Man5ons bild

Ja, denna fråga har jag ställt mig själv sedan nyårsdagen och har egentligen inte kommit fram till något fullkomligt säkert svar ännu. Så vad tycker ni, en enda platta att skicka till månen som 2010 års bästa, vilken blir det då?

Om jag måste säga en så tror jag ändå att mitt val faller på The Black Keys och deras sjätte studioalbum 'Brothers'. Här följer en låt från den:

De har blivit bättre och bättre för varje skiva, och även om de fortfarande lider lite så smått av "vi vill vara White Stripes"-syndromet, så tycker jag att 'Brothers' är en smått fenomenal platta allt som allt.

Last chance to lose control

Jottas bild

Bäst vet jag inte, men det jag har lyssnat mest på är Mgmt - Congratulation

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

KidCactuss bild

För mig är det Daft Punks Tron Legacy-soundtrack. Från början blev jag lite besviken då jag hade hoppats på lite mer klassiskt Daft Punk-sound, men nu så här efter att ha lyssnat på det en miljard gånger så tar det lätt titeln 2010 års bästa album.

Spår två, The Grid:

Men ärligt talat har det inte släppts många album 2010 som har intresserat mig. Både Underworlds Barking och Chemical Brothers Further var nära på bottennapp. Den som tyckte att det var en bra idé att lägga in en gnäggande häst i en annars bra låt borde fråntas rätten att producera musik.

Psykisk sjukmänniska

Sundance Kids bild

Arcade Fire - The Suburbs

MGMT - Congratulations

LCD Soundsystem - This Is Happening

Maximum Balloon - Maximum Balloon

Spoon - Transference

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Sundance Kids bild

Har nu lyssnat en gång på Kanye West album, det är bra. Han bästa helt klart.

The Black Keys ska jag lyssna på när som.

jag bara dansa och dansa

Kletets bild

Skulle jag säga ett på rak arm skulle det bli:

Gorillaz - Plastic Beach

I can't remember to forget you.

Sundance Kids bild

Kletet skrev:
Gorillaz - Plastic Beach

Just det, den släpptes förra året, i början var det. Känns som en evighet sen, men den ska givetvis in på listan också. Kanon är den.

jag bara dansa och dansa

Ollebros bild

har inte lyssnat på så mycket musik iår, eller en hel del men inte ny direkt. gillar dock helt klart Daft Punks Tron Soundtrack, jävligt trist att låtarna inte var längre än vad de är dock. längtar tills de dyker upp igen! gärna live, i sverige :love:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Carefaces bild

Avenged Sevenfolds album "Nightmare", är utan tvekan det album som rullat mest i mina högtalare under 2010. Väldigt bra platta. :)

FDdimebags bild

Fear Factorys album Mechanize är en skiva som snurrat otroligt mycket hela året.

Några andra som jag upptäckte lite senare under hösten var Enslaveds album Axioma Ethica Odini.

Ghosts album Opus Eponymous.

"I totally wanna nydus your main right now"

Fuzzys bild

Vet inte om jag införskaffat ett enda album från det gångna året och det jag hört är inte direkt ögonbrynshöjande om än inte värdelöst...
Man är ju lixom inte någon inskränkt o insnöad metalfjant eller så som inte fattat att det finns sådär 60+ år av musik att frossa i. :bigsmile:

Sundance Kids bild

Har lyssnat igenom Kanyes album nu, och ja, det är fullständigt... fantastiskt. Första gången på evigheter som jag riktigt har fått orgasm av hip-hop. Detta album förtjänar ett riktigt köp, fysiskt.

jag bara dansa och dansa

Andreas Ljungströms bild

Last Days of Aprils skiva Gooey har förmodligen gått varmast för egen del. Grym skiva som växer.

