Gustav Granlunds bild

UfU__X skrev:
Pun intended?

Om det vore så väl. Så snabbtänkt är inte jag. ;)

UfU__X skrev:
Hörde också att tv4 inte skulle visa reklamfilmen då de ansåg att den stred mot lagen

Vilket störde mig. Kan de inte bara säga: "Vi tycker att det är en osmaklig reklam som inte bara är rasistisk utan också korkad". Tyvärr så försöker alltid lyckas med att SD vända på det så att de är fruktansvärt diskriminerade och utsatta och någon form av martyrer för yttrandefriheten. Lite som när vita, medelklasskristna försöker få det att verka som att de är de utsatte så fort homosexuella får det lite, lite bättre i samhället.

Nåväl, det här valet lär väl bli en bajsmacka utan dess like oavsett.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Snuffsiss bild

Gjorde SVTs val grejs i skolan, hela klassen fick i princip SD, är den riggad eller? :p

Men det är så löjligt av TV4 att förbjuda reklamen. Liksom, SD får vara med i valet, vilket betyder att det är bestämt att de inte kränker några mänskliga rättigheter eller sådär. Tror TV4 är rädda om sina pensionärstittare. :p

UfU__Xs bild

Snuffsis skrev:
Tror TV4 är rädda om sina pensionärstittare.

Är de inte de som ska rösta på SD? Det är min bästa fördom (eller i alla fall top 10), att gamlingar är smygrasister. :O

Gustav Granlund skrev:
Vilket störde mig. Kan de inte bara säga: "Vi tycker att det är en osmaklig reklam som inte bara är rasistisk utan också korkad".

Det borde iofs vara ett lagbrott att producera material som är så osmakligt och kontraintellektuellt att det är ett hån till och med mot tv4:as tittare. Men det kanske var en sån lag de egentligen gick på?

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Gustav Granlunds bild

UfU__X skrev:

Det borde iofs vara ett lagbrott att producera material som är så osmakligt och kontraintellektuellt att det är ett hån till och med mot tv4:as tittare. Men det kanske var en sån lag de egentligen gick på?

Men att skylla på lagar är så jäkla whitebread och tråkigt. Klarspråk vill jag höra, TV4! Klarspråk! :(

Skillpoint.se - Be there or be sär

Snuffsiss bild

UfU__X skrev:

Är de inte de som ska rösta på SD? Det är min bästa fördom (eller i alla fall top 10), att gamlingar är smygrasister. :O

Jovisst fan, när du säger det så är det nog så.
Men ja, antar att TV4 inte vill framstå som en idiotkanal då. :p
Gustav Granlund skrev:
Men att skylla på lagar är så jäkla whitebread och tråkigt. Klarspråk vill jag höra, TV4! Klarspråk! :(

Det lär du nog aldrig få när det kommer till politik, speciellt inte så här tätt inpå valdagen. :D

Loitumas bild

Snuffsis skrev:
Jag är helt för att de har samma rättigheter som vi har, men att de ska försöka göra exakt samma fysiskt ansträngande jobb som män är är lite för mycket faktiskt. Det är väl som om vi skulle försöka på en Arnold i filmen Junior och börja föda barn liksom?

Neger snälla! Grejen är den att kvinnor faktiskt kan klara tunga lyft, medan män i nuläget inte riktigt är kapabla att föda barn. Hårt men sant. I och emd det du skrev så visar du ju också med all önskvärd tydlighet att du inte tycker att alla har samma rättigheter.

Snuffsis skrev:
Ska väl nämna då också att jag inte räknat in kvinnliga body builders som byggarbetare, utan helt vanliga kvinnor, fotbollsmammor och sådana.

För alla "vanliga" män klarar ju tunga lyft :rolleyes:

Gustav Granlund skrev:
Såg precis ding dang dong Sverigedemokraternas reklamfilm och måste säga att den kommer vara effektiv att locka de nötter som kommer att rösta på partiet. Vi andra som har en fullt fungerande hjärna vet att världen inte är så svart eller vit.

