Lars Jensens bild

Självklart måste vi ha en sådan här tråd. Det är obligatoriskt att titta på skiten, bara så ni vet!

Hur som helst så förfäras jag av årets hittills mycket mediokra bidrag. Vid de två första deltävlingarna har en i varje varit okej, röstbara, medan resten varit något ur Medborgarskolans kurs för usla låtskrivare/framförare att bli ännu sämre och aningen utvecklingsstörda.

Nåväl, favorit hittills är Loreens låt My Heart is Refusing Me (Riktigt usel titel). Det finns ingen tvåa än så länge. Suck. Vad fan tänkte SVT på...

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Själv hajade jag till rejält när gamla Blacknuss-snubben dök upp tillsammans med en av mina alltime Idol-favoriter, Christoffer Hiding. Deras låt, 'Me and My Drum' tycker jag dessutom är det i särklass bästa bidraget hittills i år. Lite mer fokus i numret på donnorna som trummar så blir det ännu bättre.

I övrigt tycker jag det varit fullständigt skräp. Tyvärr. Grotesco är dock alltid bra.

Last chance to lose control

Mathias Novaks bild

Lars Jensen skrev:

Nåväl, favorit hittills är Loreens låt My Heart is Refusing Me

<3

Stannade till framför tvn när jag såg henne. Rotade fram låten på youtube och hade den på repeat i ungefär två timmar innan SVT blev sura och tog bort den.

Tror det är första gången jag någonsin har hört en bra låt från jippot.

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
Me and My Drum

Mjo, den var helt okej, men inte mer än så tycker jag nog.

Man5ons bild

Sarah Varga (stavning?) var lite som en kvinnlig Winnerbäck med inslag av Lisa Ekdahl. Absolut inte dåligt. Men tråk-Saade vinner väl.

Man5ons bild

Är Twitter buggat eller är Nicke Borg plötsligt en trending topic worldwide? :tard:

Man5ons bild

Nog bugg, borta nu.

Naturlazers bild

"Julia Alvgard - Better or Worse" var melodifestivalens bästa låt i år. Synd att den inte gick vidare.

Om Nicke Borg hade haft lite bättre sångröst så hade låten varit klockren!

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Lars Jensens bild

Vafan! Loreen åkte ut men finns ändå i mitt hjärta numer. Underbart karismatisk kvinna med grym röst!

Lars Jensens bild

Och Angel var för övrigt jävligt mycket bättre än The Moniker. Sjukt att den åkte ut.

Sofia Hårds bild

Själv sitter jag ju här på plats. Men jag håller inte med dig Lars, The Moniker är lätt bäst i år!

Lars Jensen skrev:
Sjukt

/Fröken Hård

Mathias Novaks bild

Lars Jensen skrev:
Vafan! Loreen åkte ut men finns ändå i mitt hjärta numer. Underbart karismatisk kvinna med grym röst!

Amen.

Man5ons bild

Ändå glad för Sara Varga, troligtvis min favorit i år. Men Loreen var nog den näst bästa idag imo, så lite tilt att de skulle battla i runda 1...

Rymdyoghurts bild

Loreen. Underbar röst, bra vers, fantastisk uppbyggnad innan refrängen, som i sin tur faller onödigt platt i en för melodifestivalen typisk mellanmjölksproduktion. Så fegt! Får invänta en tyngre remix på denna så blir det ordning och reda.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Lars Jensens bild

Mathias Novak skrev:
men.

Ja den var grym.

Piccolos bild

The Moniker är ju riktigt vidrig, dessutom ginger (no soul!).

Mina favoriter i finalen:

1. Swingfly - Asbra helt enkelt. Och Idol-Christoffer gör inte saken sämre.
2. Danny - Har alltid haft svårt för Danny, men In the Club gör sig sjukt bra i Melodifestivalen.
3. Eric Saade - Kom igen, fett ju.

Annat som jag gillat:
Loreen - Sjukt snygg och jävligt bra låt.
Sara Lumholdt - Inget toppenframträdande, men låten är faktiskt riktigt schysst. Rihanna-vibbar.
Christian Walz - Snyggaste produktionen.
Sebastian - Brandon Flowers?

Och Babsan hade ju humor iaf :)

Överlag tycker jag att det har varit många bra låtar, sen att det typ bara är tre av dem som är i final är en annan femma. Eller Varga är också i final va? Hon var också helt okej.

Bitch, I'mma let you finish in a minute

TTV
TTVs bild

Piccolo skrev:
dessutom ginger (no soul!).

Men. Han är ju skallig? :party:

Piccolos bild

TTV skrev:
Men. Han är ju skallig?

Men man ser ju att han är ginger egentligen ;)

Bitch, I'mma let you finish in a minute

TTV
TTVs bild

Piccolo skrev:
Men man ser ju att han är ginger egentligen

Åfan. Ja, du kanske har rätt, max.

Spoiler: Highlight to view

Senast ändrad av TTV, 6 mars, 2011 - 22:49.
Man5ons bild

Kanske lite tippningar inför ikväll?

Deltagarna är alltså:

Danny
Sanna Nielsen
Erik Saade
Linda Bengtzing

Swingfly
Brolle
Playtones
Nicke Borg

Sara Varga
The Moniker

De två låtar jag personligen gillar bäst är utan tvekan Swingfly och Sara Varga, den sistnämda skulle ju dock så klart vara en katastrof att skicka till Dortmund ur tävlingssynvinkeln.

