Man5ons bild

Eftersom Sverige nu har legit tillgång till alla spel så tänkte jag kort sammanfatta vilka jag rekommenderar!

Gem Miner: Dig Deeper - Helt perfekt för det lilla formatet, inget avancerat men enkelhet är en dygd när det kommer till mobilspel. Det är ett gruvgrävar-RPG iaf, där du gräver dig djupare och djupare ner i marken, samtidigt som du uppgraderar din gruvarbetare med större väska, mer stegar, bätte yxa eller borr osv. Lite Sim City meets MS Röj meets random RPG. Finns som grats lite-version och i billig fullversion.

Shoot U - Lite Angry Birds-liknande spel. Det bygger på 50% strategi och 50% bra avvägning på att skjuta. Du ska helt enkelt skjuta ut gubbar med en kanon och träffa en grön boll. Låter det simpelt? Jo det är ganska simpelt i början, men för varje level blir det mer och mer krångligt att lista ut hur man kommer åt bollen. Simpelt o bra. Finns nog i lite-version, minns inte, men är billigt i fullversion.

Prism 3D - Studsa en boll mellan hål. Genom att tilta telefonen så lutar du spelbrädet och bollen beter sig därefter. Låt den studsa på bonusrutor för poäng och undvik hål eller andra farligheter. Inte så lät att spela om du sitter på tuben och det kränger, men i lugn och ro så är det kul.

Robo Defense - En klassiker. Ripoff på Tower Defense. Bygg vapentorn, försvara dig mot anfallande tanks, flygplan, soldater osv. Sjukt vanebildande, svårt att lägga ifrån sig. Ruskigt mycket strategi trots sin simpla layout. Samt väldigt rewarding, varje gubbe du dödar plusar på din totala bonussumma, som du sen kan handla för i huvudmenyn. Där kan man då köpa bättre torn, mer starthälsa osv.

Dungeon Hunter - Ett av Gamelofts "feta spel". Gameloft har släppt 10 eller så lite mer avancerade mobilspel som är lite dyrare och lite mer krävande. Går inte att spela på vilken droid/iphone som helst, utan behöver ha en lite nyare processor. Kostar mer än vanliga mobilspel också för den delen. Iaf, Dungeon Hunter är en tämligen generisk dungeon crawler. Lite Diablo, fast mycket mindre djup. Du väljer mellan tre klasser (warrior, rogue, mage - har vi hört den förrut?) och ger dig ner i dungeons o slaktar skelett och annat elände. Random loot, du kan utrusta din gubbe ungefär som t.ex. i Diablo och får uppdrag i stan ungefär som i Diablo. Du får exp och går upp i level och skaffar skills. Det är så klart lite svårt att styra sådana här 3D-spel på en hårdvara utan knappar. Du styr via en virtuell spak till vänster på skärmen, och hugger genom att trycka på en huggknapp på höger sida av skärmen. Ett visst handikapp känner man allt av, det är inte helt superenkelt. Men det är dock helt okej faktiskt, och spelet är hyffsat gediget, även om det sannerligen inte bryter ny mark över huvud taget.

Zenonia - Ett klassiskt "snes-rpg", bara det att det är helt nyutvecklat! Det ser precis ut som Secret of Mana, eller Chrono Trigger, och beter sig på samma sätt, men är helt nyutvecklat för mobilmarknaden. Kontrollen är återigen inte den lättaste att anpassa sig till. Men man får göra sitt bästa. Spelet är bra!

Mer senare kanske!

Last chance to lose control

Reyqunes bild

Någon som vet om det finns information om releasedatum för Huawei Ideos i Sverige? :tired:

Ollebros bild

den här såg ju faktiskt bra ut

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

KidCactuss bild

Ollebro skrev:
den här såg ju faktiskt bra ut

Jag tycker bara att den är lite väl liten för att vara en tablet, om jag skulle använda den för mitt dagliga surfande och liknande. Sen är jag väl inte heller helt såld på 16:9-formatet, eftersom den blir väldigt smal för t.ex. webbsidor i stående läge. Till och med iPad:en kan kännas för smal då ibland, som ändå är både bredare och... bredare. :D

Psykisk sjukmänniska

Ollebros bild

KidCactus skrev:
Jag tycker bara att den är lite väl liten för att vara en tablet

håller med steve jobs på den, skärmen är sju tum vilket är mindre än hälften av 10tum. alldeles för liten yta att greja på. tycker morsans netbook med 10 tum display är liten så.
formatet gillar jag inte heller, 16:9 är inte något att ha någonstans tycker jag. 16:10 är bra på datorer och på tvapparater borde vi ha 21:9 som philips kör med på några apparater(idioter, fel på 7:3 eller?)
men systemet såg snabbt ut vilket jag gillade. föredrar iOS utseende och hur det används dock.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Maxxons bild

Min flickvän har just köpt en Xperia X8, och nu undrar vi om man kan installera detta temat, eller något tema öht, på telefonen och hur man gör? :8)

Ollebros bild

Maxxon skrev:
Min flickvän har just köpt en Xperia X8, och nu undrar vi om man kan installera detta temat, eller något tema öht, på telefonen och hur man gör? :8)

är inte ett tema, är en ROM. alltså en version av Android. för att använda det måste du först roota telefonen och sedan installera. hur man rootar och sedan installerar en annan android version har jag ingen aning om.

sedan är inte ROMen gjord för telefonen du talar om i fråga så det kommer hur som helst inte att fungera.