Jag började skratta när jag såg den. Var helt säker att det var en parodi från typ SSU eller nåt först.

Fuzzys bild

Sundance Kid skrev:
skolan ska inte vara någon lekstuga
Håller med. Men inte genom 'hårdare tag', för det är en enkel billig lösning där man inte vill förbättra skolan i grunden. Miljö, flexibilitet, fräshare pedagogik och yngre lärare tror jag är vad som behövs för att öka prestationsviljan hos eleverna, och höjer man den genom positiv förstärkning så blir de sannolikt mer självständiga och därmed mindre resurskrävande.
Men att ha folk som bryr sig på varenda skola känns inte realistiskt tyvärr, särskilt inte när kommuner tycker skolorna är ett väldigt bra ställe att spara in på.

Reyqunes bild

Kan man gå efter resultaten på test som kollar vilket parti som passar en bäst, eller vad ska man göra? :tard:

Snuffsiss bild

Loituma skrev:
För alla "vanliga" män klarar ju tunga lyft :rolleyes:

Ja, män behöver inte träna för att klara att lyfta. Våran kropp är byggd för att klara sådant, vi får inte ont i ryggen och såvidare.

Grejen är att kvinnor har något kallat BRÖST som är i vägen jävligt mycket. Man hör hela tiden hur tjejer klagar på att de väger mycket, de får ont i ryggen och så vidare. Hur fan tror du att de skulle kunna bära 20-30 kilos laster utan att börja klaga ännu mera och ta sönder ryggen? Detta är ett faktum. Men visst, vill tjejer bära så får de, men de ska ju fan inte tro att de kan bära lika mycket som en kille utan att ha tränat.

Loituma skrev:
I och emd det du skrev så visar du ju också med all önskvärd tydlighet att du inte tycker att alla har samma rättigheter.

Nej, lika rättigheter har ingenting med att kunna utföra samma jobb som det motsatta könet.

Men det är helt omöjligt att försöka få folk att inse att det finns fysiska gränser mellan man och kvinna för vad de kan utföra.

Senast ändrad av Snuffsis, 28 augusti, 2010 - 20:03.
Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Arsenik lyfter inte så tungt.

Snuffsiss bild

Jag borde väl lägga till då att de får jobba med vad fan de vill. Men de ska inte börja klaga och dra ner resten av arbetslaget bara för att det är för tungt, eller för att de får ont i ryggen och såvidare.
Det är det jag stör mig på, att de jävla feministerna som de påstår sig vara, försöker få jobben anpassade för kvinnor, när bygg verkligen inte är det.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Men det är väl jävligt få jobb idag som kräver någon Magnus Samuelsson? Byggare lallar väl ändå mest runt och snusar - det enda de behöver musklerna till är att sno vitvaror från byggarbetsplatserna :)

Snuffsiss bild

Vetefan vad du menar, om det är svårt att få jobb som kräver tungt lyft, eller om det suger? :p

Kan ju säga som så att det är väldigt lätt att få jobb inom bygg som grovare t.ex. behövs ingen speciell utbildning liksom, du bär bara bort allt skräp och sådär. :p

Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:
när bygg verkligen inte är det.

Menar du hela byggbranschen? Att kvinnor inte kan jobba inom byggbranschen, eftersom de är svagare?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Snuffsiss bild

Sundance Kid skrev:
Menar du hela byggbranschen? Att kvinnor inte kan jobba inom byggbranschen, eftersom de är svagare?

Nej, jag menar tungt lyftande. Det finns såklart kranarbete och såvidare. Men nu snackar jag bära balkar och sådant.

Det låter så jävla fel att säga att de är svagare.
Men det finns saker män är bättre på, och det finns saker som kvinnor är bättre på.

