caocaos bild

Tänkte starta business och undrar om någon här har lite koll på hur legalt det är? :beer:
Kanske berättar lite mer om någon är intresserad, funderar på att flytta businessen till länder som Sverige också utan att säga för mycket så ingen snor min idé.

Kan ni tänka er hur mycket nördar skulle betala för detta? :love:

Make.Senses bild

Några frågor.

1. Hur Använda.
2. Hur ska du kunna bevisa att de är använda, och vem ska ha använt dem?
3. Är du helt seriös? (Känns lite trollaktigt)
4. Varför skulle det vara olagligt? Bortset från att idén i sig är relativt sjuk och känns smått motbjudande så borde det i alla fall inte vara olagligt.

Sen tror jag inte någon skulle betala för det.

caocaos bild

The Ultra skrev:
1. Hur Använda.
3. Är du helt seriös? (Känns lite trollaktigt)
4. Varför skulle det vara olagligt? Bortset från att idén i sig är relativt sjuk och känns smått motbjudande så borde det i alla fall inte vara olagligt.

1. Beror på hur använda folk vill ha dom?
2. Tänkte lägga upp bilder på tjejerna som använt dom, utan ansikten kanske?
3. Jaaa
4. Vet inte, det känns lite småolagligt så jag tänkte kolla upp det.

Det finns en stor marknad för sånt här. Gå in på Ebay eller något och sök "used panties" eller liknande, många som köper och sniffar. :~ Folk får göra vad dom vill för mig och jag dömer ingen. I Japan fanns ett tag automater på gatan där det såldes använda trosor, no joke. Gamla gubbar som köper och runkar till. Såg även något på TV där dom gick in i en illegal underground-shop och köpte, var något svenskt program har jag för mig. :beer:

caocaos bild

Strumpor är också rätt eftertraktat kan tilläggas.

Ollebros bild

jävla konstigt ställe att fråga på.
lite som att gå in på random burgerking och rådfråga folk som äter om man skall köpa den där flygplatsen man alltid drömt om.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

VodkaCitrons bild

I Japan är det mer vanlig ja. Men även lolicons är legala i Japan. Illegalt i länder som Sverige dock. Tror använda trosor bryter emot olika policys. Även om det är ok, så skulle ingen i Sverige köpa dom, sen skulle media ta upp det direkt och stänga ner verksamheten :3

The Ultra skrev:

Brukar vara använda trosor i påse, med bild på tjejen på förpackningen :3 Finns även fulla skoluniformer att köpa som varit använda.

---
I Sverige är vi mer öppna, vi har inte 1miljon hikikomoris, inte heller den stora Otaku kulturen. "folk som hellre köper nakna anime figuriner istället för att leta flickvän". Jag kan gå fram till en tjej jag känt i några dagar och börja prata sex, no big deal. Annorlunda i Japan.

---
Du får helt enkelt köpa svenska blonda flickors trosor och flyga ner till Akihabara.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

caocaos bild

Ollebro skrev:
jävla konstigt ställe att fråga på.

Var föreslår du att jag ska posta detta? Familjeliv? Chilla lite. :beer:

Ollebros bild

caocao skrev:
Kan ni tänka er hur mycket nördar skulle betala för detta? :love:

det där är inte en typisk "nörd". han kanske skulle betala bra, vi andra 99,999% "nördar" skulle kräva betalt.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

caocaos bild

VodkaCitron skrev:
I Sverige är vi mer öppna, vi har inte 1miljon hikikomoris, inte heller den stora Otaku kulturen. "folk som hellre köper nakna anime figuriner istället för att leta flickvän"

Tro mig dom finns både i Kina och hela Europa. Detta är ingen business jag tänkt ha i Sverige utan driver den i Kina och skickar till olika länder. Är det också illegalt? Man kan ju skriva att det är kompisar som skickar sina begagnade trosor eller nåt, det är väl inte olagligt att sälja sina trosor egentligen?

Tror ni tullen/whatever bryr sig egentligen?

Ollebros bild

caocao skrev:
Var föreslår du att jag ska posta detta? Familjeliv? Chilla lite. :beer:

tja, 4chan?

Ollebros bild

caocao skrev:
det är väl inte olagligt att sälja sina trosor egentligen?

http://www.familjesecondhand.se/page8.php?view=productPage&product=207&c...
någon säljer trosor på secondhand, alltså borde det vara helt okej.

caocaos bild

Ollebro skrev:
tja, 4chan?

Ja, dom är väldigt seriösa va?

Ollebro skrev:
vi andra 99,999% "nördar" skulle kräva betalt.

Säg inte så. Har en känsla av att många här på forumet till och med skulle lägga en peng på detta då dom kanske inte får mycket ligga och så, inget fel med det. Money is money business is good. :beer:

Förstår inte, vill du provocera i min tråd eller vad håller du på med? Har bara sett negativa inlägg från dig.

Reyqunes bild

caocao skrev:
Ja, dom är väldigt seriösa va?

Självklart finns det seriösa svar på 4chan. :tired:

The Ultra skrev:
Sen tror jag inte någon skulle betala för det.

