Man5ons bild

Det e slutspel! Well egentligen så tycker jag att hockey är skittrist, har inte gillat sen man samlade på hockeybilder och det var 1994. Men i brist på annat att tjöta lite om så kan man ju iaf göra sig till publikt åtlöje genom att tippa hur det ska gå!

I väst ser det ut såhär:

1 CANUCKS
VS
8 BLACKHAWKS

2 SHARKS
VS
7 KINGS

3 RED WINGS
VS
6 COYOTES

4 DUCKS
VS
5 PREDATORS

...och i öst såhär:

1 CAPITALS
VS
8 RANGERS

2 FLYERS
VS
7 SABRES

3 BRUINS
VS
6 CANADIENS

4 PENGUINS
VS
5 LIGHTNING

Såatteh. Väst.

Canucks lär rapea Blackhawks i fyra raka. Sharks vs. Kings är ju ett göttigt Californienderby, men visst är väl Kings bästa spelare skadad? Kopitar? Tror ändå Kings kan skrälla här. Red Wings lär ta Coyotes med typ 4-1 i matcher och Ducks ska nog kunna knalla tråk-Nashville över en lång serie. Sen blir det väl hursomhelst Canucks vs. Red Wings i conference-finalen och det kan nog gå till game 7. Vem som vinner den? Fan vet.

Öst då.

Tror Rangers kan skrälla mot kanske överskattade Washington nu när man turade sig till slutspelsplatsen. Tror det går till en sjunde avgörande där det blir Lunkan vs. Ovi som avgör. Philly vs. Buffalo...hmm, Philly antar jag. Montreal mot Bruins...jäkligt svårtippat...säger väl att Habs skräller då. I sista tror jag på Lightning över Penguins. Vilka som tar sig till Stanley Cup-finalen härifrån så småningom känns dock ovisst. Tippar Philly mot Lightning i conference-finalen dådå iaf.

Nu blir det som utlovat en PUSS!

Last chance to lose control

Alexanders bild

Utan någon som helst aktuell kunskap om NHL och hur lagen ser ut nu för tiden så bidrar jag ändå till tråden med att köra en vild gissning: Bruins vs. Kings i final! :hat:

Lars Jensens bild

Eftersom Peter Forsberg inte spelar längre så väljer jag att heja på Sedin-brödernas Canucks! Jag tror på er!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Stroker A (inte verifierad)
Stroker As bild

Den jämnaste lagmaskinen kommer vinna i en ganska beskedlig upplaga av Stanley Cup. Vilka det är vet jag inte, men känslan säger Capitals eller Red Wings. Helst de senare. Canucks faller på favoritskapet.

Kletets bild

Slutspelet i Stanley Cup gick från högintressant till medmåttigt sekunden som Dallas Stars förlorade mot Minnesota.

Men för att jag åtminstone ska finna någon glädje i att kolla, så går jag Martin Lindells väg och hejar fram Montreal i årets slutspel! :bigsmile:

I can't remember to forget you.

Man5ons bild

Min största fråga är egentligen varför ärtskallarna till General Managers i Washington och Philadelphia inte skaffar en bra målis innan slutspelet. Båda två lagen har trupper av absoluta toppskick. Backar och forwards är top notch, men BÅDA ställer upp med en total jävla rookie som gör sitt livs första slutspel i kassen. Bobrovsky i Philadelphia och Neuvirth i Washington. Tror dom på ALLVAR att någon av dessa herrar duger till att nå en Stanley Cup triumf?

Att Carolina vann med Cam Ward i mål för några år sedan väljer jag att kalla en tillfällighet. Hade jag varit GM i någon av klubbarna hade jag sett till att tradea till mig Kiprusoff, Lunkan eller Turco typ, hellre det än att chansa med en total idiot till målvakt.

Man5ons bild

Igår avslutades första rundan av slutspelet, och för er som inte följer det i detalj men som ändå är lite intresserade så gick det som följer:

CANUCKS
VS
BLACKHAWKS

Jag sa: Canucks lär rapea Blackhawks i fyra raka.
Så gick det: Canucks vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: 'Nucks hade 3-0 i matcher, sen blev dom totalägda i tre raka. I sjunde och helt avgörande så blev det tokspännande då Crawford i Hawks mål gjorde en insats långt över mina vildaste förväntningar. Matchen slutade 1-1 och i sudden death hade Patrick Sharp i Hawks en megachans att skjuta laget vidare, men Luongo räddade och inte långt därefter avgjorde Canucks istället. Galen serie och massivt med cred till Hawks för att man nästan vände 0-3 i matcher.

SHARKS
VS
KINGS

Jag sa: Sharks vs. Kings är ju ett göttigt Californienderby, men visst är väl Kings bästa spelare skadad? Kopitar? Tror ändå Kings kan skrälla här.
Så gick det: Sharks vann med 4-2 i matcher.
Kommentar: När Kings torskade en match efter att ha lett med 4-0 kändes det som att man visste vartåt det barkade. Sharks rättmätiga segrare.

