Fuzzys bild

Kletet skrev:
Hans åsikter är inristade ända in i hans hjärta.

Var fett najs när han på väg till SVT vände instinktivt och sa att han inte behövde make-up (eftersom han vägrade sitta bredvid Åkesson som dök upp precis innan).
"Du kommer se lite glansig ut" eller vad reportern svarade lol. :bigsmile:

Sundance Kids bild

Folk målar upp värsta bilden nu.

Är det bara jag som tycker det är lite spännande att det äntligen är lite action i svensk politik. :p

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Snuffsiss bild

Sundance Kid skrev:
Är det bara jag som tycker det är lite spännande att det äntligen är lite action i svensk politik.

Tar isåfall hellre USAs action där presidenter skjuts och såvidas, så att inte vi blir påverkade... :p

Johan Eklunds bild

Sundance Kid skrev:
Är det bara jag som tycker det är lite spännande att det äntligen är lite action i svensk politik.

Är du seriös? Allvarligt?

Strafers bild

Hade hoppats på Piratpartiet då det var dom jag röstade på. :(

Reyqunes bild

Snuffsis skrev:
Tar isåfall hellre USAs action där presidenter skjuts och såvidas, så att inte vi blir påverkade...

Strafer skrev:
Hade hoppats på Piratpartiet då det var dom jag röstade på.

0.7% fick de lol.

Senast ändrad av Reyqune, 20 september, 2010 - 16:57.

Snuffsiss bild

Reyqune skrev:
0.7% fick de lol.

Jag skyller på SD. Tydligen så är Rasismen viktigare än våran privata integritet och säkerhet... :p
Dock så har PP ändå plats i EU Parlamentet, så det är rätt så chill ändå.

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 17:06.
Sundance Kids bild

Johan Eklund skrev:
Är du seriös? Allvarligt?

Varför skulle jag inte vara det? 330157 människor röstade på Sverigedemokraterna. Varför? Är det inte dags att ta debatten med dem på riktigt istället för att frysa ut dem? Utfrysning fungerar liksom inte.

Drömscenariot är att Reinfeldt misslyckas med att skapa en regering, SD och Alliansen kollapsar och S och M skapar regering utan V.

Senast ändrad av Sundance Kid, 20 september, 2010 - 18:15.

jag bara dansa och dansa

Lars Jensens bild

Lars Jensen skrev:
Min spådom: Alliansen vinner, SD blir vågmästare, Mona Sahlin slutar som partiledare.

Jag fick tyvärr rätt på två av punkterna än så länge... :tired:

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Jag satt fan och tjöt som Lille Skutt igår när det började bli klart med sammanräkningen. Nog visste jag väl egentligen att SD skulle komma in, men någonstans hoppades jag väl ändå att folk skulle vara lite smartare. Tycker det känns skit. Nu hoppas jag att alliansen bjuder in MP och att de tackar ja. Allt för att marginalisera rasisterna.

Johan Eklunds bild

Sundance Kid skrev:
Är det inte dags att ta debatten med dem på riktigt istället för att frysa ut dem? Utfrysning fungerar liksom inte.

Ta debatten, ja. Släppa in SD i politiken, nej. Antidemokrater har inget i en demokrati att göra.

Sundance Kid skrev:
Drömscenariot är att Reinfeldt misslyckas med att skapa en regering, SD och Alliansen kollapsar och S och M skapar regering utan V.

Med tanke på hur läget ser ut kan jag hålla med. Detta scenario är dock högst osannolikt. Isåfall vore det sannerligen historiskt. Men S och M kommer på ren princip vägra tror jag, partiintegriteten kommer ivägen för Sveriges bästa där.

Snuffsiss bild

En bra film (tycker jag) angående det här med hur jävla fega svenskar är för att säga saker för vad de verkligen heter bara för att det skulle var a "politiskt korrekt" :D

Fast det kanske bara är jag som gillar filmen?

Mathias Novaks bild

Temasång på SD:s valvaka: Jimm-mie Åk-e-sson-tjalalalala. Melodi: Brown girl in the ring/Boney M) Mat: Pizza o bulgur

Ollebros bild

Snuffsis skrev:
En bra film (tycker jag) angående det här med hur jävla fega svenskar är för att säga saker för vad de verkligen heter bara för att det skulle var a "politiskt korrekt" :D

vem bestämde att den heter så?
de flesta säger ju så men det står ju aldrig det i recept osv.

