Carefaces bild

Make.Sense skrev:
Skillnaden är ju bara progressiv och "interlaced" bildrendrering.
Upplösningen är densamma.

Du tror alltså inte detta skulle göra någon skillnad, fixade det ju så att det står 1080p nu och inte 1080i, ingen skillnad alls och bokstäverna på hemsidor går fortfarande ihop med varandra osv. Värdelöst, funkade på mitt gamla grafikkort.

Make.Senses bild

Careface skrev:
Du tror alltså inte detta skulle göra någon skillnad, fixade det ju så att det står 1080p nu och inte 1080i, ingen skillnad alls och bokstäverna på hemsidor går fortfarande ihop med varandra osv. Värdelöst, funkade på mitt gamla grafikkort.

Så problemet kvarstår?

Om det fungerar så dra en Printscreen så folk kan se vad problemet är,
men interlacing borde inte vara problemet. Oavsett om du får bilden interlaced eller progressiv så visas fortfarande samma sak, bara att i progressiv så visas bara hela frames, medans den i interlaced delar upp bilden i en serie vertikala ränder, och byter ut varannan rad varje gång bilden uppdateras. Har du interlaced så uppdaters bilden t.ex. 60 gånger per sekund, om du har 60 Hz, och med progressiv blir det 30 gånger, men då visar datorn samma bild två gånger p.g.a. frekvensen.

Ditt problem borde inte vara relaterat till interlacing/progressiv, det kan också vara så att spelen helt enkelt vill köra progressivt när Windows vill köra Interlaceat. Det är samma sak på TV'n. Där växlar det också mellan Interlaced och Progressivt, men det är aldrig någon som märker något.

Helt enkelt, ta en printscreen så vi kan se hur det ser ut.

Carefaces bild

Make.Sense skrev:
Så problemet kvarstår?

Alltså, det fungerar ju, bara att det är riktigt fult och jobbigt.
Du har dock missförstått, problemet finns bara på skrivbordet och webläsaren. Alla stand-alone program får fin bild, precis som det var hela tiden förut.
Helskärmsprogram alltså.
Runda objekt får kantiga linjer och så, t.ex smileysarna här ovan inlägget.

Man5ons bild

KidCactus skrev:
Precis.

Idag anlände minsann den nya tvn!

Nu är nästa fråga då, vad kan den gamla tvn kosta att laga, samt, är det värt det?

Jag vet inte exakt vad felet är, men jag har stora svarta fläckar på mitten av skärmen, ser ut som att bakgrundsbelysningen har sotat igen typ.

Last chance to lose control

Ollebros bild

Careface skrev:
Alltså

det är antingen inställningar i TVn eller grafikkortet, troligtvis grafikkortet. vi kör själva ett 5000 kort i vår HTPC och det funkar utmärkt, men då har jag också kalibrerat tvn och stängd av alla mystiska funktioner både tv och grafikkort har. du får leka omkring i inställningarna i CCC så bör det lösa sig till slut.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

KidCactuss bild

Man5on skrev:
Nu är nästa fråga då, vad kan den gamla tvn kosta att laga, samt, är det värt det?

Kan du inte få ut det på någon garanti eller reklamera så tror jag inte det är värt det.

Psykisk sjukmänniska

Man5ons bild

KidCactus skrev:
Kan du inte få ut det på någon garanti eller reklamera så tror jag inte det är värt det.

Den är köpt januari/februari 2007 tror jag. Eller 2008? Vänta ska leta efter tråden från Gamer.

3 feb 2007 00:34

jag impulsköpte en Samsung LE-32R72:a ikväll så vart det avklarat.

2007 vart det alltså! Så nej, den lär inte ha ett uns garanti kvar. Är det dyrt att köpa en bakgrundsbelysning och montera in den själv tro? Eller behöver man ha sånna dära luriga fabriksnycklar/verktyg för att komma in till the good stuff?

Senast ändrad av Man5on, 16 mars, 2011 - 19:10.

KidCactuss bild

Man5on skrev:
Är det dyrt att köpa en bakgrundsbelysning och montera in den själv tro?

Jag tror mer att det är svårt att köpa. :D

Att skruva upp en Samsung-tv är dock inga problem, inga konstiga skruvar eller så.

Psykisk sjukmänniska

Man5ons bild

KidCactus skrev:
Jag tror mer att det är svårt att köpa.

Jo så kanske det kan vara. Jag kör ner den till Euronics där den kom ifrån och ber dem titta på den, o så får de väl lämna ett kostnadsförlag.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.