Att tippa exakt hur det går är onödigt svårt, men vi kan väl titta på vilka spektrum jag tror de olika bidragen håller sig inom när det kommer till förväntad slutposition. Även detta är ju så klart svårt, med tanke på att 50% av poängen är jury och andra halvan är röster från folket. Men ändå, halva nöjet med sånt här är ju att gissa tillsammans hur det ska gå. Åtminstone för oss idioter som gamblar på allt som kan gamblas på, typ vilken hiss kommer snabbast upp?! Men det kanske bara är jag och mina polare. Nåväl, skånsk idioti o sido, till arbete!

Erik Saade 1-2 - För mig den solklara favoriten ikväll. Upptempolåt, snygg, lagom ålder för den största röstningsgruppen. Kan så klart få smaka av juryn, då låten egentligen är skitdålig. Men ja, bra arrat nummer, det kommer man långt med.

The Moniker 1-4 - En annan av de som jag tror har störst vinstchans. Låten växer och växer, lite Mika, lite galenskap. "Kaptenen" som vi Idol-fans kallade honom när det begav sig har bra momentum. Gillar dock inte låtens chanser i Dortmund, då det först känns som en "skämtlåt", och de allra flesta som röstar i Eurovision lär inte lyssna på den på Youtube på förhand. Det är en låt som behöver en 5-6 genomlyssningar innan den riktigt faller på plats.

Swingfly 3-6 - Jag HOPPAS innerligt att den går ännu bättre, men jag är rädd att så inte blir fallet. Hade behövt nåra små omarrningar, lite längre vers för tjejen på slutet, och kanske nån mer fokus på trumbrudarna, typ ett marchsolo på 4-5 sekunder, nåt som "piffar upp" låten. Men men, det här har varit min givna favorit i tävlingen sen första gången jag hörde den och jag står vid den. Låter det inte lite OutKast om den?

Danny 2-5 - Slåss om exakt samma röster som Saade, men med en tvärusel låt och ja...det bör inte räcka då.

Playtones 7-10 - Skall kunna bli jumbo, men vi får inte bortse från att det kan bli en del röster från de äldre tittarna. Borde vara en säker nolla från juryn dock.

Linda Bengtzing 4-6 - Tredje året i rad som hon ställer upp med samma låt. Det ska vara girlpower, lite förtryckt manshat och en känsla av Wallmans Salonger när Bengtzing är i farten. Given mittplacering.

Sanna Nielsen 4-9 - Att gå på en snurrande skiva i två minuter är inte bra koreografi. Låten är trött och hetsar inte upp mig iaf för fem öre.

Brolle 7-10 - Han är snygg men den här orgien i plattityder på scen skall bara inte räcka långt alls. Vem röstar liksom på det här?

Nicke Borg 1-7 - En av kvällens mest svårtippade. Lite egen genre för kvällen, Ozzy Osbournsk rockballad med hans väldigt speciella sångstil. Kan stå för superskräll, även om jag i slutändan mest tror på mittplacering.

Sara Varga 3-8 - Här har vi nog den mest svårtippade av dem alla. I mitt tycke den bästa låten av alla bidragen som varit med, och den jag med störst glädje lyssnar på privat. Tror juryn dissar den rätt hårt, eftersom vi absolut inte kan skicka den här låten till Dortmund. Men tittarna kan puffa upp fröken Varga till en mittplacering minst. Hoppas jag.

Slår vi samman allt detta så skulle en potentiell slutställning kunna bli typ:

1 Erik Saade
2 The Moniker
3 Nicke Borg
4 Danny
5 Linda Bengtzing
6 Swingfly
7 Sanna Nielsen
8 Sara Varga
9 Brolle
10 Playtones

Men som sagt, ta allt med en nypa salt då det är i princip en omöjlighet att veta hur vare sig folk eller jury tänker :D

Senast ändrad av Man5on, 12 mars, 2011 - 19:25.

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
Kanske lite tippningar inför ikväll?

Skitkul och intressant! Jag tror (och hoppas) som du; Eric Saade ska vinna ikväll. Han borde, så här i efterhand, ha vunnit med Manboy för vi hade klarat oss betydligt bättre. Eric Saade - för Sverige i Europa!

På den personliga sidan så måste jag nog säga att jag gillar Playtones dänga. Den är annorlunda och kul. Så här ser min spådom ut (lite hastigt och oigenomtänkt:

1 Erik Saade
2 Linda Bengtzing
3 Sanna Nielsen
4 Danny
5 Sara Varga
6 Playtones
7 The Moniker
8 Nicke Borg
9 Brolle
10 Swingfly

Man5ons bild

Jahopp, ja så kan det gå. Dvs såhär:

1. Eric Saade 193 poäng
2. Danny 149 poäng
3. The Moniker 124 poäng
4. Sanna Nielsen 114 poäng
5. Swingfly 93 poäng
6. The Playtones 79 poäng
7. Linda Bengtzing 58 poäng
8. Nicke Borg 57 poäng
9. Sara Varga 50 poäng
10. Brolle 29 poäng

Hade ingen aning om att öststater skulle rösta, klart blonda långben Nielsen går hem då :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.