Senast ändrad av Ollebro, 20 september, 2010 - 21:08.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
vem bestämde att den heter så?
de flesta säger ju så men det står ju aldrig det i recept osv.

Det har hetat negerboll och chokladboll ett bra tag innan. Se bara i Sunes sommar t.ex. där han dock inte vågade säga negerbollar för att det där svarta basketgänget undrade var det var.
Det har ju inte varit det "riktiga" namne, men det har ju kallats för negerboll vid sidan om chokladboll, havreboll och om rullad i kokos, kokosboll.
Men poängen i filmen stämmer ju iaf, varför är det så farligt att säga negerboll, när man kan säga gul lök, vita bönor, osv osv. :p
Jag tyckte filmen tog upp det på skitroligt sätt. :D

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 21:19.
Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Men poängen i filmen stämmer ju iaf, varför är det så farligt att säga negerboll, när man kan säga gul lök, vita bönor, osv osv. :p

om det nu funnits en tid är det nog så att negerboll från början var något man kallade "negrer" för att djävlas kanske? knappast samma sak som gul lök. gul är inte samma sak som att säga neger.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
gul är inte samma sak som att säga neger.

Jasså, så du hör aldrig någon kalla asiater för gulingar?
Turkisk peppar då?
Och neger är samma sak som gul, Neger är ett låneord från spanska ordet negro, som betyder svart. Det har bara blivit ett skällsord på senare tiden för att Sverige ska vara så jävla PK.

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 21:40.
Sundance Kids bild

Lägg ner snuffsis. Att gamla tanter säger neger kan jag köpa, men att en under 60 säger neger är bara skamligt.

jag bara dansa och dansa

Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:
Det har bara blivit ett skällsord på senare tiden för att Sverige ska vara så jävla PK.

Det kan ju inte alls bero på att afro-amerikanerna i USA kallades just det? Att ordet i sig symboliserar orättvisor, slaveri på samma sätt som ordet kaffer symboliserar apartheid.

jag bara dansa och dansa

Snuffsiss bild

Sundance Kid skrev:
Lägg ner snuffsis. Att gamla tanter säger neger kan jag köpa, men att en under 60 säger neger är bara skamligt.

Jag säger neger helatiden till mina polare som är mörkhyade, de har inga problem med det. Kanske bara är jag som har lite mer toleranta och coola kompisar än vad ni har?
Men ska vi sluta säga Neger för att det en gång varit länkat med något dåligt kan vi ju direkt byta namn på den gula löken, turkisk peppar och allt annat som är rasistiskt?
Så jäkla löjligt att behöva bli censurerad såhär, alla ord är dåliga i fel sammanhäng. Säger jag "vad händer neger?" så är det ingen förolämpning, men säger jag "din jävla neger" då är det en förolämpning.

Men ja, förbjud ordet helt för alla "kanske" kommer att göra något dumt med det.

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 21:49.
Paow (inte verifierad)
Arseniks bild

Johan Eklund skrev:
. Antidemokrater har inget i en demokrati att göra.

Om de har tagit sig in med demokratiska metoder så är de väl demokrater?
Skulle vilja se källan på vart du har lärt dig vad demokrati är.

Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Jasså, så du hör aldrig någon kalla asiater för gulingar?

att säga neger är inte heller som att säga BRUN till någon eller GUL till någon annan. det stämmer ju? men NEGER är inte en färg...
eller ja gul vet ja ju inte om folk är.

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
men NEGER är inte en färg...

Jo, det är det.
"Ordet härstammar från spanskans och, portugisiskans[2] negro (svart),"
Som jag redan sa tidigare, Neger, kommer från Negro, eller Nigger som är ett slang för Negro. Och det är som sagt en färg!

Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Jo, det är det.
Som jag redan sa tidigare, Neger, kommer från Negro, eller Nigger som är ett slang för Negro. Och det är som sagt en färg!

jag kallar inte folk för fittor bara för det finns en bil i japan som heter så.

Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:
Jag säger neger helatiden till mina polare som är mörkhyade, de har inga problem med det. Kanske bara är jag som har lite mer toleranta och coola kompisar än vad ni har?

