spanjoars bild

Eftersom det är verkar vara dött inne på Gameplayer.se så postar jag min tråd här istället:

Det hela började förut idag när jag spelade Halo: Reach. Helt plötsligt kände jag mig en aning trött, pausade spelet och somnade i soffan. Lite senare vaknade jag och bestämde mig för att laga middag. När jag äntligen hade slängt ihop något gick jag tillbaka till TV-rummet för att äta men till min förskräckelse så lyste mitt Xbox rött och på skärmen stod det System Error på tio olika språk. Fort som fasiken sprang jag fram till TV:n och startade om konsolen. Xboxet startade upp som vanligt och jag kände en mindre lättnad. Jag har inte kollat på klockan under hela dagen så jag har ingen aning om hur länge den kan ha stått så där.

Så nu kommer jag till min fråga. VARFÖR beter sig mitt Xbox så här? Överhettning? Eller har den redan börjat närma sig sin död? På Microsofts hemsida står det att man ska kontakta supporten eller skicka in den på reparation om man får "System Error".

Jag kommer inte kunna sova om ni inte lugnar mig nu! :cry:

KidCactuss bild

spanjoar skrev:
Jag kommer inte kunna sova om ni inte lugnar mig nu!

Jag skulle gissa på att den kommer att explodera när som helst. Kanske nu? Eller NU?

Psykisk sjukmänniska

spanjoars bild

KidCactus skrev:
Jag skulle gissa på att den kommer att explodera när som helst. Kanske nu? Eller NU?

Lägg av! Jag kommer seriöst få mardrömmar om du säger sånt. Jag är redan helt förtivlad! :cry:

Reyqunes bild

Koppla ur alla kablar på 360t och låt det stå väl ventilerat över natten. Sen kanske du bör kolla så att det är väl ventilerat där du har det ståendes, och ifall det inte är så bra ventilation, fixa det. Blir det RROD igen efter du har gjort detta, så får du kontakta Microsoft.

Microsoft skrev:

Telefon

Hjälp via telefon:

08-58 53 65 24 (+46 8 58 53 65 24 för telefonsamtal utanför Sverige)

eller 020 79 11 33
Hörselskadade ((TTY-enhet):
020 79 11 34

Öppettider:
Måndag–fredag: 09:00-22:00
Lördag: 09:00-20:00
Söndag: 09:00-17:00

spanjoars bild

Reyqune skrev:
Koppla ur alla kablar på 360t och låt det stå väl ventilerat över natten. Sen kanske du bör kolla så att det är väl ventilerat där du har det ståendes, och ifall det inte är så bra ventilation, fixa det. Blir det RROD igen efter du har gjort detta, så får du kontakta Microsoft.

Tack så mycket för instruktionerna! Jag glömde säga att det är en xbox 360 250 gb, den senaste. Så det lyste en röd prick istället för ring :)

Men jag går och kopplar ur allt ändå för säkerhetsskull.

Ollebros bild

spanjoar skrev:
Tack så mycket för instruktionerna! Jag glömde säga att det är en xbox 360 250 gb, den senaste. Så det lyste en röd prick istället för ring :)

då är det ingen fara, då gör systemet så för att skydda sig från att överhettas.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.