Man skulle kunna säga så här, för att generalisera EXTREMT, att kvinnor är bäst på det psyikiska, med känslor och allt det där. Medans män är bäst på det fysiska, men det stämmer inte för det finns undantag överallt.

Men som t.ex. dagislärare, det är inte ofta du ser en kille anställd där, precis som att du inte ofta ser en kvinna anställd på en byggplats.

Känner som att jag borde ta och sluta rabbla på nu innan jag säger helt fel saker. :p

Senast ändrad av Snuffsis, 28 augusti, 2010 - 21:15.
Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:
Men som t.ex. dagislärare, det är inte ofta du ser en kille anställd där

Det beror på lönen och statusen jobbet har och inget annat.

Du är en riktig mansgris snuffsis.

jag bara dansa och dansa

Snuffsiss bild

Sundance Kid skrev:
Det beror på lönen och statusen jobbet har och inget annat.

Eh, nej, det är för att folk som arbetar där vill inte att män ska jobba på dagis. Du vet, man framstår som pedofil då.

Sundance Kid skrev:
Du är en riktig mansgris snuffsis.

Nej, det är jag verkligen inte. Ser bara ut som det för att jag talar om fakta och om hur det verkligen ser ut.

Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:
Eh, nej, det är för att folk som arbetar där vill inte att män ska jobba på dagis. Du vet, man framstår som pedofil då.

Hur vet du det? Har du ens någon insikt i förskoleyrket? Man framstår inte som pedofil om man är en manlig förskolelärare, det är bara struntprat, en fördom (fast du verkar vara fördomarnas mästare). De vill ha fler manliga förskolelärare. Den största anledningen till att inte fler män blir förskolelärare, sjuksystrar, lågstadielärare och andra kvinnodominerande AKADEMISKA-yrken beror helt och hållet på lönen och den status man får av att ha jobbet som man.

Det handlar inte om att det kvinnliga könet skulle vara bättre på att ta hand om barn, för det stämmer inte någonstans. Problemet ligger hos sådana som du Snuffsis som fortfarande lever kvar i en medeltida värld där ni inte kan acceptera om kvinnorna tjänar mer, eller rent av är bättre på de "manliga" yrkena som civilingenjör tex.

För man är som sagt pedofil när man som man är förskolelärare. Är man då bög om man är sjuksyster då också? Det är bara befängt att tänka så, det är skamligt. Hade förskolelärare, sjuksystrar, lågstadielärare och andra kvinnodominerande AKADEMISKA-yrken haft en högre status och högre lön så hade fler män gått de utbildningarna, det är jag hundra på. För det är skamligt att en förskolelärare som har pluggat i 3,5 år och har en ingångslön på ungefär 20.000 kr, samma sak för sjuksystrarna. För jag skulle säga att förskolelärarna har en rätt viktig roll i ett fungerande samhälle idagens Sverige.

Snuffsis skrev:
Nej, det är jag verkligen inte. Ser bara ut som det för att jag talar om fakta och om hur det verkligen ser ut.

Nej, du talar som en mansgris. Du lever kvar på medeltiden. Innerst inne är du väl emot kvinnliga brandmän och kvinnliga poliser med. Kvinnor ska väl inte ens få plugga på universitet för dig?

Jag förnekar inte könen, men jag förstår verkligen inte denna uppdelningen av könen, den är helt lönlös och rätt onödig idag. Men en individ har rätt att välja själv, oavsett man eller kvinna, vad denne vill arbeta med, och sådana som du skall icke komma med en pekpinne och säga att. "Det där kan du inte jobba med, du är ju kvinna/man!".

Men men, alla är inte lika liberala och bra som jag.

jag bara dansa och dansa

Snuffsiss bild

Nej, jag är inte emot att folk ska få jobba med vad de vill.
Dock ska inte yrket ändras bara för de själva.