Fan snuffsis, du fattar aldrig vad som är orelevant. Att du kan använda vissa uttryck bland dina vänner är du inte ensam om, även jag använder såkallade nedsättande uttryck mot mina vänner, men jag blir även bemöt med nedsättande uttryck av mina vänner, vilket är okej, då vi i vår lilla grupp har lagt nivån där och alla accepterar den. Skulle du på fullaste allvar kunna gå fram till en okänd afrikan på stan och säga "Tja neger, allt väl?".

jag bara dansa och dansa

Johan Eklunds bild

Paow skrev:
Om de har tagit sig in med demokratiska metoder så är de väl demokrater?

Skulle du kallat Hitler demokrat? För om du resonerar så var han det. Jag tror inte en enda seriös historiker skulle hålla med dig på den punkten.

Har redan hållit en utläggning om detta ämne här: http://skillpoint.se/blogg/johan-eklund/r%C3%A4dslans-politik-och-den-na...

Sundance Kids bild

Snuffsis skrev:

Ordet härstammar väl ändå från latinets nigra?

jag bara dansa och dansa

Snuffsiss bild

Sundance Kid skrev:
Fan snuffsis, du fattar aldrig vad som är orelevant. Att du kan använda vissa uttryck bland dina vänner är du inte ensam om,

Detta gäller även allmänt, mitt på stan, ingen bryr sig om jag säger neger till mina kompisar. Det händer väl att en eller två stannar upp och frågar vad fan det är jag säger, men annars bryr sig ingen.
Jag har faktiskt kallat personer för neger på stan, och det har hänt en del saker och jag har tagit konsekvenserna för det, vissa blev arga, men vissa inte. Men jag tänker inte göra det igen, för de som inte gillade det var brutala faktiskt. En snubbe jagade mig faktiskt och slog ner mig. så utav ren riskundvikning gör jag inte om det, även om jag skulle tänka mig göra det.
Sen så blev det här lite helt fel ändå, grejen var att ordet negerboll är inte förolämpande på något sätt alls.
Ordet negerboll syftar på chokladbollen som är av färgen SVART och därmed, översatt, blir "Svartboll" och har alltså ingenting med någon etnicitet att göra, utan en jävla färg.
Vi borde egentligen isåfall byta namn på gul lök, tänk på de stackars asiaterna.
Eller röd lök, för tänk på alla indianerna som slaktades när USA
bildades.
Eller turkisk peppar, för tänk på alla turkar... osv osv
Ollebro skrev:
jag kallar inte folk för fittor bara för det finns en bil i japan som heter så.

Ja, för fittor är ju en färg...

Sundance Kid skrev:
Ordet härstammar väl ändå från latinets nigra?

Ja, om man ska gå så längt bak kan man ju göra det, men jag ansåg inte det nödvändigt, räckte med spanskan.

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 22:06.
Ollebros bild

Snuffsis skrev:
Ja, för fittor är ju en färg...

du fattade inte vad jag menade, bara för Negro är färg i ett land betyder det inte att NEGER är det i ett annat. det är väll ändå ingen som säger neger till en person istället för brun utan att på något sätt vara nedlåtande?
i vart fall passar väll inte denna diskussionen in här kanske. tycker inte man bör använda skällsord i onödan bara för man själv inte tycker det borde vara ett skällsord.
Snuffsis skrev:
Sen så blev det här lite helt fel ändå, grejen var att ordet negerboll är inte förolämpande på något sätt alls.

det är väll ändå inte upp till dig att bestämma det?

Snuffsiss bild

Ollebro skrev:
det är väll ändå inte upp till dig att bestämma det?

Vem, om inte folket som använder orden, är det som bestämmer det då?
Inte fan är språket och orden något som staten äger.
Ollebro skrev:
bara för Negro är färg i ett land betyder det inte att NEGER är det i ett annat. det är väll ändå ingen som säger neger till en person istället för brun utan att på något sätt vara nedlåtande?

Det är ett låneord taget från ett annat språk, så jo, det betyder samma sak här som i USA. Det är väldigt många som säger negrer till varandra helatiden, speciellt inom den afro-amerikanska gruppen själva, du har säkert hört "What's up my nigga!" Nigga = Nigger = Neger.

Taget från SAOB:
1) manlig individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar; äv. (utom i ssgr numera bl. i icke fackmässigt spr.) allmännare, med inbegrepp av andra mycket mörkhyade folkstammar (i sht i Australien o. södra Asien); äv. (i sht i pl.) utan avseende på kön.

Senast ändrad av Snuffsis, 20 september, 2010 - 22:15.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.