Fuzzys bild

Jompa skrev:
Det är ju mycket möjligt att det finns föräldrar som är missnöjda mina sina studier och tycker att deras barn borde komma in i arbetslivet snabbt istället.
Fast kravet på högre studier för att komma in på arbetsmarknaden har ju inte varit så stort tidigare. Men visst det finns alltid föräldrar som lever genom sina barn, oavsett om det handlar om akademiska studier, musik, sport osv.

Men förståelsen är ändå svår tror jag - 'klassreser' man alienerar man sig också till viss del från sina föräldrar vare sig man vill eller inte (men det är ganska accepterat).

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Fuzzy skrev:
'klassreser' man alienerar man sig också till viss del från sina föräldrar vare sig man vill eller inte (men det är ganska accepterat).

Jag vette fan om det behöver vara så. Inget jag har upplevt i alla fall. Det beror väl lite hur man ser på det där med akademiska yrken också. Det viktiga är att man gör något man vill göra och inte bara sitter på röven och gnäller. Alla har möjlighet att plugga om de vill. Nästan alla kan också klara vilka högskoleprogram som helst bara de verkligen anstränger sig. Vad gäller löner så tycker jag i alla fall att man ska bli kompenserad för att man legat på minus under studietiden (d v s man har satt sig i skuld, till skillnad från folk som har jobbat under den tiden).

---edit---

Det enda jag upplevt som pissigt med klassreseriet är att man alltid känner ett behov av att ursäkta sig inför sina gamla kompisar som inte gjort samma resa. Det har jag slutat med nu. Fan de har ju polare som kan hjälpa dem med saker. Om ett badrum ska göras om så känner de garanterat nån som kan komma och fixa. Min bekantskapskrets nu ärhelt jävla hopplös. Vad kan jävla lärare hjälpa en med? Läkare? Kemister? Jag kan ta med mig en flaska labbsprit på en fest, det är vad jag kan bidra med.

Senast ändrad av , 30 augusti, 2010 - 15:20.
Sundance Kids bild

Arsenik skrev:
Kemister?

Bomber! Ni kan tillverka bomber!

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Arseniks bild

Sundance Kid skrev:
Bomber! Ni kan tillverka bomber!

Mjo, men det kan väl vilken klåpare som helst efter lite googling. Sen om det går åt ett par händer är en annan sak.

Fuzzys bild

Arsenik skrev:
Jag vette fan om det behöver vara så.
Jag menar, föräldrar som inte vet vad deras barn jobbar med men att det 'har något med data att göra'.

Arsenik skrev:
Jag kan ta med mig en flaska labbsprit på en fest, det är vad jag kan bidra med.
Du kan inte bygga LSD i källaren? :p

Men 'offren' 'framgångsrika' människor gör är en tröst för alla som inte offrade precis de sakerna. Kenny Bräck rakt in i muren älskar folket för då känns det som om deras vanliga liv är ett ganska bra alternativ, man överdriver gärna andras offer för att rättfärdiga sin egen låga ambitionsnivå.

Arseniks bild

Fuzzy skrev:
Jag menar, föräldrar som inte vet vad deras barn jobbar med men att det 'har något med data att göra'.

Men den situationen skulle man ju även ha som kemist om man hade läkare som föräldrar, eller som fysiker med IT-föräldrar och vice versa. Har inget med klassresa att göra.

Fuzzy skrev:
Du kan inte bygga LSD i källaren?

Jag är visserligen oorganisk kemist men nog skulle jag kunna dra ihop knark om jag nu ville. Problemet är att utgångskemikalierna till alla syntetiska droger är rätt strikt kontrollerade. Man kan visserligen syntetisera dessa också... Nåja, har inget som helst intresse av det.

Senast ändrad av , 31 augusti, 2010 - 16:00.
Fuzzys bild

Arsenik skrev:
Har inget med klassresa att göra.
Dåligt exempel ok, men tänk dig en diskussion i 'Debatt'; ena sidan har vi någon som är påläst och van vid saklig framställning, andra sidan har vi en högljudd kärring som röker och jobbar natt som sjukvårdare. De kommer garanterat tala förbi varandra men båda har säkert bra skäl för det.

Arsenik skrev:
Man kan visserligen syntetisera dessa också... Nåja, har inget som helst intresse av det.
Kan ju vara något att falla tillbaka på om inte annat. ;)

Sundance Kids bild

Jag börjar mer och mer glida över till den andra sidan, med tanke på att de rödgröna vill ha en skattesänkning (en skattesänkning som verkligen behövs) för studentbostäder och investeringsstöd för hyresrätter och studentbostäder.

