer komplexa så behöver inte den bedrivna politiken vara fel.

Jag ser inte en enda fördel med att ett rasistparti kommer in i riksdagen.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.