+1

Senast ändrad av Reyqune, 19 november, 2010 - 21:33.

VodkaCitrons bild

caocao skrev:
etta är ingen business jag tänkt ha i Sverige utan driver den i Kina och skickar till olika länder. Är det också illegalt?

Det är smutsiga kläder, svar ja. Det säljs inte ens öppet i Japan. Smittfrågan och allt som berör det är ganska stort. Lite får du ju tänka själv ^^ Du ska skeppa använda underkläder, som bär på bakterier och dom är ju inte direkt "färska" heller, då frakten och hittan och dittan tar en stund.

Tror inte ens pervs vill kela med underkläder som varit skitiga i en vecka, eller mer.

Strafers bild

Trolla mycket?

UfU__Xs bild

Varför skulle det vara olagligt?
Lycka till med affärerna! :D

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Ollebros bild

caocao skrev:
Säg inte så. Har en känsla av att många här på forumet till och med skulle lägga en peng på detta då dom kanske inte får mycket ligga och så, inget fel med det.

om det nu är så att du tror att alla gamers ser ut som personen i videon som sedan hinner dö innan de få knulla har det åtminstone turen att det finns oändlig mängd gratis porr på internet. behövs inga smutsiga trosor för att njuta.

jurre13s bild

alltså vilken jävla kväll det blev :tired:
börhja väl bra med massa folk och spriten flöda i oss alla :beer: men sen komma massa tyblöingar och trasha allt blev högljutt så polisen kom sen utbröt största slagmsålet fick bryta in och kasta ut alla utblöingarna polisen lacka på oss igen nu blir man nog inte långvarit här...

caocaos bild

VodkaCitron skrev:
Det är smutsiga kläder, svar ja. Det säljs inte ens öppet i Japan. Smittfrågan och allt som berör det är ganska stort. Lite får du ju tänka själv ^^ Du ska skeppa använda underkläder, som bär på bakterier och dom är ju inte direkt "färska" heller, då frakten och hittan och dittan tar en stund.

Hmm, vad tror du om en butik som man säljer i då? Kan det funka? Kanske inte i Sverige, vet inte hur jag ska mätta behovet hos dom svenska nördarna ännu. Får fundera ut något. Har ni på SP något förslag? :tired:

Själva butiken tänkte jag som ett café eller liknande, en liten modern butik som säljer diverse nördiga otaku-saker, som har en liten "ero"-sektion där bak. :beer:

Strafer skrev:
Trolla mycket?

Om du inte ska vara seriös kan du hålla dig till någon annan tråd. :beer:

caocaos bild

jurre13 skrev:
alltså vilken jävla kväll det blev :tired:
börhja väl bra med massa folk och spriten flöda i oss alla :beer: men sen komma massa tyblöingar och trasha allt blev högljutt så polisen kom sen utbröt största slagmsålet fick bryta in och kasta ut alla utblöingarna polisen lacka på oss igen nu blir man nog inte långvarit här...

Shit detta låter inte bra. Hur gick det blev du slagen eller? Tog polisen hand om dom eller vad hände?

VodkaCitrons bild

caocao skrev:
Själva butiken tänkte jag som ett café eller liknande, en liten modern butik som säljer diverse nördiga otaku-saker, som har en liten "ero"-sektion där bak.

Skaffa ett Crossdress maid-cafe i city. Jag hoppar gärna på tåget :3

Nej men det finns fler sätt att sälja underkläder eller tjäna på snusksektionen.
I Japan sålde det frysta trosor i sommras? På burk, som man kör över huvudet när det är varmt. Finns gashapons med nya "sexiga" trosor. Finns många renare alternativ.

Sånt kan även dra hem i Sverige som en "rolig" pryl.

jurre13s bild

caocao skrev:
Shit detta låter inte bra. Hur gick det blev du slagen eller? Tog polisen hand om dom eller vad hände?

blev lite äckligt när det började vevas med glasflaskor men jag kom undan med några slag i ansaktet och i magen men ja... aa, diskutera med dessa spölen så de gick iväg helt enkelt. men eftersom farbror blå redan hade lokalen i sikte sen tidigare var de där snabbt igen och aa... alla blev ivägdragna men jag är väl inte den som hamna i smetten iaf.

caocaos bild

VodkaCitron skrev:
Nej men det finns fler sätt att sälja underkläder eller tjäna på snusksektionen.

Alltså, jag vet ju att det går att sälja lite andra saker men då blir det ju bara en helt vanlig porrshop liksom. Dom enda som skulle köpa dom nya och rena trosorna vore ju tjejer och dom är ju inte direkt min målmarknad (glömde bort ordet). Eller transor/"cosplayers". :beer:

Man kanske skulle öppna internet-café med "kvinnlig service" i form av unga damer i skolflicke-uniform som håller en sällskap för en halvdyr peng? Gärna ska dom försöka manipulera killarna att beställa läsk osv. Vad tror ni om den idén? En annan idé jag har haft ett bra tag faktiskt. Vill verkligen försöka stimulera denna nördsubkultur som finns i Japan och som många i Europa/Sverige och Kina längtar efter.