Så mja, det kanske blir de gröna ändå. Jag hade hellre velat ha ett riktigt personval som i USA, där man röstar på personen istället på partiet. För jag tror Miljöpartiet förlorar väldigt mycket på att de "sitter" ihop med Sossarna.

jag bara dansa och dansa

Jompas bild

Loituma skrev:
I do. Men båda exemplen är tydliga mönster som jag iaf inte har något emot att vi bryter.

Jag har ju inte heller nå't emot att de bryts, men ser det inte som ett självändamål. Ett sådant mönster är bara (eller snarare kan vara) ett symptom, inte ett problem.

Loituma skrev:
Jag säger inte att endera politiker skulle vara sämre än den andra, men har jag två olika riksdagsalternativ som är lika kvalificerade och som har samma politiska tankar så väljer jag hellre den heterogena gruppen än den homogena. All I'm sayin.

Men har de samma politiska tankar försvinner ju hela meningen. Jag tror att det finns väldigt mycket annat viktigare att gå på snarare än social bakgrund, liksom.

Sundance Kid skrev:
Jag hade hellre velat ha ett riktigt personval som i USA, där man röstar på personen istället på partiet.

Jag tycker att det är alldeles för mycket fokus på personlig utstrålning och karisma snarare än faktiska ståndpunkter redan som det är, och det blir nog bara ännu värre med personval.

We are ugly but we have the music.

Le Dads bild

Om man vill uppdatera sig på allt (tokigt) Alliansen haft för sig och fortsätter ha för sig kan man kolla in Alliansfritt Sverige.

spanjoars bild

Le Dad skrev:
Om man vill uppdatera sig på allt (tokigt) Alliansen haft för sig och fortsätter ha för sig kan man kolla in Alliansfritt Sverige.

Riktigt bra hemsida! Tack för tipset :) :beer:

Hur fan kan man sätta upp en sån här affisch i Rinkeby (Eller i huvudtaget.) Patetiskt!

Senast ändrad av spanjoar, 1 september, 2010 - 14:31.
Jompas bild

Så utbildning är inte en klassfråga, men är på väg att bli?

Knappast nå't nytt att moderaterna provocerar i sina kampanjer, men hur menar de egentligen den här gången? Har de satt upp specifika geografiska mål för sin konkurrensidé? :tard:

Sundance Kids bild

Vad tycker ni om den?

jag bara dansa och dansa

Jompas bild

Det är väl trevligt att de är ovanligt ärliga med vad de står för, i alla fall. Trodde det var en parodi första gången jag såg den.

Senast ändrad av Jompa, 1 september, 2010 - 14:55.

Reyqunes bild

Sundance Kid skrev:
Vad tycker ni om den?

Menar dem att invandrare och pensionärer tar alla pengar? :p

Sundance Kids bild

Reyqune skrev:
Menar dem att invandrare och pensionärer tar alla pengar? :p

De menar att invandrarna tar pensionärernas pengar.

jag bara dansa och dansa

Fuzzys bild

Det är läskigt jag vet men för typ 40 minuter sedan var Fuzzy fram till stadshuset och röstade. För att (fritt sannolikt) citera Bad Santa "I did something right. I'm still a little tired". :bigsmile:

Calls for a :beer: helt klart.

Le Dads bild

Här är en sammanställning av tvivelaktiga utförsäljningar som gjorts i Stockholm under nuvarande mandat period: Bra jobbat!

Mathias Novaks bild

Man kan inte annat än älska SDs kommunpolitiker. <3

"Under många tusentals år har negern kunnat softa i värmen, käka lite bananer, våldta nån förbipasserande kvinna eller unge, slåss med andra negerhannar och äta upp dem, spela lite trumma, springa omkring lite, fånga nån antilop, käka lite bananer, knulla lite, berusa sig på jästa frukter eller örter, osv. Så har det hållit på under årtusendena utan att något evolutionärt tryck i form av miljöfaktorer har tvingat negern att utvecklas i en annan riktning." ~ Per T K Wahlberg

UfU__Xs bild

Mathias Novak skrev:
Man kan inte annat än älska SDs kommunpolitiker.

