KidCactuss bild

Sebastian Magnusson skrev:
Ja. Det är coolt. Dessutom satt jag 2 timmar igår och försökte få bort den utan framgång, därför betan inte gick upp vid midnatt.

Så egentligen nej. Men ja tills jag fått i mig några öl och orkar ge mig på DEN DÄR JÄKLA SMÖRJAN!

Ta en titt på raderna 1136-1139 i /themes/blogbuzz/css/blogbuzz.css. ;)

Psykisk sjukmänniska

Rymdyoghurts bild

KidCactus skrev:
1136-1139

Humor, tror Sebbe var lite trött i natt. :D

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

KidCactuss bild

En till bugg:

Headern med trådnamnet försvinner om man inte är på första sidan i en tråd.

Psykisk sjukmänniska

Reyqunes bild

Är detta en bugg eller ska det se ut så?

Är det meningen att man ska kunna ha bild som Signatur?

Senast ändrad av Reyqune, 27 juli, 2010 - 18:23.

prismas bild

Om man skriver text i sin presentation som innehåller flera rader tex:

blablabla

blablabla

Visas det som:

blablablablablabla

Samt om man lägger in BB code bilder i sin presentation ser det ut såhär:

HTML verkar bli skumt här i forumet:

Senast ändrad av prisma, 8 augusti, 2010 - 16:11.

Du är bäst!

Sebastian Magnussons bild

KidCactus skrev:
Ta en titt på raderna 1136-1139 i /themes/blogbuzz/css/blogbuzz.css.

JAHA.

Det förklarar ju varför jag aldrig hittade nått i php-koden.

Eftersom det satt i CSS-koden :p

KidCactus skrev:
Headern med trådnamnet försvinner om man inte är på första sidan i en tråd.

True. Skall se vad som kan göras. Den dyker normalt upp vid !top_post endast. Men kanske går att flytta till page-nivå istället för node-nivå på något sätt.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

prisma skrev:
HTML verkar bli skumt här i forumet medans BB code blir skumt i presentationen: (HTML)

HTML ska egentligen vara spärrat. Tydligen missar filtret "ofarliga" taggar som a och img. Får titta på det.

Att bilder blir för breda har jag ordnat i forum och bloggar. Tänkte inte på presenatationer, good catch. Lär ha att göra med:

prisma skrev:
Om man skriver text i sin presentation som innehåller flera rader tex:

Dvs att inga filter (som bbcode, radbryt eller ta bort html) körs där.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 27 juli, 2010 - 18:39.

prismas bild

Eftersom det inte går att citera i bloggar kopierade jag en textsnutt samt en smiley. När jag sedan klippte in min kopierade text och postade en kommentar på blogginlägget förvandlades smileyn till text :p

http://www.skillpoint.se/blogg/lars-jensen/nytt-retroink%C3%B6p#comment-499

Senast ändrad av prisma, 8 augusti, 2010 - 18:15.

Du är bäst!

Reyqunes bild

Varför blir min avatars bildkvalitet så låg? :tard:

prisma skrev:
Eftersom det inte går att citera i bloggar kopierade jag en textsnutt samt en smiley. När jag sedan klippte in min kopierade text och postade en kommentar på blogginlägget förvandlades smileyn till text

Jaaa... citera "texter" vet jag inte om det är något som vanligen krävs. Känns icke-kritiskt, men kan notera det där med smileyn i alla fall.

Reyqune skrev:
Varför blir min avatars bildkvalitet så låg?

Ska kolla lite. Men *tror* det är en begränsning i vår hosting, att det bara går att köra GD2 och inte t.ex. Imagemagick. Tycker kvaliteten har blivit helt ok på t.ex. tumbilder för texter och så, men håller med om att avatarer inte alltid känns helt klockrena.

Skall se vad/om vi kan göra åt saken.

Till vidare kan du alltid själv formatera om den till 85x85 pixlar innan du laddar upp den, då tror jag inte vårt formateringsverktyg kommer pilla på den.

Reyqunes bild

Avatar uppdateras inte fören jag rensar chache....

mh76s bild

Vet inte om det är tänkt vara så, men efter markerat "Meddela mig när nya kommentarer postas." i tråden, och vid nästa besök är rutan omarkerad. Går det inte göra så den minns om man markerat det?