Edit: Behöver inte vara skolflicke-uniform, kan vara kort kort och tajt t-shirt med caféets logga eller liknande. Någorlunda sexistiskt kanske? Kanske inte skulle funka i feministiska Sverige?

Senast ändrad av caocao, 19 november, 2010 - 21:49.
jurre13s bild

inte nog med detta så floppa de med nya tjejen så skulle fan inte klgaga på att dra hem ett par trosor nu. gärna med ett litet brev från förra ägaren med så man fick att dröma sig bort i...

VodkaCitrons bild

caocao skrev:
Vad tror ni om den idén?

Dåligt, sexistisk! Säger kör på Crossdress maids, så du kan anställa mig! Kan stå och säga kawaii iförd maid kostym och hoppa runt och säga pika pika :3 Finns JÄVLIGT många kvinnor i svenska anime världen som är intresserad utav Yaoi och shit. Sen har vi pride.

Ge mig ett arbete där jag kan rollspela Pikachu! Tack!

caocaos bild

VodkaCitron skrev:
Dåligt, sexistisk! Säger kör på Crossdress maids, så du kan anställa mig! Kan stå och säga kawaii iförd maid kostym och hoppa runt och säga pika pika :3 Finns JÄVLIGT många kvinnor i svenska anime världen som är intresserad utav Yaoi och shit. Sen har vi pride.

Jag vet inte.. hur många skulle gå på detta café? :tired:

Men ärligt talat gubbar, skulle ni inte vilja gå till ett café där ni blir bemötta av snälla rara (och söta) tjejer som VERKLIGEN vill höra om er lvl 60 warrior i WoW och gärna ser på när ni spelar och umgås med er? Tror det kan bli en hit.

jurre13 skrev:
inte nog med detta så floppa de med nya tjejen så skulle fan inte klgaga på att dra hem ett par trosor nu. gärna med ett litet brev från förra ägaren med så man fick att dröma sig bort i...

Fan vad bra idé med brev. :beer:

Åh detta låter inte kul alltså, festar du sådär jättehårt och mycket ofta eller? Och seriöst tjejen floppa också.. Jag är här om du behöver prata ut. :cry: :beer:

caocaos bild

Vad tror ni om att erbjuda japansk läsk och godis på caféet? Naturligtvis inte billigt, men jag tror många skulle köpa det.

Var skulle jag öppna detta? Stockholm? Uppsala? Vart finns mest svenska japan-intresserade otakus?

Ollebros bild

caocao skrev:
Men ärligt talat gubbar

varför skulle någon vara intresserad av att betala en flicka för att prata med henne?

jaja dont feed the trolls som man brukar säga.

caocaos bild

Ollebro skrev:
varför skulle någon vara intresserad av att betala en flicka för att prata med henne?

Ja du fattar inte idén? Finns hur många ensamma tonåringar/unga män/äldre män som helst som skulle betala dyrt för detta. Hängde mycket med nördar förut och INGEN av dom hade någonsin haft en flickvän, tror du inte dom saknar lite kvinnor i deras liv? :beer:

Jag tror inte det är jag som trollar i den här tråden, men jag gör mitt bästa för att svara på dina inlägg ändå.. kan ju finnas faktiskt intresserade människor som läser tråden. :beer:

VodkaCitrons bild

caocao skrev:
hur många skulle gå på detta café?

Hmm, kolla valfritt Anime Konvent. 50% av marknaden är Yaoi, 50% av alla tjejer crossdressar killar, biograferna är överbefolkade endast när Hetalia spelas, som senare följs av liveshow med Yaoi killar.

You do the math :3 Skulle gissa på att minst 2.000 svenska tjejer skulle vara intresserade utav cafét.

caocao skrev:
Men ärligt talat gubbar

Jag personligen skulle besöka ett sånt café om jag reste till Japan, en enskild gång. Som sagt vi är mer öppna i Sverige. Inte svårt att träffa en spelintresserad kvinna. Sen är WOW spelare för upptagna med att spela, än att gå ut på stan och mingla med någon random tjej ^^ Sen finns det maid cafe i Sverige, tro det eller ej. Men det är "tema" dagar. Tror Närcon hade det tidigare i år.

caocao skrev:

Vad tror ni om att erbjuda japansk läsk och godis på caféet? Naturligtvis inte billigt, men jag tror många skulle köpa det.

Var skulle jag öppna detta? Stockholm? Uppsala? Vart finns mest svenska japan-intresserade otakus?

Konvent gör ju redan det. I Stockholm och Uppsala. Kanske inte billigt, men inte så mycket överpris. Tror en Pocky ask går på 25:- vilket skulle gå på 15:- om man importerar det själv + frakt.

Vi övriga människor importerar det själv. Finns många butiker, http://www.jlist.com/home

Senast ändrad av VodkaCitron, 19 november, 2010 - 22:14.

Fuzzys bild

Är det lätt att fixa starta-eget-bidrag eller få banklån när man presenterar den här idén? ;)

VodkaCitron skrev:
Tror inte ens pervs vill kela med underkläder som varit skitiga i en vecka, eller mer.
Dagsfärska ska de såklart vara.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.