RED WINGS
VS
COYOTES

Jag sa: Red Wings lär ta Coyotes med typ 4-1 i matcher.
Så gick det: Red Wings vann med 4-0 i matcher.
Kommentar: Coyotes suger. Med Zetterberg tillbaka kommer Wings att bli ÄNNU bättre dessutom.

DUCKS
VS
PREDATORS

Jag sa: Ducks ska nog kunna knalla tråk-Nashville över en lång serie.
Så gick det: Predators vann med 4-2 i matcher.
Kommentar: Predators gick för första gången i klubbens historia vidare till andra rundan av slutspelet. Grattis Preds! Tråkiga är dom dock fortfarande.

CAPITALS
VS
RANGERS

Jag sa: Tror Rangers kan skrälla mot kanske överskattade Washington nu när man turade sig till slutspelsplatsen. Tror det går till en sjunde avgörande där det blir Lunkan vs. Ovi som avgör.
Så gick det: Washington vann med 4-1 i matcher.
Kommentar: Jag överskattade helt klart Rangers chanser. Trodde man skulle få en mental puff av att fixa slutspelsplatsen i sista omgången, men man hade inte mycket till chans.

FLYERS
VS
SABRES

Jag sa: Philly vs. Buffalo...hmm, Philly antar jag.
Så gick det: Philadelphia vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: Philly gick igenom TRE olika målvakter (Boucher, Bobrovsky och Leighton) på sju matcher. Det håller bara inte. I Buffalos mål storspelade som vanligt Miller men det räckte bara till en sjunde avgörande. Philly har ett fantastiskt lag förrutom i mål. "Tyvärr" för dom så är målisen typ 50% av laget i ishockey.

BRUINS
VS
CANADIENS

Jag sa: Montreal mot Bruins...jäkligt svårtippat...säger väl att Habs skräller då.
Så gick det: Boston vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: BITTERT för Montreal. Tycker att Montreal var klasser bättre sett över sju matcher, men man föll i sudden death i sista matchen. Boston är profillöst och inte särskilt spännande lag enligt mitt tycke.

PENGUINS
VS
LIGHTNING

Jag sa: I sista tror jag på Lightning över Penguins.
Så gick det: Lightning vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: Tack o lov! Tampa Bay hämtade upp 1-3 underläge i matcher och vann tre raka. Penguins saknade båda sina världsstjärnor Crosby och Malkin, och då är man inte särskilt bra längre. I Tampa husserar goa killar som Martin St. Louis, Lecavalier och Stamkos. Krydda med två svennebananbackar (Hedman och Öhlund) och en 41-årig veteranmålis i Roloson och du har ett lag jag ställer mig bakom!

Då går det nu in i andra rundan av slutspelet och matchupsen är som följer:

Canucks vs. Predators

Sharks vs. Red Wings

Capitals vs. Lightning

Flyers vs. Bruins

'Nucks bör ta Preds i fyra raka. Okej, det är andra gången i rad jag tippar att Sedinbröderna ska gå fyra raka, men ja, det är uppriktigt sagt vad jag tror. Sharks mot Wings blir en riktig tungviktare. Wings känns som favoriter dock, Sharks imponerade inte jättemycket mot Kings. Vi säger 4-2 till Detroit.

Washington mot Tampa i Öst kan bli en riktig höjdare. Ska Washingtons målis Neuvirth kunna fortsätta spela bra när motståndet blir lite bättre? Jag är tvekis. Jag tippar med hjärtat och säger att Tampa tar det i sju! Flyers vs. Bruins är en kul matchup. Dessa två lag möttes på samma ställe i förra årets slutspel, och då vände Flyers 0-3 i matcher till 4-3. Inte nog med det, i sjunde avgörande vände de 0-3 underläge dessutom! Nu får Boston chans till revenge...men jag tror Flyers tar det över en lång serie.

I övrigt står jag alltså kvar vid mitt tips jag gav inför första rundan, Nucks-Wings i väst-finalen och Flyers-Lightning i öst-finalen.

Senast ändrad av Man5on, 28 april, 2011 - 18:42.

Alexanders bild

Go Bruins! :steve:

Chansen finns fortfarande att min gissning endast var delvis fel. :crown:

Andreas Ljungströms bild

Lite ledsen över att Canucks lyckades ta sig samman och spöa Blackhawks till slut. Sedin-bröderna hade varit ett fint tillskott i VM, men samtidigt vore det ju kul om de lyckas gå hela vägen i år.

Har för övrigt varit dålig på att följa Stanley Cup i år, har endast glott på sammandragen. Såg dock NHL-premiären i Globen iaf. :p

Man5ons bild

Då avslutades alltså andra rundan av slutspelet nu i natt och det gick som följer:

CANUCKS
VS
PREDATORS

Jag sa: 'Nucks bör ta Preds i fyra raka.
Så gick det: Canucks vann med 4-2 i matcher.
Kommentar: Sex ganska målfattiga matcher, men det kändes aldrig riktigt som att Preds skulle kunna reda ut att gå vidare.

