Man5ons bild

Den 10, 12 och 14 Maj är det så åter igen dags för detta glittrande öronskärande bögspektakel!

Jag sitter som vanligt klistrad. Varför? Ja du, om vi kunde få svar på sådana komplexa frågor så hade vi haft fred på jorden. 42 etc.

Jaja, hursomhelst så är det som vanligt två semifinaler med 19 låtar i vardera. Tio bidrag från varje semi får vidare, och i finalen deltar sedan de 20 vinnarna plus Tyskland, Spanien, Italien, England och Frankrike. Sverige går i år in i andra semifinalen.

I första semifinalen deltar:

ALBANIA
Aurela Gaçe -- "Feel The Passion" (My Song)

ARMENIA
Emmy -- "Boom Boom"

AZERBAIJAN
Ell & Nikki -- "Running Scared"

CROATIA
Daria Kinzer -- "Celebrate"

FINLAND
Paradise Oskar -- "Da Da Dam"

GEORGIA
Eldrine -- "One More Day"

GREECE
Loukas Giorkas ft. Stereo Mike -- "Watch My Dance"

HUNGARY
Wolf Kati -- "What About My Dreams"

ICELAND
Sigurjón's Friends -- "Aftur Heim" (Back Home)

LITHUANIA
Evelina Sašenko -- "C'est Ma Vie" (It's My Life)

MALTA
Glen Vella -- "One life"

NORWAY
Stella Mwangi -- "Haba Haba" (Little By Little)

POLAND
Magdalena Tul -- "Jestem" (I am)

PORTUGAL
Homens da Luta -- "A Luta É Alegria"

RUSSIA
Alexey Vorobyov -- "Get You"

SAN MARINO
Senit -- "Stand By"

SERBIA
Nina -- "Čaroban" (Magical)

SWITZERLAND
Anna Rossinelli -- "In love for a while"

TURKEY
Yuksek Sadakat -- "Live It Up"

Kort sammandrag på dessa 19 låtar kan ni höra här:

Andra semifinalens startfält:

AUSTRIA
Nadine Beiler -- "The Secret Is Love"

BELARUS
Anastasiya Vinnikova -- "I Love Belarus"

BELGIUM
Witloof Bay -- "With Love Baby"

BOSNIA & HERZEGOVINA
Dino Merlin -- "Love In Rewind"

BULGARIA
Poly Genova -- "Na Inat"

CYPRUS
Christos Mylordos -- "San Angelos S'Agapisa"

DENMARK
A Friend In London -- "New Tomorrow"

ESTONIA
Getter Jaani -- "Rockefeller Street"

F.Y.R. MACEDONIA
Vlatko Ilievski -- "Rusinka" (Russian Girl)

IRELAND
Jedward -- "Lipstick"

ISRAEL
Dana International -- "Ding Dong"

LATVIA
Musiqq -- "Angel In Disguise"

MOLDOVA
Zdob şi Zdub -- "So Lucky"

ROMANIA
Hotel FM -- "Change"

SLOVAKIA
TWiiNS -- "I'm Still Alive"

SLOVENIA
Maja Keuc -- "Vanilija" (Vanilla)

SWEDEN
Eric Saade -- "Popular"

THE NETHERLANDS
3JS -- "Never Alone"

UKRAINE
Mika Newton -- "Angel"

Sammanfattning på dessa 19 bidrag:

De fem direktkvalade till finalen är sen alltså:

Frankrike

Tyskland

Italien

Spanien

England

Sådära, det var alla 43 låtar. Den eviga frågan är ju nu; Finns det en enda som inte suger kalashårt?

Well allting är ju relativt. Men visst, några finns det! Jag gillar t.ex. Estland som fan!

Även Frankrikes bidrag, som ni hörde där ovan nånstans, inte min stil direkt, gillar jag. Den är väldigt mäktig. Skulle dock inte förvåna mig ett dugg om den visar sig vara plagiat på nån gammal Bolero.

Vidare så tycker jag att Norges "afrikanska" bidrag är lite småmysigt i sin enkelhet.

Sen gillar jag ju så klart Georgien, dock lär de gå dåligt i tävligen skulle jag tippa!

Ukraina skickar som vanligt en blekblonderad brud som är sisådär 10 ggr snyggare än vad låten är bra. Men men, you take what you get.

Sen måste man ju gilla att Tyskland ställer upp med Lena igen. Hon är...nice. Låten känns vääääldigt ovanlig för att vara Eurovision, men dessvärre ganska trist också. Men Lena är Lena alla dagar i veckan, hon kan säkert få det att bli intressant live.

Sista låten jag tänkte highlighta är Ungern! Ganska typisk radiodiscopop, men ja, tror den kan gå bra i finalen.

Låtom oss iaf nu till sist be en stilla bön om att urskräpiga pojkgruppen Blue inte vinner. Fy faaaan.

Last chance to lose control

Man5ons bild

Man5on skrev:
Sen gillar jag ju så klart Georgien, dock lär de gå dåligt i tävligen skulle jag tippa!

Jajjemen, gött jobbat Georgien! Klara för finalen på lördag.

Riktigt bra om man bortser från den urusla Linkin Park-rapparen :party:

Man5ons bild

Estland och Schweden vidare till final, gött mos. Irland också för den delen...måste nog gilla dom ändå litegrann faktiskt.

