Just nu är det tårta och portallåten im still Alive på SDs hemsida. Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.
Just nu är det tårta och portallåten im still Alive på SDs hemsida. Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.
Tycker det blev bättre så.
Tror INTE att det är tänkt att det skall vara så.
Bra mycket roligare i alla fall.

Enligt optionsmätningarna börjar det vända nu.
De rödgröna kommer ifatt.
Enligt optionsmätningarna börjar det vända nu.De rödgröna kommer ifatt.
Du menar enligt den som beställdes av de rödgröna själva?
Det ska bli JÄVLIGT intressant att se resultatet så vi vet om vi alls kan ta dessa undersökningar på allvar. Själv röstade jag på partier i båda blocken när det gäller riksdag-, landsting- och kommunalval. Blev dock inget taktikröstande. Hoppas inte jag hade rätt i min spådom som jag skrev här för någon månad sedan.
Var precis och röstade! Blev grönt på alla tre
Jag ser ingen anledning till att en skiftledare på Korsnäs tjänar bättre än en gymnasielärare i matte, verkligen ingen alls.
Men samtidigt är det ju ett val man gör, kan man bli lärare kan man säkert också bli skiftledare om man nu så badly skulle vilja tjäna några tusenlappar extra.
Men som forskare har du sannolikt mer koll på yrken som kan vara taskigt betalda.
Personligen är jag så fruktansvärt van vid att vara fattig att jag inte på något sätt förstår hur människor INTE anser sig rika i det här landet.
Har varit och röstat nu. Jag är en bonde.
Jag är en bonde.
Vad menar du med det?
Vad menar du med det?
Han röstade på centerpartiet antagligen.
Han röstade på centerpartiet antagligen.

ja vill inte ha fyra år med skit blått igen.
ja vill inte ha fyra år med skit blått igen.
Kan du motivera och utveckla? Vad är det du är så missnöjd med som du tror att du hade varit nöjdare/mindre missnöjd med om de "rödgröna" vann förra valet?
Kan du motivera och utveckla? Vad är det du är så missnöjd med som du tror att du hade varit nöjdare/mindre missnöjd med om de "rödgröna" vann förra valet?
vad som kunnat vara kan jag inte se.
tycker inte det är bra att statligt ägda företag som Apotek osv säljs för att sedan drivas för att ta in vinst. vi går ju inte till apoteket för skojs skull, man går dit för man behöver det och ingen skall tjäna pengar på det tycker jag. och så verkar ju hela det blåa funka, alla skall ha rätt att få tjäna pengar på va fan som helst.
tycker inte det är bra att statligt ägda företag som Apotek osv säljs för att sedan drivas för att ta in vinst. vi går ju inte till apoteket för skojs skull, man går dit för man behöver det och ingen skall tjäna pengar på det tycker jag.
Det ska ju inte vara några (olagliga) karteller bara för det direkt, utan en effektiv konkurrens, och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.
Det ska ju inte vara några (olagliga) karteller bara för det direkt, utan en effektiv konkurrens, och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.
företag kan man inte lita på, och det gör inget när det handlar om saker som jag isåfall kan vara utan. men låter vi alliansen styra länge nog skall vi nog få börja betala bra för sjukvård osv, och även om vi skaffar jävla försäkringar slutar det med att vi dör för vi inte får vård.
se på USA, de skitland alliansen ser upp till.
skjuter mig dock innan det blir så illa.
bättre att aliansen får majoritet än att SD skall ha något att säga till om...
nu när det ser kört ut för Justice Leauge.
Fyfan vad tragiskt. Sverige består till mer än hälften av egoister och rasister. Fyfan fyfan fyfan.
Nåja, de rödgröna var ju iaf väldigt överlägsna bland de yngre väljarna. Förhoppningsvis hinner en jäkla massa pensionärer dö av till nästa val...
och då är ju knappast risken större att det blir dyrt och dåligt för oss konsumenter, än ett statligt monopol.
Nej precis, titta bara på hur enastående avregleringen av elmarknaden gick för oss konsumenter
Nåja, de rödgröna var ju iaf väldigt överlägsna bland de yngre väljarna. Förhoppningsvis hinner en jäkla massa pensionärer dö av till nästa val...
http://www.skolval2010.se/slutspurt.php
ser ju bättre ut men det är en del rasister i skolan... de växer förhoppningsvis upp.
lustigt att se att KD skulle åka ut isåfall. undrar hur länge de hålla i sig.
Trevligt att se att den gröna ideologin växer.
företag kan man inte lita på, och det gör inget när det handlar om saker som jag isåfall kan vara utan. men låter vi alliansen styra länge nog skall vi nog få börja betala bra för sjukvård osv, och även om vi skaffar jävla försäkringar slutar det med att vi dör för vi inte får vård.
se på USA, de skitland alliansen ser upp till.
skjuter mig dock innan det blir så illa.
Bara för att alliansen är mer åt höger än oppositionen innebär det ju inte att de "egentligen vill vara" extremhöger.

Jag röstade f.ö. grönt själv.
Nej precis, titta bara på hur enastående avregleringen av elmarknaden gick för oss konsumenter
Jag är inte insatt i det alls, faktiskt. Du får gärna upplysa mig?

Jag tror verkligen inte att de någonsin kommer föra en politik som kommer leda till krav på försäkringar osv. i sjukvården.
man kan ju hoppas.

Jag är inte insatt i det alls, faktiskt. Du får gärna upplysa mig?
Alla vi som värmer villor med el är smärtsamt insatta
http://www.dn.se/debatt/elavregleringen-ar-ett-skrackexempel-1.704752
Nu har det ju gjorts mer lyckade privatiseringar och avregleringar än elmarknaden, skall det sägas i rättvisans namn. Men jag föredrar att inte ta risken ^^
Alliansen vann då.
visst är det så att förtidrösterna (aka 20 - 30% av alla röster) inte är räknade ännu? för de räknas väll inte förrän alla andra röster är klara?
visst är det så att förtidrösterna (aka 20 - 30% av alla röster) inte är räknade ännu? för de räknas väll inte förrän alla andra röster är klara?
De räknas samtidigt som de röster som lagts idag. Så det som räknas inatt är nästintill det resultat som gäller. Däremot så räknas alla röster en extra gång under måndagen, samt på onsdagen räknas poströster från utomlands och de förtidsröster som inte hann komma fram under valdagen.
Så det kan möjligtvis skilja sig med 0,1-0,2%
Så det kan möjligtvis skilja sig med 0,1-0,2%
ah bra då vet jag. tyckte väll det var lite konstigt och tro som jag gjorde.
Lars Ohly är verkligen riktigt cool. Hans åsikter är inristade ända in i hans hjärta.
Ångrar nästan att jag inte röstade på Vänsterpartiet.
Självklart ska det vara roligt att jobba men alldeles oavsett vilket jobb man har så är det inte skoj jämt. Jag ser ingen anledning till att en skiftledare på Korsnäs tjänar bättre än en gymnasielärare i matte, verkligen ingen alls.