Det e slutspel! Well egentligen så tycker jag att hockey är skittrist, har inte gillat sen man samlade på hockeybilder och det var 1994. Men i brist på annat att tjöta lite om så kan man ju iaf göra sig till publikt åtlöje genom att tippa hur det ska gå!
I väst ser det ut såhär:
1 CANUCKS
VS
8 BLACKHAWKS
2 SHARKS
VS
7 KINGS
3 RED WINGS
VS
6 COYOTES
4 DUCKS
VS
5 PREDATORS
...och i öst såhär:
1 CAPITALS
VS
8 RANGERS
2 FLYERS
VS
7 SABRES
3 BRUINS
VS
6 CANADIENS
4 PENGUINS
VS
5 LIGHTNING
Såatteh. Väst.
Canucks lär rapea Blackhawks i fyra raka. Sharks vs. Kings är ju ett göttigt Californienderby, men visst är väl Kings bästa spelare skadad? Kopitar? Tror ändå Kings kan skrälla här. Red Wings lär ta Coyotes med typ 4-1 i matcher och Ducks ska nog kunna knalla tråk-Nashville över en lång serie. Sen blir det väl hursomhelst Canucks vs. Red Wings i conference-finalen och det kan nog gå till game 7. Vem som vinner den? Fan vet.
Öst då.
Tror Rangers kan skrälla mot kanske överskattade Washington nu när man turade sig till slutspelsplatsen. Tror det går till en sjunde avgörande där det blir Lunkan vs. Ovi som avgör. Philly vs. Buffalo...hmm, Philly antar jag. Montreal mot Bruins...jäkligt svårtippat...säger väl att Habs skräller då. I sista tror jag på Lightning över Penguins. Vilka som tar sig till Stanley Cup-finalen härifrån så småningom känns dock ovisst. Tippar Philly mot Lightning i conference-finalen dådå iaf.
Nu blir det som utlovat en PUSS!
Utan någon som helst aktuell kunskap om NHL och hur lagen ser ut nu för tiden så bidrar jag ändå till tråden med att köra en vild gissning: Bruins vs. Kings i final!