Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Fuzzy skrev:
Tycker bara inte att det ligger i yrkets natur. Vad är felet i att yrket man valt faktiskt är stimulerande i sig självt?

Självklart ska det vara roligt att jobba men alldeles oavsett vilket jobb man har så är det inte skoj jämt. Jag ser ingen anledning till att en skiftledare på Korsnäs tjänar bättre än en gymnasielärare i matte, verkligen ingen alls.

Ollebros bild

Just nu är det tårta och portallåten im still Alive på SDs hemsida. Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Reyqunes bild

Ollebro skrev:
Just nu är det tårta och portallåten im still Alive på SDs hemsida. Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.

Tycker det blev bättre så.

Jimmy Petterssons bild

Ollebro skrev:
Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.

Bra mycket roligare i alla fall. :bigsmile:

Kick 'em in the nuts!

Sundance Kids bild

Enligt optionsmätningarna börjar det vända nu.

De rödgröna kommer ifatt.

Senast ändrad av Sundance Kid, 18 september, 2010 - 19:57.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Lars Jensens bild

Sundance Kid skrev:
Enligt optionsmätningarna börjar det vända nu.

De rödgröna kommer ifatt.

Du menar enligt den som beställdes av de rödgröna själva? ;)

Det ska bli JÄVLIGT intressant att se resultatet så vi vet om vi alls kan ta dessa undersökningar på allvar. Själv röstade jag på partier i båda blocken när det gäller riksdag-, landsting- och kommunalval. Blev dock inget taktikröstande. Hoppas inte jag hade rätt i min spådom som jag skrev här för någon månad sedan.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Maxxons bild

Var precis och röstade! Blev grönt på alla tre :)

Senast ändrad av Maxxon, 19 september, 2010 - 15:53.
Fuzzys bild

Arsenik skrev:
Jag ser ingen anledning till att en skiftledare på Korsnäs tjänar bättre än en gymnasielärare i matte, verkligen ingen alls.

Men samtidigt är det ju ett val man gör, kan man bli lärare kan man säkert också bli skiftledare om man nu så badly skulle vilja tjäna några tusenlappar extra.

Men som forskare har du sannolikt mer koll på yrken som kan vara taskigt betalda.

Personligen är jag så fruktansvärt van vid att vara fattig att jag inte på något sätt förstår hur människor INTE anser sig rika i det här landet.

TTV
TTVs bild

Har varit och röstat nu. Jag är en bonde. :beer:

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Jag är en bonde.

Vad menar du med det? :tard:

Sundance Kids bild

Reyqune skrev:
Vad menar du med det? :tard:

Han röstade på centerpartiet antagligen.

jag bara dansa och dansa

TTV
TTVs bild

Sundance Kid skrev:
Han röstade på centerpartiet antagligen.

:beer:

Ollebros bild

ja vill inte ha fyra år med skit blått igen.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Alexanders bild

Ollebro skrev:
ja vill inte ha fyra år med skit blått igen.

Kan du motivera och utveckla? Vad är det du är så missnöjd med som du tror att du hade varit nöjdare/mindre missnöjd med om de "rödgröna" vann förra valet?

Senast ändrad av Alexander, 19 september, 2010 - 20:38.
Ollebros bild

Alexander skrev:
Kan du motivera och utveckla? Vad är det du är så missnöjd med som du tror att du hade varit nöjdare/mindre missnöjd med om de "rödgröna" vann förra valet?

vad som kunnat vara kan jag inte se.
tycker inte det är bra att statligt ägda företag som Apotek osv säljs för att sedan drivas för att ta in vinst. vi går ju inte till apoteket för skojs skull, man går dit för man behöver det och ingen skall tjäna pengar på det tycker jag. och så verkar ju hela det blåa funka, alla skall ha rätt att få tjäna pengar på va fan som helst.

Alexanders bild

Ollebro skrev:
tycker inte det är bra att statligt ägda företag som Apotek osv säljs för att sedan drivas för att ta in vinst. vi går ju inte till apoteket för skojs skull, man går dit för man behöver det och ingen skall tjäna pengar på det tycker jag.

Det ska ju inte vara några (olagliga) karteller bara för det direkt, utan en effektiv konkurrens, och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.

Ollebros bild

Alexander skrev:
Det ska ju inte vara några (olagliga) karteller bara för det direkt, utan en effektiv konkurrens, och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.

företag kan man inte lita på, och det gör inget när det handlar om saker som jag isåfall kan vara utan. men låter vi alliansen styra länge nog skall vi nog få börja betala bra för sjukvård osv, och även om vi skaffar jävla försäkringar slutar det med att vi dör för vi inte får vård.
se på USA, de skitland alliansen ser upp till.
skjuter mig dock innan det blir så illa.