FDdimebags bild

Fuzzy skrev:

Jag lyssnar på mycket utanför metalgenren, dessutom är den genren ganska bred i sig^^
Så döm inte någon innan du vet:)

"I totally wanna nydus your main right now"

Gustav Granlunds bild

KidCactus skrev:
För mig är det Daft Punks Tron Legacy-soundtrack

Måste nog hålla med där. Kanonmusik! Tyvärr är det kanske för att större delen av den musik som produceras idag inte är för mig. :(

Skillpoint.se - Be there or be sär

Sundance Kids bild

Här är listan på album under 2010 som jag anser att folk bör iaf ha lyssna på litet grann.

http://open.spotify.com/user/sundance_kid/playlist/3duq6hXsOmTXa0t590K0Ba

jag bara dansa och dansa

Josef Diktatorns bild

De två bästa plattorna är helt klart Robyns trippelverk Body talk pt1-3 och Kanye Wests mästerverk My dark twisted beautiful fantasy.

Robyn - Hang with me

Kanye West ft. Rick Ross, Jay-Z, Nicki Minaj - Monster

F.K... in the coffee...

Carefaces bild

Josef Diktatorn skrev:
Robyn

du MÅSTE skämta!

Sundance Kids bild

Careface skrev:
du MÅSTE skämta!

Jag har med den skivan i min spotify-lista över 2010 bästa album. Fantastiskt album.

jag bara dansa och dansa

Josef Diktatorns bild

Careface skrev:
du MÅSTE skämta!

Absolut inte. Robyn är en artist som verkligen utvecklats till något alldeles enastående på senare år. Hon har kommit lååååångt sedan "Do you really want me".

F.K... in the coffee...

Fuzzys bild

FDdimebag skrev:
Så döm inte någon innan du vet:)

Metalfjant!
Nä jag bara skojar. Har uppenbarligen inte så mycket att tillföra tråden bara... :p

Josef Diktatorn skrev:
De två bästa plattorna är helt klart Robyns trippelverk Body talk pt1-3 och Kanye Wests mästerverk My dark twisted beautiful fantasy.

Det enda jag känner för Robyn är att hon är stor överallt bara för att hon är en hip svensk i New York...
Kanyes var inte heller något mästerverk, långa pretentiösa låtar... den enda låten man tar med sig från den är också den hårdaste iom just 'Monster'.

Senast ändrad av Fuzzy, 15 januari, 2011 - 22:24.
Carefaces bild

Josef Diktatorn skrev:
Absolut inte. Robyn är en artist som verkligen utvecklats till något alldeles enastående på senare år. Hon har kommit lååååångt sedan "Do you really want me".

Hon kan komma hur långt hon vill, hennes låtar är fortfarande generiska och saknar mening.

Fuzzy skrev:
Det enda jag känner för Robyn är att hon är stor överallt bara för att hon är en hip svensk i New York...
Kanyes var inte heller något mästerverk, långa pretentiösa låtar... den enda låten man tar med sig från den är också den hårdaste iom just 'Monster'.

Håller helt med

Josef Diktatorns bild

Alla har ju rätt till sitt tycke och smak och ärligt talat så ser jag inte vitsen med att påsta att någon annans smak är fel. Det leder bara till en menlös debatt, jag diggar nya Robyn och Kanye har länge varit ett musikaliskt snille men det är bara vad jag tycker.

PS: Om ni tycker annorlunda så är det givetvis felaktigt förstås. ;)

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Jag tycker också Robyn förtjänar ett utnämnande, men personligen gillar jag Nas och Jr. Gongs - Distant Relatives. En jävligt bra platta.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Gustav Granlunds bild

Lars Jensen skrev:
personligen gillar jag Nas och Jr. Gongs - Distant Relatives.

Den hade jag glömt, grymt bra skiva. Lyssnade precis igenom Royal Republics skiva We Are The Royal och jag blev positivt överraskad. Lite som en blandning mellan The Hives, Danko Jones och Electric Six, vilket bara är positivt.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Fuzzys bild

Lars Jensen skrev:
Distant Relatives

'As we enter' är det ju det enda som inte låter överproducerat och lättviktigt im(h)o, och den låten är i sig helt onödig eftersom originalrytmen är så sjukt fet... Att Nas larvar sig med sånt där istället för att jobba på att få ligga sked med DJ Premier övergår min fattningsförmåga... några måste ju ta över efter Gangstarr (vila i fred).

Josef Diktatorn skrev:
Alla har ju rätt till sitt tycke och smak och ärligt talat så ser jag inte vitsen med att påsta att någon annans smak är fel

Smak är inte fel eller rätt, bara mer eller mindre utvecklad. ;)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.