Vid klick på smileys ovanför läggs det in ett extra mellanrum. Vore bra om det inte blev så. Alternativ kunna ändra själv i inställningar om hur det ska skötas.

Hoppas ni inte tycker jag är jobbig nu, som ny medlem direkt kommer med tusen förslag? :8) Förstår såklart att ni inte kan ta till er alla förslag och buggar.

Senast ändrad av mh76, 27 juli, 2010 - 20:01.

Reyqune skrev:
Avatar uppdateras inte fören jag rensar chache....

Finns dessutom server-cache av prestandaskäl, så kan nog dröja ett tag innan vissa förändringar märks om man inte shift+f5:ar... ärligt talat osäker på detaljerna.

mh76 skrev:
Vet inte om det är tänkt vara så, men efter markerat "Meddela mig när nya kommentarer postas." i tråden, och vid nästa besök är rutan omarkerad. Går det inte göra så den minns om man markerat det?

Den funktionen är lite primitiv, och är delvis också till för oregistrerade användare (som även de kan posta kommentarer). Är återigen osäker på detaljerna (därav beta!) men trodde den skulle hålla i sig på trådbasis?

Sen finns det därutöver en profilinställning (via profil->redigera) som man kan sätta att per default alltid bli notifierad, och man får istället klicka UR kryssrutan om man inte vill det. Kanske hjälper?

mh76 skrev:
Vid klick på smileys ovanför läggs det in ett extra mellanrum. Vore bra om det inte blev så. Alternativ kunna ändra själv i inställningar om hur det ska skötas

Det är medvetet, space både före och efter. Sitter flera smileys ihop annars så parsas se inte och blir bara nonsenstext. T.ex - :tard::tard:

EDIT: hmm, de funkade ju nu bara för det. Pröva en annan - :p:P

EDIT2: så, var det jag menade. Sen är det iofs drygt att vänja sig av med, men samtidigt är det ju en knappbesparing att inte själv behöva trycka space före eller efter smiley.

Däremot kunde det ju kanske räcka med space bara före ELLER efter, det är en poäng.

mh76 skrev:
Hoppas ni inte tycker jag är jobbig nu, som ny medlem direkt kommer med tusen förslag? Förstår såklart att ni inte kan ta till er alla förslag och buggar.

Vi uppskattar all feedback! Däremot kanske vi inte kan ordna allt på en gång.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 27 juli, 2010 - 20:30.

mh76s bild

Däremot kanske vi inte kan ordna allt på en gång.

Självklart inte :bigsmile:. Men jag skriver ner allt jag kommer på. Annars glömmer jag bara bort det. Jag har lika bra minne som fisken Doris i Hitta Nemo :tard:.

KidCactuss bild

Är det tänkt att ens citeringar alltid ska finnas kvar när man klickar på citeringar-ikonen?

Psykisk sjukmänniska

Naturlazers bild

HTML ska egentligen vara spärrat. Tydligen missar filtret "ofarliga" taggar som a och img. Får titta på det.

Så alltså är det meningen att man inte ska kunna visa sitt Trophiecard?
Eller har jag fattat fel?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Naturlazer skrev:
Så alltså är det meningen att man inte ska kunna visa sitt Trophiecard?
Eller har jag fattat fel?

Jo.

Det där är lite lurigt.

Jag kan _lätt_ länka in så det (och live gamercard) dyker upp automagiskt om man fyller i sin PSN (som är ett färdigt fält), fast då känns det som det kan strula för de som inte fixat ett ännu. Nån som är bättre på if-satser kanske kan hjälpa till här :p

Fast är det så att det är för brett för sajten (över 650px bredd), då är det ju en annan femma... men så brett kan det väl inte vara ändå?

KidCactus skrev:
Är det tänkt att ens citeringar alltid ska finnas kvar när man klickar på citeringar-ikonen?

Ja. Tyckte det var lika gott, kul med liten historik. Man ser ju ändå på ikonen hur många man har. Du håller inte med? Kanske kan se om man kan "särskildmarkera" de "aktuella" på nåt vänster.

Naturlazers bild

men så brett kan det väl inte vara ändå?

Ja, alltså. Den ena kanten hamnar ju bakom en av menyerna. Så som prisma visade några inlägg ovan.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Naturlazer skrev:
Ja, alltså. Den ena kanten hamnar ju bakom en av menyerna. Så som prisma visade några inlägg ovan.