SHARKS
VS
RED WINGS

Jag sa: Sharks mot Wings blir en riktig tungviktare. Wings känns som favoriter dock, Sharks imponerade inte jättemycket mot Kings. Vi säger 4-2 till Detroit.
Så gick det: Sharks vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: Jösses vilken matchserie. Sharks hade 3-0, tappade till 3-3 och nu alldeles precis avslutades game 7 som Sharks vann med 3-2 i en stenhård affär. Slutspelets bästa serie hittills och man hade gärna sett att den gått till bäst av 9 eller nåt istället.

CAPITALS
VS
LIGHTNING

Jag sa: Ska Washingtons målis Neuvirth kunna fortsätta spela bra när motståndet blir lite bättre? Jag är tvekis. Jag tippar med hjärtat och säger att Tampa tar det i sju!
Så gick det: Lightning vann med 4-0 i matcher
Kommentar: Gött mos Lightning! Siffrorna ljuger inte, Lightning fullkomligt pulvriserade Washington och fick deras rookiemålvakt Neuvirth att se ut som just en rookie. Sju raka segrar nu för Lightning i slutspelet och de ser galet vassa ut.

FLYERS
VS
BRUINS

Jag sa: Dessa två lag möttes på samma ställe i förra årets slutspel, och då vände Flyers 0-3 i matcher till 4-3. Inte nog med det, i sjunde avgörande vände de 0-3 underläge dessutom! Nu får Boston chans till revenge...men jag tror Flyers tar det över en lång serie.
Så gick det: Boston vann med 4-0 i matcher.
Kommentar: Flyers målvaktskarussel svek dem verkligen. Jag låter som en trasig skivspelare men de får skylla sig själv när de tror att det är en bra idé att rotera på tre urusla målisar. Boston fick gruvlig revenge för förra året!

Då är det dags för tredje rundan av slutspelet med andra ord. I väst ställs Canucks mot Sharks och i öst är det Bruins mot Lightning.

Canucks mot Sharks...jag tippar min vana trogen att Vancouver tar det, kanske inte med 4-0 dock. Risken finns att Sharks har fått slut på bensin efter den dramatiska serien mot Detroit och det kanske Vancouver kan utnyttja. Vi säger 4-1 till Canucks.

Bruins mot Lightning, vilken kamp. Jag tycker fortfarande att Boston är något profillösa förrutom Chara och Tim Thomas. Speciellt om man jämför med Tampa som har ett helt knippe nameplayers. Jag tror på en lång matchserie som gärna får avgöras en en sjunde match. Jag tippar återigen med hjärtat och säger 4-3 till Tampa då!

Alexanders bild

Man5on skrev:
Så gick det: Boston vann med 4-0 i matcher.

:D

Man5ons bild

Då avslutades tredje rundan av slutspelet i natt och det gick ju så här:

CANUCKS
vs
SHARKS

Jag sa: Risken finns att Sharks har fått slut på bensin efter den dramatiska serien mot Detroit och det kanske Vancouver kan utnyttja. Vi säger 4-1 till Canucks.
Så gick det: Canucks vann med 4-1 i matcher.
Kommentar: Niemi i Sharks mål läckte som ett såll matchserien igenom och mycket riktigt kändes det lite som att Sharks hade fått slut på soppa efter de stenhårda matcherna mot Detroit i förra rundan.

BRUINS
vs
LIGHTNING

Jag sa: Jag tror på en lång matchserie som gärna får avgöras en en sjunde match. Jag tippar återigen med hjärtat och säger 4-3 till Tampa då!
Så gick det: Bruins vann med 4-3 i matcher.
Kommentar: So close! Riktigt bra och jämn matchserie som kunde gått lite hur som helst, men avgjordes nog när Lightnings målvakt Roloson missade några matcher och inte hade en bra backup.

Dåså, final! Vancouver Canucks mot Boston Bruins. Intressant att jag har tippat MOT Boston exakt varje slutspelsrunda och MED Canucks. Därför så måste jag så klart tippa på Canucks en gång till. Vi säger 4-2 till 'Nucks i finalen.

Alexanders bild

8) !!!

Man5ons bild

Då vare över! Grattis som fan till Boston Bruins! De slog Canucks med 4-3 i matcher genom att vinna avgörande matchen nu inatt på bortais med 4-0. Jag lyckades alltså med konststycket att tippa EMOT dem i samtliga fyra omgångar av slutspelet. Starkt jobbat Man5on... :D :tired:

Luongo visade återigen att han är lite random medans hans motståndare i kassen, Tim Thomas, spelade helt sick i hela finalserien, släppte in 8 mål på sju matcher och vann helt rättvist priset som slutspelets viktigaste spelare.

Senast ändrad av Man5on, 16 juni, 2011 - 05:21.

Alexanders bild

Och vem hade (nästan) rätt? 8)

Hade faktiskt Bruins-tröja på hockeyträningarna när jag var liten. :beer:

Andreas Ljungströms bild

Man5on skrev:
Boston Bruins

Dammit!

Jag som hejade på Canucks. :cry:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.