Sebastian Magnussons bild

mh76 skrev:
Hur gör jag för stänga av "meddelande om nya kommentarer" till mejlen? Har försökt skriva i tråd och inte markera rutan nedan. Har även försökt gå in i inställningar och välja inga kommentarer. Inget hjälper. Får snart spamfiltrera =(.

Det finns som regel två olika inställningar.

En är att du får mail vid svar på ämnen/blogginlägg du själv skapat. Den ser jag att du har inaktiverat

Den andra är då för mail vid svar på ämnen man svarat på, den är avstängd by default också, men kan optas in vid varje tråd när man lägger ett inlägg. Det låter dock som en bugg isf om du fortsätter få mail även när du kryssar ur den.

Jag rensar alla dina "prenumerationer" administrativt nu, så får vi se om den beter sig bättre. Annars skall det också finnas en "avbryt"-länk i själva mailet.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

mh76s bild

Tack för hjälpen! :love:

Men det är ju bara en beta än så länge. Så man får väl ha överseende med en del problem. Men som sagt, bra jobbat!

VodkaCitrons bild

Kan man redigera första trådinlägget i trådarna man har skapat? ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitron skrev:
Kan man redigera första trådinlägget i trådarna man har skapat? ^^

Aaa.

--- markering ---

infört i ärendesystem 27/8 15:22

Spel-Malmers bild

Skillpoint är ju en ny site, och det finns ganska många spelsidor där ute. Jag undrar således på vilket sätt kommer Skillpoint skilja sig från andra sidor? Vad kommer vara unikt, helt enkelt? Följdfråga är då om radio speltorsk kommer flytta hit och bli en del av siten som en del av att särskilja sig.

Om inte annat så är det ju en inte helt tokig idé :)

Hursomhelst. Lycka till. Jag kommer nog hänga här en hel del såvida ni håller med bra redaktionellt material. Är alltid roligt med saker utöver nyheter.

Oh, slutligen en framtida featurerequest: Brevlådan. Är det som Gamereactor har men som alla andra svenska siter saknar. En brevlåda där folk mailar in om diverse olika frågor och det får svar på dem. Visst, går att ställa frågor i forumet, men det finns något speciellt med en samling redaktionellt utvalda frågor och tillhörande svar. GR-saknar möjlighet till kommentarer på brevlådan. Vet inte om det är bra eller dåligt. Som besökare vill jag kommentera när de svarar felaktigt (inte sällan), men det kan också lätt bli stridigheter på sådana kommentarer.

Bloggar på http://spel.malmer.nu

HB
HBs bild

Kommer ni att skriva om visual novels?

Är bara tvungen att ställa frågan så jag vet.

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

prismas bild

Sebastian Magnusson skrev:
--- markering ---

infört i ärendesystem 27/8 15:22

Vad menas med detta?

Du är bäst!

prisma skrev:
Vad menas med detta?

Att jag vet att allt innan det är loggat i ärendehanteringssystemet (dvs sånt som ska fixas).

Johan Eklunds bild

HB skrev:
Kommer ni att skriva om visual novels?

Är bara tvungen att ställa frågan så jag vet.

Är du bra på att skriva? Vill du skriva? Tycker du att vi verkligen bör täcka det? Bara att skicka en text till oss. Är den bra nog kan vi publicera.

I övrigt kan jag vi nog i dagsläget på rak arm inte svara då vi inte ännu gått igenom vad alla frilansare vill och tänker skriva om. Men vår ambition är att skriva om så mycket som möjligt.

Johan Eklunds bild

Spel-Malmer skrev:

Lång post. Pust. Angående det här med unikhet får du väl vänta och se tror jag allt. Men visst, spelsidor växer på träd, men precis som på Gameplayer tidigare kommer vi att eftersträva Sveriges gemytligaste community, samt vårt enkla men kompletta upplägg axlat av vår mångåriga erfarenhet. Typ.

Spel-Malmer skrev:
Skillpoint är ju en ny site, och det finns ganska många spelsidor där ute. Jag undrar således på vilket sätt kommer Skillpoint skilja sig från andra sidor? Vad kommer vara unikt, helt enkelt?

Initialt, ganska lite. Johan svarade väl.

När (om, känns det som just nu :tired:) allt är på plats, rullar bra och funkar, då är det läge att sväva ut. På det tekniska planet finns det tonvis med coola lösningar jag skulle vilja implementera, som facebook/twitter-liknande statusflöden, användarrecensioner och achievements. Innehållsmässigt får vi lita till vår talangfulla redaktion när det gäller att särskilja oss. Visar det sig att det finns tid och/eller pengar har vi dock ett par ganska coola idéer även på den fronten.

Spel-Malmers bild

Det där med gemytligt community låter bra. Är väl värt att komma bara på det. Det är ju en grym redaktion också. Ville mest bara veta vad ni tänker. Sen fortsätter jag hoppas på brevlådan, för gemytlighetens skull.

Senast ändrad av Spel-Malmer, 30 juli, 2010 - 00:04.

