Starfighter Johanssons bild

Nyligen tjurpte jag ett grafikkort för att kunna spela annat än Dan Dolme och MS Röj på min dator och så är jag ju ganska grön på området datoruppgraderingar, vilket snart blir smärtsamt uppenbart. Det visade sig att strömfan också var tvungen att övervägas och nu sitter jag med ett kort som vill ha tillgång till ett nätagg som dönar minst 500 watt men mitt nätagg klarar max 300 watt och har inga extra ingångar eller sladdar alls.

Exakt vad behöver man veta för att kunna hjälpa mig hitta ett nätagg som kommer fungera? Jag har AIDA64 och såna program så jag kan visa det mesta i diverse screenshots tror jag.

Kan du lite om det här så tramsa inte ur utan ta dig tid och hjälp mig, för det är jag värd. Jag lovar. :beer:

Nähä, jaha! Om jag drar till med en ja- och nejfråga då? :)

Kan det här nätaggregatet förse det här grafikkortet med ström? Watten finns där, men uttagen?

Gustav Granlunds bild

Nu är inte jag någon jätteexpert på ämnet, men jag tror nog att de nätagget klarar av att förse det grafikkortet med ström. :)
Vill du vara helt säkert kan du säkert maila Webhallens support och fråga, men det ska nog inte vara några problem tror jag.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Gustav Granlund skrev:
Vill du vara helt säkert kan du säkert maila Webhallens support och fråga, men det ska nog inte vara några problem tror jag.

Ja, det kan jag ju faktiskt göra. :)

Andreas Bergs bild

Utan att egentligen veta mycket alls så har jag nog knappast aldrig sett en dator med mer än 620W på nätagget, även rena monster. Så enligt den logiken bör det ju funka, om det nu fungerar bra med övriga komponenter. Men sist jag kunde något så här detaljerat om datorer var det värsta monstret på marknaden en pentium 3 så... :p

Edit: Men de datorer jag pratar om här ovan är såklart nyare än så. Baserat på sammansättningar som folk rekommenderat på diverse forum, bloggar med mera.

Senast ändrad av Andreas Berg, 1 juli, 2012 - 21:48.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

ScatBoners bild

Vad har du för grafikkort?

ScatBoner skrev:

Det blev ett (Sapphire) Radeon HD 6870, jag visar upp köpet i vad har du nu köpt-tråden.

Det gjorde all skillnad i världen. Jag trodde inte att enbart grafikkortsuppgradering skulle göra sån skillnad i och med att jag sitter på en i3-processor, men jag kan till och med spela Battlefield 3 med alla inställningar på max. Visst, det laggar till lite ibland om jag är ute på stora hektiska områden och dundrar runt, men det är ändå precis som dag och natt. Förr kunde jag inte ens spela Dear Esther på annat än Medium. :) Så nästa uppgradering blir så klart en i5- eller möjligtvis i7-processor, men som det ser ut idag dröjer det länge till. De spel jag vill spela i dagsläget funkar bättre än bäst med de här komponenterna. :)

ScatBoners bild

Jag ser nu att du redan köpt ett nytt nätagg. Bra att det funkar.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.