Fuzzys bild

Man5on skrev:
glittrande öronskärande bögspektakel!
Och intresset på Skillpoint är öronbedövande!

Inte för att offa men vilket kvinnodjur i spektaklet är porrigast då?

:p

Joakim Wigholms bild

Jag som hoppades på att Sverige skulle missa finalplats. :cry:

“Some may never live, but the crazy never die”

Man5ons bild

Fuzzy skrev:
Inte för att offa men vilket kvinnodjur i spektaklet är porrigast då?

Ja du, det är en bra fråga. Eller, egentligen är det väl en dålig fråga, men well, ja.

Men eftersom du frågar :party:

Blekblonderade Mika från Ukraina är ju inte helt fel iaf:

Sen har jag ju återigen en smärre crush på Tysk-Lena

Fuzzys bild

Man5on skrev:
Blekblonderade Mika från Ukraina är ju inte helt fel iaf:
Finns en sjukt fin porrtjej som heter precis så! Som sannolikt är från något liknande småfattigt land här i europa. :O

Men det verkar alltså inte vara något land som skickat något superporrigt? De där ser ju båda rätt normala ut. Mika går för någon ängellook och Lena för Man5on-crush-look. :bigsmile:

mr_carls bild

Jag tycker att det är ganska kul att vi gick vidare till final även om låten våran suger och uppträdandet är ganska så tråkigt.
Jag missade tyvärr första semin så har ingen aning om de låtarna men min favorit just nu är Irland.

Känns lite småpinigt att erkänna det men eurovision är fan roliga att kolla på men melodifestivalen har blivit rent skit de senaste åren.

Lars Jensens bild

Jag hejar inte på Moldavien iaf. Den enda låten jag hörde från semin förutom Sveriges. :p

Heja SAAAAADE!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Sofia Hårds bild

Lars Jensen skrev:
Heja SAAAAADE!

Av princip vill jag inte heja på den låten eftersom Fredrik Kempe har gjort den och han var en suris när jag inte kände igen honom när schlagerspektalkelt var i Sundsvall |(

/Fröken Hård

Lars Jensens bild

Sofia Hård skrev:
var en suris

Kanske inte så konstigt. ;)

TTV
TTVs bild

Sjukt att det gick så pass bra ikväll för Saade. Hade inte förväntat mig det. Att för det första komma trea i finalen men att sedan vinna sin Semifinal är ganska ballt. :beer:

Achis bild

Jag vet att det här sägs varje år, men vinnarlåten var riktigt, riktigt dålig. :tired:

I'm with CoCo.

Man5ons bild

En ganska spännande omröstning, det får man ju ge det iaf...stora skrällar på alla håll och kanter.

Favoriter (om vi snackar betting) som höll var ju Sverige (trea) och Azerbaijan (etta) som både hade väldigt låga odds inför finalen.

Favoriter som föll var ju Frankrike som inte ens kom topp 10, men som hade lägst odds av alla. Även Estland, som jag puffade för rejält och som också hade jättelåga odds, kom ju sjukt dåligt. Typ, botten 5! Största skrällen av alla var nog ändå att ITALIEN...250 ggr pengarna typ kom TVÅA. Med en saaaaanslöst dålig låt.

Grattis Saade iaf, till att ha gett Sverige vår bästa position sen typ år 2000.

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
Med en saaaaanslöst dålig låt.

Så dålig var den inte men en andraplats förtjänade den inte. Kul omröstning ja, men synd att Azerbaijan vann, tyckte nog Saades låt var bättre.

Fuzzys bild

Har en känsla av att ett visst minoritetsfolk dansade som idioter till Moldaviens bidrag medan alla svennar skrek 'Mute, mute!!!'... ;)

mr_carls bild

Achi skrev:
Jag vet att det här sägs varje år, men vinnarlåten var riktigt, riktigt dålig.

+1

Senast ändrad av mr_carl, 15 maj, 2011 - 11:57.
Alexanders bild

Trodde verkligen inte att Italiens bidrag skulle gå hem så pass att de kom 2:a...

För övrigt känns det lite konstigt att tävla länder emellan när det i vissa fall, som i vinnarbidraget, "egentligen" till största delen kommer från ett annat land. Var inte i princip allt i det bidraget svenskt förutom de 2 "huvudartisterna"?

Känns lite som att i hockey-VM byta majoriteten av spelarna länder emellan så att typ Kanadas landslag består av 90% svenskar och Sveriges landslag av 90% kanadensare, sedan vinner kanadensarna med Sverige-tröjor och Sverige som land får ta åt sig äran. :tard:

Senast ändrad av Alexander, 15 maj, 2011 - 12:07.

Xbox LIVE: Mr Wessen PSN ID: MrWessen

Jottas bild

Hur i allsindar kom grekland nia?!
Det är ju heeelt efterblivet

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Man5ons bild

Jotta skrev:
Hur i allsindar kom grekland nia?!
Det är ju heeelt efterblivet

Varenda gång den fick höga poäng satt vi som fågelholkar och frågade oss vad som är fel med människorasen. Den jävla låten fick ju klassikern "Speak the Hungarian Rapper" (youtuba om ni inte vet vem det är) att framstå som Grammy-material...

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
CAPTCHA
Fyll i texten från bilden för att bevisa att du inte är en maskin.
Image CAPTCHA
Skriv in tecknen som visas i bilden.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.