Bloggar på http://spel.malmer.nu

HB
HBs bild

Johan Eklund skrev:
Är du bra på att skriva? Vill du skriva? Tycker du att vi verkligen bör täcka det? Bara att skicka en text till oss. Är den bra nog kan vi publicera.

I övrigt kan jag vi nog i dagsläget på rak arm inte svara då vi inte ännu gått igenom vad alla frilansare vill och tänker skriva om. Men vår ambition är att skriva om så mycket som möjligt.

Huruvida jag är bra på att skriva får du skapa en egen uppfattning om.

Via http://deculture.se så får du se vad jag skrivit hittils tillsammans med ett gäng andra.

Så jag skriver redan om visual novels spel. Men jag vill veta vad andra tycker om ämnet. Så jag skulle bli glad om ni kunde skriva någonting någon gång i alla fall :)

Vi försöker att till varje nummer som släpps ha med minst ett visual novel spel.

Anledningen att jag undrade är att jag tycker att det är dags snart för mer spelsidor att ta upp visual novels. Framför allt nu då de mer eftertraktade spelen börjar översättas.

Jag hoppas att JastUSA och NitroPlus sammarbete öppnar upp för flera företag. Sedan finns ju MangaGamer också som börjat komma igång.

Oh, come on now!

Johan Eklunds bild

facebook/twitter-liknande statusflöden

Det där är något jag själv kämpade för starkt på vår förra sajt; integrering av Georges och Facebook-freds. Så det är något vi hoppas starkt på kunna få med i framtiden. Som Sebastian säger, vi har mycket möjligheter och många små idéer i pipelinen. Dock vill vi inte ropa hej innan vi är över bäcken.

Johan Eklunds bild

HB skrev:
Anledningen att jag undrade är att jag tycker att det är dags snart för mer spelsidor att ta upp visual novels.

Du har förmodligen rätt där då du har bättre koll på genren. Min poäng var att vi just nu troligen saknar en manga-fan med koll vilket nog krävs. Vi vill ju inte producera dåligt underbyggt material.

HB
HBs bild

Johan Eklund skrev:
Du har förmodligen rätt där då du har bättre koll på genren. Min poäng var att vi just nu troligen saknar en manga-fan med koll vilket nog krävs. Vi vill ju inte producera dåligt underbyggt material.

Den inställningen högaktar jag er för. En mycket bra inställning.

Oh, come on now!

Lars Jensens bild

mh76 skrev:
Hur gör jag för stänga av "meddelande om nya kommentarer" till mejlen?

Redan anmält som ett fel av någon annan. Skall fixa det vid tillfälle. Mer förklaring i det inlägget, i buggtråden.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Blawks bild

Går det på något sätt att få sitt användarnamn bytt? Igår när jag reggade tyckte jag det var fett coolt att man kunde använda mellanrum, så jag skrev mitt riktiga namn. Idag kom jag dock på att jag egentligen inte alls vill ha mitt riktiga namn som användarnamn utan mitt vanliga alter ego Blawk. Snälla, säg att det går?

Make.Senses bild

Annars är det väl inte så mycket värre än att registrera om sig?

Blawks bild

The Ultra skrev:
Annars är det väl inte så mycket värre än att registrera om sig?

Jo, skulle väl kunna göra det. Men då måste genomgå samma "välkommen"-process.. Vill gärna ha kvar mina inlägg och skapade trådar etc.

Make.Senses bild

Paul Näsström skrev:
Vill gärna ha kvar mina inlägg och skapade trådar etc.

Du registrerade dig igår.

Paul Näsström skrev:
Snälla, säg att det går?

Det kan vi la fixa. Säg till när du är redo bara, för därefter måste du logga ut och logga in igen med ditt nya användarnamn (eller epost dårå).

Blawks bild

Det kan vi la fixa. Säg till när du är redo bara, för därefter måste du logga ut och logga in igen med ditt nya användarnamn (eller epost dårå).

Tack! :)

KidCactuss bild

Har det alltid varit så att Ämne, Svar, Visningar, Senaste inlägg och Forum stannat i toppen av fönstret när man rullar neråt i trådad vy? :tard:

Psykisk sjukmänniska

KidCactus skrev:
Har det alltid varit så att Ämne, Svar, Visningar, Senaste inlägg och Forum stannat i toppen av fönstret när man rullar neråt i trådad vy?

Ja, jag tror det, fast det tog mig typ en månad att märka det själv.

KidCactuss bild

Jag har nog inte märkt det för att det inte funkar på iPad:en, inser jag nu.

Psykisk sjukmänniska

Sundance Kids bild

Tror ni 1 Mbit/s räcker till mobilen om man typ bara ska lyssna på lite spotify och checka facebook då och då?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

prismas bild

Blir det någon julkalender här på skillpoint?

Du är bäst!

prisma skrev:
Blir det någon julkalender här på skillpoint?

Inte troligt i år nej. Ingenting är omöjligt, men vi startade sidan lite sent på året för att hinna börja förbereda sånt, så jag skulle inte räkna med det.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.