TTV
TTVs bild

Under gårdagens VGA (hölls inatt klockan två) så utannonserades en del spel. Vissa spel som vi visste skulle komma blev visade samtidigt som vissa spel blev helt utannonserade.

Ett av dom sistnämnda var Elder Scrolls V: Skyrim.

Efterlängtat enligt många. Datum? 11-11-11.

Teaser nedan:

Jottas bild

.....Vilken fjantig röst :cry:

Men annars så.. Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay :love:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

korobeynikis bild

jatackjatackjatackjatackjatack <3<3<3<3<3

Alexanders bild

Härligt! :bigsmile:

Make.Senses bild

Om de byter motor från den skitmotor de använder i Oblivion, Fallout 3 & Fallout: New Vegas så är detta av mycket stort intresse. (Dock bekräftades spelet för redan några veckor sedan, så det är liksom ingen direkt nyhet)

Redan när Oblivion var nytt fanns det bättre motorer att använda. Jaja.
Men jag tror nog allt de ska byta nu. Sen, snälla. DX11 med tesselering, typ Unigine Heaven-tesselering i den fantasyvärld som det nu blir så skulle jag vara oerhört glad.

Man kan göra spel så oerhört snygga med DX11's ljus och tesselering. Metro 2033 och Bad Company 2 är exempel på det. (De har dock bara väldigt lätt tesselering, men ljussättningen är riktigt snygg)

Spelutvecklare måste börja inse att DX9 börjar bli riktigt gammalt, och snarare använda det som en backup ifall 10 och 11 saknas, istället för att primärt köra på 9. Men det är ju konsollernas utdaterade hårdvara som håller PC-grafiken nere... :tired:

Senast ändrad av Make.Sense, 12 december, 2010 - 21:10.
Sundance Kids bild

The Ultra skrev:
skitmotor

Jag ser en liten fördel om de väljer att använda samma motor; fler kan spela spelet på sina datorer.

Nackdelen om de ska använda samma motor är väl att det inte kommer bli en grafikorgasm.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

TTV
TTVs bild

The Ultra skrev:
(Dock bekräftades spelet för redan några veckor sedan, så det är liksom ingen direkt nyhet)

Källa på det tack.

Make.Senses bild

Thörn skrev:
Källa på det tack.

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumour-elder-scrolls-5-in-t...

Dessa rykten bekräftade sedan Bethesda lite försiktigt.

Och här berättas det också lite..

http://kotaku.com/5697047/report-elder-scrolls-v-is-a-direct-sequel-to-o...

Det var 23:e November.
Men då visste man bara att det kommer en femma, men inte när och vad den skulle heta..

Jag vet att det skrevs ytterligare artiklar på någon spelsajt, men just vilken av dem minns jag inte. Trodde jag läst allt på Kotaku, men så var inte fallet. Och sådär jättekul är det inte att leta upp källorna..

Sen sätter man inte rubriken "Elder Scrolls V is a direct sequel" om man inte vet att det kommer ett Elder Scrolls V, till att börja med.

Senast ändrad av Make.Sense, 12 december, 2010 - 22:21.
Achis bild

Skyrim ska använda en helt ny spelmotor enligt Bethesdas twitter. :party:

"Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!"

http://twitter.com/bethblog

I'm with CoCo.

Make.Senses bild

:party:

Sundance Kids bild

Jotta skrev:
.....Vilken fjantig röst :cry:

Det är ju Max Von Sydow ffs!

jag bara dansa och dansa

Maxxons bild

:love: :love: :love:

Senast ändrad av Maxxon, 13 december, 2010 - 01:39.
Jottas bild

Sundance Kid skrev:
Det är ju Max Von Sydow ffs!

Men om man jämför med rösten från förra spelet är det ju rent ut sagt kasst :cry:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

TTV
TTVs bild

Spelet är bekräftat att bygga på en ny motor nu.

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Spelet är bekräftat att bygga på en ny motor nu.

För två dagar sedan, här: http://twitter.com/nickbreckon/status/14059634595729408

Alexanders bild

Det släpps väl till Xbox 360 också?

KidCactuss bild

Reyqune skrev:
För två dagar sedan, här:

För tre dagar sedan, här: http://www.skillpoint.se/forum/skillpointse/nyhetstips/5939#comment-18420

:p

Psykisk sjukmänniska

Make.Senses bild

id Tech 5 är väl den nya motorn de ska använda. Den är v äl hyffsad antar jag.
De borde köra Cryengine 3, ett RPG med Bethesdakvalité, och i Cryengine 3-grafik = Instant Win.

Sundance Kids bild

The Ultra skrev:
id Tech 5 är väl den nya motorn de ska använda. Den är v äl hyffsad antar jag.

hyffsad? harre jesus! har du sett bilderna från Rage? Motorn är inte hyfsad, den är gudomlig. Det ju Carmack som skapat den, och allt han rör vid blir till gröna skogar och gröna dalar.

jag bara dansa och dansa

Lars Jensens bild

Sundance Kid skrev:
Det ju Carmack som skapat den, och allt han rör vid blir till gröna skogar och gröna dalar.

I Rage är där iof inte så många gröna skogar och dalar. ;)

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Make.Senses bild

Sundance Kid skrev:
hyffsad? harre jesus! har du sett bilderna från Rage?

Sett bättre, och Rage i sig har för suddiga och lågupplösta texturer, samt att modellerna är kantiga, speciellt stenar, och eftersom spelet är i princip en öken så är det massor av sten. Sen kan det ju argumenteras lite fram och tillbaka om att en öken inte är det optimala stället att visa upp en grafikmotor på. Finns liksom inte så mycket att se.
En skog eller en djungel skulle jag vilja se i idTech 5. Jaja.. Oavsett är Cryengine snyggare.

Och, visst, jag erkänner, jag är en grafikhora, och det är något jag kan stå för.
id Tech ser ju tillräckligt bra ut. Jag är glad bara att de övergett skitmotorn Gamebryo som varit skit från första början.

Senast ändrad av Make.Sense, 15 december, 2010 - 17:34.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.