Senast ändrad av Ollebro, 27 oktober, 2010 - 23:40.

Ollebros bild

beställt till min syster!
http://cdon.se/hemelektronik/huawei_u8150_ideos_blue-12578708

Daniels bild

Ollebro skrev:
beställt till min syster!
http://cdon.se/hemelektronik/huawei_u8150_ideos_blue-12578708

Wow, jag önskar att jag hade ett syskon som köpte en mobil till mig till jul. Haha.

Förresten, tänkte fråga om Android telefoner är något att ha? Är det värt att skaffa en Android bara för att ha något att leka med medan man sitter på tåget eller sitter på en håltimme? Eller blir man snabbt leds på dem?
Tänkte lite på utbudet av apps etc.

Ollebros bild

Daniel skrev:
Wow, jag önskar att jag hade ett syskon som köpte en mobil till mig till jul. Haha.

nja, jag beställde med det var inte mitt kreditkort :party:
Daniel skrev:
Tänkte lite på utbudet av apps etc.

iPhone har klart bättre utbud av spel, program osv men är också ganska dyr. android kan du göra mer med, du har friare tyglar att ändra systemet osv men det har inte riktigt samma stora utbud. alla program finns inte heller till alla telefoner eftersom de alla har olika versioner av android, upplösning på skärmen, utfällbart tangentbord osv. om man skall köpa android bör man köpa en som man vet kommer få uppdateringar. alltså inte en Sony Ericsson. HTC uppdaterar men ganska segt, Huwaei telefonen jag beställde får uppdateringarna så fort de kommer ut från google eftersom den kör ren android, vilket jag skulle påstå är den bästa typen av telefon man kan köpa.

Daniels bild

Ollebro skrev:
nja, jag beställde med det var inte mitt kreditkort :party:
Haha, riktigt smart där. :D
Ollebro skrev:
iPhone har klart bättre utbud av spel, program osv men är också ganska dyr. android kan du göra mer med, du har friare tyglar att ändra systemet osv men det har inte riktigt samma stora utbud. alla program finns inte heller till alla telefoner eftersom de alla har olika versioner av android, upplösning på skärmen, utfällbart tangentbord osv. om man skall köpa android bör man köpa en som man vet kommer få uppdateringar. alltså inte en Sony Ericsson. HTC uppdaterar men ganska segt, Huwaei telefonen jag beställde får uppdateringarna så fort de kommer ut från google eftersom den kör ren android, vilket jag skulle påstå är den bästa typen av telefon man kan köpa.

Tack för infon, hjälpte mycket. :D

Fleischers bild

Bästa spelet till android är utan tvekan Chroma Circuit från Bowlerhat Games. Riktigt bra pussel lir.

Reyqunes bild

Någon som har testat Xperia Play ännu? Funderar nämligen på att skaffa en sådan.

Senast ändrad av Reyqune, 3 maj, 2011 - 15:44.

Gustav Granlunds bild

Reyqune skrev:
Någon som har testat Xperia Play ännu? Funderar nämligen på att skaffa en sådan.

Det recenserades nyligen av TechRadar och det verkar som att du kan få bättre för pengarna. Det är en informationsrik text om inte annat. :)

Skillpoint.se - Be there or be sär

Reyqunes bild

Gustav Granlund skrev:
det verkar som att du kan få bättre för pengarna.

Blir nog ingen sådan telefon då. Verkar som en bättre lösning att skaffa NGP och en valfri annan Android telefon.

Gustav Granlunds bild

Reyqune skrev:
Blir nog ingen sådan telefon då. Verkar som en bättre lösning att skaffa NGP och en valfri annan Android telefon.

Ja, förmodligen. NGP kan vara ganska bra att vänta med även den då portabla konsoler nästan aldrig är värda sitt pris till en början. Se bara på 3DS, och NGP lär vara bra mycket dyrare. Eller så är jag bara snål. :p

TTV
TTVs bild

Hälsa mig välkommen till Android-familjen då jag köpte en Samsung Galaxy SII idag. Älskar den.

Ska läsa igenom tråden och sedan återkomma med frågor om jag har några. :party:

Joakim Wigholms bild

Någon som har lite fräscha speltips? Hade uppskattats!

Senast ändrad av Joakim Wigholm, 16 oktober, 2011 - 16:20.

“Some may never live, but the crazy never die”

Gustav Granlunds bild

Joakim Wigholm skrev:
Någon som har lite fräscha speltips? Hade uppskattats!

Kanske inte så fräscha då jag tror att de r ganska gamla, men Meganoid och Stardash är två ruggigt gedigna plattformsspel. Charmig pixelgrafik också, och kanonmusik i Meganoid.

Joakim Wigholms bild

Gustav Granlund skrev:
harmig pixelgrafik också, och kanonmusik i Meganoid.

Låter lovande. Tack för tipsen!

“Some may never live, but the crazy never die”

Reyqunes bild

Galaxy Nexus verkar riktigt intressant. Mer info ska tydligen släppas den 19de.

Senast ändrad av Reyqune, 16 oktober, 2011 - 22:39.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.