spanjoars bild

När jag för första gången spelade Alan Wake hade jag ett par schysta datorhögtalare högtalare och tyckte spelet var fantastiskt. I går testade jag spela spelet med min vanliga inbyggda tv-högtalare, men det var inte alls samma upplevelse.

Så min fråga är, vad kan jag få för schysta högtalare för 1000 kr? Det behöver inte vara hemmabiosystem, surround eller värsta-mega-hi-fi-utrustningen. Bara det låter bra! Två vanliga högtalare och en bas räcker bra.. eller nåt.. jag är väldigt noob när det gäller sånt här, som ni kanske märker :)

Några tips?

Ollebros bild

Logitech Z2300 hade jag för ett år sedan. jäkla bra ljudpaket! 2 högtalaren och en bas. helt underbart, fick det för 1100kr. bör dock varnas att basen är galen.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

spanjoars bild

Ollebro skrev:
Logitech Z2300

Har faktiskt fundera på det paketet, men hittade sedan Logitech Z623 som är THX-certifierad.

Nu står det mellan Logitech Z623 och Logitech Z523. Någon som har erfarenhet av de här högtalarna?

Ollebros bild

spanjoar skrev:
Har faktiskt fundera på det paketet, men hittade sedan Logitech Z623 som är THX-certifierad.

Z-2300 är THX godkänd med om sånt ens spelar någon roll, snyggare, billigare och 8 tum bas istället för 7. jag hade köpt dem alla dagar i veckan.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

spanjoars bild

Ollebro skrev:
Z-2300 är THX godkänd med om sånt ens spelar någon roll, snyggare, billigare och 8 tum bas istället för 7. jag hade köpt dem alla dagar i veckan.

Det blev Logitech Z523 trots allt, men det jobbigaste var att min TV inte hade någon ljudutgång. (Varken RCA, eller vanlig 3.5 mm.) Så jag fick helt enkelt koppla in högtalarna till xboxet, men var tvungen att ha sönder sladden för att få plats med både ljud ut och hdmi till tv:n. Fett jobbigt, men nu låter det bra i alla fall! Riktigt bra högtalare för 500 kr! :)

Tack för att du tipsade om logitech!

Ollebros bild

spanjoar skrev:
Tack för att du tipsade om logitech!

gött att du blev nöjd! gör grymt bra spelhögtalare tycker jag!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.