Det var som i Italien, en tjej som skulle göra brandmansprovet, hon klagade på att det inte var tillräckligt anpassat för kvinnor för att människodockan vägde för mycket.
Det är sådana kvinnor jag INTE vill ska bli bandmän, för tänk om det är jag som ligger där och så orkar hon inte bära mig, hon har med andra ord kastat iväg mitt liv.

Som sagt, så länge de inte drar ner resten av arbetslaget, eller försöker ändra yrket bara för att det inte är anpassat för de själva så får de fan jobba med vad de vill.

Och jag har inget emot med att män skulle jobba på dagis och såvidare som sagt. Men det är var den populära åsikten är numera, att män skulle bli anklagade för pedofiler om vi jobbade på dagis och så vidare. Jag själv älskar barn och skulle inte ha något emot att jobba på dagis, eller lågstadiet.

Anyway, poängen är att alla får jobba med vad fan de vill, men de ska inte förvänta sig att hela yrket ska anpassas om helt bara för att du inte kan bära lika mycket som de andra kan.

Och ja, det är massa fördomar överallt, det suger.
Själv tycker jag 20000kr som ingångslön är väldigt bra oavsett arbete.

Senast ändrad av Snuffsis, 28 augusti, 2010 - 22:42.
Sundance Kids bild

Jag ger upp.

jag bara dansa och dansa

Fuzzys bild

Snuffsis skrev:
Det är därför endast män körs genom belastningsregistret innan de kan få jobba där. Så mycket för jämställdhet va? Trots att det existerar kvinnliga pedofiler och psykfall, även om det är mer sällsynt... en kvinna som kan gräva ner en massa nyfödda barn skulle alltså få jobb direkt, men en man som dömts för säg någon skit som en vanlig krogmisshandel för flera år sen skulle inte få det.

Så visst ligger det något i det du säger i just det fallet.

Loitumas bild

Snuffsis skrev:
Men som t.ex. dagislärare, det är inte ofta du ser en kille anställd där, precis som att du inte ofta ser en kvinna anställd på en byggplats.

Ja, för det är ju det ultimata beviset. Det beror inte på alla de saker som Kiddo nämnde, och hur vår kultur sett ut de senaste två miljoner åren? :tired:

Snuffsis du är ju så urbota dum att det itne ens är värt att diskutera med dig. Kiddo har pretty much sagt vad som är värt att säga.

Fuzzys bild

Såg Agenda ikväll (eller om det var i Aktuellt). Och Carl Bildt debatterade mot en vänstersnubbe. Fy fan vilken dryg självgod jävel Calle är (vilken moderat är inte det iofs), använde självklart sig själv som konstant auktoritetsargument. Att han sjukt osportsligt totaldissade Vänsterpartiet gör att jag är oerhört nära att lägga min röst just där, fuck you Bildt. Frågan är väl bara om de klarar spärren.

Senast ändrad av Fuzzy, 29 augusti, 2010 - 23:01.
Jompas bild

Hahaha, jag har fan saknat Snuffsis, det gamle stolpskottet.

Loituma skrev:
Och kvinnor är inte chefer i samma utsträckning som män därför att de inte vill?

Det är ju en helt annan sak och det vet du förmodligen mycket väl. Arbetsgivare har möjlighet till direkt diskriminering (medvetet eller ej välja bort någon på grund av kön), men en högskola kan knappast göra samma sak mot personer som inte har akademikerbakgrund då de går på antagningspoäng.

Loituma skrev:
Och alla frågor debatteras itne inför ett val, därför kan det vara svårt att veta vad majoritetens vilja är.

Jag ser inte en så stark korrelation mellan vad man har för bakgrund och vad man har för åsikter.

Fuzzy skrev:
Klart att det är svårare utan minsta yttre motivering?

Javisst. Tror dock knappast att föräldrar utan högre utbildning skulle vara sämre på att ge stöd åt sina barn.

We are ugly but we have the music.