Ollebros bild

bättre att aliansen får majoritet än att SD skall ha något att säga till om...
nu när det ser kört ut för Justice Leauge.

Senast ändrad av Ollebro, 19 september, 2010 - 21:58.

Loitumas bild

Fyfan vad tragiskt. Sverige består till mer än hälften av egoister och rasister. Fyfan fyfan fyfan.

Nåja, de rödgröna var ju iaf väldigt överlägsna bland de yngre väljarna. Förhoppningsvis hinner en jäkla massa pensionärer dö av till nästa val...

Sebastian Magnussons bild

Alexander skrev:
och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.

Nej precis, titta bara på hur enastående avregleringen av elmarknaden gick för oss konsumenter ;)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Ollebros bild

Loituma skrev:
Nåja, de rödgröna var ju iaf väldigt överlägsna bland de yngre väljarna. Förhoppningsvis hinner en jäkla massa pensionärer dö av till nästa val...

http://www.skolval2010.se/slutspurt.php
ser ju bättre ut men det är en del rasister i skolan... de växer förhoppningsvis upp.
lustigt att se att KD skulle åka ut isåfall. undrar hur länge de hålla i sig.

Sundance Kids bild

Trevligt att se att den gröna ideologin växer.

jag bara dansa och dansa

Alexanders bild

Ollebro skrev:
företag kan man inte lita på, och det gör inget när det handlar om saker som jag isåfall kan vara utan. men låter vi alliansen styra länge nog skall vi nog få börja betala bra för sjukvård osv, och även om vi skaffar jävla försäkringar slutar det med att vi dör för vi inte får vård.
se på USA, de skitland alliansen ser upp till.
skjuter mig dock innan det blir så illa.

Bara för att alliansen är mer åt höger än oppositionen innebär det ju inte att de "egentligen vill vara" extremhöger. :tired: Jag tror verkligen inte att de någonsin kommer föra en politik som kommer leda till krav på försäkringar osv. i sjukvården. Skulle något parti ändra sin politik till detta tror jag att svenska folket är tillräckligt intelligenta för att inte rösta på dem.

Jag röstade f.ö. grönt själv.

Sebastian Magnusson skrev:
Nej precis, titta bara på hur enastående avregleringen av elmarknaden gick för oss konsumenter

Jag är inte insatt i det alls, faktiskt. Du får gärna upplysa mig? :)

Senast ändrad av Alexander, 19 september, 2010 - 22:18.
Ollebros bild

Alexander skrev:
Jag tror verkligen inte att de någonsin kommer föra en politik som kommer leda till krav på försäkringar osv. i sjukvården.

man kan ju hoppas. :beer:

Sebastian Magnussons bild

Alexander skrev:
Jag är inte insatt i det alls, faktiskt. Du får gärna upplysa mig?

Alla vi som värmer villor med el är smärtsamt insatta ;)

http://www.dn.se/debatt/elavregleringen-ar-ett-skrackexempel-1.704752

Nu har det ju gjorts mer lyckade privatiseringar och avregleringar än elmarknaden, skall det sägas i rättvisans namn. Men jag föredrar att inte ta risken ^^

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 19 september, 2010 - 22:21.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqunes bild

Alliansen vann då.

Ollebros bild

visst är det så att förtidrösterna (aka 20 - 30% av alla röster) inte är räknade ännu? för de räknas väll inte förrän alla andra röster är klara?

Tobias Jensens bild

Ollebro skrev:
visst är det så att förtidrösterna (aka 20 - 30% av alla röster) inte är räknade ännu? för de räknas väll inte förrän alla andra röster är klara?

De räknas samtidigt som de röster som lagts idag. Så det som räknas inatt är nästintill det resultat som gäller. Däremot så räknas alla röster en extra gång under måndagen, samt på onsdagen räknas poströster från utomlands och de förtidsröster som inte hann komma fram under valdagen.

Så det kan möjligtvis skilja sig med 0,1-0,2%

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Ollebros bild

Gwellmyn skrev:
Så det kan möjligtvis skilja sig med 0,1-0,2%

ah bra då vet jag. tyckte väll det var lite konstigt och tro som jag gjorde.

Kletets bild

Lars Ohly är verkligen riktigt cool. Hans åsikter är inristade ända in i hans hjärta.

Ångrar nästan att jag inte röstade på Vänsterpartiet.

I can't remember to forget you.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.