Ja, rymdyoghurt förklarade just problemet för korkade mig. :p

Vi jobbar på en lösning!

Som många märkte gick sajten typ helt offline i en halvtimme. Det är därför vi har en beta :tired:

KidCactuss bild

Ja. Tyckte det var lika gott, kul med liten historik. Man ser ju ändå på ikonen hur många man har. Du håller inte med? Kanske kan se om man kan "särskildmarkera" de "aktuella" på nåt vänster.

Jo det är ju alltid trevligt med historik, men nån "särskildmarkering" av "aktuella" vore nog rätt bra.

Psykisk sjukmänniska

KidCactus skrev:
Jo det är ju alltid trevligt med historik, men nån "särskildmarkering" av "aktuella" vore nog rätt bra.

Du har nog helt rätt i det.

Skall se vad som kan göras. :tired:

Apropå det, eller ingenting. Om någon har nån fin excel/access-mall att använda som ärendehanteringssystem vore det fett. Lite för mycket för att hålla koll på i trådarna och vete sjutton om jag orkar koda nåt i php/sql just nu 8)

EDIT: eller känner till nån onlinetjänst för den delen.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 28 juli, 2010 - 01:55.

KidCactuss bild

Snubblade nu också över i bugg i citeringar-funktionen. Om man blivit citerad i ett inlägg, och personen som skrivit inlägget redigerar sitt inlägg så får man två notiser om att man blivit citerad, och samma inlägg visas också två gånger i ens lista.

Psykisk sjukmänniska

Rymdyoghurts bild

eller känner till nån onlinetjänst för den delen.

Jag diggar Action Method, vet inte om det kanske är det lämpligaste för det här, men man får skapa några fria projekt och lägga till steps där iaf. Tycker det är stabilt.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Rymdyoghurt skrev:
Jag diggar Action Method, vet inte om det kanske är det lämpligaste för det här, men man får skapa några fria projekt och lägga till steps där iaf. Tycker det är stabilt.

Ska titta på det. Som landet ligger nu är jag dock otroligt o-sugen på att skapa och konfa saker ;)

KidCactus skrev:
Snubblade nu också över i bugg i citeringar-funktionen. Om man blivit citerad i ett inlägg, och personen som skrivit inlägget redigerar sitt inlägg så får man två notiser om att man blivit citerad, och samma inlägg visas också två gånger i ens lista.

Jaaaa, det var därför jag fick dubbla ibland. Fattade inte varför. "citat"-funktionen är världens galnaste fulhack, du som är php-kunnig borde nästan få titta på den och skratta. Så allt som gäller citeringar och dess notifieringar har en stor bubbla av "hmmm" kring sig. Men tycker spontant det borde gå att ordna på nåt vänster det där.

KidCactuss bild

Fattade inte varför. "citat"-funktionen är världens galnaste fulhack, du som är php-kunnig borde nästan få titta på den och skratta.

Haha, den funkar ju ganska bra ändå måste jag säga. :bigsmile:

Psykisk sjukmänniska

KidCactus skrev:
Haha, den funkar ju ganska bra ändå måste jag säga.

Tycker det är sjukt att typ inga i hela världen förutom GP (och Loading, som är samma kod), har den funktionen. Tycker den är galet användbar, vägrade lansera utan, vilket då innebar fulhacks á la crazy.

Men en annan "svaghet", förutom alla de du noterat, är att "notiiferingen" inte försvinner om man besöker tråden/kommentaren i fråga. Utan först när du går in på citeringar-sidan, och då clearas alla som ligger i minnet. Oundvikligt, men inte riktigt som jag ville ha det.

Varit mycket förvirring gällande comment_notify-systemet.

Börjar fundera på att ersätta den med en in-site-lösning istället för mail trots allt.

mh76s bild

Kan ni inte göra som så, att när det skrivit fler inlägg efter ens egna, kan man inte redigera dem? Så kommer aldrig citera-buggen uppstå?

mh76 skrev:
Kan ni inte göra som så, att när det skrivit fler inlägg efter ens egna, kan man inte redigera dem? Så kommer aldrig citera-buggen uppstå?

Värt att fundera på. Alternativt "redigera max X minuter efter postning".

Huvudinlägg borde alltid gå att redigeras tycker jag, så man kan ha fin och aktuell infosamling för t.ex. "officiella tråden om Barbie Horde Adventures".

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.