Ziqos bild

Fuzzy skrev:
Fy fan vilken dryg självgod jävel Calle är (vilken POLITIKER är inte det iofs)

Fixed.

Fuzzys bild

Jompa skrev:
Tror dock knappast att föräldrar utan högre utbildning skulle vara sämre på att ge stöd åt sina barn.

Men stödet just för akademiska studier skiljer självklart, eller snarare förståelsen. Men föräldrar med högre utbildning lägger säkert rätt mycket mer tid på jobbet och tvingas kompensera med feta julklappar.

Det bästa är helt klart att bli rik jävligt snabbt, skänka halva rikedomen till välgörande ändamål, och därefter köpa en ö med tillhörande prostituerade. All set.

Jompas bild

Fuzzy skrev:

Men stödet just för akademiska studier skiljer självklart, eller snarare förståelsen.

Det är väl knappast så självklart. Det är ju mycket möjligt att det finns föräldrar som är missnöjda mina sina studier och tycker att deras barn borde komma in i arbetslivet snabbt istället.

Fuzzy skrev:
Det bästa är helt klart att bli rik jävligt snabbt, skänka halva rikedomen till välgörande ändamål, och därefter köpa en ö med tillhörande prostituerade. All set.

Enklast är ju över lag att inte skaffa några ungar, så slipper man i allmänhet ansvar. :beer:

We are ugly but we have the music.

Koreans bild

Säger som jag alltid gör. Mer statligt ägt. Högre skatt för höginkomsttagarna. Socialliberalismens era borde påbörjas. Riv FRA. Bättre sjukvård som borde täcka synfel samt tandläkare. Seriösare tag emot främlingsfientliga (läs rasistiska) partier som SD. Bättre anpassning gentemot Kina som en uppkommande stormakt. Behåll yrkesmilitären. Sänk EJ åldern på betygsinförandet. Gratis kultur.

Det blir det röda blocket för mig. Jag håller med om att Mona inte är den ledaren jag skulle vilja ha. Antar att jag är en utav de som gillade Göran Persson. Min utopi skulle vara den gamla Gudrun Schyman i ledningen för Socialdemokraterna. Där djävlar hade vi haft en regering.

Avslutningsvis säger jag som alltid. Blir SD en av de fyra största partierna så köper jag mig ett gevär, drar tillbaka till Smålands skogar och återinför Dacke-upproret.

xoxo Ludwig

Koreans bild

Snuffsis skrev:

Det heter FÖRSKOLA, inte hetat dagis på över flera år. Själv arbetat som vikarie på från förskola upp till högstadiet. Kan säga att vara man var en sjuhelvetes fördel när det gällde att få vikarieplatser på förskolan. Personalen där VILL kvotera, det är viktigt med ett manligt inflytande på barnen med för utvecklingen. Då menar jag inte att du ska gå dit och spotta snus, utan byta blöja (ifall man är man nog att klara av det), leka med de äldre barnen och hitta på äventyr som teater och pyssel.

Lita på mig, är du vettig, kan hantera människor och står rak i ryggen så är du VARMT välkommen till förskolan, men personligen tror jag inte många män klarar av det yrket.

xoxo Ludwig

Loitumas bild

Jompa skrev:
Det är ju en helt annan sak och det vet du förmodligen mycket väl.

I do. Men båda exemplen är tydliga mönster som jag iaf inte har något emot att vi bryter.

Jompa skrev:
Jag ser inte en så stark korrelation mellan vad man har för bakgrund och vad man har för åsikter.

Åsikter grundas ju ofta på vad du har för erfarenheter och bakgrund. Jag säger inte att endera politiker skulle vara sämre än den andra, men har jag två olika riksdagsalternativ som är lika kvalificerade och som har samma politiska tankar så väljer jag hellre den heterogena gruppen än den homogena. All I'm sayin.

Jompa skrev:
Hahaha, jag har fan saknat Snuffsis, det gamle stolpskottet.

Njaa...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.