Jag kan inte vara ensam om att tycka att det där uttalandet enbart är oerhört, oerhört underhållande. :D
Om det är nått här i världen som inte verkar ha påverkats av något evolutionärt tryck så är det ju herr Wahlbergs "nysvenskkritiska åsikter". :ghost:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Fuzzys bild

UfU__X skrev:
Jag kan inte vara ensam om att tycka att det där uttalandet enbart är oerhört, oerhört underhållande. :D
Det är så dåligt att det är bra som man brukar säga... Tragiskt hur otroligt många argument man får gratis för att kunna dumförklara SD och alla retards som röstar på partiet...

Arseniks bild

Fuzzy skrev:
Tragiskt hur otroligt många argument man får gratis för att kunna dumförklara SD och alla retards som röstar på partiet...

...och det har ingen som helst betydelse, för folk som tänker rösta på dem kommer inte lyssna på argument i alla fall.

Jag kan köpa at folk har lite främlingsfientliga åsikter även om jag inte alls delar de åsikterna. Pensionärer som är rädda för det okända och bla bla bla. De har så klart inte rätt men jag kan någonstans förstå vad de står för. Men SD har ju i realiteten ingen lösning på ens deras problem. De måste ju i princip ske en nazistisk revolution för att SD:s vallöften ska kunna infrias. Dessutom måste statskassan med hjälp av magi stärkas med typ 1000 miljarder.

Sundance Kids bild

Då har man gjort sin medborgerliga plikt och röstat dårå. Det känns rätt bra faktiskt.

jag bara dansa och dansa

Sundance Kids bild

Moderaternas ställningstaganden genom åren.

1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
1927: Nej till folkskolereform.
1931: Nej till sjukkassan.
1933: Nej till beredskapsarbete.
1934: Nej till a–kassa.
1935: Nej till höjda folkpensioner.
1938: Nej till två veckors semester.
1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
1946: Nej till fria skolmåltider.
1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
1947: Nej till allmänna barnbidrag.
1951: Nej till tre veckors semester.
1953: Nej till fri sjukvård.
1959: Nej till ATP.
1960–talet: Ja till apartheid.

Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.

1963: Nej till fyra veckors semester.
1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
1974: Nej till fri abort.

Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18:e graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.

1976: Nej till femte semesterveckan.
1983: Nej till löntagarfonderna.
1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU.

EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.

2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.
2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
2006: Nej till gröna jobb.
2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
2006: Nej till höjd a- kassa.
2006: Ja till sänkt a-kassa.
2006: Nej till höjd sjukersättning.
2007: Ja till sänkt sjukersättning.

jag bara dansa och dansa

Fuzzys bild

Sundance Kid skrev:

Man får känslan av att Moderaternas tradition grundades av några som var bittra över att inte kunna hoppa på en atlantångare. Om man inte kan komma till Amerika så får väl Amerika komma hit lixom.

Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Jag borde väl lägga till då att de får jobba med vad fan de vill. Men de ska inte börja klaga och dra ner resten av arbetslaget bara för att det är för tungt, eller för att de får ont i ryggen och såvidare.
Det är det jag stör mig på, att de jävla feministerna som de påstår sig vara, försöker få jobben anpassade för kvinnor, när bygg verkligen inte är det.

då kanske man borde göra något åt att jobben är tunga? jävligt korkat att låta en man eller kvinna slita ut sig när vi har maskiner.

jag kommer rösta Miljöpartiet. har vart övertygad om att de är bäst sedan länge. jag gillar dem skarpt, sedan att de sammarbetar med S och V gör inte så mycket.

Sundance Kid skrev:

haha! jösses, det var rolig läsning. undrar om fler partier har haft så lustiga val.

Senast ändrad av Ollebro, 9 september, 2010 - 18:46.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Arseniks bild

Sundance Kid skrev:

Rolig läsning. I och för sig kan man nog göra rätt roliga liknande saker med Vänsterpartiet också.

Reyqunes bild

Knappt en vecka kvar, vet fortfarande inte vad jag ska rösta. :tired:

Sundance Kids bild

Arsenik skrev:
Rolig läsning. I och för sig kan man nog göra rätt roliga liknande saker med Vänsterpartiet också.

Jag tror man kan se liknade saker hos alla partier, fast det som moderaterna är ensamma om är att de alltid har röstat emot förslag som gör att arbetarklassen och medelklassen skall få det bättre ställt.

jag bara dansa och dansa

Sundance Kids bild

Reyqune skrev:
Knappt en vecka kvar, vet fortfarande inte vad jag ska rösta. :tired:

Rösta blankt i så fall.

Men en röst på miljöpartiet är alltid bra...

jag bara dansa och dansa

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.